-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Закупівля електроенергії шляхом універсальної послуги (тариф для гуртожитків - 1,68 грн. за 1 кВт/год, тариф для звичайних об'єктів - 3,58922 грн. за 1 кВт/год)
Торги відмінено
346 772.05
UAH з ПДВ
Номер:
7eac1414a96146c08f104b076d27039e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-25-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.06.2021 00:00
Період моніторингу:
25.06.2021 14:08 - 20.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.06.2021 № 392
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 25.06.2021 № 392
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-06-17-009820-b, 17.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом відміни процедури закупівлі на підставі пункту 2 частини першої статті 32 Закону, надалі не допущення таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для обрання та застосування переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Золотоніської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; протокол засідання тендерного комітету від 17.06.2021 № 115; пояснення Замовника, оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу 30.06.2021.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2021-06-17-009820-b Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія» та визначено вид предмета закупівлі – товари із зазначенням кількості кВт*год. У повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин.
При цьому Замовник зазначив про відсутність конкуренції та те, що постачальником універсальних послуг на території Черкаської області є Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут», в той час коли предметом закупівлі був товар .
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 30.09.2021 Замовник надав пояснення, в яких не обґрунтував наявність підстав для застосування пункту 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин).
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 2569 суб’єктів господарювання станом на 29.06.2021 отримали ліцензії на діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема і на постачання електричної енергії.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі - відкриті торги.
Слід зазначити, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут», з яким Замовником має намір укласти договір, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики станом на 29.06.2021. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
02.07.2021 13:32 - 17.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2021 13:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою усунення порушень закупівля відмінена на підставі частини другої пункту 8 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме : у зв’яку з неможливостю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель. Протокол тендерного комітету № 125 від 05.07.2021р.
Дата публікації звіту:
05.07.2021 15:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Замовником відмінено тендер
Дата публікації:
05.07.2021 16:25
Запити/Пояснення
Номер:
4417438b4ad74f8596f4fbca70f7b9d5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.06.2021 14:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-06-17-009820-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із наступних питань:
- чому для закупівлі електричної енергії застосовано переговорну процедуру закупівлі на підставі п.2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» ?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-06-17-009820-bвідповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? (Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. До пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
03d2209705bc4261a370e61d35995592
Назва:
Пояснення щодо питань моніторингу
Дата опублікування:
30.06.2021 17:15
Опис:
Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Золотоніської міської ради у розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» (№ 2019-VIII від 13.04.2017 із змінами і доповненнями ) (далі Закон № 2019) є малим непобутовим користувачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. (сканкопія паспорту точок розподілу електричної енергії об'єктів споживача надається). Відповідно до положень Закону № 2019 побутовим та малим непобутовим споживачам електроенергія може бути надана як універсальна послуга.
Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії і зловживання пов’язані з формування ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року №1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг». Порядок формування цін на універсальні послуги затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року №1177. Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню. Проведення переговорної процедури на закупівлю універсальної послуги є більш ефективним для замовника, оскільки універсальна послуга включає в себе також послуги з розподілу електричної енергії, відповідно у замовника відсутня необхідність проводити процедуру закупівлі послуг оператора системи розподілу. У відповідності до норм пункту 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII із змінами, внесеними згідно із Законом №2628-VIII, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання та упродовж трьох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії (постанова НКРЕКП від 25.09.2018 № 1092). ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, з 01.01.2019 виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Черкаської області. Отже ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування об’єктів замовника – Черкаській області.
Також перелік постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території». Відповідно до додатку № 3 «Перелік постачальників універсальної послуги на закріпленій території» цієї постанови ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» визначений постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії на закріпленій території – Черкаська область.
Отже, УЖКГ виконавчого комітету Золотоніської міської ради з технічних причин не має альтернативи щодо вибору іншого крім ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» постачальника універсальної послуги електричної енергії і тому це є підставою для застосування переговорної процедури (скороченої) відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме «відсутність конкуренції з технічних причин».
Одночасно повідомляємо, що відповідно до Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016р. «Про ефективне використання бюджетних коштів» (із змінами і доповненнями), тендерним комітетом УЖКГ виконавчого комітету Золотоніськох міської ради забезпечено розміщення 18.06.2021р. оголошення про оприлюднення через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами переговорної процедури (скороченої) із ТОВ «Черкасиенергозбут» як постачальником універсальної послуги щодо поставки електричної енергії. Посилання на оголошення на сайті : http://zolo.gov.ua/notices/ogoloshennya-pro-zakupivlyu-elektry-chnoyi-energiyi-vid-18-06-2021/