-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 – Реконструкція комбінованого спортивного майданчика за адресою: вулиця Миру, 3 у м. Харкові
Завершена
7 810 954.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 78 109.55 UAH
мін. крок: 1% або 78 109.55 UAH
Номер:
d3c1b8b0fda3472e846596a8678454e2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-05-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.10.2021 00:00
Період моніторингу:
05.10.2021 13:22 - 29.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.10.2021 № 575
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
05.10.2021 № 575
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
29 UA-2021-06-23-007198-c 23.06.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, оприлюдненні інформації про закупівлю, відповідності умов тендерної документації вимогам закону, своєчасності укладання договору про закупівлю порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 11 статті 29 та частини 1 статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 23.06.2021 № 2-23/06 (далі – ТД), реєстр отриманих пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «СХІДНЕ ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ «СХІДЦИВІЛЬПРОМБУД» (далі - Переможець), протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.07.2021 № 2-12/07, повідомлення про намір укласти договір від 12.07.2021, договір від 23.07.2021 № Р-03-23/07-21 (далі – договір № Р-03-23/07-21), додаткові угоди від 23.07.2021 № 1, від 27.09.2021 № 2, пояснення Замовника від 13.10.2021.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СХІДНЕ ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ «СХІДЦИВІЛЬПРОМБУД» умовам ТД, оскільки Переможцем документально не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного договору, чим не дотримано вимоги п. 5 Розділу ІІІ ТД.
Так, частиною 1 статті 16 Закону визначено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з частиною 2 статті 16 Закону одним з кваліфікаційних критеріїв до учасників тендеру визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Однак, Замовник встановив вимогу щодо надання лише довідки в довільній формі про виконання аналогічного договору та листа-відгуку від Замовника.
Водночас, така вимога не відповідає вимогам Закону, оскільки його частина 2 статті 16 зазначає саме факт «документально підтвердженого досвіду», а не надання довідки та відгуку. Відповідно, факт виконання договору підтверджується відповідною накладною, актом приймання-передачі тощо. Тому самі по собі вищезазначені довідка та відгук не можуть підтвердити факт виконання аналогічних робіт.
Крім того, згідно з довідкою від 06.07.2021 б/н Переможцем виконувались роботи по благоустрою території, а не з реконструкції спортивних майданчиків, а саме для гри у міні-футбол, баскетбол, настільний теніс, стрітбол, як це передбачено ТД, тобто договір не є аналогічним в розумінні тендерної документації. До того ж, у складі пропозиції відсутні договір та акти виконаних робіт з яких було б видно, які саме роботи виконувались.
Отже, Переможцем не підтверджено його відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Отже, Замовник на порушення частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним договір № Р-03-23/07-21.
Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень:
01.11.2021 12:45 - 16.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2021 12:45
Запити/Пояснення
Номер:
4aab615d1f0b4a2cb40e828a7254c6a2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.10.2021 12:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2021 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0fb4a317ea8a4e6fb0557472591bf170
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
13.10.2021 13:53
Опис:
Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ "СПОРТ ДЛЯ ВСІХ" надає інформацію та наступні пояснення: очікувана загальна вартість закупівлі робіт щодо реконструкції комбінованого спортивного майданчика за адресою: вулиця Миру, 3 у м. Харкові визначена з огляду на обсяг робіт згідно з розробленою проектно-кошторисною документацією, у тому числі Зведеного кошторисного розрахунку та отриманий позитивний Експертний звіт № 21937 від 02.06.2021 р.
Якісні характеристик предмета закупівлі визначені розробленою проектно-кошторисною документацією по вказаному об’єкту та вказані в Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 Замовник надає також інформацію щодо офіційного сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://data.gov.ua/dataset/b0dcbd0f-2a1f-419c-b256-67aa3dd97789
Номер:
c2e9d23ab7fd44ed910e9e6baabf249c
Назва:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-23-007198-c
Дата опублікування:
05.11.2021 17:20
Опис:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-23-007198-c Північного офісу Держаудитслужби щодо закупівлі робіт ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Реконструкція комбінованого спортивного майданчика за адресою: вулиця Миру, 3 у м. Харкові», КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ “СПОРТ ДЛЯ ВСІХ” (надалі Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СХІДНЕ ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ «СХІДЦИВІЛЬПРОМБУД» умовам ТД, оскільки Переможцем документально не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного договору, чим не дотримано вимоги п. 5 Розділу ІІІ ТД.
Замовник надає з цього питання наступні заперечення.
Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав (пункт 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону.
При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів.
Водночас згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Тендерна документація на закупівлю робіт ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Реконструкція комбінованого спортивного майданчика за адресою: вулиця Миру, 3 у м. Харкові» розроблялася нами, як замовником, з дотриманням вимог Закону, зокрема статті 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. N 680 «Про затвердження примірної тендерної документації».
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмету закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
В тендерній документації чітко визначено перелік документів, що мають бути подані учасниками на підтвердження кваліфікації, а також, їх форму та зміст.
Відповідно до п.5 розділу 3 тендерної документації для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати наступні документи, зокрема:
-інформація учасника в довільній формі про виконання аналогічного (-их) договору(-ів) за наступною формою:
№ з/п/Номер та дата договору/Назва організа-ції, з якою укладено договір/Назва предмету закупівлі/Вартість договору, грн.
Учасник має надати у складі пропозиції оригінал відгуку від контрагента за аналогічним договором, адресованого Замовнику. Відгук повинен містити інформацію про реквізити договору (дату, номер), назву предмету закупівлі (договору), вартість виконаних робіт, роки виконання договору та інформацію про належне виконання договору в повному обсязі.
Законодавством не заборонена у такий спосіб документально підтверджувати виконання аналогічного договору .
Способом документального підтвердження виконання аналогічного договору, зокрема є лист-відгук від контрагента за аналогічним договором. Така вимога надає Замовнику захист від недобросовісних учасників або підрядників, які виконують роботи неналежної якості, підтвердження виконання зобов’язань за договором якiсно, вчасно та в повному обсязi.
На виконання вимог тендерної документації Учасник надано:
- лист відгук вих.№ 356 від 18.08.2020 року від ТОВ «IНЖИНIРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД» про те, що 1 листопада 2018 року мiж ТОВ «IНЖИНIРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД» та ТОВ «СХIДНЕ ПРОЕКТНО-БУДIВЕЛЬНЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД», в особi директора Борового С. О. було укладено Договiр пiдряду № 01 /11-1 вiд 01.11.2018 р. Предмет договору є вiдновлення елементiв благоустрою дорiжок, майданчикiв та мiсць вiдпочинку частини саду iм . Т.Г. Шевченка по вул. Сумськiй, 35 (капiтальний ремонт) в м. Харкiв (45112000-5-землерийнi та iншi землянi роботи) з виконання робiт по вiдновленню елементiв благоустрою дорiжок, майданчикiв та мiсць вiдпочинку частини саду iм. Т. Г. Шевченка по вул. Сумський, 35 (капiтальний ремонт) в м. Харкiв. Сума договору становила 1 375 877,30 грн. Строк дii договору до 31.12.2018 р. Пiдтверджуємо, що ТОВ «СПБО «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД», пiд час виконання договору зарекомендували себе як надiйний партнер, здатний швидко реагувати на потреби замовника та надавати якiснi роботи. Вiдмiнною рисою роботи ТОВ «СПБО «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД», е високий професiоналiзм, органiзованiсть спiвробiтникiв компанii" та чеснiсть. Роботи були виконанi в 2018 роцi якiсно, вчасно та в повному обсязi.
- Інформацію про виконання аналогічного договору від 06.07.2021 року №б\н, в якій зазначено про те, укладено договір з ТОВ «IНЖИНIРИНГОВА КОМПАНІЯ ПЛАНЕТА БУД» № 01 /11-1 вiд 01.11.2018 р. на виконання робіт по вiдновленню елементiв благоустрою дорiжок, майданчикiв та мiсць вiдпочинку частини саду iм . Т.Г. Шевченка по вул. Сумськiй, 35 (капiтальний ремонт) в м. Харкiв, вартістю 1375877,30 грн.
При розгляді вищенаданих ТОВ «СХIДНЕ ПРОЕКТНО-БУДIВЕЛЬНЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД» документів про виконання капітального ремонту по вiдновленню елементiв благоустрою дорiжок, майданчикiв та мiсць вiдпочинку частини саду iм . Т.Г. Шевченка по вул. Сумськiй, 35, Замовник прийшов до висновку, що Учасник підтвердив наявність досвіду виконання аналогічних договорів, як того вимагала тендерна документація.
Враховуючи викладене Замовником було встановлено, що ТОВ «СХIДНЕ ПРОЕКТНО-БУДIВЕЛЬНЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД» відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На підставі викладеного, при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «СХIДНЕ ПРОЕКТНО-БУДIВЕЛЬНЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СХIДЦИВIЛЬПРОМБУД» Замовником не порушувались вимоги частини 11 статті 29 та частини 1 статті 31 Закону.