• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти

Завершена

830 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 150.00 UAH
Номер: 2d24d669dd314ec0a4553ccf2ad43070
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-16-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.11.2021 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 17.11.2021 12:45 - 09.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.11.2021 № 494 Харків Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно- східного офісу Держаудитслужби в Сумській області Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 16.11.2021 №494 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2021-07-02-002742-c 02.07.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 99) 301-99-91, polinasinko@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону та пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема шляхом зменшення ціни за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива до рівня, визначеного сторонами на дату укладення Договору) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність та повнота надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Сумський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.07.2021 (протокол № 213) та перелік змін до тендерної документації, затверджений рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 07.07.2021 № 220), вимоги учасника щодо усунення порушення від 06.07.2021, рішення Замовника на вимоги учасника щодо усунення порушення від 07.11.2021, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Міжрегіональна трейдингова компанія» (далі – ТОВ «ТД МТК»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.07.2021, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.07.2021 № 233, повідомлення про намір укласти договір від 20.07.2021, договір від 02.08.2021 № 94(В) (далі – Договір), додаткові угоди від 23.09.2021 № 1, від 22.11.2021 №2, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 23.11.2021 року. За результатами моніторингу установлено, що Замовником протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2021-07-02-002742-c не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Крім того, на письмовий запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 17.11.2021 про надання пояснень стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, надання документів, які підтверджують наявність підстав для внесення змін до договору Замовник надав відповідь 23.11.2021 з порушенням триденного терміну, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону. Також за результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначив відомості про підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Слід зауважити, що Замовник у пунктах 1 та 5 розділу 3 тендерної документації вказав, що перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону наведено в додатку 2 до цієї тендерної документації. Проте, додаток 2 до тендерної документації не містить цього переліку. Також установлено, що Замовник у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначив підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників у редакції Закону, що діяла до 19.04.2020, що не відповідає вимогам частини першої статті 31 чинної редакції Закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 07.07.2021 №220 до тендерної документації було внесено зміни. Проте, на порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), Замовник не розмістив зміни у полі, в якому розміщуються документи щодо тендерної документації. Крім того, на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону Замовник не відобразив в електронній системі закупівель зміни до тендерної документації у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової. За результатами моніторингу установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, вносив зміни до істотних умов Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Зокрема, додатковою угодою від 23.09.2021 № 1 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 на 5,71% з 27,30 до 28,86 грн з ПДВ, ціну за 1 л дизельного палива на 8,31% з 26,70 до 28,92 грн з ПДВ. У поясненнях, наданих 23.11.2021 через електронну систему закупівель, Замовник надав експертний висновок Запорізької торгово-промислової палати від 07.09.2021 № ОИ-126 (далі – Висновок від 07.09.2021 № ОИ-126), в якому зазначено лише середньоринкову вартість товарів, що є предметом закупівлі, станом на 06.09.2021 року. Таким чином, Замовник посилається на документ, в якому відсутня інформація щодо коливання ціни на ринку паливно-мастильних матеріалів з дати підписання Договору про закупівлю до дати укладання додаткової угоди № 1, тобто не підтверджує наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду № 1 з ТОВ «ТД МТК» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару. Додатковою угодою від 22.11.2021 № 2 відбулося збільшення ціни за 1 л бензину А-92 на 8,11% з 28,86 до 31,20 грн з ПДВ та ціни за 1 л дизельного палива на 7,88% з 28,92 до 31,20 грн з ПДВ. У поясненнях, наданих 23.11.2021 через електронну систему закупівель, Замовник надав Висновок про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 09.11.2021 № И-130 (далі – Висновок від 09.11.2021 № И-130), в якому зазначено лише середні роздрібні ціни на товари, що є предметом закупівлі, станом на 09.11.2021, при цьому відсутня інформація щодо коливання цін за період з дати укладання додаткової угоди № 1 до дати укладання додаткової угоди № 2. Зважаючи на дані Висновків від 07.09.2021 № ОИ-126 та від 09.11.2021 № И-130, за період з 06.09.2021 по 09.11.2021, коливання ціни на ринку за 1 л в сторону збільшення на бензин А-92 становить 8,15% (з 29,43 до 31,83 грн за 1 л), а коливання ціни на ринку за 1 л в сторону збільшення на дизельне паливо становить 10,90% (з 28,52 до 31,63 грн за 1 літр). При цьому Замовник, за результатами укладання додаткових угод № 1 та № 2 збільшив ціну за 1 л бензину А-92 на 14,29% (з 27,30 до 31,20 грн), ціну за 1 л дизельного палива на 16,85% (з 26,70 до 31,20 гривень). Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону змінив істотні умови Договору про закупівлю щодо збільшення ціни за 1 л бензину А-92 та 1 л дизельного палива непропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, а саме на 14,29% замість 8,15% на бензин А-92 та на 16,85% замість 10,90% на дизельне паливо. Отже, додаткові угоди № 1 та № 2 до Договору про закупівлю укладені Замовником з порушенням вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 25.11.2021 15:24 - 10.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2021 15:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Державною аудиторською службою України в Сумській області був проведений моніторинг процедури закупівелі UA-2021-07-02-002742-c від 17.11.2021 до 25.11.2021 року по процедурі відкриті торги на закупівлю код ДК 021:2015- 09130000-9 «Нафта і дистиляти» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «СУМСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ» (ДП «СУМИСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ»). За результатами перевірки виявлено: Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, вносив зміни до істотних умов Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Зокрема, додатковою угодою від 23.09.2021 № 1 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 на 5,71% з 27,30 до 28,86 грн з ПДВ, ціну за 1 л дизельного палива на 8,31% з 26,70 до 28,92 грн з ПДВ. У поясненнях, наданих 23.11.2021 через електронну систему закупівель, Замовник надав експертний висновок Запорізької торгово-промислової палати від 07.09.2021 № ОИ-126 (далі – Висновок від 07.09.2021 № ОИ-126), в якому зазначено лише середньоринкову вартість товарів, що є предметом закупівлі, станом на 06.09.2021 року. Таким чином, Замовник посилається на документ, в якому відсутня інформація щодо коливання ціни на ринку паливно-мастильних матеріалів з дати підписання Договору про закупівлю до дати укладання додаткової угоди № 1, тобто не підтверджує наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду № 1 з ТОВ «ТД МТК» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару. Додатковою угодою від 22.11.2021 № 2 відбулося збільшення ціни за 1 л бензину А-92 на 8,11% з 28,86 до 31,20 грн з ПДВ та ціни за 1 л дизельного палива на 7,88% з 28,92 до 31,20 грн з ПДВ. У поясненнях, наданих 23.11.2021 через електронну систему закупівель, Замовник надав Висновок про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 09.11.2021 № И-130 (далі – Висновок від 09.11.2021 № И-130), в якому зазначено лише середні роздрібні ціни на товари, що є предметом закупівлі, станом на 09.11.2021, при цьому відсутня інформація щодо коливання цін за період з дати укладання додаткової угоди № 1 до дати укладання додаткової угоди № 2. Зважаючи на дані Висновків від 07.09.2021 № ОИ-126 та від 09.11.2021 № И-130, за період з 06.09.2021 по 09.11.2021, коливання ціни на ринку за 1 л в сторону збільшення на бензин А-92 становить 8,15% (з 29,43 до 31,83 грн за 1 л), а коливання ціни на ринку за 1 л в сторону збільшення на дизельне паливо становить 10,90% (з 28,52 до 31,63 грн за 1 літр). При цьому Замовник, за результатами укладання додаткових угод № 1 та № 2 збільшив ціну за 1 л бензину А-92 на 14,29% (з 27,30 до 31,20 грн), ціну за 1 л дизельного палива на 16,85% (з 26,70 до 31,20 гривень). Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону змінив істотні умови Договору про закупівлю щодо збільшення ціни за 1 л бензину А-92 та 1 л дизельного палива непропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, а саме на 14,29% замість 8,15% на бензин А-92 та на 16,85% замість 10,90% на дизельне паливо. Отже, додаткові угоди № 1 та № 2 до Договору про закупівлю укладені Замовником з порушенням вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. У зв’язку з даними обставинами, з метою усунення виявлених порушень, ДП «СУМИСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» вимушено розриває дію додаткової угоди №1 від 23 вересня 2021 року та додаткової угоди №2 від 22.11.2021 року з ТОВ " ТД МТК " з 01 грудня 2021 року за угодою сторін та повертається до умов основного договору №94 від 02.08.2021 року. У зв’язку з цим була укладена додаткова угода №3 від 01 грудня 2021 року.
Дата публікації звіту: 01.12.2021 14:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionChanges: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: .
Дата публікації: 02.12.2021 10:17

Запити/Пояснення