• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі комунального закладу "Харківський фізико-математичний ліцей № 27 Харківської міської ради Харківської області" за адресою: 61004, м.Харків, вул. Мар`їнська, 12/14. Коригування

Завершена

3 990 008.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 950.04 UAH
Номер: 57e7795e756d432cbba6542f7470b177
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-05-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.08.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 05.08.2021 17:34 - 31.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.08.2021 № 340 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 05.08.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.08.2021 № 340 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу. 1 UA-2021-05-31-001230-c 31.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 67) 577-68-67, toretto.kh@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.06.2021 № 1, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КЗ «Харківський фізико-математичний ліцей № 27 Харківської міської ради Харківської області» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 31.05.2021 року, тендерну пропозицію Приватної комерційної ремонтно-будівельної фірми «Венера» (далі – ПКРБФ «Венера»), протокол засідання тендерного комітету від 18.06.2021 № 23, повідомлення про намір укласти договір від 18.06.2021 року, договір про закупівлю від 30.06.2021 № 1, додаткову угоду від 02.07.2021 № 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 30.06.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу 4 тендерної документації не містить інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а зазначено лише: «вказаний в оголошенні про проведення цих торгів». Так, відповідно до вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості серед яких інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, враховуючи вищезазначене Замовником порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Додатку 3 тендерної документації. Для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів, вказаних учасником у довідці за формою Додатку 3 тендерної документації, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції оригінал (оригінали) чи копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності або користування чи залучення: договору (договорів) купівлі – продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію,та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору про співпрацю, та/або договору користування чи надання послуг тощо (вказані договори оренди/про співпрацю/користування/надання послуг повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). У разі надання документа (договору), що підтверджує право оренди (чи залучення) на відповідне обладнання, машину чи механізм, зазначений договір має містити конкретне посилання на назву, тип (марку) або модель. Проте, на апарат для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужністю 1.5 кВт, зазначений ПКРБФ «Венера» у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.06.2021 №164 учасником не надано підтверджуючих документів, які вимагались відповідно до пункту 2 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації. Наданий у складі тендерної пропозиції чек з «Нова лінія» в якому зазначено про придбання паяльника 1200 ВТ не містить інформації, що саме ПКРБФ «Венера» придбано зазначений товар. Крім того встановлено, що технічне завдання викладене Замовником у Додатку 8 до тендерної документації містить інформацію про необхідність виконання наступних робіт: мурування стовпів та інших конструкцій із цегли прямокутних неармованих при висоті поверху до 4 м та улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів. Так, роботи з мурування стовпів та інших конструкцій із цегли прямокутних неармованих при висоті поверху до 4 м належать до кошторисної норми, шифр якої РН3-30-3. При виконанні робіт з улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів застосовується норма Е7-25-1. При виконанні робіт за нормами РН3-30-3 та Е7-25-1 передбачена наявність у учасника кранів на автомобільному ходу вантажопідйомністю до 6,3 т та до 5 т відповідно. Також, нормою Е7-25-1 передбачена наявність екскаваторів одноковшевих дизельних на гусеничному ходу. Проте, тендерна пропозиція ПКРБФ «Венера» не містить інформації та підтверджуючих документів щодо наявності в учасника зазначеної будівельної техніки. Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ПКРБФ «Венера», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПКРБФ «Венера», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 30.06.2021 № 1 на загальну суму 3 425 788,00 гривень.
Період усунення порушень: 27.08.2021 16:31 - 11.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 27.08.2021 16:31

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо нібито порушень законодавства у сфері закупівель, зазначених у висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби, надаємо обґрунтовані заперечення, а саме. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу 4 тендерної документації не містить інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а зазначено лише: «вказаний в оголошенні про проведення цих торгів». Так, відповідно до вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості серед яких інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, враховуючи вищезазначене Замовником порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів.Отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру отриманих тендерних пропозицій. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу.Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.Дата і час розкриття тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів. Таким чином, дана вимога є неправомірна так як всі вищевказані дати визначаються автоматично електронною системою та автоматично відображаються в оголошені після заповнення всіх полів Замовником. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Додатку 3 тендерної документації. Для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів, вказаних учасником у довідці за формою Додатку 3 тендерної документації, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції оригінал (оригінали) чи копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності або користування чи залучення: договору (договорів) купівлі – продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію, та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору про співпрацю, та/або договору користування чи надання послуг тощо (вказані договори оренди/про співпрацю/користування/надання послуг повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). У разі надання документа (договору), що підтверджує право оренди (чи залучення) на відповідне обладнання, машину чи механізм, зазначений договір має містити конкретне посилання на назву, тип (марку) або модель. Проте, на апарат для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужністю 1.5 кВт, зазначений ПКРБФ «Венера» у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.06.2021 №164 учасником не надано підтверджуючих документів, які вимагались відповідно до пункту 2 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації. Наданий у складі тендерної пропозиції чек з «Нова лінія» в якому зазначено про придбання паяльника 1200 ВТ не містить інформації, що саме ПКРБФ «Венера» придбано зазначений товар. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Додатку 3 тендерної документації. Для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів, вказаних учасником у довідці за формою Додатку 3 тендерної документації, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції оригінал (оригінали) чи копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності або користування чи залучення: договору (договорів) купівлі – продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію, та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору про співпрацю, та/або договору користування чи надання послуг тощо (вказані договори оренди/про співпрацю/користування/надання послуг повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). Згідно даної вимоги тендерної документації ПКРБФ «Венера» в складі своєї пропозиції надано чек з «Нова лінія» в якому зазначено про придбання паяльника 1200 ВТ. Слід відмітити, що дана вимога ТД не містить вимоги щодо обов’язковості наявності у підтверджуючих документах інформації що саме ПКРБФ «Венера» придбано зазначений товар, що в свою чергу підтверджує хибність доводів зазначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Крім того встановлено, що технічне завдання викладене Замовником у Додатку 8 до тендерної документації містить інформацію про необхідність виконання наступних робіт: мурування стовпів та інших конструкцій із цегли прямокутних неармованих при висоті поверху до 4 м та улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів. Так, роботи з мурування стовпів та інших конструкцій із цегли прямокутних неармованих при висоті поверху до 4 м належать до кошторисної норми, шифр якої РН3-30-3. При виконанні робіт з улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів застосовується норма Е7-25-1. При виконанні робіт за нормами РН3-30-3 та Е7-25-1 передбачена наявність у учасника кранів на автомобільному ходу вантажопідйомністю до 6,3 т та до 5 т відповідно. Також, нормою Е7-25-1 передбачена наявність екскаваторів одноковшевих дизельних на гусеничному ходу. Проте, тендерна пропозиція ПКРБФ «Венера» не містить інформації та підтверджуючих документів щодо наявності в учасника зазначеної будівельної техніки. Для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, учасник ПКРБФ «Венера» надав в складі тендерної пропозиції: довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.06.2021 №164, яка містить всю необхідну інформацію згідно з умовами тендерної документації, що відповідають нормам чинного законодавства. Окрім цього, ПКРБФ «Венера» надано в складі своєї пропозиції відомість ресурсів по даному предмету закупівлі в котрій міститься в двох розділах «Будівельні машини та механізми» та «Механізований інструмент» відповідно машини та механізми котрими будуть виконуватись роботи наявність даних машини та механізми підтверджується вищенаведеною довідкою. Таким чином, учасник ПКРБФ «Венера» підтвердив наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Слід зазначити, що жодною вимогою ТД та її додатками не передбачено вимоги щодо наявності конкретних видів машин та механізмів, з чого і виходить, що учасник жодним чином не повинен підтверджувати наявність машин та механізмів котрі не вимагаються ТД та вчасності технічним завданням. Отже, Замовник не може відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установлених статтею 16 Закону та умовам тендерної документації, через відсутність у ній документів, які насправді не вимагалися умовами тендерної документації, в той час як тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає всім умовам. Важливим є той факт, що даний договір виконано на ____ %, що в свою чергу унеможливлює усунути так звані порушення встановленіПівнічно-східним офісом Держаудитслужби. Крім того, положення Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України не передбачають в даному випадку шляхів розірвання договору, враховуючи той факт, що товар отримано в повному обсязі без нарікань та з дотриманням діючого законодавства України. Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки замовником. керуючись ч.8.ст.8 Закону, надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту: 23.09.2021 15:08