• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія з розподілом (код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія)

Завершена

204 277.95 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 042.78 UAH
Номер: 07ee756c43de47ffa3cbbde738b43262
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-11-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.10.2021 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 11.10.2021 16:53 - 03.11.2021 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 08.10.2021 № 521 Дніпро Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 08.10.2021 № 521 Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-05-24-014694-b 24.05.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій системі закупівель Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Адреса: Ukraine, Кіровоградська, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби (Кіровоградська обл.), +38 (0 50) 715-93-42, vikaksvika@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушенням вимог пунктів 14, 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31, частини 7 статті 33 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель 28.10.2021, Замовником усунуто порушення шляхом розірвання Договору на підставі додаткової угоди від 28.10.2021 № 6.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кетрисанівської сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 24.05.2021 № 83), тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЛТК ЕЛЕКТРУМ» (далі – ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.06.2021 № 96, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 15.06.2021, договір про постачання електричної енергії споживачу, укладений між Замовником та ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ», від 29.06.2021 № 338/06/2021 (далі – Замовник), додаткові угоди до договору від 30.06.2021 № 1, від 03.08.2021 № 2, від 19.08.2021 № 3, від 04.10.2021 № 4, від 06.10.2021 № 5, від 28.10.2021 № 6, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є порушенням вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Також, за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації не зазначено опис та приклади формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону. За результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, учасником ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ» не надано в складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі за підписом відповідальної особи про згоду з укладанням договору у редакції , що викладена на умовах оголошення про проведення закупівлі та лист-гарантію в довільній формі про постачання необхідної кількості товару встановленої потужності, у відповідності до вимог Додатку 4 до Документації, чим не дотримано вимоги пунктів 8, 9 Додатку 6 «Інші документи, які подаються Учасниками у складі тендерної пропозиції» тендерної документації. Також, за результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив учасника-переможця ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону та укладено з ним Договір. Так, відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації «Переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 3 (для переможця) шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель». Згідно із підпунктами 6, 12, 13 пункту 2 Додатку 3 тендерної документації «переможець торгів на виконання вимог статті 17 повинен надати таку інформацію: - документ (оригінал або документ в електронному вигляді, або нотаріально завірена копія документа), виданий відповідним органом, з інформацією про те, що службова (посадова) особа, яка підписала тендерну пропозицію, не була/була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документу; - довідка в довільній формі з відповідним формулюванням, яку потрібно буде надати переможцеві додатково з довідкою про несудимість (п.6 ч.1 ст.17 Закону); - оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, яка є дійсною на дату подання документа. Також довідка може бути сформована через «Електронний кабінет платника (https://cabinet.sfs.gov.ua) та подана в електронному вигляді з накладанням кваліфікованого електронного підпису» Проте, учасником-переможцем ТОВ «ЛТК ЕЛЕКТРУМ» не надано у строк та спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, як це передбачено статтею 17 Закону та вимогами пункту 1 розділу 3, підпунктами 6, 12, 13 пункту 2 Додатку 3 тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі, в частині зміни (підвищення) ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку при відсутності підтвердження коливання ціни такого товару на ринку. Так, за результатом проведення вищезазначених торгів укладено Договір про постачання електричної енергії споживачу в загальному обсязі 52 785 кВт/год на загальну суму 162 049,95 грн з ПДВ. Згідно з пунктом 1 Комерційної пропозиції, яка є Додатком 1 до Договору (далі – Додаток 1 до Договору), ціна електричної енергії складає 3,0699999996 грн за 1 кВт/год (з ПДВ). У пункті 13.7.2 розділу «Строк дії Договору та інші умови» Договору визначено «у разі коливання ціни за одиницю Товару на ринку Постачальник звертається до Споживача щодо внесення відповідних змін до Договору. Наявність факту коливання ціни Товару на ринку підтверджується довідками або завіреними копіями довідок щодо ціни Товару на момент укладання Договору та на момент звернення до органів, установ, організацій, які уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни Товару на ринку». Додатковою угодою від 30.06.2021 № 1 до Договору внесено зміни до пункту 1 Додатку 1 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 3,37669299956 грн з ПДВ . Однак, підтверджуюча довідка або завірена копія довідки щодо ціни товару на момент укладання Договору та на момент звернення до органів, установ, організацій, які уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, відсутня. Отже, Постачальником не підтверджено коливання ціни електричної енергії на ринку за період з 29.06.2021 по 30.06.2021. Додатковою угодою від 03.08.2021 № 2 до Договору внесено зміни до пункту 1 Додатку 1 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 3,71402463016 грн з ПДВ. Відповідно до консультаційно-аналітичної довідки Торгово-промислової палити України від 20.07.2021 № 1921/08.0-7.3 надано інформацію щодо середньозваженої ціни електричної енергії в торговій зоні ОЕС України на ринку «на добу наперед» (РДН) станом на ІІІ декаду червня 2021 р. у порівнянні з І декадою червня 2021 р., у відсотковому вираженні. Однак, вищевказана довідка не підтверджує коливання ціни електричної енергії на ринку за період з 30.06.2021 по 03.08.2021. Додатковою угодою від 04.10.2021 № 4 до Договору внесено зміни до пункту 1 Додатку 1 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 4,068591 грн з ПДВ. Відповідно до консультаційно-аналітичної довідки Торгово-промислової палити України від 09.08.2021 № 2095/08.0-7.3 надано інформацію щодо зміни середньозваженої ціни електричної енергії в торговій зоні ОЕС України на ринку «на добу наперед» (РДН) за ІІІ декаду липня 2021 р. порівняно з середньозваженою ціною за І декаду липня 2021 р., у відсотковому вираженні. Однак, вищевказана довідка не підтверджує коливання ціни електричної енергії на ринку за період з 03.08.2021 по 04.10.2021. Додатковою угодою від 06.10.2021 № 5 до Договору внесено зміни до пункту 1 Додатку 1 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 4,47545 грн з ПДВ. Відповідно до консультаційно-аналітичної довідки Торгово-промислової палити України від 16.08.2021 № 2162/08.0-7.3 надано інформацію щодо зміни середньозваженої ціни електричної енергії в торговій зоні ОЕС України на ринку «на добу наперед» (РДН) за І декаду серпня 2021 р. порівняно з ІІІ декадою липня 2021 р., у відсотковому вираженні. Однак, вищевказана довідка не підтверджує коливання ціни електричної енергії на ринку за період з 04.10.2021 по 06.10.2021. З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору, в частині зміни ціни за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткових угод від 30.06.2021 № 1, від 03.08.2021 № 2, від 04.10.2021 № 4, від 06.10.2021 № 5 до Договору (без підтвердження коливання ціни на ринку), чим порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 05.11.2021 13:45 - 20.11.2021 00:00
Дата публікації висновку: 05.11.2021 13:45

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: -
Дата публікації: 23.11.2021 15:42

Запити/Пояснення