-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція пожежно-питного водопроводу по вулицях М. Грушевського і Ген. Сагайдачного у м. Бібрка із забезпеченням водопостачання по вулицях Т. Шевченка, Л. Українки, Нижня села Малі Ланки Перемишлянського району Львівської області (Код ДК 021:2015 (CPV): 45454000-4 – Реконструкція)
Замовник не вимагає забезпечення виконання договору про закупівлю.
Завершена
5 917 114.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 585.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 585.57 UAH
Номер:
3491cc947d6749e38d8540f7acc6a4e6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-25-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2022 00:00
Період моніторингу:
25.07.2022 14:51 - 16.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.07.2022 № 218
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.07.2022 № 218.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-07-06-010738-c, 06.07.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результати аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконкому Бібрської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-07-06-001065-b); тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс»; повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 29.08.2021; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокол розгляду тендерних пропозицій від 10.08.2021 №10; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону, договір від 26.08.2021 №26-08 та додаткові угоди до нього від 06.12.2021 №1 та від 28.12.2021 №2, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пунктів 6.4, 6.5 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, договірну ціну, локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу), відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до ДСТУ Б Д 1.1-1: 2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Так, відповідно до п.6.2.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 (далі – ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених п.6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
В той же час, згідно з п.6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
При цьому, відповідно до п.4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва» (затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 №405) встановлено, що при визначенні загальновиробничих витрат у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: - заробітну плату працівників апарату управління відокремленими структурними підрозділами будівельної організації та лінійного персоналу, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримати на об'єкті замовлення (показник I блоку ЗВВ); - покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання (показник III блоку ЗВВ).
Також, п.4.3 ДСТУ-Н Б. Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядник надає визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ по об'єкту замовлення на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
Крім того, відповідно до п.5.3 ДСТУ-Н Б. Д.1.1-3:2013 у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період.
Для розрахунку показника адміністративних витрат необхідні дані про обґрунтовані адміністративні витрати, пов’язані з виконанням будівельних робіт, за даними бухгалтерського обліку за попередній звітний період, а також загальна нормативно-розрахункова трудомісткість виконаних робіт за всіма об’єктами за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до наданих учасником ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» розрахунків до договірної ціни та пояснювальної записки до договірної ціни загальновиробничі витрати у складі договірної ціни розраховані за усередненими показниками згідно Додатку Б до ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, а не на підставі визначених розрахунково–аналітичним методом показників ЗВВ виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Також, адміністративні витрати у складі договірної ціни (ціни пропозиції) учасника ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» розраховані відповідно до усередненого показника ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 5.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Отже, учасником ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» недотримано вимог пунктів 6.4, 6.5 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, Замовником на порушення пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 26.08.2021 №26-08 на суму 4 674 520,00 грн з ПДВ.
Відповідно до вимог частини 6 розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, проєкт календарного графіку виконання робіт (повинен бути складений відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 року № 2).
Учасником ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» у складі тендерної пропозиції подано проект календарного графіку виконання робіт.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Крім того, відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» проект календарного графіку виконання робіт складений з врахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 №2, містить перелік видів робіт та обсяг їх виконання (у кількісному і вартісному виразі) в розрізі кожного виду робіт та кожного місяця періоду виконання робіт.
Водночас, Графік виконаних робіт, що міститься у Додатку №2 до укладеного за результатами тендеру договору від 26.08.2021 №26-08, містить лише найменування предмету закупівлі, термін виконання робіт (початок робіт та завершення робіт) та загальна вартість робіт.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону, Замовником укладено з переможцем тендеру ТОВ «Інвестиційна Компанія «Укрбудсервіс» договір від 26.08.2021 №26-08 (Додаток №2 до договору, «Графік виконаних робіт», що є невід’ємною частиною договору) не у відповідності до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
За нормою частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Проведеним моніторингом встановлено, що до укладеного договору від 26.08.2021 №26-08 було внесено зміни додатковою угодою №1 від 06.12.2021, зокрема, щодо фінансування робіт у 2021 році.
Однак, на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником укладену додаткову угоду №1 від 06.12.2021 до договору та повідомлення про внесення змін до договору опубліковано в електронній системі закупівель лише 10.12.2021, тобто з перевищенням трьох робочих днів з дня внесення змін до договору.
Період усунення порушень:
10.08.2022 12:50 - 25.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.08.2022 12:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надсилаємо Вам пояснення про усунення порушень в публічній закупівлі
Дата публікації звіту:
16.08.2022 15:55
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Відсутній механізм
Опис:
розірвано договір
Дата публікації:
23.11.2022 10:25
Запити/Пояснення
Номер:
f852869a61ad4913a386261b2ef263d7
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.07.2022 08:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-07-06-010738-c, яка проводилась виконкомом Бібрської міської ради (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У тендерній документації Замовника (пункт 3.4 розділу VI) зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності.
Крім того відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Просимо надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів ТОВ «Інвестиційна Компанія Укрбудсервіс» (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
396622d2e00d4d5aa787036eebf8225e
Назва:
Надання інформації
Дата опублікування:
29.07.2022 15:39
Опис:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України