• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту обладнання системи керування електронною чергою

Завершена

805 914.00 UAH з ПДВ
Номер: 51dbc40c76204fa3814dc059a584f755
Внутрішній номер закупівлі: 27769754
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-12-25-013846-a   
Замовник: Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради
Контактна особа: Юлія Бондар 380577252921 ub95658@gmail.com
Класифікатор ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної технікиАналіз за цим CPV
Вид предмету закупівлі: Послуги
Умова застосування: Необхідність захисту прав інтелектуальної власності
Обґрунтування умови застосування: Враховуючи планову потребу Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради на 2026 рік, необхідно здійснити закупівлю послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту обладнання системи керування електронною чергою відповідно до ДК 021:2015 код 50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки Відповідно до абзацу 5 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Частиною 1 статті 418 Цивiльного кодексу України (далi - ЦКУ) встановлено, що право інтелектуальної власності - це право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об'єкт права інтелектуальної власності, визначений ЦКУ та іншим законом. Згідно з частиною 1 статті 420 ЦКУ до об’єктiв права інтелектуальної власності, зокрема, належать комп’ютерні програми. Вiдповiдно до пункту 16 частини 1 статті 6 Закону України «Про авторське право i сумiжні права» (далі – Закон) об’єктами авторського права є твори у галузi літератури, мистецтва, науки, зокрема, комп’ютерні програми. Функціонування обладнання системи керування електронною чергою, яке встановлено в Управлінні адміністративних послуг Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради та його відділах (Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)), забезпечується програмним продуктом — комп’ютерною програмою «Система керування чергою QMotion Suite» (далі — КП СКЧ), виключні майнові авторські права на яку належать ТОВ «КЮЛОДЖІК», що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 48699 від 10.04.2013 р. ТОВ «КЮЛОДЖІК» є єдиним володільцем майнових авторських прав на вищевказаний програмний продукт. Розпоряджання даними правами є виключним правом правоволодільця та здійснюється ним на власний розсуд згідно із нормами чинного законодавства, зокрема, відповідно до частини 1 ст. 424; частин 2, 3 ст. 426; частини 1 ст. 440; ст. 443 Цивільного кодексу України. Суб’єкт авторського права має право використовувати твір будь-яким способом (способами), а також виключне право дозволяти або забороняти використання твору іншими особами (відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про авторське право і суміжні права»). Загальні випадки вільного використання творів встановлені у ст. 22 Закону України «Про авторське право і суміжні прав». Розпоряджання майновими правами на об’єкти авторського права або об’єкти суміжних прав встановлено у ст. 48 Закону України «Про авторське право і суміжні права». І саме умови правочинів щодо розпоряджання майновими правами на об’єкти авторського права або об’єкти суміжних прав стосовно передання (відчуження) або надання дозволу на використання (ліцензії) щодо майнового права на справедливу винагороду, передбаченого відповідно частиною третьою ст. 12, частиною третьою ст. 38, частиною третьою статті 39, частиною третьою статті 40 цього Закону, є нікчемними. Відповідно до ч. 1 ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» за ліцензійним договором одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об’єкта авторського права або об’єкта суміжних прав визначеним способом (способами) протягом певного строку на певній території, а ліцензіат зобов’язується вносити плату за використання об’єкта, якщо інше не встановлено договором. Ліцензіаром може бути суб’єкт майнових авторських або суміжних прав, а у випадках, передбачених договором або законом, — інша уповноважена особа. Ліцензіат не має права використовувати об’єкт авторського права або об’єкт суміжних прав способами, прямо не передбаченими ліцензійним договором. Для забезпечення функціонування поставленого обладнання ТОВ «КЮЛОДЖІК» надало Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради невиключні ліцензії (щодо кожної одиниці обладнання системи керування чергою) на використання охоронюваного авторського твору (КП СКЧ) у власних господарських цілях способом установки та перестановки програми на поставленому обладнанні системи керування електронною чергою, а також право на зберігання, установку і запуск копії програми з загальнодоступного пристрою зберігання даних, в тому числі, сервера мережі; право зберегти оригінал програми без її модулів, за умови, що він буде використовуватися тільки як один архів або одна резервна копія (п. п. 1.2.1.; 1.2.3.; 3.4. Ліцензійних угод від 15 січня 2017 р. № 170206-01; № 170206-02; № 170206-03; № 170206-04; № 170206-05; № 170206-06 та Ліцензійної угоди № 171126-01 від 14 грудня 2017 р. щодо надання прав на використання ліцензійного продукту — КП СКЧ). Слід зазначити, що дію вищезазначених ліцензійних угод пролонговано у 2020 р. на підставі укладених додаткових угод: № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 170206-01 від 15 січня 2017 р.; № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 170206-02 від 15 січня 2017 р.; № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 170206-03 від 15 січня 2017 р.; № 1 від 25 вересня 2020р. до Ліцензійної угоди № 170206-04 від 15 січня 2017; № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 170206-05 від 15 січня 2017 р.; № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 170206-06 від 15 січня 2017 р.; № 1 від 25 вересня 2020 р. до Ліцензійної угоди № 171126-01 від 14 грудня 2017 р., згідно зі змістом яких відповідні ліцензійні угоди діють протягом строку чинності майнових прав інтелектуальної власності на продукт. Згідно із змістом п. 1.1. вищевказаних Ліцензійних угод права, не визначені ліцензійними угодами з користувачем, є такими що не надані право володільцем. При цьому, решта майнових прав на використання програмного продукту, в тому числі шляхом його переробки, оновлення, модифікації та іншого втручання, що обумовлено технічною підтримкою та модернізацією програмного продукту, є виключним правом суб’єкта авторських прав. Науково-правовим висновком Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної Академії Правових Наук України від 28.11.2025 р. вих. № 127/2 (надалі – Науково-правовий висновок) визначено необхідність захисту прав інтелектуальної власності як підставу до укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, оскільки є програмний продукт — комп’ютерна програма «Система керування чергою «QMotion Suite», виключні авторські майнові права якої належать Товариству з обмеженою відповідальністю «КЮЛОДЖІК», що підтверджено Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 48699 від 10.04.2013 р. Комп’ютерні програми вважаються правоохоронюваними об’єктами як об’єкт авторського права, оскільки вони розглядаються як різновид літературних творів. Положення про можливість правової охорони комп’ютерної програми як об’єкта авторського права зазначено у ст. 1 Закону України «Про авторське право і суміжні права», де наводиться її визначення, а відтак вона повинна відповідати критеріям, які є визначальними для віднесення певного об’єкту до об’єктів авторського права. Так, термін «Програма», що зазначено у п. 1.2.2 Ліцензійної угоди № 170206-01 тотожно поняттю, яке зазначено ст. 1 цього Закону та відповідає характеристикам, визначеним у Додатку № 1 «Функціональні можливості «системи керування чергою QMotion Suite», що є невід’ємною частиною цієї угоди. Правоволоділець гарантує наявність у комп’ютерної програми характеристик, вказаних в Додатку № 1 «Функціональні можливості «системи керування чергою QMotion Suite». Потреба у закупівлі саме цього продукту визначається у тому, що сторони цього договору прийшли до згоди продовжити строк відповідних Ліцензійних угод, а також у тому, що замовнику підходить цей продукт за технічними показниками. Технічні показники зазначаються у короткому описі комп’ютерної програми, де може зазначатися (мета, завдання, структура, опис функціонування, тощо), тобто ті характеристики, які відрізняють цю комп’ютерну програму як ліцензійний продукт від аналогів. Згідно п. 3.6. Ліцензійної угоди № 170206-01 Програма ліцензується виключно як єдине ціле. Її не можна розділяти на складові частини для використання на декількох обладнаннях. Програма може використовуватися тільки в рамках цієї Угоди, тобто вона є «прив’язаною» до цієї Угоди та відповідного Договору. У Науково – правовому висновку зазначено, що обладнання, яке функціонує як система керування чергою із відповідним програмним забезпеченням, є технічно і технологічно складним предметом, обслуговування якого потребує відповідної фахової підготовки та спеціальних знань стосовно всіх аспектів роботи програмного продукту. З високою вірогідністю можна стверджувати, що саме розробник програмного продукту здатний належним чином і з найбільшою ефективністю здійснювати його обслуговування шляхом усунення недоліків, технічної підтримки та модернізації. Натомість втручання в роботу програми третіх осіб, йдеться у Науково – правовому висновку, створює цілу низку додаткових ризиків технічного, фінансового та правового характеру. В тому числі, це може призвести до порушення роботи системи, припинення гарантійних зобов’язань постачальника обладнання, та призведе до дострокового припинення дії ліцензійної угоди, порушення авторських прав на програмний продукт з ймовірними вимогами про стягнення компенсації згідно з авторським законодавством і, в решті решт, викликати необґрунтовані додаткові витрати бюджетних коштів. Викладене свідчить про необхідність обслуговування спеціального обладнання, постачання якого здійснено розробником програмного продукту саме для цього обладнання, з метою підтримки в актуальному стані програмного забезпечення, технічного обслуговування та ремонту електронного обладнання СКЧ саме суб’єктом виключних майнових авторських прав на комп’ютерну програму. Водночас слід вказати на важливість економічних та правових чинників, врахування яких є обов’язковим для продовження господарських відносин між постачальником і замовником, який здійснює публічні закупівлі, та ліцензіатом і ліцензіаром, який надає ліцензіату дозвіл на використання об’єкта авторського права (Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 48699 від 10.04.2013 р.). Викладений зв’язок договорів про надання зазначених послуг та Ліцензійного договору при його ігноруванні (не врахуванні в поточній діяльності Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради) може привести до недоцільних витрат бюджетних коштів. Така ситуація неминуче може виникнути, вказано у Науково – правовому висновку, якщо уповноваженими особами замовника буде укладено новий договір із іншим постачальником, який не має прав на користування програмним продуктом — комп’ютерною програмою «Система керування чергою «QMotion Suite», що призведе до додаткових бюджетних витрат, зокрема при заміні програмного забезпечення. Правовий зв’язок Ліцензійного договору та виду послуг має характер відповідності правових обов’язків за одним предметом договору іншим правовим обов’язкам за іншим предметом договору, що породжує залежні, відповідні одне одному, правовідносини і одночасно сумісність предметів: послуг до майна та майнових прав (користування програмним забезпеченням). У протилежному випадку, при розриванні такого правового зв’язку, мова йде про порушення принципів виконання господарських договорів, в тому числі принципу належності виконання договору відповідно до ст. 526 Цивільного Кодексу України. Отже, якщо послуги, які мають стати предметом закупівлі, включають проведення саме тих дій, які охоплюються обсягом виключних майнових авторських прав ТОВ «КЮЛОДЖІК» на комп’ютерну програму «Система керування чергою «QMotion Suite», йдеться у Науково-правовому висновку, то процедура їх закупівлі має відбуватися без застосування відкритих торгів шляхом укладання відповідних договорів про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю «КЮЛОДЖІК» без використання електронної системи закупівель, тому що є необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Також, необхідність дотримання чинного законодавства про охорону інтелектуальної власності створює обставини відсутності альтернативи, а тому договори про закупівлю послуг з технічного обслуговування і поточного ремонту обладнання СКЧ, якщо таке зачіпає виключні майнові авторські права, може бути укладено лише з тим постачальником, який є володільцем відповідних прав. З урахуванням вищезазначеного, захист прав інтелектуальної власності в даному випадку є необхідним. Таке обґрунтування підтверджується й Коментарями до законодавства України про публічні закупівлі (грудень 2016) , відповідно до яких «Коли потенційний учасник не є монополістом у певній сфері (тобто не є включеним до переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на веб-порталі АМКУ), однак, зважаючи на специфіку предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника є доцільним застосувати переговорну процедуру». Поняття спеціального і ексклюзивного права, особливо в контексті публічних закупівель, нове для України та має своє походження з права ЄС. Насамперед, поняття спеціального і ексклюзивного права згадується в основному джерелі права ЄС, а саме Договорі про функціонування Європейського Союзу . Відповідно до ст.ст. 101-109 Договору про функціонування Європейського Союзу приватні підприємства, яким державою надані спеціальні і ексклюзивні права, фактично прирівняні до державних підприємств і разом утворюють окрему групу суб’єктів господарювання з особливими зв’язками з державним сектором на основі спеціальних правових та управлінських механізмів. Такий підхід пояснюється великим значенням і впливом господарської діяльності цих підприємств для країни/суспільства, зокрема, як постачальників так званих послуг загальноекономічного значення. Фактично, замовник не може свідомо, без обґрунтованої причини обмежити участь у торгах тільки певною групою учасників. Однак, в залежності від специфіки предмету закупівлі можливі об’єктивні обмеження, пов’язані з неможливістю виконання потенційними учасниками певних кваліфікаційних чи технічних вимог, вимог щодо надання дозволу чи ліцензії тощо. Враховуючи вищенаведене, зазначається у Науково – правовому висновку, що у даному випадку має місце саме специфіка предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника, який є правоволодільцем комп’ютерної програми «Система керування чергою «QMotion Suite», обслуговування якої і обумовлює специфіку предмета закупівлі послуг. Отже, враховуючи нерозривність зв’язку щодо обслуговування поставленого обладнання з виключним, призначеним саме для цього обладнання програмним продуктом, укладення договорів на надання послуг з технічного обслуговування і поточного ремонту обладнання СКЧ між ТОВ «КЮЛОДЖІК» та Департаментом адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради без застосування відкритих торгів вбачається економічно ефективним та доцільним. Враховуючи викладене вище, та з метою задоволення потреби на 2026 рік у послугах за предметом закупівлі «Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту обладнання системи керування електронною чергою» відповідно до ДК 021:2015 код 50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки, необхідно здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель з ТОВ «КЮЛОДЖІК», керуючись абзацом 5 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
Очікувана вартість: 805 914.00 UAH з ПДВ

Тендерна документація

Номенклатура

Назва
Кількість
Період постачання
Місце постачання
Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту обладнання системи керування електронною чергою
Код ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Кількість 1 послуга
Період постачання 01.01.2026 - 31.12.2026
Місце постачання 61010, Україна, Харківська область, Харків, Гімназійна набережна, будинок 26 (Управління адміністративних послуг Департаменту та його відділи) На карті

Результати торгів

Учасник
Ціна пропозиції
Результати кваліфікації
Док-ти
Пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮЛОДЖІК"
Ціна пропозиції 805 914.00 UAH з ПДВ
Результати кваліфікації
Переможець
25.12.2025 17:08
Документи 0
Скарги 0

Контракти

Номер: a385eed6543a43528f7e707cd497ba1a
Ідентифікатор договору: UA-2025-12-25-013846-a-b1
Постачальник: Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮЛОДЖІК"
Номер договору: 251225\195
Сума договору: 805 914.00 UAH з ПДВ
Сума договору: 671 595.00 UAH без ПДВ
Період дії договору: 01.01.2026 00:00 - 31.12.2026 23:59
Дата підписання: 25.12.2025 17:08
Статус:
Підписаний
pdf
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір.pdf
pdf
Рішення про реєстрацію авторського права.pdf
pdf
Протокольне рішення (обгрунтування) № ІІІ-ТОРЕЧ-1-2025 від 2...
pdf
Науково -правовий висновок №127_2 від 28.11.2025.pdf
pdf
Договір про закупівлю №251225_195 від 25.12.2025.pdf
p7s
sign.p7s