-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання доріг, тротуарів, місць загального користування, прибирання снігу та посипка піщано-сольовою сумішшю доріг та тротуарів)
Завершена
1 769 118.00
UAH з ПДВ
Номер:
7f53100df93b48a793702eb3dd412f37
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-10-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.08.2021 00:00
Період моніторингу:
10.08.2021 14:34 - 03.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.08.2021 № 457
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
від 09.08.2021 № 457
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-06-08-000262-a 08.06.2021
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, протокол засідання тендерного комітету від 08.06.2021 №2, повідомлення про намір укласти договір від 08.06.2021, договір від 24.06.2021 № 106, укладений з ПП «Обухівміськвторресурси», відповідь Замовника на запит Північного офісу Держаудитслужби від 13.08.2021.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно інформації, опублікованої в системі Prozorro умовою застосування переговорної процедури закупівлі послуг з «Прибирання та підмітання вулиць (прибирання доріг, тротуарів, місць загального користування, прибирання снігу та посипки піщано-сольовою сумішшю доріг та тротуарів)», відповідно до частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) є відсутність конкуренції з технічних причин.
Слід зазначити, що поняття «відсутність конкуренції з технічних причин» визначено в Роз`ясненнях Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.102020 №3304-04/60124-06 «Щодо переговорної процедури закупівлі», а саме: це роботи, товари чи послуги через будь-які обґрунтовані та підтверджені технічні причини, в тому числі встановлені законодавством, які можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання за відсутності при цьому альтернативи.
Замовником не надано жодного документального підтвердження наявності такої передумови для проведення переговорної процедури, як відсутність конкуренції з технічних причин та відсутності альтернативи у сфері надання послуг з прибирання доріг, тротуарів, місць загального користування, прибирання снігу та посипки піщано-сольовою сумішшю доріг та тротуарів.
При цьому, необхідність застосування даної переговорної процедури закупівлі обґрунтована Замовником на підставі абзацу 4 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII, зокрема нагальною потребою здійснити закупівлю у разі оскарження прийнятих рішень, дії чи бездіяльність замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Таким чином, дане обґрунтування суперечить умові застосування переговорної процедури закупівлі.
Також, аналізом закупівлі, щодо якої здійснювалося оскарження дій Замовника (інформація опублікована в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-04-21-002699-b) встановлено наступне.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) було здійснення розгляд скарги ТОВ «ЧИСТЕ МІСТО ЛТД» на дії Замовника та за його результатами прийнято рішення від 22.06.2021 №13978. Разом з цим, інформацію про резолютивну частину рішення оприлюднено 23.06.2021. Незважаючи на наявність інформації про рішення Антимонопольного комітету з основної процедури відкритих торгів закупівлі Замовником здійснено укладення та підписання договору від 24.06.2021 №106 за результатами переговорної процедури закупівлі.
З огляду на вищезазначене, Замовником безпідставно проведено переговорну процедуру закупівлі та за її результатами укладено договір від 24.06.2021 №106, що призвело до порушення вимоги частини 2 статті 40 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
06.09.2021 15:35 - 21.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2021 15:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-08-000262-a від 06.09.2021р. повідомляємо про те, що для виконання зобов'язання Північного офісу Держаудитслужби по здійсненню заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому Законодавством порядку, на даний час додаткова угода про розірвання Договору узгоджується Сторонами.
Дата публікації звіту:
15.09.2021 16:27
Запити/Пояснення
Номер:
0a606738566d4cf2bcdf6cf61a73f19f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.08.2021 19:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предметом якої є Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання доріг, тротуарів, місць загального користування, прибирання снігу та посипка піщано-сольовою сумішшю доріг та тротуарів), ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць, замовником якої є Виконавчий комітет Української міської ради (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-06-08-000262-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів Виконавчим комітетом Української міської ради здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d58d5ec59d2246b4ab4889dd0b990b56
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.08.2021 15:33
Опис:
Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Відповідно до частини першої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, визначених у частині другій статті 35 Закону.
Разом з тим за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір (частина третя статті 35 Закону).
Форму повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі - Повідомлення) затверджено наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 N 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель".
У свою чергу, в пункті 14 Повідомлення замовник зазначає обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
У залежності від предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 N 454, та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно визначає документи, зокрема експертні, нормативні, технічні та інші, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону.
Таким чином, у разі наявності умов, передбачених частиною другою статті 35 Закону, замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі.
В іншому випадку закупівля здійснюється відповідно до Закону, шляхом застосування однієї з конкурентних процедур закупівель.
При цьому згідно з частиною третьою статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи), зокрема, здійснює вибір процедури закупівлі.
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі
- Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII
- Порядок здійснення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, затверджений Указом Президента України від 25.06.2002 № 581
- Порядок фінансування витрат, пов’язаних із захистом прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2003 № 1198
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.05.2015 № 483-р «Про застосування переговорної процедури закупівлі»
- Рішення Міжвідомчої робочої групи з питань, з питань, пов’язаних із представництвом інтересів держави у справі за позовом компанії «Sinequanon Invest» до держави Україна від 12.02.2015
- Протокол засідання Комітету з конкурсних торгів Міністерства юстиції України № 35 від 31.07.2015