• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

«Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей №22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область». Коригування (на основі CPV за ДК 021:2015 – код 45210000-2 — Будівництво будівель)

Торги відмінено

24 333 889.02 UAH з ПДВ
Номер: 61cbf428b9994728b6a8d6ead5fa6c11
Внутрішній номер закупівлі: 27690518
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-12-22-004397-a   
Замовник: Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради
Контактна особа: Кірсік Анна Вадимівна +380569554061 annan08@meta.ua
Класифікатор ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівельАналіз за цим CPV
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умова застосування: Виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю
Обґрунтування умови застосування: Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі: Фундаментальні засади функціонування держави в умовах надзвичайних ситуацій визначені статтею 64 Конституції України, яка передбачає, що в умовах воєнного або надзвичайного стану може бути запроваджено тимчасове встановлення окремих обмежень прав і свобод, з обов'язковим зазначенням чіткого строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами), (далі - Указ № 64) термін дії воєнного стану встановлено до 03.02.2026 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Виходячи з цих повноважень, стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Слід також зазначити, що згідно з положеннями сьомого абзацу пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою забезпечення невідкладного впровадження заходів правового режиму воєнного стану, до яких належать і процедури публічних закупівель, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 38 цього розділу розділу Х Закону. На виконання зазначеної норми, Кабінетом Міністрів України були розроблені та затверджені Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Цей нормативно-правовий акт встановлює спеціальні винятки та умови для проведення закупівель в умовах воєнного стану. Департаментом житлово-комунального господарства та капітального будівництва Кам'янської міської ради (далі - Замовник) 15 серпня 2024 року було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі робіт з нового будівництва захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей №22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область. Закупівля здійснювалася за кодом CPV за ДК 021:2015 – 45210000-2 «Будівництво будівель» з очікуваною вартістю 105 159 273 грн. За результатами проведення процедури закупівлі до участі було подано одну тендерну пропозицію від ТОВ «Українські інвестиційні технології» (далі - Підрядник), яка за результатами розгляду відповідала всім вимогам тендерної документації, у тому числі технічним, якісним, кількісним характеристикам, кваліфікаційним критеріям. На підставі встановленої відповідності пропозиції та дотримання умов проведення відкритих торгів Замовником було прийнято рішення про визначення вказаного учасника переможцем процедури закупівлі, що відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостям. За результатами процедури між Замовником та Підрядником 16 вересня 2024 року було укладено договір на виконання робіт №178-24 загальною вартістю 101163350,82 грн. (далі - Договір). Строк дії договору було визначено до 31 грудня 2025 року, що узгоджується із строками виконання робіт та необхідністю забезпечення завершення будівництва відповідно до проектної документації та календарного плану. Таким чином, договір був укладений у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з дотриманням процедури, визначенням реальної конкурентної ситуації на ринку, перевіркою відповідності тендерної пропозиції та формуванням договірної ціни, що відповідає результатам торгів. Вказаний договір встановлює обсяг робіт, обумовлений проектно-кошторисною документацією, порядок фінансування, підстави та механізми внесення змін до істотних умов, а також відповідальність сторін. З моменту укладення договір набув чинності, а Підрядник приступив до виконання зобов’язань відповідно до передбаченого договором графіка. З моменту початку виконання робіт за договором підряду №178-24 від 16.09.2024 року між Замовником та Підрядником виникла необхідність у внесенні змін до окремих істотних умов договору, що було реалізовано шляхом укладення чотирьох додаткових угод. Кожна з таких угод укладалася в межах та у спосіб, передбачений пунктом 19 Особливостей. Першою додатковою угодою №1 від 27.09.2024 року було здійснено коригування договірної вартості шляхом її зменшення до 102 099 946 грн 59 коп. Підставою для внесення відповідних змін слугував підпункт 1 пункту 19 Особливостей, який передбачає можливість зміни істотних умов договору у разі погодженого сторонами зменшення обсягів закупівлі, що одночасно тягне за собою зменшення суми договору. Наступна зміна відбулася на підставі додаткової угоди №2 від 11.10.2024 року, якою договірну вартість було зменшено до 102 068 157 грн 17 коп. Підставою для внесення змін знову був підпункт 1 пункту 19 Особливостей, що дозволяє зменшувати суму договору відповідно до фактичної потреби у фінансуванні певних видів робіт або уточненого обсягу закупівлі. Додатковою угодою №3 від 27.12.2024 року було внесено зміни до плану фінансування та календарного графіку виконання робіт. Зміна таких умов обумовлювалася необхідністю коригування темпів виконання будівельних робіт та їх фінансового забезпечення відповідно до фактичного стану реалізації проекту. Внесення зазначених змін здійснено у відповідності до вимог законодавства щодо можливості коригування строків та поетапності виконання робіт без зміни загального обсягу зобов’язань за договором. Додаткова угода №4 від 13.03.2025 року передбачала подальше зменшення договірної вартості до 101 163 350 грн. 82 коп. Ці зміни були внесені на підставі підпункту 5 пункту 19 Особливостей, що допускає можливість зміни ціни договору у випадку зменшення вартості окремих робіт, матеріалів або інших складових договірної ціни без зміни якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Крім того, у 2024 році Державною аудиторською службою України було проведено моніторинг зазначеної закупівлі. За результатами здійсненого аналізу процедурних та договірних аспектів закупівлі 11.10.2024 року ДАСУ оприлюднила висновок, у якому встановлено, що під час проведення закупівлі Замовником не допущено порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Такий висновок підтверджує правомірність дій Замовника як під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями, так і під час подальшого супроводження договору. У процесі виконання будівельних робіт за Договором підряду Підрядником було виявлено низку недоліків, неточностей та неповноти у проектних рішеннях і проектно-кошторисній документації, що унеможливлювало подальше якісне та повне виконання робіт відповідно до початково затвердженого проекту. Такі недоліки стосувалися конструктивних рішень, інженерних мереж, систем електропостачання та електроживлення дизель-генераторної установки, внутрішніх та зовнішніх водопровідно-каналізаційних систем, елементів протидимного захисту, вентиляції, а також комплексу гідроізоляційних, опоряджувальних і спеціальних будівельно-монтажних робіт. Підрядник у своєму листі б/н від 05.08.2024 року офіційно повідомив Замовника про виявлені невідповідності, зазначивши, що чинна проєктна документація не враховує фактичні умови будівництва та вимоги експертного звіту, що вимагає обов’язкового коригування. Під час технічного аналізу об’єкта та огляду фактичного стану будівельного майданчика встановлено, що для забезпечення належної надійності, працездатності та відповідності об’єкта вимогам будівельних норм необхідно виконати значний обсяг робіт, які початковим проектом не були передбачені або були передбачені в обсягах, що не відповідають фактичній потребі. Зокрема, додаткові роботи торкалися коригування системи протидимного захисту та вентиляції, виконання комплексних гідроізоляційних заходів у зонах фундаментів, стін та підлоги, улаштування проникаючої гідроізоляції, армування та мурування конструктивних елементів, улаштування цементно-піщаних стяжок, застосування демпферних та деформаційних елементів, а також повного циклу внутрішнього опорядження приміщень. Також виявлено потребу у значному коригуванні зовнішніх конструкцій і гідроізоляційних рішень: застосуванні додаткових рулонних матеріалів, мембран, праймерів, улаштуванні горизонтальних і вертикальних гідроізоляційних шарів, виконанні утеплення та опорядження фасадів із застосуванням мінераловатних плит та декоративних систем. Не менш важливими є уточнення розділів, пов’язаних із покрівельними роботами надбудов та технічних виходів. Суттєві доповнення потребували інженерні рішення. У листі Підрядника окремо наголошено на необхідності виконання додаткових робіт із: - зовнішнього та внутрішнього електропостачання, включаючи коригування трасування кабельних ліній, монтаж нових щитів, автоматичних вимикачів, диференційних пристроїв, гофрованих труб, лотків та інших елементів електромереж; - облаштування фундаменту, встановлення та підключення дизель-генераторної установки, що не було відображено в початковому проекті; - внутрішнього водопостачання, каналізації, гарячого водопостачання, монтажу додаткової арматури, насосного обладнання, баків-накопичувачів, вузлів обліку води, трубопроводів різних діаметрів, протипожежних муфт, вентиляційних клапанів та інших елементів інженерної мережевої інфраструктури. Крім того, виявлено необхідність виконання робіт у частині конструктивних елементів, підоснов фундаментних плит, додаткових бетонних і арматурних робіт, облаштування фундаментів під дизель-генератор та навіс, улаштування огорожі з використанням цегляних, металевих та бетонних елементів, що не були належним чином враховані у первинному обсязі проекту. Підрядником також було повідомлено Замовника про розбіжності між проектними рішеннями та фактичними геометричними параметрами окремих приміщень, необхідністю уточнення місць розташування обладнання, кабельних трас, вузлів інженерних систем ЕМ, ЕО, ЕТ та необхідністю узгодження окремих рішень, що не були передбачені початковим проектом. До листа були додані акти з переліком додаткових обсягів робіт по відповідних розділах проекту. За результатами проведеного коригування проектної документації, підтвердженого позитивним експертним висновком, було встановлено, що значна частина початкових рішень втратила актуальність або потребувала суттєвого уточнення. У зв’язку з цим відпала потреба у виконанні певних робіт, закладених у первинному проєкті та врахованих у вартості договору, водночас постала об’єктивна необхідність включити до складу будівництва нові додаткові роботи, які початковою документацією не були передбачені та, відповідно, не могли бути враховані у договірній ціні. Необхідність таких змін обумовлена сукупністю об’єктивних факторів: необхідністю уточнення конструктивних параметрів споруди; приведенням інженерних рішень у відповідність до фактичних геологічних умов; врахуванням існуючих технічних елементів майданчика, які початковим проєктом не були враховані; вимогами експертного висновку; змінами у нормативно-правовій базі, що набрали чинності після розроблення первинного проєкту; а також виправленням виявлених проєктних недоліків та технічних помилок, які унеможливлювали належне виконання робіт у передбачених обсягах. У новій редакції проектної документації, що пройшла експертизу та отримала позитивний висновок, передбачено інший обсяг і зміст робіт, які підлягають виконанню. Зокрема, новий проєкт передбачає уточнення конструктивних рішень фундаментної плити та вертикальних огороджувальних конструкцій із зміною параметрів бетонних та армувальних робіт; перегляд та доповнення комплексу гідроізоляційних заходів по зовнішньому контуру споруди та під фундаментною плитою з урахуванням фактичного рівня ґрунтових вод; включення додаткових демонтажних робіт, зокрема розбирання бетонних тенісних столів та бетонної основи існуючих спортивних майданчиків, які фактично знаходилися в зоні будівництва, але не були враховані первинним проектом; уточнення структури та прокладання зовнішніх інженерних мереж водопостачання та каналізації, включаючи зміну трасування трубопроводів, конструкції колодязів та вимог до ущільнення ґрунтової основи; перегляд рішень щодо вентиляційної системи та забезпечення режимів повітрообміну відповідно до вимог ДБН В.2.2-5:2023, що набули чинності після розробки первинної ПД; уточнення рішень щодо систем опалення, електропостачання, аварійного енергозабезпечення та заземлення, включно з визначенням конкретної потужності дизель-генераторної установки та зміною параметрів кабельних ліній; деталізацію інженерно-технічних заходів цивільного захисту, включно з визначенням характеристик ПРУ групи П-1, коефіцієнта захисту, ударного тиску та вимог до систем герметизації; а також уточнення рішень з внутрішнього опорядження, покрівельних робіт надбудов, утеплення та заходів забезпечення безперешкодного доступу маломобільних груп населення. Замовником отримано позитивний експертний звіт №05-212-25 від 21 листопада 2025 року за робочим проектом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей №22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область». Коригування. Таким чином, станом на сьогоднішню дату за договором підряду фактично виконано та підтверджено роботи на загальну суму 59 029 545,29 грн, що відповідає обсягам, визначеним первинною проектною документацією та уточненим у процесі будівництва на підставі укладених додаткових угод. Згідно з наявним виробничим плануванням та підтвердженою підрядником готовністю, до кінця поточного бюджетного року підлягають виконанню роботи за Договором на суму 16 142 779,05 грн, які відповідають тим позиціям проектно-кошторисної документації, що залишаються актуальними та узгодженими з відкоригованим проектом. У той же час залишок робіт на суму 25 991 026,48 грн, що був передбачений первинним проєктом і включений до договірної ціни, не підлягатиме виконанню. Це зумовлено тим, що за результатами коригування проектної документації, підтвердженого позитивним експертним звітом, зазначені види робіт втратили актуальність та потребу у виконанні. Новий робочий проект містить інший зміст, структуру та технологічну послідовність робіт, що об’єктивно виключає можливість виконання частини позицій, які були передбачені раніше. Виключення таких робіт із складу будівництва є технічно та економічно обґрунтованим, оскільки їх виконання не лише не відповідає скоригованим проектним рішенням, а й суперечило б будівельним нормам та вимогам до безпечної експлуатації об’єкта. Таким чином, сума невиконуваних робіт у розмірі 25 991 026,48 грн фактично є обсягом, що підлягає вилученню з договору у зв’язку з відпаданням потреби в їх виконанні. Зміна обсягів виконання робіт є наслідком внесених коригувань, спрямованих на усунення недоліків первинної проектної документації, приведення її у відповідність до фактичних технічних умов будівництва та нормативних вимог, а також забезпечення раціонального використання бюджетних коштів. Ураховуючи зазначене між Замовником та Підрядником укладено Додаткову угоду №5 від 18.12.2025 року, якою зменшено договірну вартість до 75 172 324 грн. 34 коп. Ці зміни були внесені на підставі підпункту 1 пункту 19 Особливостей, що дозволяє зменшувати суму договору відповідно до фактичної потреби у фінансуванні певних видів робіт або уточненого обсягу закупівлі. В той же час, відповідно до скоригованої проектної документації, підтвердженої позитивним експертним звітом, виникла об’єктивна потреба у виконанні додаткових обсягів аналогічних робіт загальною вартістю 24 333 889,02 грн. Зазначені роботи нерозривно пов’язані з технологічною послідовністю та конструктивною логікою будівництва об’єкта «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей №22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область». Коригування. та є прямим наслідком внесених проектних змін. Вони не були включені до первинної проектно-кошторисної документації та, відповідно, не могли бути відображені в початковій договірній ціні. Водночас їх виконання є невід’ємною умовою завершення будівництва об’єкта в цілому та приведення його у відповідність до вимог чинних державних будівельних норм і стандартів. Характер додаткових робіт свідчить про те, що вони за своїм змістом, технологією виконання, використаними матеріалами та способами монтажу є аналогічними до тих, що вже передбачені чинним договором підряду та фактично виконуються підрядною організацією. При цьому об’єкт будівництва залишається незмінним, не змінюється також предмет закупівлі, функціональне призначення об’єкта, його клас наслідків і структура основних технічних рішень. Таким чином, додаткові роботи не утворюють нового окремого об’єкта будівництва, а є продовженням та логічним доповненням комплексу основних робіт, передбачених первинним договором. З огляду на зазначене, залучення до виконання таких робіт саме ТОВ «Українські інвестиційні технології», яке вже виконує будівельні роботи на об’єкті та володіє повною інформацією щодо особливостей конструктивних і технологічних рішень, є єдино доцільним і обґрунтованим способом забезпечення належного виконання робіт. Зміна підрядника на цьому етапі будівництва спричинила б технологічну несумісність виконаних і нових робіт, ризики пошкодження вже зведених конструкцій, необхідність дублювання раніше виконаних технологічних операцій, а також могла б призвести до порушення гарантійної безперервності робіт, що прямо впливає на строк та якість введення об’єкта в експлуатацію. Безперервність підрядних робіт одним виконавцем дозволяє забезпечити повну сумісність технічних, технологічних і конструктивних рішень, використання єдиного підходу до матеріалів і методів виконання робіт, узгодженість інженерних систем та уникнення розбіжностей у виконавчій документації. Залучення того самого підрядника також мінімізує ризики виникнення спорів щодо відповідальності за якість та гарантійні зобов’язання, оскільки всі роботи будуть виконані однією організацією, яка нестиме комплексну відповідальність за результат. Крім того, зміна підрядної організації на даному етапі реалізації будівельного проєкту об’єктивно призвела б до істотного ускладнення процесу виконання робіт, значного продовження строків будівництва та виникнення додаткових витрат, які не відповідають принципам ефективності та раціонального використання бюджетних коштів. Слід враховувати, що нинішній підрядник уже пройшов усі процедурні та технічні етапи, пов’язані з допуском до виконання робіт на об’єкті: отримано необхідні дозволи та погодження, оформлено документи з охорони праці, проведено реєстрацію декларативних матеріалів, забезпечено інженерну підготовку майданчика, організовано підключення тимчасових мереж, підібрано персонал, техніку та обладнання. Зміна підрядника унеможливить використання зазначених напрацювань та спричинить необхідність проходження всього комплексу дозвільних і організаційних процедур заново, що затягне строки виконання робіт на невизначений термін. Окремо варто зазначити, що новий підрядник повинен буде отримати нові або повторні дозволи та погодження на виконання робіт, у тому числі щодо початку будівельних робіт, розроблення та погодження планів організації будівельного майданчика, підключення тимчасових електричних і водопровідних мереж, допуску працівників на об’єкт, оформлення документів із промислової та пожежної безпеки. Такі процедурні заходи є тривалими та потребують додаткових витрат часу, ресурсів і коштів. Зміна виконавця також спричинить необхідність проведення нового циклу підготовчих робіт на майданчику: переміщення техніки, відновлення тимчасових мереж, встановлення нового обладнання та споруд тимчасової інфраструктури. Крім того, зміна підрядної організації суттєво ускладнить процес подальшого введення об’єкта в експлуатацію. Єдиний виконавець робіт забезпечує суцільність виконавчої документації, взаємопов’язаність технічних рішень та узгодженість систем і конструкцій між собою. У разі зміни підрядника виникне ризик неузгодженості документів, розбіжностей у відповідальності за виконані роботи, що може призвести до затримок у проведенні технічної інвентаризації, отриманні сертифіката готовності та завершенні процедури прийняття об’єкта в експлуатацію. Таким чином, зміна підрядника на поточному етапі будівництва є недоцільною з технічної, економічної та правової точок зору, оскільки призведе до суттєвих ускладнень у організації будівництва, значного продовження строків виконання робіт, збільшення витрат та потенційної загрози несвоєчасного та неналежного введення об’єкта в експлуатацію. Виконання додаткових аналогічних робіт тим самим підрядником забезпечує технологічну безперервність будівництва, унеможливлює несумісність виконаних і нових конструктивних рішень, гарантує цілісність споруди цивільного захисту та сприяє ефективному завершенню будівництва та своєчасному введенню об’єкта в експлуатацію. З огляду на це безперервність виконання робіт тим самим підрядником є єдиним оптимальним рішенням, що відповідає принципам ефективності, економії та забезпечення гарантованої якості будівельних робіт. В листі Мінекономіки №3323-04/79984-06 від 22.11.2025 року зазначено, що пункт 13 Особливостей встановлює вичерпний перелік винятків, за яких замовник має право здійснити придбання товарів, робіт чи послуг без застосування електронної системи закупівель, укладаючи прямі договори. Тому, за наявності підстав, визначених у пункті 13 Особливостей, його положення можуть бути застосовані замовником за умови дотримання вимог Рамкової угоди, зокрема в частині прийнятності країн походження учасників та товарів, а також відсутності підсанкційності в осіб (включно із субпідрядниками/співвиконавцями, кінцевими бенефіціарними власниками, членами або учасниками (акціонерами) юридичної особи). Рішення щодо придбання товарів, робіт та послуг згідно з пунктом 13 Особливостей приймається замовником самостійно, і є правом, а не обов'язком замовника. При цьому підстави, за наявності яких замовник укладає такий договір про закупівлю, мають бути обґрунтованими та документально підтвердженими. Відповідно до підпункту 8 пункту 13, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Таким чином, підпункт 8 пункту 13 передбачає три умови його застосування: 1) у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг; 2) закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю; 3) якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Верховний суд висновує аналогічне щодо винятку застосування названої підстави (в умовах положень Закону), зокрема, з конструкції норми слідує, що законодавець виділив три зазначені вище умови, а також - про документальне підтвердження застосування норми (справи №№ 160/13393/21, 420/12682/22, 120/10205/22). Отже, враховуючи положення чинного законодавства в сфері закупівель, Замовник може укласти прямий договір як виняток - у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт у того самого виконавця робіт, протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Підрядник – товариство з обмеженою відповідальністю «Українські інвестиційні технології» – є належним суб’єктом господарювання, який відповідає вимогам, встановленим Рамковою угодою до підрядників, постачальників та надавачів послуг, що беруть участь у виконанні робіт за відповідними договорами. Факт укладення договору підряду між Замовником та зазначеним Підрядником свідчить про те, що останній пройшов перевірку відповідності вимогам Рамкової угоди, підтвердив свою відповідність кваліфікаційним, технічним, організаційним та іншим критеріям прийнятності, а також надав усі необхідні документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі, у тому числі в частині дотримання санкційного законодавства, вимог щодо кінцевих бенефіціарних власників, податкової дисципліни, належної ділової репутації та належного виконання зобов’язань за попередніми контрактами. Підписанням договору Підрядник підтверджує, що ознайомлений з умовами Рамкової угоди, погоджується з ними в повному обсязі та зобов’язується їх неухильно дотримуватися протягом усього строку дії договірних відносин. Це стосується як загальних положень Рамкової угоди, так і спеціальних вимог, імплементованих до тексту договору на виконання її положень. Таким чином, ТОВ «Українські інвестиційні технології» виступає стороною договору, яка відповідає критеріям, встановленим Рамковою угодою, та прийняла на себе всі пов’язані з цим права та обов’язки, що є важливим елементом належного правового та організаційного оформлення відносин між Замовником та Підрядником у межах реалізації відповідного проєкту будівництва. Окрім того, необхідно зазначити, що виконання робіт за Договором здійснюється виключно на підставі та в межах затвердженої проектно-кошторисної документації, яка є обов’язковою для сторін і визначає як перелік робіт, так і спосіб їх виконання. Підрядник не наділений правом на власний розсуд змінювати обсяги, характер чи послідовність робіт, відступати від передбачених проєктом конструктивних, технологічних та інженерних рішень, замінювати матеріали або змінювати прийняті проектні рішення без відповідного узгодження та належним чином оформлених змін до проектної документації. Такий підхід забезпечує єдність технічних рішень, цілісність об’єкта будівництва та відповідність будівельних робіт вимогам будівельних норм і правил. Пункт 2.1 договору прямо покладає на підрядника обов’язок виконати весь комплекс робіт у повному обсязі відповідно до проектної документації, а також у відповідності до чинних будівельних норм, стандартів та інших обов’язкових вимог. Пункти 6.3.1, 6.3.4, 6.3.7 та 7.3 договору додатково деталізують цей обов’язок і регулюють виконання робіт у суворій відповідності до затвердженого проєкту. Зміст цих положень узгоджується між собою та передбачає, що підрядник зобов’язаний виконувати роботи саме за проектно-кошторисною документацією, дотримуючись календарного плану, застосовуючи матеріали, конструкції та технічні рішення, передбачені проєктом, а також забезпечувати ведення виконавчої документації та підготовку до здачі об’єкта з урахуванням проектних рішень. Приймання виконаних робіт замовником, відповідно до зазначених умов, можливе лише за умови, що ці роботи виконані у повній відповідності до чинної проектної документації, без самовільних змін з боку підрядника. Сукупність зазначених положень договору свідчить про те, що підрядник позбавлений права на будь-яку дискрецію щодо самостійного коригування обсягів або змісту робіт, зміни прийнятих проектних рішень чи відступлення від них. Виконання робіт допустиме виключно в межах проєкту, який діє на момент фактичного виконання відповідних робіт, з урахуванням внесених та належним чином затверджених змін. Це означає, що підрядник повинен виконувати тільки ті роботи і саме так, як це передбачено чинною проектно-кошторисною документацією, а будь-які відхилення від неї є неприпустимими без попереднього коригування проєкту та відповідного оформлення таких змін у встановленому порядку. Разом із тим, договір містить низку положень, які опосередковано засвідчують, що у процесі виконання робіт можуть виникати додаткові потреби, пов’язані зі зміною або уточненням обсягів будівництва, а також необхідністю внесення змін до проектно-кошторисної документації (пункти 3.5 та 6.3.7 Договору). Таким чином, аналіз змісту договору свідчить про те, що замовник, керуючись його положеннями, має повне право укладати договір на виконання додаткових робіт, не передбачених початковою договірною ціною, якщо такі роботи з’явилися в результаті коригування проектно-кошторисної документації та стали необхідними для завершення комплексу робіт з будівництва об’єкта та введення його в експлуатацію. Враховуючи, що додаткові роботи є невід’ємною складовою реалізації відкоригованого проєкту і технологічно пов’язані з роботами, які виконуються за основним договором, їх виконання у межах окремого додаткового договору відповідає як вимогам договору, так і вимогам законодавства у сфері публічних закупівель. Беручи до уваги зазначене вище, а також наявну необхідність у закупівлі додаткових будівельних робіт по об’єкту, у Замовника наявні всі законні та обґрунтовані підстави для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, оскільки виконуються обов'язкові критерії, передбачені Особливостями: - необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору виникла протягом трьох років після укладення договору про закупівлю; - вартість додаткових робіт (25 887 050,00 грн) не перевищує 50 відсотків від ціни основного договору – Договору №178-24 від 16 вересня 2024 року на виконання робіт; - закупівля здійснюється у того ж самого виконавця робіт – ТОВ «Українські інвестиційні технології». Керуючись принципами економії, ефективності та забезпечення безперервності будівництва стратегічно важливого об'єкта в умовах воєнного стану, а також наявністю об'єктивної потреби у виконанні додаткових робіт, спричиненої коригуванням проектної документації, Замовником прийнято рішення здійснити Закупівлю на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей. Рішення Замовника щодо проведення цієї закупівлі повністю відповідає вимогам чинного законодавства, враховуючи спеціальні норми, запроваджені на період воєнного стану, та забезпечує досягнення мети будівництва у мінімальні строки з гарантованою якістю. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 1. Договір №178-24 від 16 вересня 2024 року на виконання робіт, який розміщено за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/contract/UA-2024-08-15-011657-a-c1. 2. Лист ТОВ «Українські інвестиційні технології» № б/н від 05.08.2024 року про виявлення недоліків та необхідність коригування проєктної документації. 3. Позитивний експертний звіт №05-212-25 від 21 листопада 2025 року щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проєктом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей № 22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область». Коригування, виданий ТОВ "ДН-Консалтинг". 4. Зведений кошторисний розрахунок. Зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу
Очікувана вартість: 24 333 889.02 UAH з ПДВ

Тендерна документація

Номенклатура

Назва
Кількість
Період постачання
Місце постачання
«Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту комунального закладу «Ліцей №22» Кам’янської міської ради за адресою: вул. Сержанта Коновалова, 21, м. Кам’янське, Дніпропетровська область». Коригування (на основі CPV за ДК 021:2015 – код 45210000-2 — Будівництво будівель)
Код ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель
Кількість 1 робота
Період постачання до 31.12.2026
Місце постачання 51900, Україна, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Сержанта Коновалова, 21, На карті

Інформація про скасування

Номер: 8d5d18f3d1914fddb95cb93ac4cb9496
Причина скасування: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Опис причини скасування: Не вірно зазначено в звіті строк виконання робіт, та виявлено дане зазначення вже на моменті внесення інформації про укладений договір. Прийнято переоприлюднити план та звіт про укладений договір.
Дата опублікування: 22.12.2025 11:28
Дата виконання: 22.12.2025 11:28
Статус:
Виконано

Результати торгів

Учасник
Ціна пропозиції
Результати кваліфікації
Док-ти
Пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
Ціна пропозиції 24 333 889.02 UAH з ПДВ
Результати кваліфікації
Переможець
22.12.2025 10:49
Документи 0
Скарги 0