-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Природний газ
на липень -грудень 2021р
Завершена
239 120.00
UAH з ПДВ
Номер:
53a4d6a93d804b818602feaad7ec3fec
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-05-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.07.2021 00:00
Період моніторингу:
05.07.2021 10:20 - 27.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.07.2021 № 427
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 02.07.2021 № 427
Витяг із переліку
процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
14. UA-2021-06-23-012034-c 23.06.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Ганна Ковальчук
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладення договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю змісту узгодженої ціни пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує вжити заходів щодо розірвання Договору № 21/365/253 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та відповідно до статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю змісту узгодженої ціни пропозиції учасника переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради (далі – Замовник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2021 № 83, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.06.2021, договір на постачання природного газу від 01.07.2021 № 21/365/253 (далі – Договір № 21/365/253), пояснення та документи, отримані від Замовника через електронну систему закупівель 07.07.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Згідно річного плану закупівель та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник визначив предмет закупівлі як природний газ за кодом ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо, ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 23.06.2021. За результатами застосування переговорної процедури закупівлі Замовником 01.07.2021 укладено Договір № 21/365/253 з товариством з обмеженою відповідальністю «Укргаз Енерго Поставка», тобто на 8-й день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону Замовник за результатами застосування переговорної процедури закупівлі уклав Договір № 21/365/253 з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону.
При цьому, згідно пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Період усунення порушень:
19.07.2021 13:44 - 03.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
19.07.2021 13:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір №21/365/253 від 01.07.2021 року є розірваним на підставі Додаткової угоди №01 від 23.07.2021 року чим усунуто виявлені порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі"
Дата публікації звіту:
23.07.2021 09:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору від 01.07.2021 № 21/365/253 згідно додаткової угоди до договору від 23.07.2021 (звіт про виконання договору про закупівлю від 23.07.2021)
Дата публікації:
26.07.2021 08:07
Запити/Пояснення
Номер:
d0b0f33d3ddd454ba4d9d51d27a44463
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
06.07.2021 10:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі природного газу (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-06-23-012034-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Згідно повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.06.2021 умовою застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону Замовником визначено пункт 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Згідно річного плану закупівель та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник визначив предмет закупівлі як природний газ за кодом ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо (ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ).
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме: з яких підстав Замовник уклав договір на постачання природного газу від 01.07.2021 № 21/365/253 на 8-й день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
40fc32ef25bf41c5ad60e459d7043f32
Назва:
На виконання звернення УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.) від 06.07.2021 року
Дата опублікування:
07.07.2021 16:54
Опис:
Протокол переговорів №82 від 23.06.2021 року є документальним підтвердженням.
Пояснення:
Підстави для застосування переговорної процедури (скороченої) закупівлі із урахуванням норм п. 1 ч. 2 ст. 40 Закону.
Відповідно ч.7 ст.40 Закону - Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Предметом закупівлі є природний газ як товарна продукція, термінологію якого визначено у п.31, статті 1 Законом України «Про ринок природного газу», а саме:
Природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією.
Виходячи з норм Законом України «Про ринок природного газу» поняття природний газ включає в себе всі вище перелічені види газового палива, які за фізико-хімічними властивостями є подібними, головними складовими компонентами яких є метан, етан, пропан, бутан.
Отже, беручи до уваги вище зазначену інформацію можна дійти висновку, що природний газ як товарна продукція в поняття якого входить нафтовий (попутний) газ можна віднести до «нафтопродуктів сирих», закупівля яких за скороченою переговорною процедурою передбачена ч.7 ст.40 Закону.
Номер:
1140e660c4054302b324f014f1372330
Назва:
Звернення щодо надання роз'яснень
Дата опублікування:
21.07.2021 15:55
Опис:
Доброго дня, просимо будь ласка надати роз'яснення з приводу подальших дій Замовника після визнання Договору нікчемним та його розірванням через укладення договору з порушенням строків.
Чи має право Замовник провести нову переговорну процедуру на тих самих умовах, відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону та з дотриманням законних строків на укладення Договору, якщо фактичних договірних правовідносин за час дії Договору який є нікчемним між Замовником та Постачальником не було.
Номер:
9ae8d020b03b4f73940cba283ffd72a1
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку
Дата опублікування:
22.07.2021 14:05
Опис:
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повідомляємо наступне.
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-06-23-012034-c), оприлюдненого в електронній системі закупівель 19 липня 2021 року, встановлено, що в порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону Замовник за результатами застосування переговорної процедури закупівлі уклав договір від 01.07.2021 № 21/365/253 з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону. При цьому, згідно пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Перелік умов для застосування переговорної процедури визначений частиною другою статті 40 Закону.
Водночас відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, частиною сьомою статті 40 Закону встановлено вичерпний перелік підстав та предметів закупівлі для укладення договору про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше п`яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Окрім того, згідно з пунктом 1 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Поряд з цим, вибір процедури закупівлі здійснює уповноважена особа замовника відповідно до статті 11 Закону, яка несе персональну відповідальність в частині прийнятих рішень, виходячи зі змісту статті 44 Закону.
Крім того, відповідно до частини першої статті 7 Закону Уповноважений орган – Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (з 21 травня 2021 року – Міністерство економіки України), здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.
Основними функціями Уповноваженого органу є, зокрема надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель (пункт 12 частини першої статті 9 Закону) та надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу (пункт 13 частини першої статті 9 Закону).
Враховуючи вищевикладене, а також наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, повідомляємо, що відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.