• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Відстеження, моніторинг забруднень і відновлення (Еколого-технічне обстеження об'єктів: Лот 1 - Послуги, пов'язані із проблемою забруднення повітря (Еколого-технічне обстеження обладнання Харківського, Запорізького, Краматорського ЛВУМГ); Лот 2 - Послуги, пов'язані із проблемою забруднення повітря (Еколого-технічне обстеження обладнання Золотоніського, Кременчуцького, Миколаївського ЛВУМГ); Лот 3 - Послуги, пов'язані із проблемою забруднення повітря (Еколого-технічне обстеження обладнання Сумського, Лубенського, Боярського, Бердичівського ЛВУМГ); Лот 4 - Послуги, пов'язані із проблемою забруднення повітря (Еколого-технічне обстеження обладнання Богородчанського, Бібрського, Закарпатського ЛВУМГ))

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-04-07-006104-b, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації

Завершена

13 008 716.68 UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 4 936.83 UAH
Номер: 3965cc46ac75484a8dd9e1628dcd2c21
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-04-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.01.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 04.01.2022 16:23 - 27.01.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.01.2022 №1 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.01.2022 №1. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-07-07-001733-a, 07.07.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/14939-2021 від 25.11.2021. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації та їх опублікування встановлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» (Лоти 1, 2, 3, 4) та Філії «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз» (Лоти 1, 2, 3, 4), допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договорів з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключено, шляхом письмового звернення до ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» (Лоти 2, 4) та Філії «ВРТП “Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз». (Лоти 1, 3) щодо розірвання договорів. Крім того, Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, частини другої статті 24 Закону при внесенні змін до тендерної документації та їх опублікуванні. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-04-07-006104-b); оголошення про проведення відкритих торгів; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1 – 4; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1 – 4; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об’єднання «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» (далі - ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ»), дочірнього підприємства ПРАТ «НАК «Надра України» «Український геологічний науково-виробничий центр», товариства з обмеженою відповідальністю «Укрінфогеоцентр», акціонерного товариства «Укртрансгаз» в особі філії «Виробниче ремонтно-технічне підприємство «Укргазенергосервіс» (далі – Філія «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз») по Лотах 1 – 4; опубліковані Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей та опубліковані відповідними учасниками документи на усунення вказаних невідповідностей; протоколи розгляду тендерних пропозицій за Лотами 1 – 4, повідомлення про намір укласти договори за Лотами 1 – 4; оприлюднені переможцями тендеру за Лотами 1 – 4 після аукціону документи та інформацію; договір про закупівлю послуг від 13.10.2021 №2110000105 (по Лоту 1) та додаткову угоду №1 від 03.12.2021 до нього; договір про закупівлю послуг від №2110000106 від 13.10.2021 (по Лоту 2); договір про закупівлю послуг від 13.10.2021 №2110000107 (по Лоту 3); договір про закупівлю послуг від №2110000108 від 13.10.2021 (по Лоту 4); повідомлення про внесення змін до договору по Лоту 1; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (пункт 5 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції») зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Однак, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до вимог частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 03.08.2021 опубліковано нову редакцію тендерної документації, Додатка 1 та Додатка 2 до тендерної документації. Разом з із новою редакцією тендерної документації Замовника опубліковано файл «ПЕРЕЛІК ЗМІН 15_1121_п.pdf», у якому наведено лише перелік додатків тендерної документації, до яких внесено зміни. Проте, перелік самих змін, що внесені до додатків тендерної документації в електронній системі закупівель не опубліковано, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Моніторингом установлено, що Замовником у додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на тендерну пропозицію в цілому та на кожен оригінал електронного документа окремо. У разі якщо учасник, згідно з законодавством, не може накласти кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), виданий відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII, на тендерну пропозицію, то такий учасник надає лист-пояснення (пункт 1 розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації). За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Проведеним моніторингом встановлено, що учасники ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» та Філія «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз», за Лотами 1 – 4, відповідно, подали свої тендерні пропозиції з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистих ключів «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасників ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» та Філією «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз», за Лотами 1 – 4 відповідно, електронного цифрового підпису, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом. Також, тендерні пропозиції ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» та Філії «ВРТП “Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз», за Лотами 1 – 4 відповідно, не містять листів-пояснень щодо неможливості накласти кваліфікований електронний підпис на тендерну пропозицію Таким чином, вищевказаними учасниками недотримано вимог пункту 1 розділу ІІ додатку 2 до тендерної документації Замовника. Отже, учасниками ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» та Філією «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз» при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог до тендерної документації, вказані учасники не відповідали встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ «НВО «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» та Філії «ВРТП “Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз», за Лотами 1 – 4 відповідно, визначено їх переможцями та укладено з ними договори про закупівлю послуг: договір від 13.10.2021 №2110000105 з Філією «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз» на суму 1 039 456,68 грн з ПДВ по Лоту 1; договір від №2110000106 від 13.10.2021 з ТОВ «НВП «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» на суму 5 510 400,00 грн з ПДВ по Лоту 2; договір від 13.10.2021 №2110000107 з Філією «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз» на суму 5 338 631,63 грн з ПДВ по Лоту 3; договір від №2110000108 від 13.10.2021 з ТОВ «НВП «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ» на суму 2 723 520,00 грн з ПДВ по Лоту 4. Слід зазначити, що відповідно до пунктів 2, 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, та відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Період усунення порушень: 20.01.2022 16:47 - 04.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 20.01.2022 16:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява ТОВВИХ-22-1388 від 02.02.2022.
Дата публікації: 03.02.2022 08:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку від 20 січня 2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-07-001733-a , що проводився ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ 1. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Щодо даного питання повідомляємо таке: Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме — технічні помилки та описки. Опис формальних помилок міститься у Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі — Перелік № 710). Цей перелік є обов’язковим до включення замовником до тендерної документації. У пункті 5 розділу V тендерної документації Замовника («Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій») зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а також наведено опис та приклади формальних помилок, а саме: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: ( опис ) • уживання великої літери; ( приклад ) • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; ( приклад ) • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; ( приклад ) • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; ( приклад ) • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; ( приклад ) • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; ( приклад ) • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). ( приклад ) 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. ( опис з прикладом) 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. ( опис з прикладом) 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). ( опис з прикладом) 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. ( приклад ) 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. ( приклад ) 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. ( приклад ) 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. ( приклад ) 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). ( приклад ) 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). (Опис з прикладом) 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. ( приклад ) 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. ( опис з прикладом) Наведення в тендерній документації Замовником конкретних прикладів формальних помилок згідно з Переліком № 710 спростовує висновок про те, що тендерна документація не містить прикладів формальних помилок, оскільки сам Перелік № 710 містить в своєму тексті конкретні приклади формальних помилок. Крім того, Законом та жодними іншими нормативно-правовими актами не передбачено обов`язку для Замовника самостійно визначати або доповнювати приклади до кожного окремо опису формальних помилок, визначеного Переліком № 710. Принагідно інформуємо, що аналогічну правову позицію висловлено у рішенні Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2021 по справі № 520/15956/21. Додатково слід зазначити, що учасниками публічної закупівлі відповідність тендерної документації вимогам Закону не оскаржувалася. 2. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації та їх опублікування встановлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону. Щодо даного питання повідомляємо таке: У відповідності до частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. У відповідності до інформації, яка відображена на сторінці https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-07-001733-a у відкритому доступі знаходиться остання редакція тендерної документації, тобто з урахуванням усіх внесених змін та доповнень. 02.08.2021 протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 15_1121_п-зм затверджено внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі UA-2021-07-07-001733-a. Оскільки змін зазнали виключно Додатки 1 і 2 до тендерної документації, а сама редакція тендерної документації та усі інші додатки залишилися незміненими, про що, зокрема, і зазначено у протоколі № 15_1121_п-зм, Замовником 03.08.2021, відповідні зміни були розміщені та відображені в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції Додатків 1 і 2 до тендерної документації додатково до початкової редакції (15_1121_п_Додаток_1_Технічні характеристики Лот №1-4-зм.docx, 15_1121_п_Додаток_2_Перелік інформації Лот №1-4-зм.docx), а також Переліку змін, що вносяться до тендерної документації (окремий документ, файл “ПЕРЕЛІК ЗМІН 15_1121_п.pdf ”), що, в свою чергу, підтверджує належне дотримання Замовником вимог частини 2 статті 24 Закону України “Про публічні закупівлі”. Таким чином тендерна документація оприлюднена та загальнодоступна з урахуванням усіх внесених змін. 3. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Щодо даного питання повідомляємо таке: Пунктом 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації Замовника встановлені наступні вимоги: «1. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Тобто учасник повинен накласти на пропозицію кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно ч. 3 Додатку 2 цієї тендерної документації. Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП: - на пропозицію в цілому; - на кожен оригінал електронного документа окремо. Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. У разі якщо учасник, згідно з законодавством, не може накласти кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), виданий відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII» (далі – Закон № 2155), на тендерну пропозицію, то такий учасник надає лист-пояснення. Допускається використання удосконаленого електронного підпису (УЕП) замість КЕП, у випадках, що визначені чинним законодавством України». Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Постанови КМУ від 03.03.2020 №193 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ від 17.03.2021 №227) до 05 березня 2022 року приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тендерна документація даної процедури закупівлі складена у відповідності до законодавства України, яке дозволяє використання УЕП замість КЕП в перехідному періоді до 05.03.2022, що в свою чергу відображає основну мету Закону України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. З урахуванням вищезазначеного, вимога тендерної документації Замовника щодо накладення КЕП на тендерну пропозицію учасника обумовлює можливість підписання своєї пропозиції кваліфікованим електронним підписом або удосконаленим електронним підписом на кваліфікованому сертифікаті, що не суперечить вимогам законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», з урахуванням Постанови КМУ від 03.03.2020 №193 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ від 17.03.2021 №227). Відповідно, надання листа-пояснення Замовником не вимагається, оскільки даний документ вимагається від учасника у разі неможливості накладення ним електронного підпису на тендерну пропозицію згідно з чинним законодавством України, а саме: КЕП чи УЕП, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Учасниками ТОВ «Науково-виробниче об’єднання «ЕКО СМАРТ ЛАБОРАТОРІЯ, Філія «ВРТП «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз» на свої тендерні пропозиції накладено саме удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, що не суперечить законодавству України та вимогам тендерної документації Замовника. Дане рішення Замовника щодо накладення КЕП/УЕП на пропозицію учасника прийняте з урахуванням правової позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визначеної рішеннями: від 30.06.2021 № 14726-р/пк-пз, від 06.07.2021 № 15200-р/пк-пз, від 12.07.2021 № 15769-р/пк-пз. Додатково зауважимо, що аналогічні питання щодо відсутності листа-пояснення в тендерній пропозиції учасника закупівлі вже розглядалися Державною аудиторською службою України при здійсненні моніторингу процедур закупівель за номерами: UA-2021-05-07-000960-b та UA-2021-07-16-000938-c, та за результатом проведеного моніторингу встановлена відсутність порушень законодавства при здійсненні закупівель. 4. За результатами моніторингу Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Щодо даного питання повідомляємо таке: Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-07-001733-a прийнято наказом Державної аудиторської служби України від 04.01.2022 № 1, а висновок про результати її моніторингу складено, затверджено та оприлюднено 20.01.2022. При цьому процедура закупівлі UA-2021-07-07-001733-a завершена 24.09.2021, договір про закупівлю № 2110000105 (далі – Договір) укладено 13.10.2021. Згідно з частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною першою статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною першою статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У відповідності до п. 11.2 Договору замовник має право достроково розірвати цей договір у разі невиконання своїх зобов`язань виконавцем, повідомивши про це у письмовій формі його у строк 20 календарних днів до дати розірвання договору. Оскільки АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРТРАНСГАЗ" В ОСОБІ ФІЛІЇ "ВИРОБНИЧЕ РЕМОНТНО-ТЕХНІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРГАЗЕНЕРГОСЕРВІС" не порушує взяті на себе за Договором зобов’язання, у Замовника немає законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку з підстав, встановлених Договором. Крім того, відповідно до частини першої статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. При підписанні Договору вищезазначені обставини не існували, отже Договір не є нікчемним у розумінні Закону. Таким чином, у Замовника відсутні передбачені чинним законодавством України та Договором можливості усувати виявлені порушення шляхом розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку. З урахуванням вищезазначеного Замовник аргументовано не погоджується з висновком від 20.01.2022 про результати моніторингу закупівлі за закупівлею https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-07-001733-a Висновок від 20.01.2022 про результати моніторингу закупівлі UA-2021-07-07-001733-a буде оскаржено Замовником до суду у передбачений Законом строк, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Додатки: 1. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2021 по справі № 520/15956/21; 2. Копія рішення АМКУ від 30.06.2021 № 14726-р/пк-пз на 26 арк. в 1 прим.; 3. Копія рішення АМКУ від 06.07.2021 № 15200-р/пк-пз на 26 арк. в 1 прим.; 4. Копія рішення АМКУ від 12.07.2021 № 15769-р/пк-пз на 17 арк. в 1 прим. Повний текст рішення додається.
Дата публікації звіту: 27.01.2022 15:55

Запити/Пояснення