Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПІКСЕЛМЕД», ПП «АНКОН», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 23 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ржищівський міський центр первинної медико - санітарної допомоги» Ржищівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ПІКСЕЛМЕД», ПП «АНКОН», вимогу Замовника про усунення невідповідностей, вимогу про усунення порушень, протокол визначення учасника переможцем процедури закупівлі від 08.09.2021 №111, укладений договір про закупівлю від 21.09.2021 №153-09, додаткові угоди від 22.09.2021 та від 24.09.2021 до Договору №153-09 від 21.09.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Замовник у пункті 1 Додатку №3 до ТД визначив, що переможець торгів повинен надати замовнику наступний документ, а саме:
- на підтвердження відсутності підстав п. 5, 12 (фіз. особи/фіз. особи підприємці), п. 6, 12 (юр. особи) ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо відсутності засудження за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку на службову(их) (посадову(вих)) особу(осіб) учасника, яка підписала(ли) тендерну пропозицію або на фізичну особу, яка є учасником (в тому числі фізична особа підприємець), відповідно тендерної пропозиції учасника, надається:
- сканований файл (з оригіналу або копії) довідки МВС України (або відповідного уповноваженого органу відповідно до законодавства) або електронного документу або електронного документу відтвореного на папері.
Відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема:
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації встановлено недотримання вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону, тобто фізична/службова (посадова) особа учасника/переможця була засуджена за кримінальне правопорушення, а не за злочин.
Період усунення порушень:
23.12.2021 11:51 - 12.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.12.2021 11:51
Опис звіту:
Протокол № 168
УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "РЖИЩІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" РЖИЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
м. Київ 28.12.2021 р.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ наказом № 771 від 06.12.2021 розпочала моніторинг закупівлі 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Система рентгенівська діагностична на 2 робочих місця цифрова) , UA-2021-07-06-002755-a
Орган державного фінансового контролю через електронну систему закупівель оприлюднив висновок про результати моніторингу закупівлі 23 грудня 2021, а саме:
«Висновок про результати моніторингу закупівлі
І. Вступна частина
1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Комунальне некомерційне підприємство " Ржищівський міський центр первинної медико - санітарної допомоги" Ржищівської міської ради, 42637772, Україна, місто Ржищів, вулиця Соборна 40 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Система рентгенівська діагностична на 2 робочих місця цифрова, 5310000 UAH, 33110000-4, ДК021, 1, шт 3. Інформація про оприлюднення: 83b2be94aab04d168a2e2d0849338641, 2021-07-06 4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою 5. Підстава здійснення моніторингу: • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 6. Дата початку моніторингу: 6 грудня 2021
ІІ. Констатуюча частина
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 23 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ржищівський міський центр первинної медико - санітарної допомоги» Ржищівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ПІКСЕЛМЕД», ПП «АНКОН», вимогу Замовника про усунення невідповідностей, вимогу про усунення порушень, протокол визначення учасника переможцем процедури закупівлі від 08.09.2021 №111, укладений договір про закупівлю від 21.09.2021 №153-09, додаткові угоди від 22.09.2021 та від 24.09.2021 до Договору №153-09 від 21.09.2021. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Замовник у пункті 1 Додатку №3 до ТД визначив, що переможець торгів повинен надати замовнику наступний документ, а саме: - на підтвердження відсутності підстав п. 5, 12 (фіз. особи/ фіз. особи підприємці), п. 6, 12 (юр. особи) ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо відсутності засудження за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку на службову(их) (посадову(вих)) особу(осіб) учасника, яка підписала(ли) тендерну пропозицію або на фізичну особу, яка є учасником (в тому числі фізична особа підприємець), відповідно тендерної пропозиції учасника, надається: - сканований файл (з оригіналу або копії) довідки МВС України (або відповідного уповноваженого органу відповідно до законодавства) або електронного документу або електронного документу відтвореного на папері. Відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації встановлено недотримання вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону, тобто фізична/ службова (посадова) особа учасника/переможця була засуджена за кримінальне правопорушення, а не за злочин.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону та пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПІКСЕЛМЕД», ПП «АНКОН», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.».
Вирішили:
І) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено посаду посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.».
Надати аргументовані заперечення до висновку та надати інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та, в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Тендерна документація (далі —ТД) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
П. 2.3. розділу І ТД передбачено «Посадова(ві) особа(би) замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками - Уповноважена особа: Гудзь Маргарита Володимирівна, тел. +380457321008, rzhyshchiv.pmsd@gmail.com». Тобто в даному пункті вказано посаду посадової особи замовника а саме: «Уповноважена особа».
Зважаючи на викладене фактично порушення відсутні.
Проте додатково повідомляємо, що з метою здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та з метою однакового розуміння Законодавства та повноти інформації, прийнято рішення в майбутньому заповнювати п. 2.3. розділу І ТД в редакції:
«Уповноважена особа, економіст Комунального некомерційного підприємства "Ржищівський міський центр первинної медико - санітарної допомоги" Ржищівської міської ради: Гудзь Маргарита Володимирівна, тел. +380457321008, rzhyshchiv.pmsd@gmail.com»».
Крім того замовник зобов’язується посилити контроль для недопущення подібних порушень в майбутньому.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку ч. 9 ст. 8 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині.
ІІ) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «Відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації встановлено недотримання вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону, тобто фізична/ службова (посадова) особа учасника/переможця була засуджена за кримінальне правопорушення, а не за злочин».
Надати аргументовані заперечення до висновку та надати інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та, в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Тендерна документація (далі —ТД) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Додатком 3 ТД, зокрема, передбачено посилання на п. 5, 12 (фіз. особи/фіз. особи підприємці), п. 6, 12 (юр. особи) ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» в яких в свою чергу зазначено «була засуджена за кримінальне правопорушення». П. 3 розділу ІІІ ТД передбачає – «3.3. У разі виявлення положень та/або визначень в тендерній документації які не відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник буде керуватися нормами ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник при проведенні відкритих торгів керується ЗУ «Про публічні закупівлі» та чинним законодавством України. Замовник та учасники керуються нормами ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням умов даної ТД.»
Зважаючи на викладене фактично порушення відсутні.
Проте додатково повідомляємо, що з метою здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та з метою однакового розуміння Законодавства та повноти інформації, прийнято рішення в майбутньому заповнювати додаток 3 ТД в редакції:
«На підтвердження відсутності підстав п. 5, 12 (фіз. особи/фіз. особи підприємці), п. 6, 12 (юр. особи) ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» на службову(их) (посадову(вих)) особу(осіб) учасника, яка підписала(ли) тендерну пропозицію або на фізичну особу, яка є учасником (в тому числі фізична особа підприємець), відповідно тендерної пропозиції учасника, надається:…..».
Крім того замовник зобов’язується посилити контроль для недопущення подібних порушень в майбутньому.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку ч. 9 ст. 8 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині.
Уповноважена особа _________________ Гудзь Маргарита Володимирівна
Дата публікації звіту:
28.12.2021 16:26