• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт мостової споруди на автомобільній дорозі О101603 Обухів – Лісники через Великі Дмитровичі, Ходосівку км 21+271 Києво- Святошинського району Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013

Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: зазначено у п. 2 Розділу ІІІ тендерної документації

Завершена

7 337 077.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 685.39 UAH
Номер: 1d8d0f4edf8643f1a911c31cb1104a6e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-05-08-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 09.05.2022 20:56 - 31.05.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.05.2022 № 137 Київ Про здійснення моніторингу закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів, додається (далі – Перелік). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 06.05.2022 № 137 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Очікувана вартість, грн Предмет закупівлі Опис підстав для здійснення моніторингу 28. UA-2021-07-06-006144-c Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації Капітальний ремонт мостової споруди на автомобільній дорозі О101603 Обухів – Лісники через Великі Дмитровичі, Ходосівку км 21+271 Києво- Святошинського району Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 7 337 077,20 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 683-92-90, vita13131313@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 5 статті 8, частини 1 статті 31, частини 11 статті 29, частини 4 статті 41 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.08.2021 № 341 (зі змінами) (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «Техномістбуд Холдинг» (далі – Переможець), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття, протоколи засідання тендерного комітету від 25.08.2021 № 356 та від 02.09.2021 № 368, вимогу про усунення невідповіднестей, повідомлення про намір укласти договір від 02.09.2021, договір від 21.09.2021 № 56-21, додаткову угоду від 23.10.2021 № 1, відповіді Замовника на запити Північного офісу Держаудитслужби від 18.05.2022 та від 26.05.2022. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 12.05.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації, документів. Однак, Замовник на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону надав через електронну систему закупівель вказані пояснення на 4-й робочий день, а саме 18.05.2022 року. Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця кваліфікаційним критеріям, умовам технічної специфікації та іншим вимогам, встановленим Замовником. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм та завантаженням документів, зокрема інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію згідно з пунктом 6 Розділу 3 та по формі Додатку 2 ТД. Пунктом 6 Розділу 3 ТД передбачено, що інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена, у тому числі локальними кошторисами, які мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу. Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Техномістбуд Холдинг» наявний локальний кошторис №2-1-3, у п. 29 якого включені каменi бетоннi бортовi БР 100.30.15 у кількості 244 шт. загальною вартістю 58991,88 грн, тоді як п. 60 технічного завдання передбачено кількість 24 шт. У п. 20 та п. 21 локального кошторису № 2-1-6 включено влаштування гідроізоляції наплавної у кількості 97, 2 м2 загальною вартістю 19666,86 грн та 69, 68 м2 загальною вартістю 14098,63 грн, відповідно, при тому що відповідно до п.147 технічного завдання передбачено кількість 69, 68 м2. Поряд з тим, у пунктах 23-40 локального кошторису № 2-1-6 кількість включених робіт не відповідають кількості, передбаченій технічним завданням Замовника (п.153-169) . До того ж, п. 149-152 технічного завдання відсутні в локальних кошторисах, наданих Переможцем. Враховуючи вказане, локальні кошториси надані Переможцем не відповідають технічним вимогам, зазначеним Замовником у ТД. Варто зазначити, що тендерна пропозиція Переможця містить суперечливі відомості. Так, відповідно до пункту 4 Розділу 3 ТД строк дії тендерної пропозиції має становити 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Відповідно до пункту 1 Розділу 4 ТД кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 13.08.2021 року. Документи тендерної пропозиції завантажені ТОВ «Техномістбуд Холдинг» 13.08.2021 року. Відповідно до умов оголошення про проведення процедури закупівлі датою розкриття є 16.08.2021. При цьому, у складі пропозиції Переможця міститься гарантійний лист від 09.07.2021 № 37 згідно з яким ТОВ «Техномістбуд Холдинг» повідомляє, що тендерна пропозиція буде дійсною не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій. Поряд з тим, згідно з заповненою формою тендерної пропозиції від 12.08.2021 № 12/08-01, Переможець погоджується дотримуватися умов тендерної пропозиції 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Пунктом 7 Розділу 1 ТД передбачено, що тендерна пропозиція та всі документи, які мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання будь-яких документів іноземною мовою вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально або підписом перекладача. У разі посвідчення перекладу підписом перекладача, у складі пропозиції має міститися копія документу, що посвідчує його кваліфікацію. Відповідно до пункту 1 Додатку 6 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації надається довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт відповідно до таблиці і у тому числі, трудові книжки (учасник має право надати тільки сторінки трудових книжок з внесеними відмітками). У складі пропозиції Переможця містяться окремі трудові книжки працівників видані російською мовою без перекладу на українську, та відповідного нотаріального посвідчення та/або підпису перекладача, з наданням документу, який би посвідчував його кваліфікацію, що не відповідає вимогам пункту 7 Розділу 1 ТД та не є підтвердженням кваліфікаційного критерію відповідно до вимог пункту 1 Додатку 6 до ТД. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Техномістбуд Холдинг» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. До того ж, Замовником оприлюднено вимогу учаснику ТОВ «Техномістбуд Холдинг» про усунення невідповідностей в інформації та/або документах щодо надання трудових книжок на підтвердження працівників зазначених у п.2, 3, 4, 6, 8, 9, 15, 18, 19, 23-31, 33, 36, 40, 42, 43, 45, 48, 50, 55 довідки від 09.07.2021 №30 в повному обсязі відповідно до умов тендерної документації. Надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, є обов’язковою вимогою для замовника за умови, що тендерна пропозиція містить невідповідності, які стосуються саме кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а також підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. У разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція має відхилятися відповідно до підстав, визначених у статті 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, без застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей. Враховуючи зазначене, у даному випадку документи для підтвердження наявності працівників, які надані Переможцем у складі тендерної пропозиції іншою, ніж українська, мовою не відповідають вимогам тендерної документації, тому тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених статтею 31 Закону, без застосування механізму 24 годин. Отже, Замовником безпідставно розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з вказаних підстав, чим порушено частину 16 статті 29 Закону. Відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена зокрема, проєктом календарного графіку виконання робіт. На виконання вказаної вимоги Переможцем надано календарний графік, відповідно до якого початком виконання робіт визначено вересень 2021 року, датою закінчення – грудень 2021 року. При цьому, між Замовником та Переможцем укладено договір від 21.09.2021 № 56-21 згідно з яким початком виконання робіт є 21.09.2021, датою закінчення – 2022 рік. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції. Враховуючи зазначене, договір від 21.09.2021 № 56-21 укладено Замовником з порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону, оскільки дата завершення виконання робіт вказана у договорі не відповідає даті завершення, зазначеній у тендерній пропозиції Переможця. Таким чином, договір від 21.09.2021 № 56-21 є нікчемним у відповідності до пункту 2 частини 1 статті 43 Закону, так як укладений з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 30.05.2022 14:50 - 15.06.2022 00:00
Дата публікації висновку: 30.05.2022 14:50

Оскарження висновку в суді

Опис: На виконання вимог частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо, що замовник Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації не погоджується з інформацією та встановленими порушеннями, викладеними у висновку про результати моніторингу закупівлі, розміщеного в електронній системі закупівель від 05.08.2021 по закупівлі: Капітальний ремонт мостової споруди на автомобільній дорозі О101603 Обухів – Лісники через Великі Дмитровичі, Ходосівку км 21+271 Києво- Святошинського району Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-06-006144-c) та було подано позовну заяву про оскарження вищезазначеного висновку до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Дата публікації: 15.06.2022 15:40
Дата відкриття провадження: 20.06.2022 00:00
Номер відкриття провадження: № 640/8834/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку за результатами моніторингу UA-M-2022-05-08-000001
Дата публікації звіту: 06.06.2022 22:10

Запити/Пояснення