-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання» (проведення ремонту і річного технічного обслуговуванню ПЕТ/КТ сканера «GE Discovery», циклотрону PetTrace, модулю синтезу FASTLab, модулю синтезу TracerLab, системи Theodorico, комп’ютерного томографу «GE Discovery RT» у центрі ядерної медицини і радіологічному корпусі КНП «КМКОЦ»).
Завершена
5 276 790.00
UAH з ПДВ
Номер:
978ff916976544578ceab465907d18f4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-03-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.12.2021 00:00
Період моніторингу:
06.12.2021 09:45 - 29.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.12.2021 Одеса № 784
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 03.12.2021.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 03.12.2021 № 784
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
7 UA-2021-06-23-006832-c 23.06.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 3 Наказу № 1082.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення таких порушень в майбутньому та забезпечення розміщення інформації про закупівлю у відповідності з вимогами нормативно-правових актів, прийнятих на виконання Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Київський міський клінічний онкологічний центр» Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі – Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.06.2021, протокол розгляду тендерної пропозиції від 23.06.2021 № 179, договір від 08.07.2021 № 283, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду від 23.11.2021 № 1, пояснення та документи отримані 09.12.2021 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Разом з тим, відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також відповідно до
пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Відповідно до абзацу 2 частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, в тому числі якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та якщо під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 08.07.2021 № 283, інші), на них накладено електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено пункт 3 Наказу №1082.
Період усунення порушень:
15.12.2021 14:50 - 31.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2021 14:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Запит надаємо наступні пояснення:
Згідно із частиною 5 розділу VII Закону Електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Електронні підписи отримані посадовцями КНП «КМКОЦ» у 2020 році. Отже, усі електронні підписи, які видані протягом дії Закону «Про електронні довірчі послуги», дійсні.
Разом з тим, відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону “Про електронні довірчі послуги” підпис на захищеному носії (токени) обов’язково повинні використовувати:
• органи державної влади, органи місцевого самоврядування;
• підприємства, установи та організації державної форми власності;
• державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора.
Питання щодо обов’язкового використання токенів комунальними підприємствами на сьогоднішній день відкрите. Разом з тим КНП КМКОЦ звернулось до податкової адміністрації м. Києва з проханням щодо оформлення підписів на захищеному носії з 01.01.2022 року.
Дата публікації звіту:
21.12.2021 09:31
Запити/Пояснення
Номер:
ee3a1428d6ef44d388e74e4aacdbd1d8
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.12.2021 13:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Звертаємо вашу увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи зазначене, просимо надати вичерпну інформацію щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, а також експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі з долученням документально підтверджених об’єктивних обставин відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cadd8742e35444d0a054b8100185c5f8
Назва:
Відповідь на Запит
Дата опублікування:
09.12.2021 17:05
Опис:
У відповідь на Запит надаємо наступні пояснення:
23 червня 2021 року Комунальним некомерційним підприємством «Київський міський клінічний онкологічний центр» Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) було оголошено переговорну процедуру закупівлі за предметом закупівлі - «Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання» (проведення ремонту і річного технічного обслуговуванню ПЕТ/КТ сканера «GE Discovery», циклотрону PetTrace, модулю синтезу FASTLab, модулю синтезу TracerLab, системи Theodorico, комп’ютерного томографу «GE Discovery RT» у центрі ядерної медицини і радіологічному корпусі КНП «КМКОЦ»),
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:50420000-5: Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання, UA-2021-06-23-006832-c.
08 липня 2021 року за результатами переговорної процедури укладено Договір про закупівлю № 283.
Відповідаючи на запит Південного офісу Держаудитслужби у зв’язку із здійсненням моніторингу цієї процедури закупівлі, зазначаємо наступне.
По питанню № 1.
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо постачальника відповідних послуг на внутрішньому ринку, яка є в наявності у вільному доступі (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідних послуг, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" і т.д. За результатами проведеного моніторингу встановлено відсутність конкуренції з даного питання. Відповідно до листа ТПП на наш запит, констатуємо:
«…на підставі Висновку Торгово-Промислової Палати України від 03.06.2021 року №1540/08.0-7.1, у відповідності до якого ТОВ «Протек Солюшнз Україна» є офіційним партнером компанії GЕ Healthcare в Україні з правом поставки і продажу оригінальних запасних частин та надання послуг з технічного обслуговування і ремонту медичного обладнання General Electric Healthcare на території України. ТОВ «Протек Солюшнз Україна» має сертифікований сервісний центр та відповідну нормативно – технічну документацію з ремонту та технічного обслуговування медичного обладнання. Фахівці ТОВ «Протек Солюшнз Україна», пройшли навчання за програмою «Ядерна медицина» в тренінгових центрах COMECER, GЕ Healthcare та мають необхідну кваліфікацію і досвід. Відповідно до наданих повноважень ТОВ «Протек Солюшнз Україна» є єдиним виконавцем послуг з ремонту, технічного (сервісного) обслуговування медичного обладнання ПЕТ (позитивно – емісійної томографії) центрів: ПЕТ/КТ сканера«GE Discovery», циклотрону PetTrace, модулю синтезу FASTLab, модулю синтезу TracerLa, системи Theodorico і комп’ютерного томографу «GE Discovery RT» . Інших компаній в довідково – інформаційному фонді ТПП України не виявлено
Вартість була сформована на підставі комерційної пропозиції надавача послуг.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено виходячи з потреб Замовника у технічному обслуговуванні обладнання, яке встановлене та введене в експлуатацію, і використовується Замовником для лікування онкопацієнтів.
Так, у Центрі ядерної медицини і радіологічному корпусі КНП «КМКОЦ» встановлено обладнання General Electric (циклотрон PETtrace, модулі синтезу FastLab та TracerLab, робот-дозатор Theodorico, ПЕТ/КТ сканер «GE Discovery», комп’ютерний томограф «GE Discovery RT»). Вказане обладнання є сучасною і високотехнологічною системою для виробництва радіофармпрепаратів для ПЕТ-діагностики та проведення цієї діагностики. В нашому випадку застосовується для виробництва ізотопу F18, який в подальшому використовується при проведенні радіохімічного синтезу та фасування фтордезоксиглюкози (ФДГ) для потреб ПЕТ/КТ блоку ЦЯМ. Згідно з інструкціями з експлуатації обладнання General Electric і Comecer, необхідно проводити технічне обслуговування даного устаткування, з заміною необхідних запчастин та фільтрів.
В 2021 році було необхідним проведення чергового, своєчасного річного технічного обслуговування відповідно до вимог виробника обладнання, з метою стабільної, безперебійної роботи обладнання. Нормальна експлуатація обладнання згідно інструкції не передбачає несправностей під час роботи, тому, метою річного технічного обслуговування обладнання є підвищення надійності його роботи і продовження діагностування пацієнтів.
У разі несправності томографа та його елементів, надання медичної допомоги онкохворим може бути припинено або відстрочено, що є незаконним. За таких умов, задля унеможливлення зупинення роботи обладнання, враховуючи інструкції виробника, воно підлягає обов’язковому технічному обслуговуванню.
Обсяги закупівлі з ремонту і річного технічного обслуговуванню обумовлені переліком робіт, згідно інструкцій з експлуатації даного устаткування.
Роботи з технічного обслуговування медичного обладнання повинні бути виконані з дотриманням технології виконання робіт, відповідати вимогам, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт. Якість запасних частин, що застосовуються при виконанні робіт, повинні відповідати вимогам зазначеним у технічному завданні та іншим вимогам, встановленим для виконання такого виду робіт.
Необхідно звернути увагу, що обладнання, послуги з технічного обслуговування якого є предметом закупівлі, є складним ядерним обладнанням, високотехнічним. Технічний супровід такого обладнання неможливий без залучення фахівців, які в ньому розбираються, а також можуть забезпечити заміну оригінальних запчастин у випадку ремонту. Замовником було встановлено, що лише ТОВ «Протек Солюшнз Україна» має у своєму складі фахівців, які пройшли навчання у виробника та сертифіковані саме виробником для ремонту цього обладнання в Україні.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті:
https://onko.com.ua/pro-kmkots/spivrobitnytstvo/derzhavni-zakupivli.html
Вкладка: Інформація щодо проведення закупівель від 25.06.2021 р.
По питанню № 2.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 2 ч. 2 статті 40 цього Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків, зокрема:
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Отже, стаття 40 вказаного Закону не містить формулювання про необхідність посилання саме на експертні, нормативні, технічні та інші документи, оскільки таке формулювання містилося у цій статті Закону старої редакції.
Натомість, за чинною вимогою цієї статті відсутність конкуренції з технічних причин має бути лише документально підтверджена замовником.
Замовником було здійснено документальне підтвердження наявності підстав для проведення переговорної процедури цієї закупівлі. Так, як вказано в Обґрунтуванні застосування переговорної процедури, «…на підставі Висновку Торгово-Промислової Палати України від 03.06.2021 року №1540/08.-7.1, у відповідності до якого ТОВ «Протек Солюшнз Україна» є офіційним партнером компанії GЕ Healthcare в Україні з правом поставки і продажу оригінальних запасних частин та надання послуг з технічного обслуговування і ремонту медичного обладнання General Electric Healthcare на території України. Інших компаній в довідково – інформаційному фонді ТПП України не виявлено».
Оскільки нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, якщо Замовником оголошено процедуру закупівлі / спрощеної закупівлі або проведено закупівлю без використання електронної системи закупівлі до 25.06.2021 року, Замовник має керуватись попередньою редакцією Закону, до завершення відповідної закупівлі та виконання умов договору. Приймаючи до уваги, що процедура була оголошена 23.06.2021 року до набрання чинності нової редакції Закону України, тому Замовник зробив посилання на документ, без долучення документального підтвердження.
Додаток:
Висновок Торгово-Промислової Палати України від 03.06.2021 року №1540/08.-7.1