• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ПГВ 21П-070_50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування автомобілів Toyota)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.

Завершена

2 339 709.27 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 46 790.00 UAH
Номер: b73d6419fe694eafb5ecc09349358d26
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-04-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 04.08.2022 10:33 - 26.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.08.2022 № 161 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 32 UA-2021-06-18-008746-c 18.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання відповіді на вимоги про усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Артсіті» та ТОВ «Алмаз мотор, ЛТД», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на вимоги про усунення порушень, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Замовника на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 18.06.2021 № ПГВ 21П-070 (далі – тендерна документація), вимоги про усунення порушень товариства з обмеженою відповідальністю «Аикон-Авто» від 18.06.2021 та 09.07.2021, рішення замовника від 24.06.2021 та 14.07.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Артсіті» (далі – ТОВ «Артсіті») та товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Алмаз мотор, ЛТД» (далі – ТОВ «Алмаз мотор, ЛТД»), повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2021, договір про закупівлю від 30.08.2021 № 941/21, пояснення Замовника, надані 11.08.2022 та 18.08.2022 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі. Отже перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристики. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 09.08.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. Однак, Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. За результатами проведення процедури закупівлі між Замовником, в особі заступника директора з адміністративних та загальних питань Газопромислового управління «Полтавагазвидобування» Соломахи О.М., та ТОВ «Артсіті», в особі директора ТОВ «Артсіті» Подрядчикова А.В., укладено договір надання послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування автомобілів TOYOTA від 30.08.2021 № 941/21 (далі – Договір) на суму 2 253 209,00 грн з ПДВ, терміном дії до 01.04.2023. Відповідно до додатку 4 до договору кінцевим бенефеціарним власником (контролером) ТОВ «Артсіті» (код ЄДРПОУ 36032807) є Лалалян Олександр Хоренович, який має громадянство Росії, місцезнаходження: Росія, Бєлгородська область, Шебекинський район, село Нова Таволжанка, вул. Молодіжна, буд. 11, кв. 2, паспорт серії 71 9619283, розмір внеску до статутного фонду – 1 000 000,00 грн, тип бенефеціарного володіння – прямий вирішальний вплив. На запит Держаудитслужби Замовником через електронну систему закупівель надане 18.08.2022 пояснення, у якому, зокрема, зазначено: «Станом на 18.08.2022 р. в рамках Договору з боку Виконавця надано послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування автомобілів Toyota на загальну суму 1 221 999,50 грн. з ПДВ. Залишок невикористаних коштів складає 1 031 209,50 грн. з ПДВ. Враховуючи те, що підставою для надання інформації та підтверджуючих документів стосовно виконання Договору зазначено положення пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 р. № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» (далі - постанова КМУ від 03.03.2022 р. №187), просимо врахувати наступну інформацію від Замовника. Відповідно до п. 1 постанови КМУ від 03.03.2022 р. № 187: 1. Для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації установити до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов’язаних з державою-агресором, мораторій (заборону) на: 1) виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов’язані з державою-агресором): юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації. ТОВ «АРТСІТІ» є юридичною особою, що створена відповідно до законодавства України та зареєстрована 01.09.2008 р. виконавчим комітетом Харківської міської ради, що підтверджується статутом (п. 1.1. статуту, додається) та свідоцтвом про державну реєстрацію ТОВ «АРТІСІТІ» (додається). При цьому, єдиним учасником (кінцевим бенефіціарним власником) ТОВ «АРТСІТІ» є громадянин російської федерації – Лалаян Олександр Хоренович, який має посвідку на постійне проживання № ІН093229, видану 11.08.2015 р. органом №6301. Вказаний документ підтверджує, що з 11.08.2015 р. Лалаян О.Х. проживає на території України на законних підставах. Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 08.03.2022 р. № 24560/8.1.3/10-22 щодо формування єдиної практики застосування положень постанови КМУ від 03.03.2022 р. № 187, проживання на території України на законних підставах – це проживання в Україні іноземця чи особи без громадянства, які мають: у паспорті громадянина колишнього СРСР зразка 1974 року відмітку про постійну чи тимчасову прописку на території України або зареєстрували на території України свій національний паспорт, або посвідку на постійне чи тимчасове проживання на території України, або військовий квиток, виданий іноземцю чи особі без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, або посвідчення біженця чи документ, що підтверджує надання притулку в Україні (стаття 1 Закону України «Про громадянство України»). Таким чином, вищенаведений мораторій (заборона) не може бути застосований до: юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України,кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером) яких є виключно: громадяни Російської Федерації, які мають один із наведених вище документів, які підтверджують проживання на території України на законних підставах».
Період усунення порушень: 24.08.2022 18:32 - 08.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.08.2022 18:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ ІНФОРМАЦІЯ про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Розглянувши Висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про результати моніторингу процедури закупівлі ПГВ 21П-070_50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування автомобілів Toyota), ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-18-008746-c, що розміщений 24.08.2022 р. в 18:32 год. в системі PROZORRO на електронному майданчику www.zakupki.prom.ua (далі - висновок), повідомляю наступне. Висновок містить наступні абзаци: «Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 09.08.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість. Однак, Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість». Запит замовнику на пояснення, що розміщений 09.08.2022 р. в 20:14 год., стосовно зазначених вище абзаців висновку мав наступний зміст: «1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість». З огляду на буквальний зміст запиту, ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ запитала інформацію (не документи), а саме: яким чином здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. При цьому, обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі і так містилося в документах закупівлі, а саме: в Додатку №3 «Інформація про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» до Тендерної документації процедури закупівлі. Стосовно визначення очікуваної вартості Замовник надав пояснення та методику розрахунку очікуваної вартості, навів відповідні формули та детальний розрахунок (файли «Пояснення від Замовника.pdf», «Розрахунок очікуваної вартості.pdf» завантажені вчасно – 11.08.2022 р.). Також, ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ запитала знову ж таки інформацію, а саме: на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. У файлі «Пояснення від Замовника.pdf» Замовник вказав на підставі яких документів розрахована очікувана вартість, а саме: на підставі комерційних пропозицій ТОВ «АРТСІТІ», ТОВ фірма «Алмаз Мотор, ЛТД» та ТОВ «Автоарт ЛТД», а також зазначив внутрішній нормативний документ Замовника, що регламентує визначення очікуваної вартості, - Регламент взаємодії структурних підрозділів АТ «Укргазвидобування» під час закупівлі товарів, робіт та послуг, затверджений наказом АТ «Укргазвидобування» №268 від 17.04.2020 р. Таким чином, Замовник у повній мірі відповів на питання ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ. Крім того, у своїх поясненнях Замовник звертав увагу на те, що Закон чи інші нормативно-правові акти у сфері закупівель не встановлюють обов’язкових вимог щодо порядку обчислення Замовником, очікуваної вартості. Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Замовнику визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. N275, оскільки остання має рекомендаційних характер та не є обов’язковою до застосування. Також, Замовник навів обґрунтування чому до нього не поширюються вимоги постанови КМУ від 11.10.2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів», якою передбачено обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб'єктів господарювання державного сектору економіки та підприємств, які використовують кошти державного бюджету забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Враховуючи вимоги зазначених нормативно-правових документів ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ не вправі була запитувати від Замовника інформацію щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. При цьому, Замовник все ж таки надав відповідну інформацію та навіть документи ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ, яка в свою чергу зробила висновок про наявність «порушення». Слід зазначити, що за результатами моніторингу процедури ПГВ 21Т-272_ДК 021:2015 - 34110000-1 - Легкові автомобілі (Автомобіль легковий повнопривідний рамний), ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-17-011584-a, де Замовник також АТ «Укргазвидобування», а переможець - ТОВ «АРТСІТІ», по аналогічному питанню та відповіді ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ порушень не встановила. Обидва висновки затверджено заступником Голови Шкуропатом О.Г. з різницею в один день. За результатами ознайомлення з висновком моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-18-008746-c Замовник повідомляє, що у подальшому він зобов’язується вживати заходи з недопущення порушення законодавства у сфері закупівель, зокрема питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, а саме: відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону. У випадку допущення таких порушень особи, які їх допустили, будуть притягнуті до відповідальності. Уповноважена особа філії ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» Сергій ДЯДЧЕНКО (особа, яка тимчасово заміщує уповноважену особу Мартинова В.В.)
Дата публікації звіту: 29.08.2022 11:26

Запити/Пояснення