-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо
Завершена
1 626 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 130.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 130.00 UAH
Номер:
93fef7260c5649718fcdf68bac22623a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-06-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2021 00:00
Період моніторингу:
06.08.2021 11:18 - 01.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
06.08.2021 №491
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Геннадій БУКОВСЬКИЙ
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
2 UA-2021-06-11-002876-c 11.06.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Ігор ГАМУЛЯК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 3 частини першої статті 10 Закону, абзацу другого частини другої статті 24 Закону та частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ", встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої та частини другої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ПП «ОККО Контракт», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 26 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон), розгляду та відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства "Калуська енергетична компанія" Калуської міської ради на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ» та ПП «ОККО Контракт», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.07.2021 № 6 та від 09.07.2021 № 7, повідомлення про намір укласти договір, укладений договір від 22 липня 2021 №ЗОПТ-8059/21 (далі – Договір).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Також, на порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовником протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень, які були предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не надано відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Крім того, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 05.07.2021 № 6 Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, які ТД Замовника не були передбачені.
Зокрема в протоколі зазначено: «Учасником ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ", в складі Тендерної пропозиції, долучено Довідку за вих. № 204 від 25.06.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, відповідно до якої мережа АЗС на території України налічує 20 станції, на підтвердження чого надається Договір обслуговування №28/07/20-2К від 28.07.20 року. Водночас, відповідно до інформаційної довідки за вих. №224 від 25.06.2021 року «Перелік АЗС», із наявної в Учасника кількості АЗС, на яких може здійснюватися відпуск товару, переважна більшість, а саме 17 одиниць, знаходиться в Івано-Франківській області, 2 одиниці в межах Тернопільської області та одна АЗС на території Львівської області. Жодних інших АЗС, на яких може здійснюватися відпуск товару навіть зважаючи на не обмеженість в праві власності на АЗС (власна, орендована, партнерська) Учасником не зазначено. Враховуючи вищенаведене, Учасник, який запропонував найменшу ціну, але пропозиція якого не відповідає умовам закупівлі, підлягає дискваліфікації. Надана пропозиція ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Однак, в Додатку 5 «Технічні вимоги» ТД Замовника прописано наступні вимоги щодо розташування АЗС, а саме: «Наявність власних, орендованих або партнерських АЗС в межах України. Зазначені АЗС будуть використовуватися для заправлення транспортних засобів, що знаходяться у відряджені; одна з АЗС Учасника (власних, орендованих або партнерських повинна розташовуватися безпосередньо біля Замовника (77300, Івано-Франківська область, місто Калуш, вулиця Івана Франка, буд. 1) на відстані, що не перевищуватиме 5 (п’яти) кілометрів. Зазначена АЗС буде використовуватися Замовником для задоволення своїх поточних потреб». Жодних інших конкретних вимог щодо розташування АЗС, зокрема їхня мінімальна кількість чи місцерозташування ТД Замовника не передбачено.
Учасником ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" на виконання зазначеної вимоги Замовника надано в складі своєї тендерної пропозиції наступні документи: «Довідка про наявність АЗС у місті Калуш», «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», «Перелік АЗС» та Договір обслуговування №28/07/20-2К від 28.07.2020 року, якими учасник підтвердив можливість здійснюватися відпуск товару, переважна більшість, а саме: 17 одиниць, знаходиться в Івано-Франківській області, 2 одиниці в межах Тернопільської області та одна АЗС на території Львівської області. Усі зазначені учасником АЗС знаходяться в межах України, як і вимагалося ТД Замовника.
Відповідно до частини другої статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, на порушення пункту 2 частини першої та частини другої статті 31 Закону Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
27.08.2021 13:58 - 11.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
27.08.2021 13:58
Оскарження висновку в суді
Опис:
08.09.2021 подано адміністративну позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель. Наразі інформація про відкриття провадження відсутня.
Дата публікації:
09.09.2021 11:31
Дата відкриття провадження:
12.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
300/5023/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
eb381310560048529b6d41b5ca013e8e
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
16.08.2021 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-06-11-002876-c ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
В Додатку 5 «Технічні вимоги» тендерної документації КП «Калуська енергетична компанія» Калуської міської ради процедури закупівлі предмету «Паливо (09130000-9 - Нафта і дистиляти)», затвердженої рішенням уповноваженої особи П. В. Шевчук (далі – ТД), прописано наступні вимоги щодо розташування АЗС, а саме: «Наявність власних, орендованих або партнерських АЗС в межах України. Зазначені АЗС будуть використовуватися для заправлення транспортних засобів, що знаходяться у відряджені; одна з АЗС Учасника (власних, орендованих або партнерських повинна розташовуватися безпосередньо біля Замовника (77300, Івано-Франківська область, місто Калуш, вулиця Івана Франка, буд. 1) на відстані, що не перевищуватиме 5 (п’яти) кілометрів. Зазначена АЗС буде використовуватися Замовником для задоволення своїх поточних потреб».
Жодних інших конкретних вимог щодо розташування АЗС, зокрема їхня мінімальна кількість чи місцерозташування ТД Замовника не передбачено.
Учасником ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" надано в складі своєї тендерної пропозиції наступні документи: «Довідка про наявність АЗС у місті Калуш», «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», «Перелік АЗС» та Договір обслуговування №28/07/20-2К від 28.07.20 року, якими учасник підтвердив можливість здійснюватися відпуск товару, переважна більшість, а саме 17 одиниць, знаходиться в Івано-Франківській області, 2 одиниці в межах Тернопільської області та одна АЗС на території Львівської області. Усі зазначені учасником АЗС знаходяться в межах України, як і вимагалося ТД Замовника.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, згідно протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 05.07.2021 № 6 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зокрема зазначено наступне: «Учасник, який запропонував найменшу ціну, але пропозиція якого не відповідає умовам закупівлі, підлягає дискваліфікації. Надана пропозиція ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Відповідно до частини другої статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
В зв’язку із вищезазначеним, просимо надати інформацію про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" ТД Замовника (із посиланням на номер додатку, розділу, частини та пункту ТД Замовника).
Номер:
51829f9053e14739ab9f342fa49a79fa
Назва:
Пояснення щодо правомірності прийнятого рішення
Дата опублікування:
26.08.2021 18:12
Опис:
Відповідно до ст. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, учасник повинен розмістити (завантажити) в Системі всі документи передбачені цією тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій; тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів, а саме:
- інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – подається учасником відповідно вимог наведених у Додатку 1 цієї документації;
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію – подається учасником відповідно вимог наведених у цій документації та Додатку 5;
Відповідно до ст. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 5 тендерної документації;
у Додатку 5 визначено технічну специфікацію, яка повинна містити опис усіх необхідних характеристик предмета закупівлі, що закуповуються, у тому числі технічні, функціональні та якісні характеристики. Зазначені характеристики можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва.
Відповідно до ст. 4 Розділу V Тендерної документації, тендерна пропозиція відхиляється Замовником із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону;
2) тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
В свою чергу, відповідно до технічних вимог до предмете закупівлі, викладених в Додатку 5 до Тендерної документації, Замовником виставлено умову щодо наявності власних, орендованих або партнерських АЗС в межах України. Зазначені АЗС будуть використовуватися для заправлення транспортних засобів, що знаходяться у відряджені;
Дана умова є вкрай важливою для нашого підприємства, так як КП «Калуська енергетична Компанія» є замовником, яке має на балансі значну кількість техніки та штат працівників понад 200 осіб. Є підприємством-монополістом у сфері водопостачання та водовідведення в місті Калуші. Дана діяльність передбачає не тільки залучення техніки у межах міста Калуш, але і діяльність за межами Івано-Франківської області. Утому числі, підприємство для здійснення своє господарської діяльності, здійснює закупівлі товарів робіт та послуг по всій території України, що передбачає необхідність проведення заправки автотранспорту у різних областях країни. Окрім цього, фінансовим планом підприємства передбачена можливість здійснення відряджень працівників підприємства по території всієї України. Заздалегідь визначити в яку саму область України буде направлено працівника підприємства не можливо.
Таким чином, залучення Учасника із максимально розгалуженою мережею АЗС і покриттям на всій території України дозволить здійснювати заправлення транспортних засобів Замовника на всій території України, без обмеження можливості щодо заправляння у межах певної території, що ставило б під загрозу зрив робочого процесу та здійснення господарської діяльності КП «Калуська енергетична Компанія».
В свою чергу, Учасником ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ", в складі Тендерної пропозиції, долучено Довідку за вих. № 204 від 25.06.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, відповідно до якої мережа АЗС на території України налічує 20 станції, на підтвердження чого надається Договір обслуговування №28/07/20-2К від 28.07.20 року.
Водночас, відповідно до інформаційної довідки за вих. №224 від 25.06.2021 року «Перелік АЗС», із наявної в Учасника кількості АЗС, на яких може здійснюватися відпуск товару, переважна більшість, а саме 17 одиниць, знаходиться в Івано-Франківській області, 2 одиниці в межах Тернопільської області та одна АЗС на території Львівської області. Жодних інших АЗС, на яких може здійснюватися відпуск товару навіть зважаючи на не обмеженість в праві власності на АЗС (власна, орендована, партнерська) Учасником не зазначено.
Інформацію щодо кількості та місця розташування партнерських АЗС, за допомогою яких Учасником планується виконувати взяті на себе зобов’язання у випадку укладання договору про закупівлю, підтверджується і гарантійним листом вих. № 86 від 24.06.2021 року ТОВ «ЕНЕРГО ТРЕЙД ІНВЕСТ» щодо відпуску товару на партнерських АЗС.
Враховуючи вищенаведене, Учасник, який запропонував найменшу ціну, але пропозиція якого не відповідає умовам закупівлі, підлягає дискваліфікації. Надана пропозиція ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.