-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуг з збирання сміття та ліквідації звалищ відходів на території Петрівської сільської територіальної громади
Завершена
4 350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 43 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 43 500.00 UAH
Номер:
440226643fdd4ba1b3522b060291b734
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-22-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.07.2021 00:00
Період моніторингу:
22.07.2021 15:56 - 13.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.07.2021 № 428
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
від 21.07.2021 № 428
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2021-05-31-000624-b 31.05.2021
інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення, частини 1 статті 31, пункту 3 частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10.08.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 14.06.2021 № 50/ВТ зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЕЛТІК ТБО», Вишгородського районного комунального підприємства «КОМУНАЛЬНИК», ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТФАТЕР КИЇВ» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 22.07.2021 № 67/ВТ, 26.07.2021 № 71/ВТ, від 26.07.2021 № 72/ВТ, повідомлення про намір укласти договір від 26.07.2021, договір від 06.08.2021 № 82/21, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 27.07.2021.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність пропозиції Переможця умовам ТД.
Так, моніторингом встановлено, що відповідно до частини 1 розділу 3 ТД Замовником встановлена вимога, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з:
документами, що підтверджують повноваження учасника або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та щодо підпису договору за результатами проведення процедури закупівлі: протоколом або випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення,що підтверджує повноваження особи учасника на підписання договору за результатами проведення процедури закупівлі. Товариства з обмеженою або з додатковою відповідальністю при підтвердженні повноважень на підписання договору за результатами торгів повинні враховувати Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та додатково надати протокол загальних зборів учасників, щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу або надати скановану копію з оригіналу/копію завірену належним чином останньої затвердженої фінансової звітності станом на кінець попереднього кварталу;
довідку в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону); форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, що є самозайнятою особою, тощо), номеру банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, системи та ставки оподаткування, кількості найманих працівників;
скановану копію з оригіналу або копію затверджену належним чином Статуту Учасника (або іншого установчого документу), в діючій редакції, з підтвердженням його державної реєстрації, відповідно до чинного законодавства (відмітка органу державної реєстрації на титульній сторінці або опис документів що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії із зазначенням коду отримання результатів адміністративної послуги);
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем в складі пропозиції надано документи, що підтверджують повноваження учасника або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та щодо підпису договору за результатами проведення процедури закупівлі, довідку в довільній формі з відомостями про учасника, скановану копію з оригіналу Статуту.
Однак, не надано протокол загальних зборів учасників, щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує вартість 50 відсотків чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу або скановану копію з оригіналу/копію завірену належним чином останньої затвердженої фінансової звітності станом на кінець попереднього кварталу.
Крім того, в довідці з відомостями про учасника відсутня інформація про форму власності, організаційно-правову форму, статус учасника та кількість найманих працівників.
До того ж, у наданому в складі пропозиції Статуті відсутня відмітка органу державної реєстрації на титульній сторінці або опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, із зазначенням коду отримання результатів адміністративної послуги.
Таким чином, Переможцем порушено вимоги частини 1 розділу 3 ТД.
Також, відповідно до частини 2 розділу 5 ТД встановлена вимога надати в складі пропозиції довідку в довільній формі «Про відсутність у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником невиконаних на користь Замовника рішень суду», в якій зазначається інформація про відсутність у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником невиконаних на користь Замовника рішень суду через невиконання Учасником в попередніх взаємовідносинах з Замовником договірних зобов’язань перед Замовником в частині, що стосується:
• якості наданих Послуг;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Замовником у разі прострочення строку надання Послуг;
• розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Замовником у разі прострочення строку виправлення/усунення дефектів.
Однак, в складі пропозиції Переможця відсутня вищезазначена довідка, чим не дотримано вимогу частини 2 розділу 5 ТД.
Одночасно встановлено, що у відповідності до частин 1, 2, 3 Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону № 922-VIII, Учасник повинен надати:
1. Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, з зазначенням найменування, моделі (марки), типу, вантажопідйомності, наявності пристроїв автоматизованого геоінформаційного контролю та супроводу перевезення відходів, реєстраційного номера, найменування організації, якій належать спеціально обладнані транспортні засоби, номера телефону керівника такої організації, належності транспортних засобів (зазначити «власні» чи «залучені» чи «співвиконавця» (у випадку залучених – зазначаються правові підстави, на яких Учасник залучає транспортні засоби);
2. Довідку в довільній формі про наявність в учасника, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Обов’язкова наявність не менше десяти водіїв автотранспортних засобів та десяти вантажників (з обов’язковим зазначенням наступної інформації):
-прізвище, ініціал(-и) (зазначається відповідно до документу, що підтверджує взаємовідносини працівника з Учасником);
-посада (зазначається відповідно до документу, що підтверджує взаємовідносини працівника з Учасником);
-стаж та/або досвід роботи (в роках/місяцях);
-інформація про працівника (взаємовідносини з Учасником): штатний працівник або працівник, що працює за цивільно-правовим договором, або працівник, що працює за сумісництвом, або працівник співвиконавця;
3. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з зазначенням предмет договору або найменування/назва закупівлі або найменування Послуг, переліку організацій (замовників), з номерами та датами укладення таких договорів, сум договорів та кількість наданих послуг за договором (не менше ніж на 16 000 м³), які укладені в 2019-2021 роках.
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, однак у вказаній довідці відсутня інформація про вантажопідйомність та не зазначено реєстраційні номера транспортних засобів.
Також, Переможцем надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, однак у вказаній довідці не зазначено інформацію про стаж та/або досвід роботи працівників.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Переможцем надано довідку про виконання аналогічних договорів, однак зазначена довідка не містить інформацію про кількість наданих послуг за договором (не менше ніж на 16 000 м³).
Отже, Переможцем не дотримано вимоги частин 1, 2, 3 Додатку 1 до ТД.
Відповідно до ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства.
На порушення ч. 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АЛЬТФАТЕР КИЇВ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, та таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства
Вищевказане призвело до порушення пункту 3 частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у раз відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом № 922-VIII.
Період усунення порушень:
10.08.2021 15:46 - 27.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
10.08.2021 15:46
Оскарження висновку в суді
Опис:
Згідно з п.10 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття такого провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. 20.08.2021 року Київським окружним адміністративним судом відкрито провадження № 320/10244/21 про визнання протиправним та скасування висновку Державної Аудиторської Служби України про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-05-31-000624-b.
Дата публікації:
25.08.2021 16:14
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
06.08.2021 року між Петрівською сільською радо та Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЬФАТЕР КИЇВ» було укладено договір №82/21 від 06.08.2021 (надалі – Договір) предметом якого є Послуг з збирання сміття та ліквідації звалищ відходів на території Петрівської сільської територіальної громади, 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Договір укладено на підставі статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами моніторингу вказаної публічної закупівлі Північним офісом Держаудитслужби було виявлено порушення законодавства в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЛЬФАТЕР КИЇВ» (надалі - Учасник) та визначення його переможцем.
Відповідно до зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Петрівська сільська рада не може погодитися з такими висновкком Північного офісу Держаудитслужби тому на підставі вищезазначеного надає аргументовані заперечення до висновку.
Відповідно до Висновку за результатами моніторингу тендерна пропозиція Переможця не відповідає ряду вимог Тендерної документації, а саме:
1) Не надано протокол загальних зборів учасників, щодо рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує вартість 50 відсотків чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу або скановану копію з оригіналу/копію завірену належним чином останньої затвердженої фінансової звітності станом на кінець попереднього кварталу.
Проте відповідно до пункту 12.3.4 статті 12 Статуту Учасника поданого ним в складі тендерної пропозиції Директор та інші посадові особи Товариства укладає будь-які угоди, договори, контракти, здійснює інші правочини від імені Товариства (з урахуванням встановлених Статутом обмежень та порядку).
2) Крім того, в довідці з відомостями про учасника відсутня інформація про форму власності, організаційно-правову форму, статус учасника та кількість найманих працівників.
Відповідна інформація міститься в інших документах поданих Учасником в Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
3) До того ж, у наданому в складі пропозиції Статуті відсутня відмітка органу державної реєстрації на титульній сторінці або опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, із зазначенням коду отримання результатів адміністративної послуги.
Замовник погоджується з даним зауваженням Держаудитслужби та запросив в Учасника даний документ надати додатково. Опис додається.
4) Відсутність довідки відповідно до частини 2 розділу 5 ТД «Про відсутність у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником невиконаних на користь Замовника рішень суду», в якій зазначається інформація про відсутність у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником невиконаних на користь Замовника рішень суду через невиконання Учасником в попередніх взаємовідносинах з Замовником договірних зобов’язань перед Замовником в частині, що стосується: • якості наданих Послуг; • розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Замовником у разі прострочення строку надання Послуг; • розірвання аналогічного за своєю природою Договору з Замовником у разі прострочення строку виправлення/усунення дефектів.
Проте відповідно до пункту 9 частини 2 розділу 5 Тендерної документації фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує, що у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником оперативно-господарську/і санкцію/ії, передбачену/і пунктом 4 частини 1 статті 236 ГКУ, як відмова від встановлення господарських відносин на майбутнє не було застосовано”.
5) Переможцем надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, однак у вказаній довідці відсутня інформація про вантажопідйомність та не зазначено реєстраційні номера транспортних засобів. Також, Переможцем надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, однак у вказаній довідці не зазначено інформацію про стаж та/або досвід роботи працівників. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Переможцем надано довідку про виконання аналогічних договорів, однак зазначена довідка не містить інформацію про кількість наданих послуг за договором (не менше ніж на 16 000 м³).
Проте відповідна інформація міститься в підтверджуючих документах поданих Учасником в складі тендерної пропозиції.
Так як вся необхідна інформація містилась в документах поданих Учасником в складі Тендерної пропозиції Замовником було прийнято рішення про намір укласти договір з даним Учасником.
Та на виконання вимог частини 6 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовник уклав договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-05-31-000624-b, який винесено Північним офісом Держаудитслужби 10.08.2021 та який було опубліковано на електронному порталі уповноваженого органу, органом державного фінансового контролю зобов’язало Петрівську сільську раду розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України.
Крім того, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Відповідно до пункту 11.4. Договору розірвання договору можливе за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору про закупівлю другою стороною та в інших випадках, встановлених договором про закупівлю або законом. Оскільки жодна зі сторін не порушила своїх зобов’язань, Петрівська сільська рада не має законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку.
Крім того, відповідно до частини 1 статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі:
- якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
- укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
- укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
- укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
При підписанні Договору № 82/21 від 06.08.2021 року, жодного із вищезазначених порушень допущено не було, а отже, Замовник не може розірвати договір чи вважати його нікчемним в розумінні Закону.
Також звертаємо увагу, що розірвання укладеного договору про закупівлю, предметом якого є надання Послуг з збирання сміття та ліквідації звалищ відходів на території Петрівської сільської територіальної громади, 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, може призвести до зриву надання послуг, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян.
Водночас внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витратити додатковий час, і протягом вказаного періоду Петрівська сільська територіальна громада не буде забезпечена відповідними послугами.
Дата публікації звіту:
16.08.2021 17:11
Запити/Пояснення
Номер:
282a8cf9617846678def82192a789dcc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.07.2021 16:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи)необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4404f1a50d7c469e846032cab8fdba71
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.07.2021 13:47
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі знаходиться за посиланням https://novipetrivtsi-rada.gov.ua/ua/osxfile/pg/140219568829751_s_19o/