-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
73566e4e117a4bb199ff05095927dae9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-24-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.11.2021 00:00
Період моніторингу:
24.11.2021 17:06 - 16.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.11.2021 № 724
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.11.2021 № 724.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-07-12-003022-c, 12.07.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини третьої та п’ятої статті 17 Закону та вимог пунктів 2 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій по Лотах 1, 3 та 4 встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності надання замовником роз’яснень на звернення щодо процедури та вимоги про усунення порушення, виконання рішень Органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», та враховуючи здійснення на час завершення моніторингу поставки та оплати товару за укладеними за результатами проведених торгів договорами по Лотах 1, 3 та 4 в повному обсязі, Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити у встановленому законодавством порядку заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) порушень вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону при розгляді тендерних пропозицій, порушення вимог частини третьої та п’ятої статті 17 Закону та вимог пунктів 2 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання замовником роз’яснень на звернення щодо процедури та вимоги про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Самбірської квартирно-експлуатаційної частини (району) (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-07-12-001037-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та вимоги про усунення порушень, а також опубліковані Замовником відповіді на такі звернення; опубліковану інформацію щодо оскарження рішень Замовника та розгляду таких скарг Органом оскарження (рішення № 19456-р/пк-пз від 27.08.2021 та № 22199-р/пк-пз від 29.09.2021); по Лотах 1 – 4: реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір; по Лоту 1 – тендерну пропозицію Дрогобицького меблевого підприємства «КАРПАТИ» Українського товариства глухих, протокол засідання тендерного комітету № 93 від 03.08.2021, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір № 3915/1 від 31.08.2021; по Лоту 2 – тендерні пропозиції ТОВ «ЕМБАВУД Україна», Дрогобицького меблевого підприємства «КАРПАТИ» Українського товариства глухих, ФОП Анічкіна Володимира Валерійовича та Підприємства, яке засновано на власності об’єднання громадян «ЕЛКОН-ДІЗАЙН», протоколи засідання тендерного комітету № 94 від 03.08.2021, № 98 від 04.08.2021, № 109 від 31.08.2021, № 110 від 07.09.2021 та № 111 від 07.09.2021, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір № 3915/2 від 18.10.2021, додаткову угоду №1 від 18.10.2021 до вказаного договору; по Лоту 3 – тендерні пропозиції ТОВ «ЕМБАВУД Україна» та Дрогобицького меблевого підприємства «КАРПАТИ» Українського товариства глухих, протоколи засідання тендерного комітету № 95 від 03.08.2021 та № 99 від 04.08.2021, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір № 3915/3 від 31.08.2021; по Лоту 4 – тендерну пропозицію Дрогобицького меблевого підприємства «КАРПАТИ» Українського товариства глухих, протокол засідання тендерного комітету № 96 від 03.08.2021, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір № 3915/4 від 31.08.2021; опубліковані Замовником під час моніторингу 30.11.2021 інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю від 25.11.2021.
Моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження (рішення від 27.08.2021 № 19456-р/пк-пз та від 29.09.2021 № 22199-р/пк-пз), не проводився.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника (пункт 1.2 частини 1 розділу III) не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, що є порушенням пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За нормою пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Крім того, згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Також, відповідно до норми пункту 2 частини другої статті 22 Закону замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте Замовником, на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, не визначено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону для переможця процедури закупівлі, а також на порушення вимог частини п’ятої статті 17 та частини другої статті 22 Закону у тендерній документації (пункт 5.4 частини 5 розділу ІІІ) встановлено вимогу для учасника-переможця щодо надання у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір документів на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною та оприлюднюється у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У відповідності до вимог тендерної документації (підпункт 5 пункту 6.2 частини 6 розділу ІІІ) Замовником встановлено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат відповідності продукції ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», виданий акредитованим органом сертифікації, термін дії якого не менший ніж термін дії договору, та сертифікати (паспорти) якості на запропоновану продукцію, завірені підписом та мокрою печаткою виробника продукції.
Слід зазначити, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником - Дрогобицьке меблеве підприємство «КАРПАТИ» Українського товариства глухих надано у складі тендерної пропозиції лист-пояснення щодо сертифікації (№ 14/1 від 21.07.2021), в якому зазначено про необов’язковість отримання даного документу відповідно до діючого законодавства, однак не надано сертифікату відповідності продукції ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», виданого акредитованим органом сертифікації, термін дії якого не менший ніж термін дії договору.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Проведеним під час моніторингу аналізом опублікованих запитів (вимог) до Замовника встановлено, що учасники стосовно надання у складі пропозиції документів, визначених у підпункті 5 пункту 6.2 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, з відповідними запитами за роз’ясненням чи вимогами щодо усунення порушення під час проведення тендеру не зверталися.
Скасування обов’язкової сертифікації не свідчить про можливість здійснення добровільної сертифікації та використання технічних регламентів.
З врахуванням вищенаведеного, учасником - Дрогобицьке меблеве підприємство «КАРПАТИ» Українського товариства глухих недотримано вимог підпункту 5 пункту 6.2 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника внаслідок не надання у складі тендерної пропозиції сертифікату відповідності продукції ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», виданого акредитованим органом сертифікації, тендерна пропозиція вказаного учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід зазначити, що з підстави ненадання учасником - Дрогобицьке меблеве підприємство «КАРПАТИ» Українського товариства глухих вищевказаного сертифікату відповідності продукції у складі тендерної пропозиції, поданої по Лоту 2, Замовником відхилено тендерну пропозицію вказаного учасника по Лоту 2 (на виконання рішення Органу оскарження №19456-р/пк-пз від 27.08.2021).
Відповідно до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника «Дрогобицьке меблеве підприємство «КАРПАТИ» Українського товариства глухих» по Лотах 1, 3 та 4, а визначено вказаного учасника переможцем тендеру за Лотами 1, 3 та 4 та укладено з ним 31.08.2021 договори № 3915/1 на суму 167 000,00 грн (Лот 1), № 3915/3 на суму 249 880,00 грн (Лот 3) та № 3915/4 на суму 218 638,00 грн (Лот 4).
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації щодо здійснених платежів за вищевказаними договорами (джерело інформації: дані Єдиного веб-порталу використання публічних коштів, https://spending.gov.ua) встановлено, що за договором № 3915/1 Замовником здійснено 20.10.2021 оплату в сумі 167 000,00 грн з ПДВ (що відповідає сумі договору), оплату проведено на підставі накладної № 77 вiд 30.09.2021; за договором № 3915/3 Замовником здійснено оплату в сумі 249 880,00 грн з ПДВ (16.11.2021 та 18.11.2021, що відповідає сумі договору), оплату проведено на підставі накладної № 78 вiд 15.11.2021; за договором № 3915/4 Замовником здійснено 29.10.2021 оплату в сумі 218 638,00 грн з ПДВ (що відповідає сумі договору), оплату проведено на підставі накладної № 9 вiд 27.10.2021.
Період усунення порушень:
15.12.2021 16:11 - 31.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2021 16:11
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
Серія ДАСУ № 13/0009/22пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
Серія ДАСУ № 13/0008/22пр
Дата відкриття провадження:
09.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0008/2022пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Запити/Пояснення
Номер:
5552f212a3fc42ff9068f8e80c08db5f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.11.2021 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2021 00:00
Опис:
Дата: 25.11.2021
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-07-12-003022-c, яка проводилась Самбірською квартирно-експлуатаційною частиною (району) (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, просимо надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
93fe71c6cb1749edbd1221191194724e
Назва:
Повторно
Дата опублікування:
15.12.2021 12:26
Опис:
На №724 від 24.11.2021р. щодо моніторингу процедури закупівлі «Меблі та приспособи різні» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-12-003022-c) повідомляємо, що рішення щодо змін до Річного плану та проведення процедури закупівлі здійснено згідно розпорядження Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил логістики Збройних Сил України №370/2/5393 від 18.06.2021 року (копія додається). Даним розпорядженням визначено розмір бюджетних асигнувань, очікувану вартість, технічні та якісні характеристики.
Також надаємо моніториг цін предметів закупівлі станом на 15.06.2021р. підготовлену відділом матеріально-технічного забезпечення Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення КСЛ ЗСУ.
Додатки: копія розпорядження - 2 арк.;
копія моніторингу цін – 1 арк.
Номер:
6f41c10688bc423ba8225d4c691f3001
Назва:
Пояснення щодо очікуваної вартості та технічних характеристик
Дата опублікування:
30.11.2021 16:39
Опис:
На №724 від 24.11.2021р. щодо моніторингу процедури закупівлі «Меблі та приспособи різні» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-12-003022-c) повідомляємо, що рішення щодо змін до Річного плану та проведення процедури закупівлі здійснено згідно розпорядження Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил логістики Збройних Сил України №370/2/5393 від 18.06.2021 року (копія додається). Даним розпорядженням визначено розмір бюджетних асигнувань, очікувану вартість, технічні та якісні характеристики.
Також надаємо моніториг цін предметів закупівлі станом на 15.06.2021р. підготовлену відділом матеріально-технічного забезпечення Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення КСЛ ЗСУ..
Додатки: копія розпорядження - 2 арк.;
копія моніторингу цін – 1 арк.