• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Лазерний дифракційний аналізатор розмірів частинок за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 - Детектори та аналізатори»

Торги відмінено

2 280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 400.00 UAH
Номер: 0283fe9d81cb4362af03364f9d6c29b0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-13-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 13.01.2022 16:25 - 04.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.01.2022 № 20 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.01.2022 №20. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-06-08-012089-b, 08.06.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору встановлено порушення вимог статті 32 Закону. За результатами моніторингу щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо відміни тендеру в порядку статті 32 Закону. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складані тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 січня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору, виконання замовником рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету ім. Івана Франка (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-06-08-012284-b), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію та внесені зміни до неї, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТзОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» (щодо правомірності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТзОВ «НОВАЦІЇ», протоколи засідання тендерного комітету Замовнику від 19.08.2021, 28.08.2021, 14.09.2021, 17.09.2021, 29.11.2021 та 02.12.2021, повідомлення про намір укласти договір; опубліковані після аукціону переможцем торгів документи, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 02.07.2021 № 14969-р/пк-пз, від 26.07.2021 №16997-р/пк-пз, від 20.10.2021 № 23771-р/пк-пз, опубліковані Замовником під час моніторингу (22.01.2022) пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини 12 статті 8 Закону та у зв’язку з розглядом скарг Колегією АМКУ (рішення від 02.07.2021 №14969-р/пк-пз, від 26.07.2021 №16997-р/пк-пз, від 20.10.2021 № 23771-р/пк-пз) моніторинг закупівлі щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду зазначених скарг, не проводився. Згідно з вимогами пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 3.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. За нормами частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Моніторингом встановлено, що згідно з п. 4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації кінцевий строк подання тендерних пропозицій за процедурою закупівлі UA-2021-06-08-012089-b – 13.08.2021, повідомлення про намір укласти договір опубліковано 02.12.2021, однак станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу процедури закупівлі (42-й день після опублікування Замовником повідомлення про намір укласти договір) договір за результатами проведеної процедури закупівлі не оприлюднено. На запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником 24.01.2022 надано відповідь, у якій зазначено, зокрема, що: «В рамках закупівлі «Лазерний дифракційний аналізатор розмірів частинок за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 - Детектори та аналізатори» за ID: UA-2021-06-08-012089-b Львівський національний університет імені Івана Франка не звертався до учасників процедури закупівлі щодо продовження строку дії тендерної пропозиції. З урахуванням довготривалого процесу проведення закупівлі, оголошеної ще у червні 2021 році для виконання завдань за науково-дослідним проектом Національного фонду досліджень, що обумовлено розглядом трьох скарг в Антимонопольному комітеті України, договір не укладено (строк укладення договору не продовжувався), оскільки процедура закупівлі перебуває на стадії її скасування». Отже, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу (13.01.2022), строк дії тендерних пропозицій учасників закінчився, укладення договору про закупівлю відповідно до норм частини шостої статті 33 Закону є неможливим, а отже процедура закупівлі підлягала відміні. Проте, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу (13.01.2022) Замовником тендер не відмінено. Підстави для відміни тендеру наведено у статті 32 Закону.
Період усунення порушень: 24.01.2022 16:18 - 08.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.01.2022 16:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до рішення уповноваженої особи з публічних закупівель :Безумовно виконати зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, відмінити закупівлю «Лазерний дифракційний аналізатор розмірів частинок за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 - Детектори та аналізатори», ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-08-012089-b відповідно до п.2 ч. 1 ст. 32 Закону «Про публічні закупівлі» та вжити заходи шляхом проведення роз’яснювальної роботи, тощо, щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складані тендерної документації.
Дата публікації звіту: 31.01.2022 12:22

Запити/Пояснення