-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Шкільні автобуси, у тому числі обладнані місцями для дітей з особливими освітніми потребами
ДК 021:2015: 34120000-4 «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб»
Завершена
35 208 496.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 11 003.00 UAH
мін. крок: 0% або 11 003.00 UAH
Номер:
930b3c65c1d64bc8816ebfb4e4643c69
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-01-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.10.2021 00:00
Період моніторингу:
01.10.2021 14:57 - 27.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
01.10.2021
№ 569
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.10.2021 № 569.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2021-07-09-005568-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-» по лотах № 1-16 установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ПрАТ «ІСУЗУ-АТАМАН Україна» по лотах № 1-16, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договорів про закупівлю по лотах № 1-16, їх оприлюднення та відповідності умов договорів по лотах № 1-16 умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договорів про закупівлю по лотах № 1-16, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації у річному плані закупівель та оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій по лотах № 1-16, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення по лотах № 1-16, відповідність умов договорів по лотах № 1-16 умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерна документація від 08.07.2021, тендерні пропозиції учасників ПрАТ «ІСУЗУ-АТАМАН Україна» та товариства з обмеженою відповідальністю «АЛАРІТ-ПРОМ-» (далі - ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-») по лотах № 1-16, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 30.08.2021 по лотах № 1-16, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.09.2021 по лотах № 1-16 № 41,42,43,44, 45,46,47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, повідомлення про намір укласти договори по лотах № 1-16 від 09.09.2021, договори про закупівлю від 27.09.2021 по лотах № 1-16 № 2709/1, 2709/2, 2709/3, 2709/4, 2709/5, 2709/6, 2709/7, 2709/8, 2709/9, 2709/10, 2709/11, 2709/12, 2709/13, 2709/14, 2709/15, 2709/16, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 06.10.2021 року .
За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, установлено, що Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у пункті 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається дотримання учасниками норм законодавства України, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 року № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність 28 квітня 2020 року на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 №361-IX.
Відповідно до протоколів розгляду тендерних пропозицій від 30.08.2021 по лотах № 1-16 Замовником допущено до аукціону тендерні пропозиції учасників ПрАТ «ІСУЗУ-АТАМАН Україна» та ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-».
За результатами проведеного моніторингу установлено, що допущена до оцінки тендерна пропозиція учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-» не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено умову, що «Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію в цілому».
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити
електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-» містить накладений електронний підпис Дяченко Людмили Іванівни (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Дяченко Людмили Іванівни не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник по лотах 1-16 допустив до електронного аукціону та не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
В той же час, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини 3 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
26.10.2021 14:07 - 09.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
26.10.2021 14:07
Запити/Пояснення
Номер:
0e9a0103b41149e1816fa4561a4a664a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.10.2021 15:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Шкільні автобуси, у тому числі обладнані місцями для дітей з особливими освітніми потребами (ДК 021:2015: 34120000-4 «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб») (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-07-09-005568-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0fb901e102a2470da02e20cab61bc294
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2021 17:25
Опис:
На виконання запиту про надання пояснень Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.10.2021 № UA-М-2021-10-01-000029 щодо предмета закупівлі: Шкільні автобуси, у тому числі обладнані місцями для дітей з особливими освітніми потребами -ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-09-005568-a надаю пояснення:
І. Придбання шкільних автобусів проводиться на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1570-р “Про розподіл резерву коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2020 році та перерозподілу деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2020 рік”; Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2017 року № 929-р «Про розподіл нерозподілених видатків освітньої субвенції для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, у 2017 році».
На виконання вищезазначених Розпоряджень Кабінету Міністрів України:
1. Вінницькій області збільшено обсяг видатків розвитку за програмою 2211190 “Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам” на загальну суму 21112,5 тис. гривень для придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами.
2. Кількість автобусів була визначена шляхом проведення моніторингу потреби територіальних громад в придбанні шкільних автобусів з врахуванням кошторисних призначень, а саме – 16 автобусів.
3. Розраховано загальну вартість предмета закупівлі на загальну суму – 35208496 грн., а саме:
21112496 грн. (60% – за рахунок освітньої субвенції на придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами);
14096000 грн. (40% – за рахунок коштів місцевих бюджетів).
Очікувану вартість предмета закупівлі (загальну та по лотах) визначено згідно із вимогами Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, та на підставі цін, вказаних у проведених аналогічних закупівлях в електронній системі закупівель "Prozorro" і моніторингу інформації виробників з загальнодоступних джерел.
При визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі застосовані вимоги Національного стандарту України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (з врахуванням вимог до автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування) та наказу Міністерства освіти і науки від 19.01.2018 №58 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо використання коштів освітньої субвенції».
ІІ. Веб-сайт Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації на даний час перебуває на стадії розробки, тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на веб-сайті Вінницької обласної державної адміністрації в розділі Департамент гуманітарної політики облдержадміністрації/ Державні закупівлі за посиланням: http://www.vin.gov.ua/departament-humanitarnoi-polityky-oblderzhadministratsii/derzhavni-zakupivli/40335-obgruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli
Номер:
79be815bccac4cba91bc5106a2ac7d02
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-09-005568-a
Дата опублікування:
01.11.2021 15:43
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-09-005568-a (Відкриті торги з публікацією англійською мовою щодо закупівлі «Шкільні автобуси, у тому числі обладнані місцями для дітей з особливими освітніми потребами» -ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-09-005568-a)
У відповідь на інформацію, яку наведено у висновку моніторингу, повідомляємо наступне:
1. Щодо частини Висновку про порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме, допущення до електронного аукціону та не відхилення тендерної пропозицію учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-», як такої, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства пояснюємо наступне.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Крім цього, частиною 4 вказаної статті встановлено, що електронна система закупівель забезпечує збереження та належний захист усієї інформації щодо закупівель відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", можливість взаємодії з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, та можливість доступу до цієї інформації замовникам, учасникам, органам, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель, органу оскарження, Уповноваженому органу та іншим особам відповідно до цього Закону.
Відповідно до пунктів 23 та 44 частини 1 статті Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому, згідно нормами, встановленими пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, який відповідає вимогам цього Закону;
Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-» містить накладений електронний підпис Дяченко Людмили Іванівни (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https:// czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Дяченко Людмили Іванівни не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Разом з цим, інформуємо про наступне: постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», з метою забезпечення доступності електронних довірчих послуг встановлено у тому числі, що: удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають, затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
У переліку обмежень застосування вищевказаної постанови не міститься підприємств приватного права, які вступають у правовідносини у сфері публічних закупівель, яким є, зокрема, учасник ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-».
Окрім вказаного, звертаємо Вашу увагу, що Міністерство цифрової трансформації України роз’яснюючи порядок застосування законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а саме щодо відмінності удосконаленого та кваліфікаційного підпису (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), також посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193 та наголошує можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Одночасно з викладеним, Мінцифри у цьому листі наголошує на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Підсумовуючи викладене та аналізуючи норми законодавства, можна дійти висновку, що учасники закупівель має право використовувати тип електронного підпису «удосконалений», який базується на сертифікаті «кваліфікований», в такому разі тендерна пропозиція вважається підписаною належним чином, та такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до протоколу перевірки електронного підпису, сформованого на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, на пропозицію учасника ТОВ «АЛАРІТ-ПРОМ-» накладено удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Окрім цього, даний протокол містить прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа) – ДЯЧЕНКО ЛЮДМИЛА ЛЕОНІДІВНА, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджено відповідно до поданих документів, що відповідає вимогам тендерної документації, і, у свою чергу, не створює жодних правових підстав для встановлення даного учасника таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та згідно яких його пропозицію має бути відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Враховуючи викладене, обґрунтування Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській свого висновку щодо того, що накладений підпис не може вважатися кваліфікованим із посиланням на лист Мінцифри від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, не узгоджується з позицією Мінцифри, викладенюю у цьому ж листі так і з нормами постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193.
Щодо вказання Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 року № 1702-VII, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність 28 квітня 2020 року на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 №361-IX. Пояснюємо, що Замовником допущено технічну помилку при вказанні нормативного акту. Разом з цим, обидва закони здійснюють правове регулювання єдиної сфери суспільних відносин. В подальшому Уповноваженою особою, буде враховано Рішення моніторингу з метою дотримання норм чинного законодавства та уникнення таких недоліків.
Разом з тим зауважуємо, що Висновок про результати моніторингу зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом відміни процедури закупівлі у відповідності з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, направлених на виконання зобов'язань, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Нормою п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. З огляду на зазначене вище з урахуванням відсутності порушень, встановлених у Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-07-09-005568-a, виконання вимоги Південного офісу Держаудитслужби щодо відміни закупівлі юридично не вбачається можливим. Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Нормою ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Враховуючи зазначене Замовник повідомляє, що не погоджується із результатами моніторингу закупівлі, оформленого Висновком.