• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Громадські вбиральні модульного типу

Завершена

11 081 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 406.50 UAH
Номер: c4fc37f3eb7c42db847c9a0ebf10c229
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-08-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.09.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 08.09.2021 16:29 - 30.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 08.09.2021 № 301 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13 UA-2021-06-03-001789-b 03.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, morhachova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Спеціалізованого водогосподарського комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київводфонд» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи б/д та б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЕРВІС СТОЛИЦЯ ІННОВЕЙШН» (далі – ТОВ «СЕРВІС СТОЛИЦЯ ІННОВЕЙШН») та ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» (далі – ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір від 16.07.2021 № 1607/7, повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2021, договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти від 04.08.2021 № 117-К, пояснення та документи Замовника, надані 14.09.2021 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 9 додатку 3 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасник повинен надати інформаційну довідку щодо наявності у м. Києві спеціалізованого підприємства, організації по забезпеченню оперативного гарантійного та післягарантійного обслуговування (в довідці вказується назва, адреса та контакти спеціалізованого підприємства чи організації). Учасник процедури закупівлі ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку від 24.06.2021 № 373, відповідно до якої можливість сервісного обслуговування буде забезпечуватися ТОВ «КАРАТ-ЛІФТКОМПЛЕКТ згідно договору від 18.06.2021. При цьому відповідно до пункту 9 попереднього договору від 18.06.2021 укладеного з ТОВ «КАРАТ-ЛІФТКОМПЛЕКТ» місцезнаходження останнього, Київська область, Вишгородський район, місто Вишгород, вул. Шолуденка, буд. 19, чим не дотримано вимог пункту 9 додатку 3 до тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» як такого, що не відповідає іншим вимогам тендерної документації і допустив його до аукціону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень: 30.09.2021 17:44 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.09.2021 17:44

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником оскаржено висновок до суду. Позовна заява про оскарження висновків моніторингу відправлена до Окружного адміністративного суду м. Києва 13.10.2021 року.
Дата публікації: 18.10.2021 22:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ПРОТОКОЛ № 0610/2 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ про надання аргументованих заперечень до висновку про результати моніторингу № UA-M-2021-09-08-000060 від 08.09.2021 року процедури закупівлі м. Київ «06» жовтня 2021 року Відповідно до Наказу від 08.09.2021 року № 301 «Про початок моніторингу процедур закупівель» ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ (далі – Держаудитслужба) прийнято рішення розпочати моніторинг (ID моніторингу: UA-M-2021-09-08-000060) процедури закупівлі з кодом національного класифікатора України ДК 021:2015: 44210000-5: Конструкції та їх частини (Громадські вбиральні модульного типу) з ідентифікатором № UA-2021-06-03-001789-b. 30.09.2021 о 17:44 Держаудитслужба оприлюднила через електронну систему висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, оскільки Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» як такого, що не відповідає іншим вимогам тендерної документації і допустив його до аукціону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Держаудитслужба зобов’язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. За результатами вивчення та аналізу вказаного висновку зазначаю, що замовник не згоден із вказаним висновком. Керуючись вимогами частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Положенням про уповноважену особу, що затверджене наказом СВКП «Київводфонд» від 27.10.2020 № 124-П ВИРІШИЛА: Надати аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу № UA-M-2021-09-08-000060 від 08.09.2021 року процедури закупівлі з кодом національного класифікатора України ДК 021:2015: 44210000-5: Конструкції та їх частини (Громадські вбиральні модульного типу) з ідентифікатором № UA-2021-06-03-001789-b (далі – Закупівля) в наступній редакції: 1. Щодо порушення замовником п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначаю наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників є 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п. 9 додатку 3 тендерної документації закупівлі замовник зазначив, що учасник повинен надати інформаційну довідку щодо наявності у м. Києві спеціалізованого підприємства, організації по забезпеченню оперативного гарантійного та післягарантійного обслуговування (в довідці вказуються назва, адреса та контакти спеціалізованого підприємства чи організації). Водночас учасником закупівлі ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» з метою підтвердження відповідності даній вимозі надано довідку від 24.06.2021 № 373 про те, що учасник процедури закупівлі підтверджує, що має можливість сервісного обслуговування згідно Договору з ТОВ «КАРАТ-ЛІФТКОМПЛЕКТ» від 18 червня 2021 року. Також учасником у складі тендерної пропозиції надано копію попереднього договору від 18 червня 2021 року, укладеного між ним та ТОВ «КАРАТ-ЛІФТКОМПЛЕКТ», предметом якого є гарантійне обслуговування громадських вбиралень модульного типу. Відповідно до ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. На звернення замовника у порядку ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «КАРАТ-ЛІФТКОМПЛЕКТ» підтвердило факт укладення попереднього договору від 18 червня 2021 року з ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» та можливість здійснення за цим договором оперативного гарантійного та післягарантійного обслуговування громадських вбиралень модульного типу на території міста Києва. Копія листа додається. Водночас Держаудитслужбою безпідставно ототожнюється місце реєстрації та фактичне місцезнаходження офісного чи робочого приміщення юридичної особи з місцем здійснення її господарської діяльності, оскільки господарська діяльність юридичної особи територіально не обмежена районом її зареєстрованого чи фактичного місцезнаходження, а може здійснюватися на всій території України. Враховуючи вище викладене, замовник обґрунтовано не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ХОЛЛІ ІНДАСТРІАЛ» та допустив його до аукціону. Таким чином, висновок Держаудитслужби про встановлення порушення замовником п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» є безпідставним та необґрунтованим. 2. Щодо вимоги Держаудитслужби усунути виявлені порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до положень статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Також, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Статтею 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Договором № 117-К від 04.08.2021 року про закупівлю товарів за бюджетні кошти (далі – Договір), що укладений з переможцем ТОВ «СЕРВІС СТОЛИЦЯ ІННОВЕЙШН» встановлені наступні підстави розірвання договору: - відповідно до п. 6.2.1 Договору покупець (замовник) має право відмовитись від договору в односторонньому порядку у випадку невиконання постачальником (переможцем) умов договору або несвоєчасного виконання Договору. - пунктом 6.2.8. Договору передбачено, що покупець має право розірвати Договір в односторонньому порядку у разі відсутності фактичної оплати вартості товарів за договором органом Державної казначейської служби України. - пункт 10.5. Договору передбачає, що покупець має право розірвати Договір в односторонньому порядку без укладення додаткової угоди до Договору з правом відшкодування збитків з наступних підстав: постачальник не поставив, не змонтував (не установив) товар у строки за з якістю, що передбачені Договором; іншого порушення будь-якої з умов постачальником. - пунктом 11.10 Договору встановлено, що порушення однією зі сторін будь-якої з вимог антикорупційного законодавства України є підставою для розірвання договору. Таким чином, Договір не передбачає такої підстави для розірвання, як вимога органу державної влади, зокрема, Державної аудиторської служби України відтак – дана вимога Держаудитслужби є такою, що суперечить основному принципу цивільного права – свободи договору, порушує норми ст.ст. 525, 526, 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України та є такою, яку не можливо виконати без порушення прав сторін Договору. Договір наразі перебуває в процесі виконання і ТОВ «СЕРВІС СТОЛИЦЯ ІННОВЕЙШН» не було порушено жодних зобов’язань за договором, які б могли стати підставою для його розірвання. Розірвання договору із переможцем торгів, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та виконав повністю умови укладеного ним договору, є протиправним та суперечить як законодавству, так і положенням самого договору. Водночас, зазначивши у висновку про необхідність «вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України», орган державного фінансового контролю не визначив конкретний спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, який передбачається чи допускається Господарським кодексом України та Цивільним кодексом України, при дотриманні якого були б виконані зобов’язання сторін за укладеним договором та не були порушені права. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого у даному випадку органом державного фінансового контролю зроблено не було. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до порушення замовником чинного законодавства України та прав суб’єктів господарювання, з якими замовник перебуває у договірних відносинах. Враховуючи вищенаведене, висновок органу державного фінансового контролю від 08.09.2021 про результати моніторингу закупівель № UA-M-2021-09-08-000060 не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів замовника та суб’єктів господарювання, з якими замовник перебуває у договірних відносинах, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення. Уповноважена особа Півнева Наталя Павлівна
Дата публікації звіту: 06.10.2021 16:24

Запити/Пояснення