-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Природний газ
Закупівля здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому для забезпечення потреб замовника з 01.05.2025 року по 31.12.2025 року
Торги відмінено
6 821 040.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 105.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 105.20 UAH
Номер:
14c5c9d1cdd14eb2bcea571acefd2af5
Внутрішній номер закупівлі:
24981926
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-04-10-009695-a
Замовник:
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО (ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА 9960)
×
-
Код ЄДРПОУ:
14321481
-
Адреса:
29003, Україна, Хмельницька область, Хмельницький
-
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Контактна особа:
Дука Валерія Володимирівна 380976902298 VDuka@dpsu.gov.ua
Класифікатор ДК 021:2015:
09120000-6 Газове паливоАналіз за цим CPV
Вид предмету закупівлі:
Товари
Очікувана вартість:
6 821 040.00 UAH з ПДВ
Період уточнення:
10.04.2025 14:48 - 15.04.2025 00:00
Період прийому пропозицій:
10.04.2025 14:48 - 18.04.2025 16:00
Тендерна документація до лоту 1
Інформація про скасування
Номер:
21c536024a0042a9b3cc80bddae16fa0
Причина скасування:
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Опис причини скасування:
Відповідно до службової записки начальника відділу тилового забезпечення
№ 6.1.3/13176/25-Вн від 09.04.2025 року та звіту про результати підсумкового моніторингу від 25.03.2025 року, погодженого листом Адміністрації Держприкордонслужби
№ 3650-25-Вх від 28.03.2025 року, у замовника виникла потреба для забезпечення потреби з 01.05.2025 року по 31.12.2025 року в проведені процедури закупівлі за предметом «Природний газ» за кодом ДК 021:2015 – 09120000-6 «Газове паливо» (відповідно до пункту 14 Порядку – код ДК 021:2015: 09123000-7 «Природний газ») у кількості 400,00 тис. куб. м. на очікувану суму 6 821 040,00 грн. з врахуванням ПДВ, за КЕКВ 2274.
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього, згідно ч. 1 ст. 4 Закону.
Відповідно до Наказу № 708 від 15.04.2020 року Міністерства економіки України (зі змінами), предмет закупівлі у річному плані потрібно визначити за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (зі змінами), а також конкретної назви товару чи послуги.
Відповідно до п. 14 Порядку - під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
- назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
- коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Пунктом 10 Особливостей передбачено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до п. 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 року
№ 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 121 Особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 року № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому
п. 8 Особливостей.
Відповідно, замовником було оголошено закупівлю № UA-2025-04-10-009695-a за предметом «Природний газ» за кодом ДК 021:2015 – 09120000-6 «Газове паливо».
Службовою запискою № 06.1.3/13634/25-Вн від 14.04.2025 року, заступником начальника відділу, начальником житлово-експлуатаційної служби було здійснено клопотання про внесення змін до Закупівлі, а саме зміни кількості товару та кінцевого строку поставки з наступних причин.
Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст. 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
На виконання вимог Закону, очікувана вартість предмету закупівлі визначена із врахуванням положень Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», шляхом проведення моніторингу цін, у порядку визначеному відомчими наказами, на підставі звіту про результати підсумкового моніторингу від 09.04.2025 року та звіту про результати підсумкового моніторингу від 25.03.2025 року, погодженого листом Адміністрації Держприкордонслужби № 3650-25-Вх від 28.03.2025 року.
Зазначеними звітом та погодженням визначено здійснення закупівлі за ціною, що не перевищує 17 052,60 грн. за тис. м. куб. природного газу.
Так, ціна за одиницю товару на ринку в межах визначеної вартості. врегульована, зокрема, положеннями постанови Кабінету міністрів України від 19.07.2022 року № 812 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам».
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.04.2025 року № 408 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 812», якою передбачено, що встановлений тариф (який в свою чергу є також найнижчою ціною, визначеною звітом про результати моніторингу) діятиме по 31.10.2025 року.
Враховуючи викладене, з метою ефективного планування обсягів потреби та її закупівельної вартості на ринку, неухильного дотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності та недопущення перевитрачання бюджетних коштів, посадовими особами замовника прийнято рішення про зміну кількості предмету закупівлі та строків поставки із, відповідним перерахунком та коригуванням очікуваної вартості закупівлі.
Розглянувши клопотання № 06.1.3/13634/25-Вн від 14.04.2025 року про внесення змін, уповноваженою особою було встановлено наступне:
Частиною 1 ст. 4 Закону перебачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Однак, в замовника змінилась потреба, а відповідно й інформація, що оприлюднена в річному плані.
Відповідно до п. 4 ч. 2 2 ст. 4 Закону у річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
4) код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення.
Згідно із п. 1 Порядку - цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/постачальником/ органом оскарження/ органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
Враховуючи, що електронним майданчиком «Smarttender.biz» реалізовано оприлюднення інформації про номенклатуру закупівлі із зазначенням очікуваної кількості та кінцевого строку поставки, на підставі службової записки начальника відділу тилового забезпечення № 6.1.3/13176/25-Вн від 09.04.2025 року ,уповноваженою особою було розміщено зміни про закупівлю до річного плану № UA-P-2025-04-10-012221-a із зазначенням приміток про те, що Закупівля здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому для забезпечення потреб замовника з 01.05.2025 року по 31.12.2025 року та вказанням кількості товару в обсязі 400 тис. м. куб. та кінцевим строком поставки товару до 31.12.2025 року.
За умовами функціонування електронного майданчика «Smarttender.biz» та електронної системи закупівель «Prozorro», річний план закупівель обов’язково має бути прив’язаний до оголошення про проведення процедури закупівлі та, у подальшому, після здійснення такої прив’язки та оголошення тендеру, річний план закупівель редагувати неможливо.
Так, враховуючи необхідність внесення змін до Закупівлі, відповідно до клопотання № 06.1.3/13634/25-Вн від 14.04.2025 року, про кількість, строк поставки товару, що є предметом Закупівлі і, відповідно, загально очікувану вартість та неможливість редагування плану закупівель через відсутній функціонал електронної системи закупівель виникає проблематика щодо утворення розбіжності інформації, оприлюдненої у річному плані та оголошеній Закупівлі.
Згідно із п. 1, п. 3, п. 6 та п. 7 ч. 10 ст. 11 Закону, уповноважена особа:
- планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель;
- проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі;
- забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Виходячи з вищенаведеного, в замовника відсутня можливість внесення змін до оголошення про проведення Закупівлі та тендерної документації, оскільки такі зміни призведуть до невідповідності із інформацією, що оприлюднена в річному плані, яка не може бути змінена в термальному статусі.
В свою чергу, така розбіжність щодо інформації про планову та оголошену закупівлі може бути кваліфікована, як порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки фактично оприлюднена процедура закупівлі прив’язана до річного плану, що її не стосується (не відповідає дійсності).
Отже, Закупівля № UA-2025-04-10-009695-a за предметом «Природний газ» за кодом ДК 021:2015 – 09120000-6 «Газове паливо» підлягає відміні.
Так, згідно із п.п. 2 п. 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Період оскарження:
15.04.2025 13:07 - 26.04.2025 00:00
Дата опублікування:
15.04.2025 13:07
Дата виконання:
26.04.2025 00:00
Статус:
Виконано
- Лот №1 ₴6 821 040.00 Природний газ