• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021 :2015 09123000-7 Природній газ

Завершена

480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Номер: 18720df2e3644b29b8a2378b178d4b19
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-03-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.09.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 03.09.2021 14:30 - 25.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 03.09.2021 № 509 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу, Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.09.2021 № 509. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2021-06-02-003973-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено порушення вимог частини 3 статті 17 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до Договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 11.06 розділу 11 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни природного газу за 1000 куб.м. до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору), а також здійснити заходи щодо не допущення в подальшому виявлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Миропільської селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ», протокол засідання тендерного комітету від 30.06.2021 року № 16, повідомлення про намір укласти договір від 30.06.2021 року, договір про закупівлю від 15.07.2021 року № 1/21, додаткові угоди від 22.07.2021 року № 1/1/21, від 23.07.2021 року № 2/1/21, від 26.07.2021 року № 3/1/21, від 27.07.2021 року № 4/1/21, від 28.08.2021 року № 5/1/21, від 30.08.2021 року № 6/1/21, від 31.08.2021 року № 7/1/21, від 14.09.2021 року № 8/1/21 та від 22.09.2021 року № 9/1/21, повідомлення про внесення змін до договору та пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 16.09.2021 року та 20.09.2021 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону Замовник в тендерній документації не зазначив спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону переможцем процедури закупівлі. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю з учасником-переможцем торгів ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» від 15.07.2021 року за № 1/21 (далі - Договір), на загальну суму 438 600,00 гривень. Поряд з тим, між Замовником та ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» до Договору укладено додаткові угоди від 22.07.2021 року № 1/1/21, від 23.07.2021 року № 2/1/21, від 26.07.2021 року № 3/1/21, від 27.07.2021 року № 4/1/21, від 28.08.2021 року № 5/1/21, від 30.08.2021 року № 6/1/21, від 31.08.2021 року № 7/1/21, від 14.09.2021 року № 8/1/21 та від 22.09.2021 року № 9/1/21, якими вносились зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель. Пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Поряд з цим, пунктом 11.06 розділу 11 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж до 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Крім того, пунктом 11.06 розділу 11 Договору передбачено, що на підтвердження збільшення ціни постачальник зобов’язаний надати споживачеві довідку про ціну/середньозважену ціну на товар на внутрішньому ринку України, видану Торгово-промисловою палатою або ДКП «Держзовнішінформ». В довідці ціна визначається в гривнях України з урахуванням ПДВ за 1000 куб.м. з урахуванням вартості транспортування природного газу магістральними та розподільними трубопроводами, на дату/місяць укладання Договору та/або останньої додаткової угоди до Договору на підставі якої було внесено останні зміни до Договору та станом не більше ніж за дві доби до дати письмового звернення постачальника з пропозицією про зміну (збільшення) ціни за 1000 куб.м. природного газу, а також про зміну ціни в гривнях. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно вказаних додаткових угод до Договору Замовником обґрунтовуються ціновими довідками Житомирської торгово-промислової палати від 09.07.2021 року № В-2404 з додатком, від 13.07.2021 року № В-2440, від 23.07.2021 року № В-2555, від 05.08.2021 року № В-2678, від 06.08.2021 року № В-2679, від 17.08.2021 року № В-2801 та від 08.09.2021 року № В-3018. Однак, аналізом встановлено, що цінові довідки Житомирської торгово-промислової палати від 09.07.2021 року № В-2404 з додатком, від 13.07.2021 року № В-2440 та від 23.07.2021 року № В-2555 не підтверджують коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та додатковою угодою від 22.07.2021 року № 1/1/21 (з 15.07.2021 по 22.07.2021), між укладанням додаткової угоди від 22.07.2021 року № 1/1/21 та укладанням додаткової угоди від 23.07.2021 року № 2/1/21 (з 22.07.2021 по 23.07.2021), між укладанням додаткової угоди від 23.07.2021 року № 2/1/21 та укладанням додаткової угоди від 26.07.2021 року № 3/1/21 (з 23.07.2021 по 26.07.2021) та між укладанням додаткової угоди від 26.07.2021 року № 3/1/21 та укладанням додаткової угоди від 27.07.2021 року № 4/1/21 (з 26.07.2021 по 27.07.2021), оскільки лише несуть інформацію про коливання середньозваженої ціни на природний газ на ринку України в порівнянні 16.06.2021 до 08.07.2021 та 08.07.2021 до 21.07.2021 та про приведену вартість природного газу на європейському хабі ТТF станом на 12.07.2021 року, тобто до укладання Договору між Замовником та ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ», та відповідно не підтверджують настання обставин, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, та не відповідають вимогам пункту 11.06 розділу 11 Договору. Аналогічно, аналізом встановлено, що цінові довідки Житомирської торгово-промислової палати від 05.08.2021 року № В-2678, від 06.08.2021 року № В-2679, від 17.08.2021 року № В-2801 та від 08.09.2021 року № И-3018 не підтверджують коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням додаткової угоди від 27.07.2021 року № 4/1/21 та укладанням додаткової угоди від 28.08.2021 року № 5/1/21 (з 27.07.2021 по 28.08.2021), між укладанням додаткової угоди від 28.08.2021 року № 5/1/21 та укладанням додаткової угоди від 30.08.2021 року № 6/1/21 (з 28.08.2021 по 30.08.2021) та між укладанням додаткової угоди від 30.08.2021 року № 6/1/21 та укладанням додаткової угоди від 14.09.2021 року № 8/1/21 (з 31.08.2021 по 14.09.2021), оскільки лише несуть інформацію про коливання середньозваженої ціни на природний газ на ринку України в порівнянні 26.07.2021 до 04.08.2021, 21.07.2021 до 04.08.2021, 04.08.2021 до 16.08.2021, 25.082021 до 07.09.2021, та відповідно не підтверджують настання обставин, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, та не відповідають вимогам пункту 11.06 розділу 11 Договору. Крім того, проведеним аналізом, встановлено, що відповідно до умов вищевказаних додаткових угоди, сторонами збільшено ціну за одиницю товару відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, з 10 965,00 грн за 1000 куб.м. з врахуванням ПДВ (ціна за договором без врахування додаткових угод) до 24 040,2425 грн за 1000 куб.м. з врахуванням ПДВ (ціна за додатковою угодою від 22.09.2021 року № 9/1/21), тобто збільшено ціну за одиницю товару на 119,24 %. Слід відмітити, що Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 11.06 розділу 11 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 22.07.2021 року № 1/1/21, від 23.07.2021 року № 2/1/21, від 26.07.2021 року № 3/1/21, від 27.07.2021 року № 4/1/21, від 28.08.2021 року № 5/1/21, від 30.08.2021 року № 6/1/21, від 31.08.2021 року № 7/1/21, від 14.09.2021 року № 8/1/21 та від 22.09.2021 року № 9/1/21 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 23.09.2021 17:06 - 08.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 23.09.2021 17:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На усунення порушень, викладених у висновку, повідомляємо наступне. 1. Направлено листа ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» щодо необхідності приведення істотних умов Договору про закупівлю від 15.07.2021 року № 1/21 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни природного газу за 1000 куб.м. до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) 2. В частині повернення коштів, повідомляємо, що оплати за цінами, що перевищують рівень, визначений сторонами на дату підписання договору, - не здійснювались так, як в цей період не було споживання природного газу. 3. Замовником здійснюються заходи щодо не допущення в подальшому виявлених порушень, зокрема проводиться робота з вдосконалення юридичного супроводу процедур закупівель, розроблення документації та договорів, посилено контроль за виконанням умов договорів. 4. Крім того 23 вересня 2021 року оголошені відкриті торги на придбання природного газу на 2021 рік.
Дата публікації звіту: 01.10.2021 15:10

Запити/Пояснення