-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
10ae628b196d4cc48f9f0825f4ee2c38
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-04-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.01.2022 00:00
Період моніторингу:
04.01.2022 16:20 - 27.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.01.2022 №1
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.01.2022 №1.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-06-30-007713-c, 30.06.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/14939-2021 від 25.11.2021.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення та пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 17 та пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТСЛАБ» (Лот №1) та тендерної пропозиції ТОВ «АЛТАЮР» (Лот №2), визначення їх переможцями тендеру та укладення з ними договорів встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з врахуванням фактичної поставки товару за відповідними договорами на час проведення моніторингу, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, норм пункту 17, пункту 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації та порушень вимог частини сьомої статті 33 Закону при визначенні переможця закупівлі та укладенні з ним договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини Р9000 (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-26-003233-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане в електронній системі закупівель звернення учасника ТОВ «Макотек» з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації та оприлюднену Замовником відповідь на вказане звернення; по Лотах №1, №2 та №3: реєстри отриманих тендерних пропозицій; протоколи розкриття тендерних пропозицій; протоколи розгляду тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцями тендеру після аукціону документи та інформацію; протокол засідання тендерного комітету від 23.09.2021 №71/2; по Лоту №1 - тендерні пропозиції ТОВ «Діксі-Центр», ТОВ «Макотек» та ТОВ «ТСЛАБ», договір від 11.10.2021 № 252 та додаткову угоду від 11.10.2021 № 1 до вказаного договору; по Лоту №2 - тендерні пропозиції ТОВ «Макотек», ТОВ «Діксі-Центр» та ТОВ «АЛТАЮР», договір від 11.10.2021 № 251; по Лоту №3 - тендерні пропозиції ТОВ «Макотек» та ТОВ «Діксі-Центр», договір від 11.10.2021 № 250; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію, договір тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Проте, на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить посад посадових осіб замовника, уповноважениї здійснювати зв’язок з учасниками.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Таким чином, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцями тендеру ТОВ «ТСЛАБ» (Лот №1) та ТОВ «АЛТАЮР» (Лот №2) у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру по лоту №1 - ТОВ «ТСЛАБ» та по Лоту №2 - ТОВ «АЛТАЮР», якими не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої), а укладено з вказаними переможцями договір від 11.10.2021 № 252 (Лот №1) на суму 4 751 500,00 грн з ПДВ та договір від 11.10.2021 № 251 (Лот №2) на суму 4 494 000,00 грн з ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до наданої під час моніторингу Замовником інформації (11.01.2022) на запит органу державного фінансового контролю поставка товару за договором по Лоту №1 здійснена 24.12.2021 та по Лоту №2 – 21.12.2021.
Період усунення порушень:
14.01.2022 15:20 - 29.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.01.2022 15:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо вимог пункту 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 стосовно кваліфікованого електронного підпису:
Відповідно до статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних під час проведення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України “Про електроні документи та електронний документообіг”, та “Про електронні довірчі послуги”.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 9 Закону України “Про публічні закупівлі” Уповноважений орган забезпечує функціонування веб-порталу та інформаційного ресурсу.
Електрона система закупівель дозволяє застосовувати удосконалені електроні підписи не зважаючи на вимоги наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082.
З метою недопущення порушень чинного законодавства України пропонуємо звернутися до Уповноваженого органу щодо приведення електронної системи закупівель у відповідність до чинного законодавства України.
Щодо вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” стосовно прикладів формальних (несуттєвих) помилок:
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Тендерна документація розроблена відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” із зазначенням інформації передбаченої статтею 22 даного Закону.
У зв’язку з тим, що Закон не передбачає обмежень, які саме є формальні (несуттєві) помилки та керуючись наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, Замовником в частині 1 розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю серверів (Сервери), зазначений опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок у такій редакції: “технічні помилки та описки, арифметичні помилки”.
Щодо вимог частини шостої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: “переможцями тендеру ТОВ “ТСЛАБ” (Лот №1) та
ТОВ “АЛТАЮР” (Лот №2) у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17”:
Відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: “замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної Інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель” та зважаючи на роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (№ 3304-04/34835-06 від 03.06.2020), що розміщено на його офіційній веб-сторінці (в розділі публічні закупівлі / консультації з питань закупівель / узагальнені відповіді), документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедури закупівлі, оскільки зазначена інформація оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.
Вищезазначену інформацію робоча група перевіряла самостійно під час проведення процедури закупівлі.
Разом з тим зазначаємо, що за результатами моніторингу та на виконання зобов’язань щодо усунення зауважень у військовій частині Р 9000 СБ України проведено відповідну роботу та навчання, а саме:
– на теперішній час Уповноважені особи військової частини Р 9000 СБ України забезпечені захищеними носіями інформації та мають кваліфіковані електронні підписи;
– зі співробітниками військової частини Р 9000 СБ України, які залучаються до складу робочих груп при проведенні закупівель проведено роз’яснювальну роботу щодо чинного законодавства України, яке стосується проведення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.
Дата публікації звіту:
21.01.2022 19:34
Запити/Пояснення
Номер:
d30ef306d42b4f228a768412fc55e4a8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.01.2022 14:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.01.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-06-30-007713-c, яка проводилась військовою частиною Р9000 (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
a3cdb6cdb6134f838e36799e2cb022eb
Назва:
Відповідь Замовника на пояснення
Дата опублікування:
11.01.2022 17:50
Опис:
Закупівля серверів, код ДК 021:2015 – 48820000-2 (Сервери) – 3 лоти, здійснювалась за рахунок бюджетних асигнувань, що затверджені головним розпорядником бюджетних коштів в Службі безпеки України (лист, таємно, не надається). Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі” розмір бюджетних призначень визначено за допомогою попередніх ринкових консультацій та відкритих зустрічей з потенційними учасниками.
Для забезпечення потреб Служби безпеки України при виконанні оперативно-розшукової і контррозвідувальної діяльності військовою частиною Р 9000 визначені технічні характеристики та вимоги до предмета закупівлі, які зазначені в документації до закупівлі, що оприлюднена в електронній системі www.prozorro.gov.ua. Зазначені технічні характеристики та вимоги до обладнання обґрунтовані необхідністю його інтеграції до складу наявних комплексів обробки\зберігання інформації та обумовлені використанням спеціальних програмних засобів.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена із застосуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Електронною поштою направлено запити цінових (комерційних) пропозицій до чотирьох постачальників обчислювальної техніки (серверів) за трьома лотами, а саме: ТОВ “ТАНХОСТ”, ТОВ “Діксі-Центр”, ТОВ “МАКОТЕК” та ТОВ “ЕсАЙ БіС”. Отримані відповіді підтвердили відповідність бюджетних призначень очікуваній вартості предмета закупівлі (довідка моніторингу ринку серверів додається).
Посилання на офіційний веб-сайт головного розпорядника
бюджетних коштів на якому розміщена запитувана інформація:
https://ssu.gov.ua/oholoshennia-pro-provedennia-konkurentnoi-protsedury-zakupivli-abo-povidomlennia-pro-namir-uklasty-dohovir-pro-zakupivliu.
Файл ua-2021-06-30-007713-c.docx
Додатково зазначаємо:
– постачальник по Лоту № 1, а саме ТОВ “ТСЛАБ” у визначений Договором строк (до 10.12.2021) не здійснив поставку Товару та не надав документально підтверджуючих обставин про неможливість виконання умов Договору, чим порушив його умови. Постачання Товару здійснено 24.12.2021. Відповідно до п. 8.3 Договору за порушення строків виконання зобов’язання ТОВ “ТСЛАБ” сплатив пеню у розмірі 0,1% вартості Товару, з якого допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а саме: 66 507,84 грн. Кошти перераховані в дохід Державного бюджету України в повному обсязі (платіжне доручення № 677 від 28 грудня 2021 року – додається);
– постачальник по Лоту № 2, а саме ТОВ “АЛТАЮР” у визначений Договором строк (до 10.12.2021) не здійснив повну поставку Товару та не надав документально підтверджуючих обставин про неможливість виконання умов Договору, чим порушив його умови. Остаточне постачання Товару здійснено 21.12.2021. Відповідно до п. 8.3 Договору за порушення строків виконання зобов’язання ТОВ “АЛТАЮР” сплатив пеню у розмірі 0,1% вартості Товару, з якого допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а саме: 44 524,26 грн. Кошти перераховані в дохід Державного бюджету України в повному обсязі (платіжне доручення № 678 від 29 грудня 2021 року – додається).