-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області
Завершена
2 035 278.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 176.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 176.39 UAH
Номер:
4b55e9eaa0014371895f2df8d65fa1ce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-07-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.07.2021 00:00
Період моніторингу:
07.07.2021 17:34 - 29.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
07.07.2021 294
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.07.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 07.07.2021 № 294
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2021-06-04-008981-b 04.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності відхилення тендерних пропозицій - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення в майбутньому порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15.07.2021
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірність відхилення тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Наталинської сільської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 04.06.2021 №114, тендерні пропозиції ТОВ «ПАРКІНГ+», ТОВ «КОМПАНІЯ «РЕГІОН-БУД», ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС», та ТОВ «КАДД АВТО» (далі учасник-переможець) протоколи розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення від 25.06.2021 №125, від 25.06.2021 №126 та від 30.06.2021 №132, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 30.06.2021 № 133, повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2021 року, питання Замовнику від 09.07.2021 та відповідь на нього від 14.07.2021 року.
За результатами моніторингу відповідності тендерної пропозиції учасника-переможця вимогам тендерної документації встановлено, що підпунктом 3 пункту 5.3 частини 5 розділу 3 тендерної документації Замовником становлено вимогу до учасників щодо надання інформаційної довідку учасника у довільній формі про наявність власного(их)/ орендованого(их) тощо асфальтобетонного(их) заводу(ів) (АБЗ) або про наявність договору(ів) з виробником(ами)/постачальником(ами) асфальтобетону. Довідка повинна містити інформацію про тип, марку та модель АБЗ, потужність АБЗ (тон/годину), вид асфальтобетону (по типах та марках), зазначення приналежності (власником, зазначається «власний», в інших випадках – зазначається «право користування» (договір оренди, лізингу або в інший спосіб, визначений законодавством України), або залучення на умовах договору поставки, послуг тощо). У разі відсутності власного, орендованого (лізинг) тощо асфальтобетонного заводу в підтвердження інформації, викладеній в довідці, у складі тендерної пропозиції учасником надаються: копія договору (договір поставки асфальтобетону та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону тощо), чинного протягом всього строку виконання робіт за предметом закупівлі (в договорі або в додатках до нього має бути обов’язково зазначено марка, тип асфальтобетону); гарантійний лист від виробника / постачальника асфальтобетону, адресований Замовнику, про можливість безперебійного постачання учаснику асфальтобетону із зазначенням марки, типу, кількості поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору поставки/виготовлення тощо асфальтобетону, предмет цієї процедури закупівлі, номер оголошення).
В пропозиції учасника надана інформаційна довідка від 17.06.2021 б/н відповідно до якої у разі укладання договору за результатами торгів, необхідний для виконання робіт асфальт буде закуповуватися у ТОВ «УКРЄВРОДОРСТРОЙ», яке є виробником асфальтобетону. Надано договір поставки від 01.03.2021 №01/03-21 та гарантійний лист ТОВ «УКРЄВРОДОРСТРОЙ» від 17.06.2021 №8 в якому зазначено, що асфальтобетон постачатиметься на адресу ТОВ «КАДД АВТО» в рамках та відповідно умов договору від 17.06.2021 №8.
Враховуючи, що роботи по умовам тендерної документації Замовника будуть виконуватися в с. Наталине Красноградського району Харківської області, і відповідно до умов проекту договору предметом є капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області, код ДК 021:2015: 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг, для якісного виконання робіт потрібна асфальтобетонна суміш, учасник в своїй тендерній пропозиції має підтвердити можливість перевезення асфальтобетону, в якості яка відповідає діючому законодавству України.
Крім того, відповідно до Державних будівельних норм ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» асфальтобетонні суміші мають транспортуватися не довше ніж 3 години. В межах міста відстань має бути не більше 75 км., поза населених пунктів по ґрунтових дорога, дорогах з щебню та брущатки на відстань не більше 110 км, а по дорогах з асфальтним чи бетонним покриттям – на відстань не більше 150 кілометрів. В той час відстань від смт. Золочів, Золочівського району Харківської області (адреса заводу виробника) до с. Наталине, Красноградського району Харківської області (місце виконання робіт) складає смт. Золочів, Золочівського району Харківської області - с. Наталине, Красноградського району Харківської області – 161 кілометр.
Таким чином, відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у разі, якщо не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2021 року.
Період усунення порушень:
15.07.2021 23:22 - 30.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
15.07.2021 23:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Цим надаємо інформацію, що свідчить про усунення Наталинською сільською радою порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.07.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-04-008981-b на предмет закупівлі робіт з капітального ремонту тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області (код ДК 021:2015: 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг).
На виконання підпункту 3)5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету від 04.06.2021 №114, учасником ТОВ «КАДД АВТО» надано у складі тендерної пропозиції інформаційну довідку про наявність договору з виробником асфальтобетону від 17.06.2021 б/н, відповідно до якої у разі укладання договору за результатами торгів, необхідний для виконання робіт асфальтобетон буде закуповуватися у ТОВ «УКРЄВРОДОРСТРОЙ»; договір поставки від 01.03.2021 №01/03-21 на предмет поставки асфальтобетонних сумішей; гарантійний лист ТОВ «УКРЄВРОДОРСТРОЙ» від 17.06.2021 №8, в якому зазначено, що асфальтобетон постачатиметься ТОВ «КАДД АВТО» в рамках та відповідно умов договору від 17.06.2021 №8.
Слід зазначити, що жоден з наведених вище документів учасника не містить маршруту транспортування асфальтобетонних сумішей та/або місця поставки.
Крім того, Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням тендерного комітету від 04.06.2021 №114, не встановлювався спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію, визначеному пунктом 1 частини другої ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в частині маршруту транспортування асфальтобетонних сумішей до об’єкту будівництва.
Разом з тим, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАДД АВТО» тендерним комітетом розглядалося питання щодо дотримання учасником Державних будівельних норм України ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», згідно яких асфальтобетонні суміші мають транспортуватися в межах міста на відстань не більше 75 км, поза населених пунктів по ґрунтових дорогах, дорогах з щебню та брущатки – на відстань не більше 110 км, а по дорогах з асфальтним чи бетонним покриттям – на відстань не більше 150 кілометрів.
Тендерним комітетом під час вивчення порушеного питання встановлено можливий маршрут транспортування асфальтобетонних сумішей від заводу-виробника ТОВ «УКРЄВРОДОРСТРОЙ» (Харківська область, Золочівський район, смт Золочів, вул. Вокзальна, б. 14) до об’єкту капітального ремонту (Харківська область, Красноградський район, с. Наталине, вул. Свято-Троїцька) та встановлено можливий перелік автомобільних доріг (вулиць) маршруту транспортування асфальтобетонних сумішей:
смт Золочів: вул. Вокзальна (0,3 км) - вул. Перемоги (0,4 км) - вул.Богдана Хмельницького (0,4 км) - Т-2103 (19,5 км) - Е 105 (34,6 км) - М 29 (86,5 км) – с.Улянівка: вул. Мостова (0,6 км) - О-211739 (2,2 км) - с.Наталине: вул. Свято-Троїцька (додатково надається приблизна схема транспортування асфальтобетону).
Вказаний маршрут транспортування асфальтобетонної суміші проходить по автомобільним дорогам з капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь).
Загальна протяжність маршруту становить 144,5 км, отже ТОВ «КАДД АВТО» для якісного виконання робіт має можливість перевезення асфальтобетону, в якості яка відповідає діючому законодавству України та відповідає ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво».
Враховуючи, що тендерною документацією не вимагалося документальне підтвердження від учасників маршруту транспортування асфальтобетонних сумішей до об’єкту будівництва, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАДД АВТО» відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, згідно якого замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
При цьому, враховуючи зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.07.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-04-008981-b, повідомляємо про здійснення тендерним комітетом Наталинської сільської ради заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення в майбутньому таких порушень. Замовником взято до відома та подальшого урахування в роботі всі зауваження, визначені у констатуючій частині висновку про результати моніторингу.
Дата публікації звіту:
19.07.2021 11:13
Запити/Пояснення
Номер:
5af06acbf43343d9a245eebb089cd9bc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.07.2021 09:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.07.2021 00:00
Опис:
Голові
Наталинської сільської ради
Боровській Віолеті Павлівні
У межах проведення моніторингу закупівлі Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-06-04-008981-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. На підставі чого пунктом 6.5 частини 6 розділу 3 та додатком 1 до документації конкурсних торгів встановлено вимогу, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з урахуванням змін та доповнень та переможець процедури закупівлі під час укладання договору про закупівлю надає замовнику договірну ціну та пiдтвepджуючi poзpaхунки зa усiмa стaттями витpaт дoгoвipнoї цiни вiдпoвiднo дo ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa».
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
d620ba56975f45c19e62b418e0f814b5
Назва:
Пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
13.07.2021 16:46
Опис:
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), цим надаємо пояснення на запит про надання пояснень Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.07.2021 року щодо закупівлі: Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області, код ДК 021:2015: 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг, яка проводиться Замовником – Наталинською сільською радою (далі – Замовник).
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартісті здійснено Замовником з урахуванням наступного.
Відповідно до пункту 22 частини першої ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок).
У відповідності до пункту 27 частини першої ст. 1 Закону капітальний ремонт існуючих об’єктів відноситься до терміну «роботи».
Згідно пункту 4 розділу І «Загальні положення» Порядку «визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301».
Водночас об’єкт будівництва – це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163.
Тобто, при визначенні предмета закупівлі робіт та його очікуваної вартості замовники мають керуватися даними кошторису (кошторисного розрахунку на весь об'єкт будівництва). Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремому об'єкту, на який складений окремий об'єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, установленими Законом.
Очікувана вартість предмета закупівлі робіт була визначена Замовником згідно з пунктом 4 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами) (далі - Методика № 275), з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Згідно зі статтею 16 Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Статтею 19 Закону України «Про автомобільні дороги» передбачено, що основними обов’язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонування і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, зокрема, є: забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Згідно з п. 1.1 розділу 1. Загальні положення Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23 вересня 2003 року № 154 (із змінами), роботи з ремонту та утримання об’єктів благоустрою мають бути спрямовані на забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, підвищення експлуатаційних якостей та продовження їх строків служби.
Підставою для складання проектно-кошторисної документації на об’єкт будівництва «Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» є рішення VІ сесії Наталинської сільської ради VІІІ скликання від 18.02.2021 року №233-VІІІ «Про проведення капітального ремонту доріг комунальної власності та виділення коштів на виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення експертизи»; рішення V сесії Наталинської сільської ради VІІІ скликання від 21.01.2021 року №140-VІІІ «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати при визначення вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту) об’єктів, що здійснюється за рахунок коштів бюджету Наталинської сільської ради на 2021 рік».
Робочий проект по об’єкту: Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області розроблений на підставі: завдання замовника на проектування (на розробку кошторисної документації) від 16.03.2021 року; листа-заказу № 02-25/1092 від 11.03.2021; технічного обстеження - дефектний акт від 16.03.2021р.
Проектно-кошторисна документація щодо об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» була розроблена та затверджена відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» від 16.05.2011 № 45 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2012 № 122) (далі – Порядок № 45), та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 (далі – Порядок № 560). Для чого Замовником згідно із Законом була здійснена закупівля: «Виготовлення робочого проекту на капітальний ремонт тротуару по вул. Свято-Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» та укладено відповідний договір з Фізичною особою-підприємцем Пєтуховою Ольгою Олексіївною № 86/21 від 16.03.2021 року (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-03-18-007443-c, оприлюднено в електронній системі закупівель).
Порядком № 560, у тому числі визначено, що експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва та обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. гривень, - щодо кошторисної частини проекту будівництва. На виконання вказаних вимог Порядку № 560, була здійснена експертиза кошторисної частини розробленої проектної документації по робочому проекту: «Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» та Замовником було отримано експертний звіт (позитивний) ТОВ «Консалтингова агенція «Галілео»» щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» від 29.03.2021 № 21380 (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-03-29-005540-c, оприлюднено в електронній системі закупівель).
Таким чином технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовуються завданням замовника на проектування (на розробку кошторисної документації) від 16.03.2021 року; листом-заказом № 02-25/1092 від 11.03.2021; технічним обстеженням - дефектним актом від 16.03.2021р., а розрахунок витрат і очікувану вартість предмета закупівлі робіт Замовник визначив відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293, керуючись даними кошторису (зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва), згідно з Методикою № 275, на підставі експертного звіту (позитивного) ТОВ «Консалтингова агенція «Галілео»» щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області» від 29.03.2021 № 21380. Технічні та якісні характеристики предмета зазначені в тендерній документації, а визначена очікувана вартість предмета закупівлі робіт відображена в річному плані та в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті повідомляємо наступне.
Відповідно підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зі змінами (далі – Постанова №710) органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Наталинська сільська рада є органом місцевого самоврядування, відповідно категорію Замовника визначено з урахуванням пункту 1 частини четвертої статті 2 Закону та зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів на виконання пункту 1 частини другої ст. 21 Закону. Джерелом фінансування закупівлі: Капітальний ремонт тротуару по вул. Свято - Троїцька в с. Наталине Красноградського району Харківської області, код ДК 021:2015: 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг - є кошти місцевого бюджету, що відображено у річному плані UA-P-2021-06-04-008977-b та оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-06-04-008981-b.
Виходячи з Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме зокрема оприлюднення з 19.12.2020 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, вимоги Постанови № 710 щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті замовника застосовуються до замовників, зазначених у пунктах 1 (крім органів місцевого самоврядування) і 3, абзаці 2 пункту 4 частини 1 статті 2 Закону, які використовують кошти державного бюджету. Для органів місцевого самоврядування такі вимоги Постанови № 710 носять рекомендаційний характер.
2. Щодо підстави зазначення у підпункті 6.5 пункту 6 розділу ІІІ та додатку 1 до тендерної документації вимоги, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з урахуванням змін та доповнень та переможець процедури закупівлі під час укладання договору про закупівлю надає замовнику договірну ціну та пiдтвepджуючi poзpaхунки зa усiмa стaттями витpaт дoгoвipнoї цiни вiдпoвiднo дo ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa» повідомляємо наступне.
Згідно п. 1.1. ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa» - цей стандарт установлює основні правила з визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель та споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
У відповідності до п. 1.2. ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa» - цей стандарт носить обов’язковий характер при визначенні вартості будівництва об’єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних та комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Пункт 6.2. ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa» встановлює порядок визначення вартості будівництва при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (ціни тендерної пропозиції), у зв’язку з чим у підпункті 6.5 пункту 6 розділу ІІІ та додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Згідно з частиною першою ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Так, згідно зі статтею 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
При цьому пунктом 6.2.4. ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 визначено, що ціна переможця конкурсних торгів є договірною ціною на об’єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником.
Разом з тим, пунктом 3.15. ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 визначено, що договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду.
Таким чином, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису, договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України.
Додатково слід зазначити, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні дороги поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях. При цьому у відповідності до ст. 8 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Перелік доріг державного значення (загального користування), у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів і фінансуються з державного бюджету, затверджує Кабінет Міністрів України один раз на три роки за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства. Перелік доріг місцевого значення (загального користування), у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів, затверджують Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації один раз на три роки. Згідно ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги» складовими вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є: проїзна частина вулиць і доріг, трамвайне полотно, дорожнє покриття, штучні споруди, споруди дорожнього водовідводу, технічні засоби організації дорожнього руху, зупинки міського транспорту, стоянки таксі, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, зелені насадження, наземні та підземні мережі, майданчики для паркування.
Таким чином, об’єкт капітального ремонту відноситься до вулиць і доріг міст та інших населених пунктів (складова частина – тротуар), знаходиться у відданні органу місцевого самоврядування - Наталинської сільської ради, та не є автомобільною дорогою загального користування, у зв’язку з чим у підпункті 6.5 пункту 6 розділу ІІІ та додатку 1 до тендерної документації Замовником не встановлювалася вимога розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, що застосовують для визначення видів ремонтів та переліку ремонтно-будівельних робіт, які повинні виконуватись виключно на автомобільних дорогах загального користування та не встановлюють правил з визначення вартості будівництва, зокрема капітального ремонту.
Враховуючи викладене, а також те, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі (частина четверта ст. 41 Закону), Замовником зазначено у тендерній документації вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції переліку та обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, встановленої у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт (підпункт 6.3 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації), та підпунктом 6.5 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено надання переможцем саме під час укладання договору про закупівлю договірної ціни та підтверджуючих poзpaхунків зa усiмa стaттями витpaт дoгoвipнoї цiни вiдпoвiднo дo ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Пpaвилa визнaчeння вapтoстi будiвництвa», який носить обов’язковий характер при визначенні вартості будівництва об’єктів.