• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О141901 Турка-Лопушанка на ділянці км 4+100 – км 11+000 Турківського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

160 669 357.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 803 346.79 UAH
Номер: 567cf2eed84a41c5a72012330dabdda6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-21-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.02.2023 14:28 - 15.03.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.02.2023 № 60 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.02.2023 № 60. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-06-25-004659-b, 25.06.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозицій ТОВ «Шляховик-Т» встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Крім того, укладений за результатами процедури закупівлі договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 83 та 84 Загальних умов №668, та, відповідно, не відповідає нормам частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; правомірності внесення змін до договору– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Шляховик-Т» щодо розірвання договору. Крім того вжити, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-06-25-001995-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Шляховик-Т»; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Шляховик-Т» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковану інформацію щодо розгляду Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) скарги стосовно визначення переможця тендеру Замовником (рішення від 11.08.2021 №18439-р/пк-пз); протокол засідання тендерного комітету №245 від 19.07.2021; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір закупівлі від 26.08.2021 №86-08/21; додаткові угоди від 31.08.2021 №1, від 09.12.201 №2, від 04.02.2022 №3, від 16.02.2022 №4 та від 29.12.2022 №5 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані при внесенні вказаними додатковими угодами змін до договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. У зв’язку з розглядом Органом оскарження скарги на рішення Замовника (рішення від 11.08.2021 №18439-р/пк-пз) моніторинг закупівлі щодо тих питань, обставин, підстав, які були предметом розгляду зазначеної скарги, не проводився. За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника вказано, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, та наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Однак, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. За умовами тендерної документації (частина 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, які повинні містити, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (Додаток 1 до тендерної документації). Також, у частині 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону визначена Додатком 1 до тендерної документації. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, довідкою згідно форми, що встановлена Таблицею 1 цього Додатку (далі – Довідка) та її документальним підтвердженням. Зокрема, у разі оренди/лізингу/надання послуг машин, механізмів та техніки – учасник надає оригінал чинного договору оренди/лізингу/надання послуг тощо, який є дійсний та чинний протягом всього строку виконання договору про закупівлю або містить умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг, та оригіналами свідоцтв про реєстрацію авто на кожну одиницю, вказану учасником в Довідці; у разі наявність в учасника власних машин, механізмів та техніки, які відображені ним в Довідці, - оригінал бухгалтерської довідки/інвентарної картки обліку про знаходження основних засобів (машин, механізмів та техніки, які вказані учасником в довідці), на балансі підприємства та оригіналами свідоцтв про реєстрацію авто (технічні паспорти) на вищевказані дорожньо-будівельні машини та механізми. При цьому, за вимогою підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник включає в Довідку машини, механізми та техніку, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг), вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил. Зокрема, учасник повинен підтвердити наявність котків та тракторів. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 12.07.2021 №3491, а також на виправлення виявлених Замовником невідповідностей – довідку від 16.07.2021 №3593 про наявність обладнання (техніки), матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, у яких зазначено, зокрема, про наявність в учасника відповідно до укладених договорів оренди котків Hamm HD 90, Hamm HD+120 VO та BOMAG BW 24 RH, а також власного трактора колісного БЕЛАРУС-82.1. Аналізом наданих учасником ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції свідоцтв про реєстрацію техніки встановлено, що маса котка Hamm HD 90 – 9,10 т, Hamm HD+120 VO – 13,04 т, BOMAG BW 24 RH – 8,8 т, а потужність трактора колісного БЕЛАРУС-82.1 – 60 кВт. Водночас, відповідно до інформації про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наведеної у Додатку 3 (Технічне завдання) до тендерної документації встановлено, що при виконанні робіт за предметом закупівлі відповідно до технології та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) передбачено, зокрема, виконання наступних робіт: ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т; зрізування середнього чагарника і дрібнолісся у ґрунтах природного залягання кущорізами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.); корчування дерев у ґрунтах природного залягання викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.). Таким чином, учасником ТОВ «Шляховик-Т» при наданні документального підтвердження наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, не підтверджено наявності окремої техніки (котків та трактора), яка є необхідною для надання послуг за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг) та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил (ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т; зрізування середнього чагарника і дрібнолісся у ґрунтах природного залягання кущорізами на тракторі потужністю 79 кВт; корчування дерев у ґрунтах природного залягання викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт). Слід зазначити, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції довідки від 12.07.2021 №3486 учасник ТОВ «Шляховик-Т» не залучатиме до виконання робіт субпідрядників/співвиконавців. Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Отже, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Шляховик-Т», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір №86-08/21 від 26.08.2021 на суму 141 779 101,00 грн з ПДВ. Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, далі – Загальні умови №668), фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Крім того, за нормою пункту 84 Загальних умов №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Водночас, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі про закупівлю відсутній складений Замовником, узгоджений з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником план фінансування будівництва на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (як невід'ємна частина договору підряду), чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Загальних умов №668, та, відповідно, недотримано вимоги частини 1 статті 41 Закону. Крім того, відповідно до норм частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що в умовах укладеного Замовником із ТОВ «Шляховик-Т» договору про закупівлю №86-08/21 від 26.08.2021 у розділі 4 «Ціна Договору» зазначені положення, які не були визначені в Проекті договору (Додаток 5 до тендерної документації), а саме: пункт 4.1 доповнено новим змістом – «… у тому числі: - вартість робіт по даному Договору в межах бюджетного фінансування на 2021 рік: згідно Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2021 році становить – 4 957 553,18 (чотири мільйони дев’ятсот п’ятдесят сім тисяч п’ятсот п’ятдесят три) гривні 18 копійок, з врахуванням ПДВ – 826 258,86 грн; - згідно Переліку об’єктів капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг за рахунок субвенції з державного бюджету за бюджетною програмою 3131260 «Субвенція з державного бюджету обласному бюджету Львівської області на проведення капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг» у 2021 році становить – 44 635 175,60 (сорок чотири мільйони шістсот тридцять п’ять тисяч сто сімдесят п’ять) гривень 60 копійок, з врахуванням ПДВ – 7 439 195,93 грн та підтверджується Договірною ціною у 2021 році (Додаток 2), що є невід’ємною частиною Договору». Слід зазначити, що учасником ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надано лист-погодження (від 12.07.2021 №3484) із проектом договору про закупівлю згідно предмету закупівлі, яким надано зобов’язання, у разі визначення учасника переможцем та прийняття Замовником рішення про намір укласти договір про закупівлю, підписати договір про закупівлю на умовах, наведених у Додатку 5 до тендерної документації відповідно до вимог (умов) тендерної документації та умов пропозиції учасника. Таким чином при укладанні договору про закупівлю №86-08/21 від 26.08.2021 порушено вимоги частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Поряд з цим, відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 08.03.2023 10:26 - 23.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.03.2023 10:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до висновку моніторингу від 08.03.2023 року процедури закупівлі робіт: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О141901 Турка-Лопушанка на ділянці км 4+100 – км 11+000 Турківського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Шляховик-Т» щодо розірвання договору. Крім того вжити, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Замовником на виконання висновку було вжито заходів щодо розірвання Договору із Підрядником, зокрема було надіслано запит про розірвання договору за згодою сторін Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т". Відповідно до Угоди про розірвання від 13.03.2023 року до Договору № 86-08/21 від 26.08.2021 року, Сторони домовились розірвати Договір № 86-08/21 від 26.08.2021 року за згодою Сторін. З моменту набрання чинності даної Угоди зобов’язання Сторін, що виникли з Договору, припиняються і Сторони не вважають себе пов’язаними будь-якими правами та обов’язками, не мають жодних взаємних претензій, що виникли у зв’язку з укладенням та виконанням Договору. Дана Угода набуває чинності з моменту її укладення Сторонами. Враховуючи необхідність дотримання норм чинного законодавства, між департаментом дорожнього господарства Львівської облдержадміністрації та Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т" 13.03.2023 року було розірвано Договір № 86-08/21 від 26.08.2021 року із дотриманням норм чинного законодавства. Також зазначаємо, що було проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженими особами щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Отже, департаментом дорожнього господарства було виконано висновок Державної аудиторської служби України.
Дата публікації звіту: 13.03.2023 12:18

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: порушення усунено, договір розірвано
Дата публікації: 31.03.2023 11:06

Запити/Пояснення