• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала

Завершена

0.00 UAH з ПДВ
Номер: a351c959372b4097b073f9d8ae9172f8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-08-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.09.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 08.09.2021 17:04 - 30.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.09.2021 №393 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 08.09.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.09.2021 № 393 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу. 5 UA-2021-07-01-008383-c 01.07.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 67) 577-68-67, toretto.kh@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю товару від 31.08.2021 № 168, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військово-медичного клінічного центру Північного регіону (Військова частина А-3306) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.06.2021 № 01-30/06, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОМАШ» (далі – ТОВ «ТОМАШ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (далі – ТОВ «СТМ-Фарм»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.08.2021 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.08.2021 № 02-13/08, повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2021 року, договір про закупівлю товару від 31.08.2021 № 168, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 31.08.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається від переможця процедури закупівлі надання документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3 цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5,6,12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проте, нормою частини шостої статті 17 Закону встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Таким чином, пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо надання переможцем закупівлі тільки частини документів, передбачених частиною шостою статті 17 Закону, що є порушенням вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій, розміщеному Замовником в електронній системі закупівель від 06.08.2021 року, до аукціону допущено тендерні пропозиції ТОВ «ТОМАШ» та ТОВ «СТМ-Фарм». Так, моніторингом зазначеного питання встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено зміст і спосіб подання тендерної документації у тому числі зазначено: «Документи тендерної пропозиції повинні бути надані у вигляді сканованої кольорової копії оригіналу документу або завіреної копії документу у форматі «pdf» без графічно-комп’ютерного редагування. Інформація та документи учасника/переможця подаються за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/переможця з накладенням печатки*, за виключенням документів, виданих учаснику відповідними органами чи іншими організаціями (підприємствами, установами). Сканований варіант пропозицій не повинен містити різних накладень, малюнків (наприклад, накладених підписів, печаток) на скановані документи». Водночас встановлено, що документи тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм», у тому числі: Інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (достатньої для поставки товарів, що закуповуються) у довільній формі від 28.07.2021 № 209/21/0003/232-Вих-Р, Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 28.07.2021 № 209/21/0004/232-Вих-Р, Довідка про відсутність підстав для надання відмови в участі у торгах згідно норм статті 17 Закону від 28.07.2021 № 209/21/0005/232-Вих-Р, Довідка, яка містить інформацію про причини ненадання деяких документів у складі тендерної пропозиції Учасника від 28.07.2021 № 209/21/0006/232-Вих-Р та інші довідки/документи містять підпис керівника та печатку підприємства, які накладено за допомогою графічно-комп’ютерного редагування. Також встановлено, що документи тендерної пропозиції ТОВ «ТОМАШ», у тому числі: Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 26.07.2021 № 811, Інформація про субпідрядників від 26.07.2021 № 812, Лист-гарантія від 26.07.2021 № 817 та інші довідки/документи містять підпис керівника та печатку підприємства, які накладено за допомогою графічно-комп’ютерного редагування. Крім того, вимогами пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено наступні умови: «Усі сторінки тендерної пропозиції з інформацією повинні містити підпис уповноваженої посадової особи Учасника процедури закупівлі та відбитки печатки (у разі наявності), крім оригіналів документів виданих іншими установами, підприємствами та організаціями, незалежно від форми власності*. Якщо, Замовником вимагається завантаження в електронну систему закупівель електронних файлів кольорових сканованих копій з оригіналів документів, створених безпосередньо Учасником (довідок, листів, договорів, сертифікатів, паспортів, інструкцій та ін.), то такий документ, має бути перед виготовленням кольорової сканованої копії цього документу, підписаний уповноваженою особою Учасника та містити відбитки печатки Учасника». Так, тендерні пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» та ТОВ «ТОМАШ» містять витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які сформовані на запит керівників зазначених підприємств Сухобрус Н.М. та Томаш О.С. відповідно. Проте, зазначені витяги не містять підпису керівника та печатки учасників. Також, якщо учасники їх прирівнюють до електронних документів, вони не містять окремо накладеного електронного цифрового підпису уповноважених осіб ТОВ «СТМ-Фарм» та ТОВ «ТОМАШ». Також, під час моніторингу тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» встановлено, що невід’ємною частиною тендерної документації є Додаток 3 до тендерної документації – Форма письмової згоди на обробку наявних персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Водночас, умовами Додатку 3 передбачено надання у складі тендерної пропозиції учасника форми письмової згоди на обробку наявних персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Отже, тендерна документація містить вимогу щодо надання учасником згоди на збір та обробку персональних даних, наявних у складі тендерних пропозицій. Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» наявні персональні дані Дитятковського Олександра Марковича (протокол №3 від 01.02.2021 року, Статут від 2020 року) та Панаріна Івана Олександровича (протокол №1 від 09.09.2020 року). Проте, згода на збір та обробку персональних даних від зазначених осіб, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» відсутня. Крім того, в ході проведення моніторингу тендерної пропозиції ТОВ «ТОМАШ» встановлено, що медико-технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі, викладені у додатку 1 до тендерної документації, містять загальні вимоги у тому числі, якщо учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент) ніж передбачений тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за усіма показниками, про що надається таблиця відповідності. Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОМАШ» таблиця відповідності від 26.07.2021 № 823 не містить міжнародної непатентованої назви препаратів, передбаченої «Специфікацією» Додаток 1 до тендерної документації. Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасників ТОВ «СТМ-Фарм» та ТОВ «ТОМАШ», які не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Крім того, відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» та ТОВ «ТОМАШ», визначив ТОВ «СТМ-Фарм» переможцем та уклав з ним договір про закупівлю товару від 31.08.2021 № 168 на загальну суму 2 633 513,47 гривень.
Період усунення порушень: 13.09.2021 16:10 - 28.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 13.09.2021 16:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою здійснення заходів щодо усунення порушення було розірвано договір про закупівлю від 31.08.2021 №168.
Дата публікації звіту: 17.09.2021 12:16