-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Курятина охолоджена
Завершена
872 502.00
UAH з ПДВ
Номер:
9fa0bbd653744aff902ede7d4d59476f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-18-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.06.2021 00:00
Період моніторингу:
18.06.2021 14:47 - 14.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.06.2021 № 266
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 18.06.2021 № 266
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2021-05-27-011405-b, 27.05.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пунктів 3 та 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності договору законодавству, встановлено порушення частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності договору та додаткової угоди законодавству, своєчасність їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – замовник) на 2021 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) від 27.05.2021; договір від 27.05.2021 № 42/21 на суму 872502,00 грн. (з ПДВ), укладений із ПП «ДІАДЕМА» (далі – договір).
Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону.
Моніторингом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону установлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі».
При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Замовником двічі було відмінено процедуру спрощеної закупівлі через відсутність достатньої кількості пропозиції».
Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на нормативні та інші документи (зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
За результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником укладено договір від 27.05.2021 № 42/21 на суму 872502,00 грн. (з ПДВ), укладений із ПП «ДІАДЕМА».
Також, моніторингом даного питання встановлено що замовником у пункті «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 3 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг».
При цьому, замовник у пункті «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Україна, Відповідно до документації».
Вказане свідчить, що в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не вказано місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що замовник 07.06.2021 оприлюднив договір від 27.05.2021 № 42/21.
При цьому, відповідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, замовником порушено вищевказані норми Закону, в частині несвоєчасного оприлюднення договору від 27.05.2021 № 41/21.
Моніторингом питання відповідності договору законодавству встановлено, що відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (27.05.2021).
Отже враховуючи вищевказане замовник повинен був укласти договір не раніше ніж 07.06.2021.
Проте замовник в порушення вищезазначених норм Закону, уклав договір 27.05.2021.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір від 27.05.2021 № 42/21 вважається нікчемним в частині укладення договору з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
29.06.2021 15:30 - 14.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2021 15:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Шановні співробітники Північно-східного офісу Держаудитслужби (Полтавська обл.) нами 01.07.20201 року відповідно до положень ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції від 02.12.2020 року) (далі – Закон) через електронну систему закупівель в адресу вашої установи направлене заперечення стосовно Висновку UA-M-2021-06-18-000066 про моніторинг процедури закупівлі. Проте станом на 09.07.2021 року ніякої реакції на заперечення підприємства не відбувається. На нашу думку це призводить до умисного затягування розгляду цієї процедури закупівлі та не залишає нам часу для оскарження ваших дій в інших інстанціях. Зважаючи на викладене керівництво Комунального некомерційного підприємства звертається до Вас з проханням в решті решт роз’яснити свою позицію відповідно до положень ч. 9 ст. 8 Закону стосовно зазначеного заперечення до висновку.
З повагою,
Уповноважена особа з публічних закупівель Явтушенко Віталій Петрович.
Дата публікації звіту:
09.07.2021 14:37
Запити/Пояснення
Номер:
70c88d9a3d974e72b75f7bfb26342f83
Назва:
Заперечення до Висновку
Дата опублікування:
01.07.2021 14:52
Опис:
Керівнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
Про надання заперечення
Відповідно до вимог абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку UA-M-2021-06-18-000066 Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області (далі – Держаудитслужба України) про результати моніторингу процедури закупівлі Комунального некомерційного підприємства «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) курятини охолодженої - код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 15110000-2 «М’ясо» (URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-05-27-011405-b) оприлюдненого в електронній системі закупівель 29.06.2021 року.
У пункті 1 констатуючої частини висновку Держаудитслужби України зазначено, що:
1. «Моніторингом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону установлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі. Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі». При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Замовником двічі було відмінено процедуру спрощеної закупівлі через відсутність достатньої кількості пропозиції». Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на нормативні та інші документи (зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.».
Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке.
Відповідно до положень ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії.
Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, згідно з якими ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зазначене положення Конституції України відображається також у ст. 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», відповідно до положень якої органи державного фінансового контролю зобов’язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Пункт 8 частини шостої статті 40 Закону передбачає обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, що фактично і було зроблено Замовником (в повідомленні про намір укласти договір зазначено що Замовником двічі було відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозиції). Крім цього, згадана норма Закону не містить вимоги здійснювати посилання на цитуємо висновок: «…зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів». Зазначена інформація міститься у відкритому доступі. Тієї ж думки дотримується і Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України, яке відповідно до положень п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону є уповноваженим органом, що
2
забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. В абзаці сьомому інформаційного листа № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 «Щодо переговорної процедури закупівлі» Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України наголошує про право Замовника самостійно визначати документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Тобто, така інформація могла міститися в будь-якому документі, який має відношення до процедури закупівлі, наприклад: протоколи уповноваженої особи про внесення змін до плану закупівлі чи обрання відповідної процедури, або протоколів переговорів сторін/проведення ринкових консультацій тощо.
Подання згаданих документів прямо не вимагається Законом, проте, в разі необхідності Замовник готовий представити їх Держаудитслужбі України (копії додаються).
2. «За результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником укладено договір від 27.05.2021 № 42/21 (далі – Договір) на суму 872502,00 грн. (з ПДВ), укладений із ПП «ДІАДЕМА». Також, моніторингом даного питання встановлено що замовником у пункті «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 3 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі. Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг». При цьому, замовник у пункті «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Україна, Відповідно до документації». Вказане свідчить, що в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не вказано місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг.».
Пункт 5.5. Договору № 41/21 чітко визначає перелік таких місць.
Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України в інформаційному листі № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 «Щодо переговорної процедури закупівлі» (див. абзац четвертий згаданого інформаційного листа) наголошує що переговорна процедура не передбачає розроблення тендерної документації. Відсутність згаданої документації не означає її відсутність взагалі. Так, наприклад, за підсумками проведення закупівлі Замовник складає протокол переговорів з учасником/учасниками процедури закупівлі, отримує від учасника/учасників підтвердження, відповідно до положень п. 3 ст. 40 Закону отримує від учасника підтвердження про відсутність підстав для відмови йому/їм в участі в процедурі закупівлі відповідно до частини першої ст. 17 Закону та відповідно до положень п. 7 ст. 40 Закону укладає договір про закупівлю. Інформація про місце поставки товару міститься в протоколі переговорів та в договорі про закупівлю, а тому і була зазначена Замовником, як така що міститься в документації. Договір про закупівлю міститься у відкритому доступі. Протокол переговорів з учасником за вимогою Держаудитслужби України Замовник готовий представити (копія додається).
Крім цього, відповідно до статті 662 Цивільного кодексу України продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. При цьому обов’язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: 1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов’язок продавця доставити товар; 2) надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов’язку передати товар (стаття 664 ЦК України).
Поряд з цим згідно зі статтею 186 Податкового кодексу України місцем постачання товарів є: а) фактичне місцезнаходження товарів на момент їх постачання; б) місце, де товари перебувають на час початку їх перевезення або пересилання, у разі якщо товари перевозяться або пересилаються продавцем, покупцем чи третьою особою; в) місце, де провадиться складання, монтаж чи встановлення, у разі якщо товари складаються, монтуються або встановлюються (з випробуванням чи без нього) продавцем або від його імені.
3. «Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що замовник 07.06.2021 оприлюднив договір від 27.05.2021 № 42/21. При цьому, відповідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Отже, замовником порушено вищевказані норми Закону, в частині несвоєчасного оприлюднення договору від 27.05.2021 № 41/21. Моніторингом питання відповідності договору законодавству встановлено, що відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (27.05.2021). Отже враховуючи вищевказане замовник повинен був укласти договір не раніше ніж 07.06.2021. Проте замовник в порушення вищезазначених норм Закону, уклав договір 27.05.2021. Враховуючи вищевикладене, відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір від 27.05.2021 № 42/21 вважається нікчемним в частині укладення договору з порушенням строків,
3
передбачених частиною сьомою статті 40 Закону.».
Через технічну/механічну помилку в договорі № 42/21 замість дати його підписання сторонами помилково була зазначена дата повідомлення про намір укласти договір. Після оприлюднення договору в електронній системі закупівель внесення змін до нього є неможливим.
Комунальне некомерційне підприємство «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області є оздоровчим закладом. На базі підприємства проходять оздоровлення не тільки мешканці Полтавської області, а й мешканці з території проведення операції об’єднаних сил, діти з особливими потребами та люди похилого віку. Відміна згаданої процедури закупівлі та розірвання договору про закупівлю гарантовано призвела б до порушення положень Державної соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей…, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.05.2021 № 524-р, Санітарного регламенту, затвердженого наказом Міністерством охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205, Норм та Порядку харчування дітей…, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 , і, як наслідок до зриву сезону відпочинку 2021 року.
Зважаючи на допущену технічну/механічну помилку під час проведення переговорної процедури закупівлі UA-2021-05-27-011405-b (невірно зазначена дата укладання договору), сторонами була укладена додаткова угода до договору (копія додається) якою внесені зміни до його реквізитів - дата Договору викладена в такій редакції: «07 червня 2021 року».
Відповідно до внесених змін до договору та положень п. 3 ст. 631 Цивільного Кодексу України його умови розповсюджені на відносини Сторін, які виникли до його укладення, а саме з 31 травня 2021 року.
Внесені сторонами зміни до Договору № 42/21 не змінюють його істотних умов, а отже не підлягають обов’язковій публікації в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовником дотримано вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Додатки: 1. Додаткова угода, на 1 арк., ксерокопія, тільки адресату.
2. Протокол уповноваженої особи, № 76, на1 арк., ксерокопія, тільки адресату.
3. Протокол уповноваженої особи № 77, на 1 арк., ксерокопія, тільки адресату.
4. Протокол переговорів, на 1 арк., ксерокопія, тільки адресату.
Уповноважена особа
Віталій Явтушенко