• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5" Харківської обласної ради за адресою: вул. Архітекторів, 36-А, м. Харків, 61174 (ДК 021:2015–45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Всі документи, що подаються учасниками в електронному вигляді через електронну систему закупівель складаються українською мовою.

Завершена

4 658 526.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 292.63 UAH
Номер: 8dde10fa4e154da3a7d0188dc5b36d8d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-27-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.09.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 27.09.2021 18:41 - 21.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.09.2021 415 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 24.09.2021 року. В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.09.2021 № 415 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 30 UA-2021-06-02-007304-b 02.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону. За наслідками моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30.09.2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 5» Харківської обласної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 02.06.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція учасника-переможця Підприємства об’єднання громадян «ОРЕМБУДСЕРВІС» Громадської організації «Харківська обласна рада Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» (далі – Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС», учасник-переможець), протокол розкриття від 27.10.2020, протокол засідання тендерного комітету від 28.10.2021 № 267, повідомлення про намір укласти договір від 28.10.2020, договір про закупівлю від 22.07.2021 № 22/07 та додаткову угоду від 22.07.2021 № 1, скарга ТОВ «ДОНІНТЕРПЛАСТ» від 04.07.2021 та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель від 16.07.2021 № 16287-р/пк-пз. За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). При цьому, відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації на проведення відкритих торгів UA-2021-06-02-007304-b, Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозицій у вигляді електронної банківської гарантії у розмірі 23 000,00 гривень. Однак, інформація щодо умов, надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником в оголошенні не зазначена, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 21 Закону. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, що Додаток № 8 до тендерної документації (файл «Додатки кап рем.pdf ») містить посилання на конкретні марки, типи та виробника (розчин за технологією «СEREZIT», бетон В 15), обґрунтування яких відсутні. Зазначене є порушенням Замовником частини четвертої статті 23 Закону. За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Згідно пункту 1 розділу 3 тендерної документації (файл «ТД кап рем.pdf»), замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП. Так, підпунктом 3 пункту 5 розділу 3 тендерної документації (файл «ТД кап рем.pdf») та пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації (файл «Додатки кап рем.pdf»)) на підтвердження вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції разом з відповідною довідкою та аналогічними договорами і підтверджуючими документами надати позитивний (-ні) відгук (-и) до договору (-ів), зазначеного (-них) у довідці про досвід виконання аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів), адресований Замовнику. У відгуку повинно бути зазначений номер та дата укладеного договору, предмет договору, строк дії договору, строк виконання робіт/надання послуг, ціну договору, а також інформація про якість виконаних робіт/наданих послуг і відсутність претензій з боку контрагента. Однак, учасник-переможець Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС» у складі своєї пропозиції подало незасвідчену скан-копію листа-відгуку від 09.04.2019 № 01-27/532-19 (файл «9.Відгук-Шев-Кап-рем. page-0001. pdf»). Зазначене не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3, підпункту 3 пункту 5 розділу 3 тендерної документації та пункту 3 критерію 3 розділу І Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір про закупівлю від 22.07.2021 № 22/07 та додаткову угоду від 22.07.2021 № 1.
Період усунення порушень: 30.09.2021 17:23 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.09.2021 17:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ХАРКІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА №5" ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 30.09.2021 року. Замовник не згодний в висновком ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ з наступних причин. 1. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що за наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, інформація щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником в оголошенні не зазначена, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 21 Закону. Вважаємо, що це твердження суперечить дійсності. Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів, опублікованому на веб-порталі уповноваженого органу під номером UA-2021-06-02-007304-b у розділі «Вимоги до тендерної пропозиції» зазначено наступне: «Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства). Форма та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції передбачені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільского господарства України, від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Сума забезпечення: 23000 UAH». Крім цього, при формуванні оголошення про проведення відкритих торгів в електронні системі закупівель на сайті за адресою https://prozorro.gov.ua/ у форматі «PDF» в розділі «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» зазначена наступна інформація: «Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства). Форма та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції передбачені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільского господарства України, від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції»» (оголошення про проведення відкритих торгів в форматі «PDF» додається). На підставі вищезазначеного, Замовником не було порушено пункт 9 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, що Додаток № 8 до тендерної документації (файл «Додатки кап рем.pdf ») містить посилання на конкретні марки, типи та виробника (розчин за технологією «СEREZIT», бетон В 15), обґрунтування яких відсутні. Вважаємо, що доводи, які приводить ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА носять суб’єктивний характер, які не підтверджені, ані умовами документації, ані законодавством України у сфері публічних закупівель. Відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Таким чином, законом передбачено використання в технічній специфікації конкретної марки, якщо таке посилання необхідне. Оскільки предметом даної закупівлі є роботи, то технічним завданням є кошторисна документація, яка розроблена відповідною проектною організацією з дотриманням норм чинного законодавства та яка пройшла відповідну експертизу. Замовник не може вносити зміни до технічного завдання на власний розсуд. Саме тому в технічній специфікації вказано конкретні марки, які були використані проектною організацією. При цьому, з метою дотримання вимог чинного законодавства у пункті 3 розділу 5 тендерної документації встановлено: «У деяких випадках, технічне завдання Замовника може містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У такому разі будь-яке подібне посилання учаснику слід читати в розумінні виразу «або еквівалент». Слід зазначити, що частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачена необхідність зазначення в тендерній документації обґрунтування посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. 3. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що за наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а саме: учасник-переможець Підприємство «ОРЕМБУДСЕРВІС» у складі своєї пропозиції подало незасвідчену скан-копію листа-відгуку від 09.04.2019 № 01-27/532-19 (файл «9.Відгук-Шев-Кап-рем. page-0001. pdf»). Замовник не згодний з висновком ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ. По-перше, згідно з п.1 розділу 3 тендерної документації документи, що вимагаються цією тендерною документацією Учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель (далі – Система) до кінцевого строку подання тендерних пропозицій у сканованому кольоровому або чорно-білому (електронні копії, скановані з оригіналу документу або нотаріально засвідченої) вигляді в форматі pdf (крім забезпечення тендерної пропозиції). Переможець торгів у складі своєї пропозиції подало лист-відгук від 09.04.2019 № 01-27/532-19 (файл «9.Відгук-Шев-Кап-рем. page-0001. pdf»). Засвідчення цього документу повністю відповідає умовам тендерної документації, а саме: документ, наданий на фірмовому бланку, містить підпис та печатку Замовника. По-друге, відповідно до примітки п.1 розділу 3 тендерної документації Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП. Згідно з п. 1 розділу 1 тендерної документації КЕП - кваліфікований електронний підпис (абревіатура). У складі тендерної пропозиції міститься файл під назвою «sign». При перевірці цього файлу на сайті https://czo.gov.ua/ з’являється інформація про підписанта: Підписувач Білозерова Ольга Вікторівна РНОКПП 2419916864 Організація (установа) ПОГ "ОРЕМБУДСЕРВІС" ГО "ХОР ВО СОІУ" Код ЄДРПОУ 33676161 Посада Директор На підставі вищезазначеного, пропозиція підписана КЕП. Відгук є частиною тендерної пропозиції. Так, цей документ теж підписаний КЕП уповноваженої особи учасника. Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. У зв'язку з вищезазначеним, дії КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ХАРКІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА №5" ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ в частині визначення переможцем торгів - ПІДПРИЄМСТВО ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "ОРЕМБУДСЕРВІС" ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА РАДА ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЮЗ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ", не суперечать законодавству України. На підставі вищенаведеного, просимо вас прийняти заперечення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ХАРКІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА №5" ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ до розгляду.
Дата публікації звіту: 06.10.2021 13:55