-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція будівлі ЗОШ І-ІІІ ст. № 19 по вул. Заньковецької в м. Ужгород
Завершена
39 195 134.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 195 975.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 195 975.67 UAH
Номер:
9afb43041d424398ad764af16dbc36a6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-13-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2021 00:00
Період моніторингу:
13.07.2021 12:42 - 04.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.07.2021 № 228
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
24 UA-2021-05-28-007923-b 28.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання надання Замовником роз'яснень щодо тендерної документації встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІРБУДТРАНС» установлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї; розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АБК «ГРАФЕКС»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї; розгляду тендерних пропозицій; надання роз'яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на
2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.05.2021 (із змінами); тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Архітектурно-будівельна компанія «ГРАФЕКС» (далі – ТОВ «АБК «ГРАФЕКС») та товариства з обмеженою відповідальністю «ІРБУДТРАНС» (далі – ТОВ «ІРБУДТРАНС»); звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 31.05.2021, роз’яснення Замовника від 04.06.2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протоколи засідання тендерного комітету від 24.06.2021 та від 25.06.2021; повідомлення про намір укласти договір від 25.06.2021; договір підряду від 08.07.2021 № 70/21 (далі – Договір).
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог частини першої статті 24 Закону з порушенням терміну (протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення учасником) надав роз’яснення 04.06.2021 на вимогу учасника щодо усунення порушення під час проведення тендеру, яке оприлюднене 31.05.2021 (UA-2021-05-28-007923-b.b1).
Крім цього за результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІРБУДТРАНС» вимогам тендерної документації.
Тендерною документацією (пункт 2 Додатку 3) встановлено вимоги до учасників торгів щодо надання інформаційної довідки про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Аналогічними договорами є договори з будівництва, реконструкції будівель, подібні за змістом, своєю правовою природою, видом та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, виконані із зазначеними у технічному завданні видами робіт, укладеними з бюджетними організаціями.
В Довідці необхідно вказати не менше трьох виконаних аналогічних договорів.
Для документального підтвердження виконання робіт по аналогічних договорах учасником надаються скановані копії документів, зокрема: оригінали вказаних учасником у таблиці договорів.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ІРБУДТРАНС» в складі тендерної пропозиції надав довідку про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору від 11.06.2021 № 38 (далі – Довідка), в якій зазначив інформацію про три аналогічні договори та на підтвердження зазначеної інформації надав аналогічні договори.
Проте, предмет закупівлі договорів зазначених у пунктах 2 та 3 Довідки (будівництво каналізаційної мережі (договір підряду від 18.11.2020 № 101/11/20) та реконструкція дитячого та спортивного майданчика (договір від 16.04.2020 № 18-Р) не відповідає предмету договору, який визначено вимогами тендерної документації, чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку 3 тендерної документації.
Крім цього, пунктом 3 Додатку 3 тендерної документації встановлено вимоги до учасників торгів щодо надання інформаційної довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у вигляді Таблиці.
На підтвердження правових підстав щодо наявності та використання адміністративних та виробничих приміщень, обладнання, вантажних автомобілів чи механізмів інформація про які зазначена у Таблиці а також зазначена в розрахунках до договірної ціни, учасник надає у складі пропозиції, зокрема, наступні документи.
Копії дозвільних документів на використання/застосування техніки підвищеної небезпеки, відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами. У разі, якщо техніка, машини, механізми не підпадають під перелік техніки для видачі дозвільних документів, надається лист-пояснення. У разі, якщо техніку (машини, механізми) взято в оренду, лізинг, договір про надання послуг техніки та інше, надаються копії дозвільних документів власника техніки (машин, механізмів) (пункт 4 Додатку 3 тендерної документації).
На підтвердження вказаних вимог учасник ТОВ «ІРБУДТРАНС» в складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт від 11.06.2021 б/н (далі – Довідка від 11.06.2021), проте не надав дозвільні документи на використання/застосування техніки підвищеної небезпеки, які наведені у пунктах 1, 2, 34, 35 (екскаватор, спеціалізований вантажний самоскид, асфальтоукладчик колсний та дорожній коток) Довідки від 11.06.2021 а також у складі тендерної пропозиції відсутній лист-пояснення, щодо їх ненадання, чим не дотримано вимог пункту 4 Додатку 3 тендерної документації.
Крім цього вимогами пунктом 5 Додатку 3 встановлено обов’язок до учасників торгів, щодо надання копії дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. У разі, якщо законодавством не передбачено надання дозволів на виконання даного виду робіт учасник надає лист-пояснення, в якому зазначає підстави ненадання вищезазначених документів. У разі, якщо даний вид робіт не підлягає ліцензуванню такий учасник надає лист-пояснення, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначеного документу.
Слід зазначити, що учасник ТОВ «ІРБУДТРАНС» не надав копії дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які наведені у пунктах 1, 2, 34, 35 (екскаватор, спеціалізований вантажний самоскид, асфальтоукладчик колсний та дорожній коток) Довідки від 11.06.2021.
Також тендерна пропозиція вказаного учасника не містить лист-пояснення, в якому зазначає підстави ненадання вищезазначених документів, та/або лист-пояснення, в якому зазначено законодавчі підстави ненадання вищезазначеного документу, чим не дотримано вимог пункту 5 Додатку 3 тендерної документації.
Крім цього пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу до учасників торгів, що документи, які завантажені учасником повинні бути підписані особою повноваження якої підтверджені відповідно до вимог тендерної документації. Учасник може підписати документи за допомогою функціональних можливостей електронного майданчика та або/накласти КЕП безпосередньо на кожний файл окремо.
Учасником ТОВ «ІРБУДТРАНС» завантажено тендерну пропозицію, яка складається з 62-х файлів та 1 КЕП, чим недотримано вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІРБУДТРАНС» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Період усунення порушень:
30.07.2021 17:06 - 14.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.07.2021 17:06
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управлінням капітального будівництва Ужгородської міської ради 06.08.2021 р. подано адміністративний позов про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі опублікований 30.07.2021 року за унікальним номером та датою який розміщений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-05-28-007923-b від 28.05.2021 року до Закарпатського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
06.08.2021 14:18
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
4aff85742bde4e54b3876af94bc5513c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.07.2021 08:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції будівлі ЗОШ І-ІІІ ст. № 19 по вул. Заньковецької в м. Ужгород очікуваною вартістю 39 195 134,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-05-28-007923-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Крім цього, надати документи з інформацією про підстави відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Архітектурна-будівельна компанія «Графекс».
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a01278bd8e4144c3971ded5a3f0f79fb
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 16 липня 2021 року до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-05-28-007923-b.
Дата опублікування:
21.07.2021 14:22
Опис:
Щодо вказаного запиту надаємо такі пояснення:
По першому питанню: відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (останні зміни набули чинності 09.07.2021) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів слід забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. При цьому, не конкретизовано ні спосіб обґрунтування, ні вимоги щодо форми розміщення. Більш того, зазначена новація не включена до Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, з метою максимально можливого виконання зазначеної вище норми, на офіційному веб-сайті Ужгородської міської ради створено розділ щодо оприлюднення інформації про очікувану вартість і технічні та якісні характеристики предметів закупівлі щодо процедур, оголошених у 2021 році управлінням капітального будівництва Ужгородської міської ради. При цьому, очікувана вартість предмета закупівлі визначена згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відбувається виходячи з вимог законодавства України щодо якості аналогічних товарів, робіт або подібних послуг.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. В листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 «Щодо планування закупівель» вказано, що ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. При цьому в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування.
Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. {Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 649 від 07.04.2020}
Оскільки предметом даної закупівлі є виконання робіт, відповідно до вимог чинного законодавства України, роботи (реконструкція) здійснюються на підставі проектної документації (робочого проекту). Проектно-кошторисна документація розроблена ФОП Ільков Василь Іванович, згідно Договору від 29.07.2016 р № 125/07/16 та була скоригована у 2021 році. Дана проектно-кошторисна документація пройшла у встановленому порядку експертизу. Ґрунтуючись на висновку експертного звіту та на зведеному кошторисному розрахунку (копія додається) в межах розподілених асигнувань за рахунок бюджетних коштів була визначена очікувана вартість закупівлі. Відповідно до рішення ІІ сесії VІІІ скликання від 23.02.2021 №115 Ужгородської міської ради «Про зміни до бюджету Ужгородської міської територіальної громади на 2021 рік» було виділено фінансування об’єкту Реконструкція будівлі ЗОШ І-ІІІ ст. № 19 по вул. Заньковецької в м. Ужгород. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», враховуючи наявну потребу та в рамках виділених коштів була запланована та проведена закупівля робіт «Реконструкція будівлі ЗОШ І-ІІІ ст. № 19 по вул. Заньковецької в м. Ужгород» (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «ПРAВИЛA ВИЗНAЧЕННЯ ВAРТОСТІ БУДІВНИЦТВA»), (код ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція).
Виходячи з викладеного, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, відповідно до вимог чинного законодавства України.
Дана інформація є доступною публічно за посиланням https://rada-uzhgorod.gov.ua/pub_zakupivli#xj66aid1yt
По другому питанню: інформація про підстави відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Архітектурна-будівельна компанія «Графекс» міститься у протоколі тендерного комітету від 24 червня 2021 року (додається).