-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
«Добудова терапевтичного корпусу на 50 ліжок до існуючих корпусів Городоцької ЦРЛ по вул. Коцюбинського, 18, в тому числі коригування ПКД.» Коригування.
Завершена
30 709 654.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 307 096.54 UAH
мін. крок: 1% або 307 096.54 UAH
Номер:
656af0f8670a48f5bf6dbba9e6dfb0a4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-14-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.12.2021 00:00
Період моніторингу:
14.12.2021 13:55 - 07.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
Херсон
14.12.2021 № 804
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2021-06-18-002364-b.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава ЩЕРБЕНКА від 14.12.2021.
Начальник управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, пункту 2 частини 2 статті 22 та частини 5 статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій та їх оцінки, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення Додатку №2 Договору про закупівлю та у зв’язку на відсутність механізму усунення порушень при складанні тендерної документації на етапі виконання договору Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП «Городоцька центральна лікарня» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету Замовника від 25.06.2021 зі змінами; тендерну пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс»; повідомлення про намір укласти договір від 09.07.2021; договір від 27.07.2021 №239 (далі – Договір); додаткову угоду №1 від 27.07.2021, додаткову угоду №5 від 15.09.2021, пояснення Замовника, отримані на запит Управління через електронну систему закупівель 21.12.2021.
За результатом проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до підпункту 3.6 розділу V тендерної документації Замовника встановлена вимога, що на Учасника-переможця торгів можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів в сумі 12 000 грн, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг. Зазначена сума сплачується після підписання актів виконаних робіт в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України протягом 5 робочих днів на рахунок Виконавця торгів, відповідно до умов укладеної між Замовником та Виконавцем угоди.
Також, моніторингом установлено, що надання юридичних послуг Консультанта торгів не є предметом вищевказаної процедури закупівлі з добудови терапевтичного корпусу на 50 ліжок до існуючих корпусів Городоцької ЦРЛ.
Крім того, відповідно до пунктів 13, 22, 25, 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення конкурентного відбору учасників для придбання замовником товарів, робіт і послуг що закуповуються у межах єдиної процедури закупівлі у порядку, встановленому цим Законом.
Законом не передбачена можливість встановлення в тендерній документації умов щодо придбання послуг, які не є предметом закупівлі.
Крім цього, відповідно до положень стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі – Стандарт) встановлені основні правила з визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного оснащення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно - транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Згідно Стандарту предмет будівництва - це будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи. Ціна пропозиції учасника конкурсних торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них. До розрахунку ціни пропозиції учасника конкурсних торгів додається дефектний акт, відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї з відповідними кошторисними цінами, а також вартість експлуатації будівельних машин та механізмів та інші вимоги, які відповідають чинному законодавству.
Так, моніторингом установлено, що оплата юридичних послуг Консультанта торгів у розрахунку ціни пропозиції учасника конкурсних торгів не передбачена.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Таким чином, встановлена Замовником вимога підпунктом 3.6 Розділу V до тендерної документації є порушенням вимог частини третьої статті 22 Закону.
Аналогічну думку має і рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель від 25.12.2013 №2047-р/пк-ск, згідно до якої подібні дії Замовників порушують вимоги Закону та один з основних принципів здійснення закупівель – максимальна економія та ефективність.
Також, моніторингом встановлено, що замовником на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 та частини 5 статті 17 Закону в тендерній документації вимагається від переможця процедури закупівлі документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8 частини 1 статті 17 Закону, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім цього, моніторингом встановлено, що за результатом проведеної процедури закупівлі Замовником укладено Договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВ «Західатомбудсервіс» та Замовником внесені зміни до Договору шляхом укладання додаткових угод № 1, № 2, № 3, № 4, № 5.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник зобов’язаний оприлюднювати в електронній системі закупівель зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Так, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 15.09.2021 №5 Замовником внесено зміни до умов договору, а саме у Додаток № 2 до договору, аргументуючи це покращенням якості предмету закупівлі, а отже такі внесення змін відбулось відповідно до пункту 3 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: Замовник має право внести зміни до істотних умов договору у разі покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Разом з тим, Замовником станом на час проведення моніторингу не оприлюднений змінений Додаток № 2 до Договору, який є невід’ємною його частиною,чим недотримано вимоги щодо обов’язку оприлюднювати такі зміни, а отже Замовником порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
22.12.2021 10:26 - 11.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2021 10:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо інформації про виявлені порушення, повідомляємо, що інформація про оплату послуг включена до тендерної документації, на підставі укладеної угоди, між консультантом та Замовником. Принагідно зазначаємо, що зазначена норма не містить імперативного характеру, та не заставляє учасника проводити оплату таких послуг, а отже, не порушує вимог чинного законодавства. Окремо зазначаємо, що є рішення Верховного Суду України, яке вважає, що включення таких вимог до тендерної документації не порушує вимог чинного законодавства.
Щодо вимог до учасника, по ст. 17, повідомляємо, що тендерною документацією Замовником не вимагається документальне підтвердження таких підстав, а вимагаються довідки в довільній формі, щодо таких підстав.
Щодо оприлюднення додатку №2, повідомляємо, що зазначені документи будуть оприлюднені в порядку, ст. 10 Закону.
За результатами розгляду зазначеного звернення, щодо притягнення винних осіб до відповідальності було прийнято рішення, щодо попередження зазначених осіб, а також їх направлення на проходження навчання з питань публічних закупівель, за для недопущення порушень законодавства з публічних закупівель у майбутньому.
Дата публікації звіту:
30.12.2021 23:40
Запити/Пояснення
Номер:
c32d86c8daef49f0a225b4865035bddf
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
16.12.2021 15:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт з добудови терапевтичного корпусу на 50 ліжок до існуючих корпусів Городоцької ЦРЛ проведеного КНП «Городоцька центральна лікарня» вартістю 30 709 654,20 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-06-18-002364-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
Надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
be77497494e840b5ab3ee0681d6a6ec5
Назва:
Щодо моніторингу
Дата опублікування:
21.12.2021 23:49
Опис:
Щодо, питань, які розміщені через систему закупівель,повідомляємо наступне:
1) Очікувана вартість предмету закупівлі, та його технічні характеристики отримані з проектно-кошторисної документації, що складена на будівництво зазначеного об'єкту. Інформація про очікувану вартість міститься в зведеному кошторисному розрахунку.
Інформація щодо технічних характеристик міститься в дефектному акті та локальних кошторисах договірної ціни.
2) Інформація про очікувану вартість, та технічні характеристики предмета закупівлі не розміщені замовником на власному веб-сайті, через його відсутність, в зв'язку із відсутністю закладеного бюджетного фінансування на зазначені потреби.