• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Капітальний ремонт дороги по вулиці Набережна у с. Орлівщина Новомосковського району Дніпропетровської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

5 985 554.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 927.77 UAH
Номер: 5b39b4874b4c4e49a57c035e5622b95b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-13-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.09.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 23.09.2021 16:25 - 19.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 23.09.2021 № 500 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 23.09.2021 № 500 Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № З/П Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 6 UA-2021-05-24-002403-b 24.05.2021 Піщанська сільська рада (код ЄДРПОУ 04338836 ) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, zakupki.hit@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 16 статті 29 Закону, частини 9 статті 26 Закону, пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності підписання договору про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, розірвати договір від 09.08.2021 №10/08/2021 шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), (далі – Постанова №710 ), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Піщанської сільської ради (далі Замовник) UA-P-2021-05-24-002387-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ» (далі – ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ»), тендерну пропозицію ТОВ «Укравтобуд» в частині її терміну дії, повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2021, договір від 05.08.2021 №08/08/2021, додаткову угоду від 12.08.2021 №1, додаткову угоду від 17.08.2021 №2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 29.09.2021. Моніторингом установлено, що відповідно до протоколу від 13.07.2021 №64 Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Укравтобуд», зокрема, з підстави не зазначення номера закупівлі у довідках довільної форми щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону. При цьому, Учасником ТОВ «Укравтобуд» завантажені документи (Відповіді учасника на умови участі у закупівлі), які відносяться виключно до закупівлі UA-2021-05-24-002403-b, де вказано, що учасник підтверджує відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону. Відповідно до роз’яснення Мінекономіки від 11.06.2020 року, яке розміщене за посиланням https://infobox.prozorro.org/news-mert/shchodo-zastosuvannya-statti-17-zakonu, підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від учасників процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель. Таким чином, Замовником з зазначеної підстави безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Укравтобуд», яка була вигіднішою на 1 303 289,49 гривні. Разом з тим, у тендерній пропозиції ТОВ «Укравтобуд» Замовник виявив невідповідність в документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та які подані учасником у тендерній пропозиції, подання яких вимагалось тендерною документацією. Проте, на порушення вимог частини 16 статті 29 Закону Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення учаснику ТОВ «Укравтобуд» з вимогою про усунення таких невідповідностей. Натомість, на порушення вимог частини 16 статті 29 Закону Замовник розмістив визначеному переможцю торгів ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ» повідомлення з вимогою про усунення порушень щодо надання копій (оригіналів) листів згоди, які не були надані у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних працівників. Зазначена вимога не відноситься до кваліфікаційних критеріїв, визначених статтею 16 Закону. Також моніторингом установлено, що у тендерній пропозиції ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ» на вимогу щодо надання інших документів відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, які викладно у Додатку 9 до тендерної документації, зокрема, копії відомостей з ЄДРПОУ (для юридичних осіб), які отримано не раніше дати оголошення даного тендеру, зазначений документ учасником не надано. Натомість надано копію витягу з ЄДР. Окрім того, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження кваліфікаційного критерію учаснику необхідно надати копію балансу та звіту про фінансові результати за останній звітний період. Відповідно до статті 13 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатись за інші періоди. Отже, останнім звітним періодом для закупівлі за номером UA-2021-05-24-002403-b є останній календарний 2020 рік. Разом з тим, у складі пропозиції переможця ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ» відсутня фінансова звітність станом на 31.12.2020. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону. Як наслідок, на підставі пункту 1 частини 1 статті 31 Закону тендерна пропозиція ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ БІГ СІТІ» підлягала відхиленню. Проте Замовником укладено договір від 05.08.2021 №08/08/2021 на суму 5 927 878,09 гривень.
Період усунення порушень: 06.10.2021 11:58 - 23.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 06.10.2021 11:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до п. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлю» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В Додатку 4 до Тендерної документації по закупівлі UA-2021-05-24-002403-b зазначена вимога: «Усі зазначені довідки, щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі повинні бути адресовані замовникові та містити унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель.». Учасник ТОВ «Укравтобуд» завантажив документи (Відповіді учасника на умови участі у закупівлі), які не містили зазначену інформацію, чим було порушено вимоги тендерної документації. Таким чином до нього була застосована норма Закону щодо відхилення пропозиції як такої, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Законом не передбачено перелік документів, які необхідно надавати на підтвердження кваліфікаційних вимог. В Додатку 3 до Тендерної документації зазначені вимоги щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, однією з яких є надання листів щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних відповідних працівників. В Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», Учасник у складі тендерної пропозиції надає: - Сканована копія з оригіналу Балансу підприємства за останній звітний період; - Сканована копія з оригіналу Звіту про фінансові результати за останній звітний період. В тендерній документації не зазначено, що необхідно надати звітність за 2020 рік. Учасник є суб’єктом малого підприємництва та надає звітність щоквартально, таким чином на період закупівлі останнім звітним періодом за який надавалась звітність є І квартал 2021 року.
Дата публікації звіту: 13.10.2021 15:16

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Ні
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Ні
Опис: Східним офісом Держаудитслужби розглянуто Ваше звернення по суті та повідомляємо, що всі питання щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які виявлені в ході проведення моніторингу процедури закупівлі за номером ID:UA-2021-05-24-002403-b відображені у висновку про результати проведення моніторингу процедури закупівлі, який оприлюднений в електронній системі закупівель 06.10.2021 та знаходиться у загальному доступі.
Дата публікації: 28.10.2021 11:35

Запити/Пояснення