-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Риба заморожена (Хек)
Завершена
246 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 232.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 232.00 UAH
Номер:
e58e80f93c2849e08084a645bb669529
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-31-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.08.2021 00:00
Період моніторингу:
31.08.2021 15:57 - 22.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.08.2021 №501
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олександр СЕМЕНЮК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 31.08.2021 №501
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7.UA-2021-06-25-001579-a 25.06.2021 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 25 червня 2021 року, тендерну пропозицію ТОВ «Укрпродлогістика», вимогу про усунення порушення від 05 серпня 2021 року 09:41 год., рішення Замовника від 10 серпня 2021 року 16:33 год., протоколи засідання тендерного комітету від 15 липня 2021 року №71, від 26 липня 2021 року №74, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 16 серпня 2021 року №325, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 18 серпня 2021 року та пояснення від 13 вересня 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 4 пункту 4 додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу про надання учасниками в складі пропозиції копій особових медичних книжок водіїв та експедиторів, що вказані в довідці, наданій учасником на вимогу пункту 2 частини 1 цього додатку, оформлених відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року №280» - із відміткою про допуск до роботи.
При цьому, учасником ТОВ «Укрпродлогістика» у складі тендерної пропозиції завантажено особисті медичні книжки водіїв та експедиторів Марчука Л.М., Козачко П.А., Боднара С.П., Паращука В.В., що вказані в довідці від 01 липня 2021 року б/н, наданій учасником на вимогу пункту 2 частини 1 додатку 1 тендерної документації, які оформлені не у відповідності до вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року №280», чим не дотримано вимог підпункту 4 пункту 4 додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію, як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Укрпродлогістика», як таку що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним договір про закупівлю від 16 серпня 2021 року №325.
Період усунення порушень:
20.09.2021 16:26 - 05.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2021 16:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Отримавши висновок про результати моніторингу повідомляємо, що нами ініційовано процедуру розірвання договору про закупівлю риби замороженої (Хек) № 325 від 16 серпня 2021 року, з подальшою публікацією, в електронній системі закупівель, додаткової угоди та звіту про виконання договору про закупівлю, відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
23.09.2021 15:59
Запити/Пояснення
Номер:
53f6fce7f1824d5e8c26734a83edf647
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.09.2021 16:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі риби замороженої (Хек) (ДК 021:2015:15220000-6: Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-06-25-001579-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Яким чином учасником ТОВ «Укрпродлогістика», якого обрано переможцем, виконано умови тендерної документації щодо надання копій особових медичних книжок водіїв та експедиторів (Марчука Л.М., Козачко П.А., Боднар С.П., Паращук В.В.), що вказані в довідці від 01 липня 2021 року б/н, наданій учасником на вимогу пункту 2 частини 1 додатку 1 тендерної документації, щодо оформлення їх відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року №280»?
Відповідне пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
85f14378263e465da73dbb422cb14c3f
Назва:
Отримавши Ваш запит про надання пояснення, надаємо інформацію про наступне:
Дата опублікування:
13.09.2021 16:59
Опис:
На виконання Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова), зокрема пункту 4-1, оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та розміщено на власному веб-сайті.
Режим доступу до документу який містить зазначене обґрунтування:
https://rada.info/upload/users_files/41532621/5dbf079e48dbbf7d75999c2db0fd91da.docx
Разом з цим, повідомляємо Вам, що інформація на підставі якої було визначено технічні та якісних характеристик предмета закупівлі, одична вартість товару, яка була отримана з використанням середньої ціни отримана методом порівняння ринкових цін з публічної та загальнодоступної інформації, яка розміщена на ресурсі ProzorroMarket. Постанова не містить вимоги, яка ставиться до Замовника, щодо документального підтвердження (збереження тощо) інформації на підставі якої було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Окрім того, зазначена Постанова не містить визначення мінімально допустимого змісту, що повинно входити до обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Для проведення аналогії доцільно привести приклад, як згідно із Законом публікується обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі: «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: 8) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.» Нормами пункту 4-1 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не передбачено якихось конкретних вимог до обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, внаслідок чого, можна прийти до висновку, що таким обґрунтуванням, може бути, будь яка інформація, що стосується технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В свою чергу, розмір бюджетного призначення та очікувана вартість є похідними від одиничної вартості та прогнозованої облікової чисельності дітей, які мають право на отримання безкоштовного харчування в закладах освіти, що підпорядковані відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради з урахуванням перспективи використання нових затверджених норм харчування, розроблення примірних меню харчування тощо. З огляду на зазначене, в рамках даної процедури закупівлі, розмір бюджетного призначення дорівнює очікуваній вартості предмета закупівлі. Таким чином, проводити розрахунок розміру бюджетного не входить у повноваження та функції уповноваженої особи яка проводить публічні закупівлі, згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Вищезазначене підтверджується наступним:
Відповідно до частини десятої Закону України «Про публічні закупівлі»
«10. Уповноважена особа:
1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель;
2) здійснює вибір процедури закупівлі;
3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі;
3-1) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону;
{Частину десяту статті 11 доповнено пунктом 3-1 згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом;
6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону;
7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.»
З огляду на вищезазначене передбачається, що уповноважена особа повинна виконувати вимоги Закону. Всі функції містять або прямі посилання на статті та визначення поняття, або вираз типу «цього Закону» чи «цим Законом». При цьому, оскільки Законом не передбачено Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710, уповноважена особа не повинна здійснювати дії, що передбачені даною Постановою.
Відповідно до пункту 3 «Інструкція щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», що затверджена Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.02.2013 № 150, Форма № 1-ОМК заповнюється посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров`я, тобто правильність заповнення та внесення усіх необхідній відомостей до особової медичної книжки покладаються на посадову особу медичної комісії закладу охорони здоров`я.
У свою чергу, до копії особистих медичних книжок учасником ТОВ «Укрпродлогістика» додано також копії медичної карти огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров`я. Така довідка №1-ОМК видається особі тільки у разі відсутності протипоказань до зайняття відповідним видом діяльності.
Медичні книжки Козачко П.А., Боднар С.П., Марчук Л.М., Паращук В.В. видані КП "Міський лікувально-діагностичний центр", підписані керівником закладу охорони здоров`я та засвідчені печаткою. Окрім того, для підтвердження медичного огляду та відсутності протипоказань також були надані копії медичних карток огляду осіб для визначення спроможності займатись відповідним видом діяльності за станом здоров`я Козачко П.А., Боднар С.П., Марчук Л.М., Паращук В.В. з відмітками про придатність до роботи, що дає підстави визначити зазначені документи правомірними та такими, що відповідають вимогам, викладеним Замовником у пункті 4 частини четвертої Додатку № 1 до Тендерної документації.
Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).
Замовник який перевіряє тендерну пропозицію учасника на відповідність вимогам/умовам тендерної документації та вимогам чинного законодавства України не може давати оцінку правильності заповнення медичних книжок, що надав у своїй пропозиції учасник ТОВ «Укрпродлогістика», вимогам Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150, оскільки це не входить у його повноваження.
Таким чином, наявна у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Укрпродлогістика» інформація, чинна нормативно-правова база не дають підстав вважати, що надані учасником ТОВ «Укрпродлогістика» особисті медичні книжки Форма № 1-ОМК не відповідають Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150.
Учасником ТОВ “УКРПРОДЛОГІСТИКА” було в повній мірі виконано вимогу Замовника в цій частині, всі надані медичні книжки дійсні та відповідають нормам чинного законодавства України.
Зауважимо, схожа позиція викладена у рішенні Господарського суду Вінницької області № 902/384/21 та № 902/383/21, де зокрема предметом оскарження була відсутність у медичних книжках характеру виконуваних робіт. (Рішення Господарського суду Вінницької області № 902/384/21 та 902/383/21, додаються)