• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з воєнізованої охорони об’єктів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у яких зберігається бібліотечний фонд, який є національним культурним надбанням, зокрема, документи Національного архівного фонду, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги»

Завершена

9 620 627.68 UAH з ПДВ
Номер: c8aabd87aa60408d8d2026d6c06e8bdb
Внутрішній номер закупівлі: 24524436
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-24-011536-a   
Замовник: Національна бібліотека України ім. В.І.Вернадського
Контактна особа: Ольга Совєтнікова +380936531092 sovetnikova.olya30@gmail.com
Класифікатор ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послугиАналіз за цим CPV
Вид предмету закупівлі: Послуги
Умова застосування: Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування умови застосування: ОБҐРУНТУВАННЯ підстави для здійснення закупівлі послуг (відповідно до абзацу четвертого підпункту п’ятого пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі - Особливості) Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами) введено воєнний стан в Україні та продовжено Указами Президента України, затвердженими Законами України, зокрема, Указом Президента України від 14.01.2025 № 26/2025, затвердженого Законом України від 15.01.2025 № 4220-IX). Статтею 4 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, визначено Кабінету Міністрів України невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Відповідно до статті 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Згідно з абзацом сьомим пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, пунктом 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання цієї норми Закону Кабінетом Міністрів України затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Пунктами 1, 3 Особливостей визначено, що Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Абзацом першим пункту 13 абзацом четвертим підпункту 5 пункту 13 Особливостей передбачено: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:…роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:… відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником». Вищезазначена підстава застосовується Замовниками у разі якщо роботи/товари/послуги, через будь-які обґрунтовані та підтверджені технічні причини, можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання за відсутності при цьому конкуренції з технічних причин. На підтвердження наявності або відсутності підстави у Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського (далі – НБУВ або Замовник), визначеної абзацом четвертим підпункту 5 пункту 13 Особливостей для здійснення замовником закупівлі послуг з воєнізованої охорони об’єктів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у яких зберігається бібліотечний фонд, який є національним культурним надбанням, зокрема, документи Національного архівного фонду, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги» на 2025 рік (далі – Послуги або предмет закупівлі) відповідно до пункту 13 без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару шляхом укладення договору про закупівлю, НБУВ було проведено збір та аналіз документів, чинних нормативно-правових актів України, зокрема, у сфері охорони об’єктів, що підлягають охороні та обороні в умовах надзвичайного стану, воєнного стану та особливого періоду в Україні. Об’єктами охорони НБУВ є: нерухоме майно НБУВ (будівлі, споруди, приміщення НБУВ у тому числі приміщення, що охороняються за допомогою ПЦО і обладнане системою охоронної сигналізації з підключенням на окремі вічка (коди) систем централізованого спостереження, інші приміщення, які опечатуються, один з об’єктів НБУВ є об’єктом культурної спадщини (згідно з Державним реєстром нерухомих пам’яток України, рішенням про взяття на державний облік або Переліком об’єктів культурної спадщини): «публічна бібліотека – пам’ятка містобудування та архітектури місцевого значення (рішення виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 22.11.1982 № 1804, охоронний № 20 за адресою: вул. Володимирська, 62, охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 30.12.2021 № 4814, паспорт пам’ятки містобудування та архітектури місцевого значення) та пам’ятка історії національного значення у комплексі споруд Національного університету імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, вул. Володимирська, 58, вул. Володимирська, 62, бульв. Т. Шевченка, 14, охоронний номер 260016-Н (постанова Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 № 928), прилегла територія, рухоме майно, що знаходиться у будівлях, спорудах, приміщеннях НБУВ та на прилеглих територіях НБУВ за адресами розташування об'єктів охорони НБУВ (далі – Об’єкти охорони НБУВ). У рухоме майно НБУВ входить бібліотечний фонд у складі якого фонд документальної спадщини України та світу, який є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємною складовою культурної спадщини, фонд рукописів, стародруків, рідкісних видань, історичних колекцій, архівний фонд України, зокрема, документи Національного архівного фонду у складі Фонду Президентів України, Архівний фонд НАН України та депозитарій НБУВ, які є науковим об’єктом, що має статус національного надбання, включеного до Переліку наукових об'єктів, що становлять національне надбання згідно з постановами КМУ № 527 від 01.04.1999, № 1709 від 19.12.2001, підтверджується свідоцтвом серії АН № 53, виданим Міністерством освіти і науки України 19.02.2009 і перебуває під охороною держави (Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР (зі змінами), Закон України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12. 1993 № 3814-XII (зі змінами), Указ Президента України «Про надання Центральній науковій бібліотеці імені В. І. Вернадського статусу національної» від 05.04.1996 № 244/96, Положення про Фонд Президентів України», затверджене Президентом України 11.10. 1996 № 936/96). Категорія НБУВ як Об’єкта охорони, зокрема, в умовах надзвичайного стану, воєнного стану та особливого періоду в Україні та у місті Києві Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами) введено воєнний стан в Україні та продовжено Указами Президента України, затвердженими Законами України, зокрема, Указом Президента України від 14.01.2025 № 26/2025, затвердженого Законом України від 15.01.2025 № 4220-IX). Відповідно до статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (зі змінами) воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень. Тобто зараз діє особливий правовий режим – воєнний стан, у зв’язку з яким, відповідним органам державної влади, зокрема, Кабінету Міністрів України, поліції, органам місцевого самоврядування надано необхідні повноваження. Крім того, статтею 1 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 № 1932-XII (зі змінами) та статтею 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII (зі змінами) визначено, що особливий період - період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, сил оборони і сил безпеки, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і час демобілізації після закінчення воєнних дій. Верховний Суд України своїм листом-роз’ясненням від 13.07.2018 № 60-1543/0/2-18, яке надійшло на адресу начальника Генерального штабу – Головнокомандувача Збройних Сил України однозначно сформулював правову позицію щодо тлумачення поняття «особливий період» в постанові від 25.04.2018 у справі № 205/1993/17-ц (касаційне провадження № 61-1664св17). У постанові зазначено, що особливий період діє в Україні з 17.03.2014, після оприлюднення Указу Президента України від 17.03.2014 № 303/2014 «Про часткову мобілізацію». Крім того, Вищий адміністративний суд України у постанові від 16.02.2015 (справа № 800/582/14) з огляду на системний аналіз норм Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зазначив, що закінчення періоду мобілізації не є підставою для припинення особливого періоду. Отже, з 17.03.2014 року в Україні діє особливий період у зв’язку з яким, відповідним органам державної влади, зокрема, Кабінету Міністрів України, поліції, органам місцевого самоврядування надано необхідні повноваження. Так, Кабінет Міністрів України визначає порядок управління національною економікою України та заходи із забезпечення її функціонування в особливий період організовує в разі оголошення мобілізації переведення національної економіки на функціонування в умовах особливого періоду; організовує бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час; здійснює загальнодержавні заходи щодо забезпечення живучості важливих об’єктів національної економіки, об’єктів критичної інфраструктури та державного управління у воєнний час; контролює виконання законів у сфері оборони, здійснює відповідно до законів інші заходи щодо забезпечення обороноздатності України, координує і контролює їх виконання та несе, в межах своїх повноважень, відповідальність за забезпечення оборони України тощо. Крім того, статтею 1 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 р. № 580-VIII (зі змінами) визначено, що Національна поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку. Діяльність поліції спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України згідно із законом. Отже, згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1833-034, від 15.08.2023 № 857-09 НБУВ була включена Київською міською радою (Київською міською державною адміністрацією) до переліку об’єктів першої та другої категорії, що підлягають охороні та обороні в умовах надзвичайного стану і особливого періоду у місті Києві силами поліції охорони, як об’єкт зберігання фонду документальної спадщини й світу. Виходячи з відповідності критеріям, зазначеним у підпунктах 4, 5 пункту 2 Порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, затвердженим зазначеною постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» НБУВ було визначено критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період згідно з наказом Міністерства освіти України від 31.01.2024 № 113 «Про визначення Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період». Відповідно до абзацу третього пункту 3, пунктів 4-8 Критеріїв та порядку,за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650) «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» оновлено статус НБУВ критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, та відповідає критеріям, зазначеним у підпунктах 4, 5 пункту 2 вищезазначених Критеріїв та порядку згідно з наказом Міністерства освіти України від 14.02.2025 № 233 «Про визначення Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період». Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (зі змінами) Кабінет Міністрів України постановою від 19.06.2013 № 421 (зі змінами) затвердив Порядок визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, яким визначено, що до переліку можуть включатися особливо важливі об’єкти права державної власності з числа об’єктів, зазначених у статті 3 Закону України “Про управління об’єктами державної власності” (далі - об’єкти), з урахуванням необхідності захищеності життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави від протиправних посягань, своєчасного виявлення, запобігання та нейтралізації реальних і потенційних загроз національним інтересам, забезпечення сталого функціонування інфраструктури життєдіяльності на національному і регіональному рівні та включення об’єктів до переліку здійснюється відповідно до критеріїв, які затверджуються МВС за погодженням з Міноборони та СБУ. Так, відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність», пункту 3 Порядку визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.06. 2013 № 421 (зі змінами) Міністерство внутрішніх справ України наказом від 01.09.2015 № 1053 затвердило Критерії, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг. Згідно з розділом ІІ Критеріїв до Переліку може включатись об’єкт, який має хоча б одну з таких ознак: на ньому зберігаються:…історичні та культурні цінності загальнодержавного значення. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» від 21.11.2018 р. № 975 відповідно до статті 23 Закону України «Про Національну поліцію» затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах та установлено, що у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах; охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій). У пункті 11 «Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах», затвердженої вищезазначеною постановою зазначено: «Об’єкти та архівні установи, де зберігаються документи Національного архівного фонду». Тобто нормативно-правовим актом визначено критерії, при наявності яких об'єкти державної форми власності охороняються органами поліції охорони на договірних засадах. Враховуючи вищезазначене, а також пункт 13 розділу ІІІ Інструкції про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 № 577, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2017 р. за № 989/30857 НБУВ є об’єктом підвищеного криміногенного ризику І категорії та особливо важливим об’єктом права державної власності (об’єкт незалежно від форми власності та управління, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує стале функціонування життєдіяльності населення, руйнація або пошкодження якого призведе до людських жертв, техногенних катастроф, порушення транспортної та енергетичної систем, втрати історико-культурної спадщини держави, матеріальних збитків (шкоди) в особливо великому розмірі), що підтверджується наступним: НБУВ діє на підставі Статуту НБУВ, затвердженого розпорядженням Президії НАН України від 06.07.2023 № 346 (нова редакція), відповідно до пункту 1.1. якого Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, заснованою на державній власності, перебуває у віданні Національної академії наук України і має статус національної установи. Згідно з п. 1.2., п. 1.4., п. 1.5. НБУВ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про Національний архівний фонд та архівні установи», «Про культуру» та іншими актами законодавства, Статутом Національної академії наук України, Основними принципами організації та діяльності наукової установи Національної академії наук України, іншими нормативними актами НАН України та цим Статутом, створена та діє з метою комплектування, наукового опрацювання та зберігання загальнодержавного універсального бібліотечного фонду і фонду документальної спадщини України та світу, організації доступу до фонду та формування, розвитку й використання науково-інформаційних ресурсів; здійснення наукових досліджень, спрямованих на отримання та використання нових знань у книгознавстві, бібліотекознавстві, бібліографознавстві, кодикології та кодикографії, архівознавстві та документознавстві, наукометрії, інформаційно-комунікаційних технологіях, біографістиці, збереженні, консервації та реставрації документів, володіє потужним бібліотечним фондом та фондом документальної спадщини України й світу. Бібліотечний фонд НБУВ, зокрема, фонд документальної спадщини України та світу, є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємною складовою культурної спадщини, а фонд рукописів, стародруків, рідкісних видань, історичних колекцій, архівний фонд України та депозитарій НБУВ є науковим об’єктом, що має статус національного надбання, який перебуває під охороною держави та не підлягає роздержавленню і приватизації. У своїй діяльності НБУВ виходить з того, що держава створює правові, фінансові й матеріально-технічні умови для збереження та зберігання, цілісності, невідчужуваності користування і поповнення її фонду(ів). Фонд рукописів, стародруків, рідкісних видань, історичних колекцій, архівний фонд України та депозитарій НБУВ включено до Переліку наукових об'єктів, що становлять національне надбання згідно з постановами Кабінету міністрів України № 527 від 01.04.1999, № 1709 від 19.12.2001, підтверджується свідоцтвом серії АН № 53, виданим Міністерством освіти і науки України 19.02.2009. Одним з основних завдань НБУВ відповідно до п. 2.1. Статуту є комплектування, зберігання, наукове опрацювання та зберігання загальнодержавного універсального бібліотечного фонду і фонду документальної спадщини України та світу, який відповідно до п. 5.7. Статуту є складовою частиною матеріально-технічної бази НБУВ. На виконання завдань відповідно до п. 2.2. Статуту НБУВ, зокрема, організовує діяльність (комплектування, наукове опрацювання, забезпечення зберігання й суспільного використання документів) Фонду Президентів України, Архівного фонду НАН України у складі яких документи Національного архівного фонду. Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (зі змінами) від 27.01.1995 № 32/95-ВР (зі змінами) бібліотечний фонд національної бібліотеки України є національним культурним надбанням Українського народу, невід'ємною складовою частиною культурної спадщини та перебуває під охороною держави, а статтею 16 зазначеного Закону архівні документи, зібрані в бібліотеці, входять до складу Національного архівного фонду України згідно з Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», а для документів, що внесені або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання України, та документів, що є унікальними документами Національного архівного фонду України і зберігаються в бібліотеках, встановлюється особливий режим охорони, зберігання та використання. Згідно з Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12. 1993 № 3814-XII (зі змінами) архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства. Відповідно до абзацу восьмого статті 23 зазначеного Закону архівні підрозділи державних наукових установ, музеїв та бібліотек є складовими системи архівних установ України, частиною першою статті 30 Закону державним науковим установам, музеям та бібліотекам надано право створювати архівні підрозділи для зберігання документів Національного архівного фонду, а також поповнювати свої фонди і колекції профільними документами. У структурі НБУВ, зокрема, є Інститут архівознавства, що не має прав юридичної особи та діє на підставі Положення про Архівний фонд Національної академії наук України, Положення про Інститут архівознавства НБУВ, затверджених постановою Президії НАН України від 05.12. 2001№ 299 та схвалених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства (на той час – Державний комітет архівів України) відповідно до яких Інститут архівознавства НБУВ є головним архівним підрозділом у системі Національної академії наук України з питань формування, зберігання, обліку й використання документів Національного архівного фонду, а архівні підрозділи, рукописні відділи, музеї та музейні кімнати установ НАН України, яким надано право постійного зберігання документів Архівного фонду НАН України, підпорядковуються Інституту архівознавства НБУВ у науково-організаційних та науково-методичних питаннях щодо здійснення експертизи цінності, формування, обліку документів своїх фондів та подають цю інформацію Інституту архівознавства НБУВ для забезпечення централізованого обліку Архівного фонду НАН України. Серед цих підрозділів установ НАН України, зокрема, підрозділи НБУВ, особливим є Інститут рукопису НБУВ. Основні функції та завдання Інституту рукопису НБУВ визначені у Положенні про Інститут рукопису НБУВ відповідно вимог до вищезазначених: Закону України «Про Національний архівний фонд і архівні установи», «Положення про Архівний фонд Національної академії наук України», Статуту НБУВ. Згідно з Положенням про Інститут рукопису НБУВ, Інститут здійснює збирання, зберігання та введення до наукового і культурного обігу найцінніших рукописних пам'яток та рукописної спадщини українського народу та народів, що проживають у межах України, а також колекційних рукописних матеріалів інших країн та народів, що належать світовій культурі. Рукописні фонди Інституту комплектуються рукописними книгами, архівними документами особового походження, документальними колекціями та зібраннями, що є частиною Національного архівного фонду України. Статус підрозділів установ НАН України, зокрема, підрозділів НБУВ щодо постійного зберігання документів Національного архівного фонду, крім Положення про Архівний фонд НАН України, також закріплений у Списку юридичних осіб – джерел формування Національного архівного фонду, схваленому Експертно-перевірною комісією Національної академії наук України (протокол засідання від 29.09.2011 № 3) та затвердженого в. о. Головного ученого секретаря Національної академії наук України. Відповідно до вимог п. 3 розділу І Порядку державного обліку документів Національного архівного фонду, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 27.09.2013 № 2045/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.10.2013 за № 1695/24227 (далі – Порядок), Інститут архівознавства НБУВ здійснює державний облік документів Національного архівного фонду, що зберігаються в НБУВ, зокрема в Інституті рукопису НБУВ, та в установах Національної академії наук України і відповідно до пункту 8 глави ІІІ Порядку, щороку надсилає до Укрдержархіву документи для централізованого державного обліку документів НАФ, у тому числі архівних підрозділів державних наукових установ Національної академії наук України. У структурі НБУВ є Фонд Президентів України, заснований Указом Президента України «Про надання Центральній науковій бібліотеці імені В.І. Вернадського статусу національної» від 05.04.1996 № 244/96. Відповідно до «Положення про Фонд Президентів України», затвердженого Президентом України 11.10.1996 № 936/96, Фонд Президентів України як спеціальна бібліотечно-архівна колекція є основним центром, що забезпечує збирання, збереження та запровадження в науковий і культурний обіг документальних матеріалів, які відображають державну, суспільно-політичну діяльність, творчість та життя Президентів України, з питань організації та методики ведення архівної справи Фонд Президентів України керується правилами, інструкціями і рекомендаціями Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України (сьогодні - Укрдержархів), основними завданнями та функціями Фонду Президентів України, зокрема, є: збирання, збереження матеріалів, що знаходяться у Фонді, та створення необхідних умов для користування ними; бібліотечний і архівний облік документів, їх державна реєстрація відповідно до законодавства. Склад документних матеріалів, що передаються на постійне зберігання до Фонду Президентів України, визначається Президентами України, співробітниками відповідних підрозділів Адміністрації президента та іншими власниками документів. Документний фонд Фонду Президентів України поділяється на бібліотечний, архівний та музейний фонди, останній з яких складає колекція «Подарунки президентам України». В ній зібрані документи (експонати), пов'язані з життям та діяльністю Президентів України та інших осіб, причетних до державної влади. Отже, Об’єкти охорони НБУВ на підставі вищезазначеного, мають особливий статус та підлягають охороні та обороні в умовах надзвичайного стану, особливого періоду, воєнного стану у місті Києві та на території України, є об’єктами підвищеного криміногенного ризику І категорії, НБУВ є особливо важливим об’єктом права державної власності та критично важливим об’єктом для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг оскільки в ньому зберігаються історичні та культурні цінності загальнодержавного значення. НБУВ з метою забезпечення зберігання загальнодержавного універсального бібліотечного фонду і фонду документальної спадщини України та світу, який відповідно до п. 5.7. Статуту є складовою частиною матеріально-технічної бази НБУВ, забезпечення недоторканності, цілісності Об’єктів охорони НБУВ, запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо них, зокрема злочинних посягань на бібліотечний фонд і фонд документальної спадщини України та світу з унікальними, цінними документами, документами Національного архівного фонду України, що є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємної складовою культурної спадщини, збереження їх фізичного стану, припинення несанкціонованого доступу до Об’єктів охорони НБУВ сторонніх осіб, у разі необхідності, протидії нападу та забезпечення здійснення Замовником цих Об’єктів всіх належних йому повноважень стосовно них, забезпечення режиму конфіденційності стосовно системи охорони НБУВ, необхідна закупівля послуг з воєнізованої охорони об’єктів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у яких зберігається бібліотечний фонд, який є національним культурним надбанням, зокрема, документи Національного архівного фонду, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги» на 2025 рік. Такі послуги можливо забезпечити єдиним комплексом організаційних охоронних заходів воєнізованої охорони (фізична охорона та технічна охорона з використанням радіочастот на умовах передбачених для правоохоронних органів, органів поліції) з забезпеченням режиму конфіденційності і здійснення практичних заходів щодо забезпечення охорони та безпеки НБУВ у тому числі з використанням бойової вогнепальної зброї в умовах особливого періоду та воєнного стану, які діють в Україні та Києві. Пунктом першим частини першої статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (зі змінами) визначено, що суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2013 № 97 затверджено перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності до якого не включено бойову вогнепальну зброю. Крім того, у Законі України «Про охоронну діяльність» відсутні будь-які норми, які б дозволяли суб’єктам охоронної діяльності використовувати вогнепальну зброю при здійсненні ними охоронної діяльності та мати повноваження надані поліції охорони під час особливого періоду, дії воєнного стану, надзвичайного стану. Відповідно до частини першої пунктів 19, 24 статті 23 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 р. № 580-VIII (зі змінами), Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 877 поліція відповідно до покладених на неї завдань здійснює охорону об’єктів права державної власності у випадках та порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, а також бере участь у здійсненні державної охорони та бере участь відповідно до повноважень у забезпеченні та здійсненні заходів правового режиму воєнного або надзвичайного стану, зони надзвичайної екологічної ситуації у разі їх введення на всій території України або в окремій місцевості. Відповідно до частини другої статті 24 вищезазначеного Закону у разі виникнення загрози державному суверенітету України та її територіальної цілісності, а також у ході відсічі збройної агресії проти України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, відповідно до законодавства України беруть участь у виконанні завдань територіальної оборони, забезпеченні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану у разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості. Статтею 42 визначено, поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу: 1) фізичний вплив (сила); 2) застосування спеціальних засобів; 3) застосування вогнепальної зброї. Під час дії воєнного стану, у разі необхідності відбиття нападу, що загрожує життю чи здоров’ю поліцейського або іншої особи, а також усунення небезпеки у стані крайньої необхідності або при затриманні особи, яка вчинила правопорушення та/або чинить опір поліцейському, поліцейський має право використати підручні засоби, а також застосовувати заходи примусу, передбачені цією статтею стосовно осіб, які беруть участь у збройній агресії проти України, без врахування вимог та заборон, передбачених статтею 43, частинами четвертою та п’ятою статті 45, а також частиною дев’ятою статті 46 цього Закону. Застосування вогнепальної зброї поліцейськими регламентовано нормами статті 46 зазначеного Закону. При цьому, відповідно до пункту 4 частини третьої статті 13 Закону у складі поліції функціонує поліція охорони, та відповідно до вищезазначених норм Закону та пункту 18 розділу І Інструкції про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 № 577 «Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об’єктів» (зі змінами) наряди поліції охорони під час несення служби використовують та застосовують: вогнепальну зброю; спеціальні засоби; фізичний вплив (силу); технічні засоби охорони; транспортні засоби (спеціалізовані та оперативні транспортні засоби, транспортні засоби, надані замовником); засоби (комплекси) телекомунікації та інформаційно-телекомунікаційні системи, прилади контролю; інженерні споруди і загородження; службових собак. Крім того, Інструкція визначає основні засади службової діяльності органів і підрозділів поліції охорони (далі - ОППО), спрямовані на організацію та виконання заходів з фізичної охорони об’єктів і майна усіх форм власності, фізичних осіб (далі - фізична охорона об’єктів), прийнятих під охорону на договірних засадах та те, що: ОППО складаються з управлінь і відділів поліції охорони (далі - УПО) та підпорядкованих їм підрозділів (далі - ПП УПО); під час організації охорони об’єктів УПО (ПП УПО) беруть участь у боротьбі з тероризмом у межах своєї компетенції, визначеної законами та виданими на їх основі іншими нормативно-правовими актами. У складі УПО (ПП УПО) утворюються, зокрема, підрозділи поліції та/або воєнізованої охорони з охорони об’єктів і публічної безпеки - для забезпечення охорони особливо важливих об’єктів та об’єктів (майна) різних форм власності (організації пропускного та внутрішньооб'єктового режимів), публічної безпеки і порядку, контролю за несенням служби персоналом охорони. Також розділом VI Інструкції визначено особливості організації службової діяльності воєнізованої охорони, зокрема, працівники підрозділів воєнізованої охорони під час несення служби застосовують заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та вогнепальну зброю у порядку, визначеному законодавством України, працівники підрозділів воєнізованої охорони відповідно до вимог законодавства України, нормативно-правових актів МВС забезпечуються табельною бойовою вогнепальною зброєю (автоматами), спеціальними засобами, засобами індивідуального захисту та активної оборони, засобами зв'язку, працівники підрозділів воєнізованої охорони, задіяні до виконання завдань у складі нарядів реагування, інкасації, охорони: фізичних осіб (особиста безпека), особливо важливих об’єктів, банків, вантажів і валютних цінностей, в обов’язковому порядку озброюються табельною бойовою вогнепальною зброєю та повинні відповідати кваліфікаційним вимогам (не нижче 3-го розряду) професії «Охоронник» або «Охоронець. Відповідно до пункту 3 Порядку взаємодії органів та підрозділів поліції під час організації та виконання органами поліції охорони заходів з фізичної охорони об’єктів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 року № 577 «Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об’єктів» (надалі - Порядок) «Охорона об’єктів (майна), фізичних осіб, публічної безпеки та порядку органами та підрозділами поліції охорони забезпечується шляхом формування нарядів реагування (далі - НР)…» та п. 4 Порядку «До реагування на повідомлення про вчинення правопорушень та ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони залучаються сили та засоби органів і підрозділів Національної поліції України (далі - НПУ), що забезпечують публічну безпеку та порядок на території обслуговування». Відповідно до Законів України «Про Національну поліцію», «Про правовий режим надзвичайного стану», Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 877 (зі змінами), та Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 878 (зі змінами), з метою забезпечення найшвидшої нормалізації оперативної обстановки і відновлення правопорядку, усунення загрози життю чи здоров’ю громадян Міністерство внутрішніх справ України наказом від 10.12.2015 № 1560 затверджено Інструкцію про порядок переведення органів Національної поліції України на посилений варіант службової діяльності. Інструкцією визначено, що посилений варіант службової діяльності органів Національної поліції України, організація управління та особливості діяльності поліції в умовах його введення, може бути введений на території держави або в окремих її регіонах чи населених пунктах до введення в установленому порядку надзвичайного та/або воєнного стану за наявності реальної загрози безпеці або життю громадян, усунення якої є одним із основних завдань НПУ, в разі: повідомлення про обставини (події), що можуть призвести чи призвели до загострення оперативної обстановки, можуть створити чи створили загрозу життю (здоров’ю) громадян, їх конституційним правам і свободам; виникнення масових заворушень, що супроводжуються обмеженням певних прав і свобод людини; виникнення міжнаціональних і міжконфесійних конфліктів, блокування або захоплення особливо важливих об’єктів або окремих місцевостей, що загрожує безпеці громадян і порушує функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування; учинення терористичних актів; виникнення тяжких надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, що створюють загрозу життю і здоров’ю значної кількості населення; спроби захоплення державної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом насильства; введення правового режиму воєнного стану. Законом України «Про Національну поліцію» визначено те, що поліція здійснює охорону об’єктів права державної власності у випадках та порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами (стаття 23), а Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» визначено, що бібліотечний фонд національної бібліотеки України перебуває під охороною держави (стаття 7), зокрема, архівні документи, зібрані в бібліотеці, входять до складу Національного архівного фонду України згідно з Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» та для документів, що внесені або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання України, та документів, що є унікальними документами Національного архівного фонду України і зберігаються в бібліотеках, встановлюється особливий режим охорони (стаття 16). У Законі України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» зазначено, що Національний архівний фонд України є складовою частиною вітчизняної і світової культурної спадщини та інформаційних ресурсів суспільства, перебуває під охороною держави (стаття 4). Крім того, Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11. 2015 № 848-VIII (зі змінами) визначено, що з метою збереження унікальних наукових об’єктів (архівні фонди, колекції, особливо цінні та рідкісні видання, інші пам’ятки історії та культури) які мають виняткове значення для вітчизняної та світової науки, створюється Державний реєстр наукових об’єктів, що становлять національне надбання (стаття 16). Закон України «Про культуру» від 14.12.2010 № 2778-VI (зі змінами) визначає, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування забезпечують збереження культурних цінностей на території України, охорону культурної спадщини, збереження Музейного фонду України, Державного бібліотечного фонду України, Національного архівного фонду України; унікальні культурні цінності, що мають виняткове історичне, художнє, наукове та інше культурне значення для формування вітчизняного культурного простору і визначають внесок Українського народу у всесвітню культурну спадщину, визнаються об'єктами національного культурного надбання і включаються до Державного реєстру національного культурного надбання (стаття 16) та визначено, що національне культурне надбання — сукупність унікальних культурних цінностей, об'єктів культурної спадщини, що мають виняткове історичне значення для формування культурного простору України (загальні положення). Законом України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06.2000 № 1805-III (зі змінами) визначено, що об'єкти культурної спадщини, які знаходяться на території України, у межах її територіального моря та прилеглої зони, охороняються державою. Аналіз норм законодавства говорить про те, що законодавством України чітко визначено обов’язок держави здійснювати охорону об’єктів права державної власності, що мають та зберігають культурні цінності, культурну спадщину, фонди документальної спадщини й світу: Національний бібліотечний фонд, Національний архівний фонд України, зокрема, документи, що внесені або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання України, та документи, що є унікальними документами Національного архівного фонду України, наукові об’єкти, що становлять національне надбання та виходячи з міркувань та критеріїв забезпечення безпеки національної безпеки за такою складовою як гуманітарна, органами державної влади, місцевого самоврядування визначено, що в період дії правового режиму воєнного стану - умовах надзвичайного стану та особливого періоду у місті Києві поліція охорони повинна забезпечити охорону НБУВ як об’єкта зберігання фонду документальної спадщини й світу, а Національна поліція України (поліція) як центральний орган виконавчої влади згідно зі статтею 1 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 р. № 580-VIII (зі змінами) до системи якої згідно зі статтею 13 входить поліція охорони повинна забезпечити таку охорону відповідно до повноважень та прав, встановлених законодавством. Поліція охорони єдина в Україні охоронна структура, працівники якої мають визначені Законами України та іншими нормативно-правовими актами права та повноваження на озброєну охорону та застосування владних функцій щодо правопорушників, зокрема в період дії воєнного стану та особливого періоду. Як вбачається з наведених вище норм законодавства, інші суб’єкти охоронної діяльності не мають необхідних повноважень, визначених вищезазначеним законодавством України щодо охорони об’єктів зберігання фонду документальної спадщини й світу в особливий період, у період дії особливого періоду, воєнного стану та надзвичайного стану, зокрема, на застосування бойової нарізної вогнепальної зброї. Згідно з вищезазначеними нормативно-правовими актами та Статутом НБУВ, на Замовника покладено, зокрема, зберігання загальнодержавного універсального бібліотечного фонду і фонду документальної спадщини України та світу. Отже, ніхто, окрім поліції охорони не має повноважень технічно забезпечити охорону Об’єктів НБУВ, що підтверджено вищезазначеними нормативно-правовими актами. На підставі вищезазначеного, Замовник для закупівлі Послуг зобов’язаний залучити воєнізований підрозділ поліції охорони. Всі підрозділи поліції охорони є пов’язаними у розумінні Закону тому, що мають одного засновника. Так, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 № 834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» органи поліції охорони, утворені як територіальні органи Національної поліції, зокрема, Департамент поліції охорони як міжрегіональний територіальний орган Національної поліції та Управління поліції. У сфері управління Департамент поліції охорони знаходиться відділ воєнізованої охорони. Відділ воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони, згідно з даними, отриманими через аналітичну онлайн-систему YouControl з Єдиного державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та актуального витягу з Єдиного державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид діяльності 84.24 Діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки, в графі «перелік засновників юридичних осіб…» Відділу воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони (державна організація - Департамент поліції охорони (код ЄДРПОУ 40109110), який в свою чергу утворений на підставі Постанови Кабінету Міністрів № 834 є органом державної влади, в графі «перелік засновників юридичних осіб…», країна резиденства: Україна. Відповідно до Положення про Відділ воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони (далі – Відділ), затвердженого наказом Департаменту поліції охорони від 13.12.2016 № 190 у новій редакцій, наказу Департаменту поліції охорони від 11.09.2017 № 173 (далі – Положення про ВВОДПО), принципом та ідеєю створення Відділу є забезпечення публічної безпеки й порядку, боротьба зі злочинністю на місцевому рівні шляхом охорони об’єктів, майна державної та інших форм власності, запобігання та припинення правопорушень у місцях надання послуг охорони. Відділ здійснює послуги з охорони, що надаються на договірних засадах у порядку, встановленому законодавчими, підзаконними актами, а також нормативними актами МВС, організаційно-розпорядчими актами Національної поліції та Департаменту поліції охорони. У свою чергу, згідно із Законом України «Про Національну поліцію», Положенням про Відділ ВВОДПО, поліція охорони є єдиним суб’єктом охоронної діяльності, працівники якої, в тому числі працівники відділу, відповідно до нормативних актів МВС, організаційно-розпорядчих актів Національної поліції та Департаменту поліції охорони, мають право на застосування бойової нарізної вогнепальної зброї, також Відділ, зокрема, взаємодіє з органами та підрозділами поліції охорони, застосовує технічні засоби охоронного призначення з використанням радіочастот на умовах передбачених для правоохоронних органів, органів Національної поліції, забезпечує режим секретності і здійснення практичних заходів щодо забезпечення охорони та безпеки особливо важливих об’єктів держави в умовах особливого періоду та воєнного стану. Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (зі змінами), Законом України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VІ (зі змінами), Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (зі змінами) визначено, що охоронна діяльність підлягає ліцензуванню. Відділ здійснює охоронну діяльність згідно ліцензії від 14.03.2016 № 182 та є професійною спеціалізованою охоронною організацією, має сертифікати впровадження та застосування системи управління якістю відповідно до вимог стандартів у сфері послуг охорони об’єктів різних форм власності за допомогою фізичної охорони. Специфіка предмета Закупівлі в частині охорони Об’єктів НБУВ, зокрема в особливий період та у період правового режиму воєнного стану. Система охорони Об’єктів охорони НБУВ це єдиний комплекс організаційних охоронних заходів (фізична охорона та технічна охорона (ПЦО, охоронна сигналізація), дислокація (маршрути, штатна чисельність персоналу охорони; кількість, вид і склад нарядів (наряду); територія, будівля, споруда, забезпечення заходів охорони тощо), тобто обсяг і місце охорони, місцезнаходження замовника, а також встановлені внутрішньооб’єктовий та перепускний режими, що повинен забезпечувати запобіганню та/або недопущенню чи припиненню протиправних дій щодо них, зокрема злочинних посягань на бібліотечний фонд і фонд документальної спадщини України та світу з унікальними, цінними документами, документами Національного архівного фонду України, що є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємною складовою культурної спадщини, та для збереження їх фізичного стану, припинення несанкціонованого доступу до Об’єктів охорони НБУВ та забезпечення здійснення замовником цих Об’єктів всіх належних йому повноважень стосовно них, є інформацією з обмеженим доступом - конфіденційною, відповідно до Переліку відомостей, що становлять службову та іншу інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну), що є у володінні Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, затвердженого наказом генерального директора НБУВ від «27» грудня 2018 р. № 88-осн (зі змінами) вищезазначена інформація є конфіденційною. Відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII (зі змінами), статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (зі змінами) конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. Виходячи з міркувань та критеріїв забезпечення безпеки національної безпеки за такою складовою як гуманітарна, державними органами, органами місцевого самоврядування в умовах надзвичайного стану та особливого періоду у місті Києві визначено, що поліція охорони повинна забезпечити охорону НБУВ як об’єкта зберігання фонду документальної спадщини й світу, причому нормативно-правовими актами з обмеженим доступом, що дає підстави вважати про те, що інформація стосовно системи охорони Об’єктів охорони НБУВ, яка містить, зокрема, місцезнаходження замовника та місцезнаходження виконавця послуг, та місце надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або Особливостями в електронній системі закупівель) належить до інформації з обмеженим доступом та її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу безпеці замовника та виконавця. У пункті 13 Особливостей визначено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Пунктом 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг). Крім того, пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника… та у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або Особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який укладається відповідно до цього пункту та оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги). Отже, система охорони Об’єктів НБУВ є інформацією з обмеженим доступом – конфіденційною, що визначено нормативним актом НБУВ на підставі норм Законів України, що регулюють правовий режим конфіденційної інформації, оскільки розкриття такої інформації несе ризики для протиправних дій щодо Об’єктів охорони НБУВ, враховуючи категорію НБУВ як Об’єкта охорони та основні завдання НБУВ, визначені Статутом НБУВ, несе загрозу безпеці замовника та виконавця, зокрема у зв’язку з забезпеченням недоторканності, цілісності Об’єктів охорони НБУВ, запобіганню та/або недопущенню чи припиненню протиправних дій щодо них, зокрема злочинних посягань на бібліотечний фонд і фонд документальної спадщини України та світу з унікальними, цінними документами, документами Національного архівного фонду України, що є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємної складовою культурної спадщини, збереженню їх фізичного стану, припиненню несанкціонованого доступу до Об’єктів охорони НБУВ сторонніх осіб, у разі необхідності, протидії нападу та забезпеченню здійснення замовником цих Об’єктів всіх належних йому повноважень стосовно них. Враховуючи вищезазначене, норми Особливостей та Закону, Замовник може зазначити в електронній системі закупівель інформацію про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника як назву адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назву адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги). На підставі вище викладеного, документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин є: Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами) та Указ Президента України від 14.01.2025 № 26/2025, затвердженого Законом України від 15.01.2025 № 4220-IX); Закон України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (зі змінами); Закон України «Про оборону України» від 06.12.1991 № 1932-XII (зі змінами); Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII (зі змінами); Закон України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 р. № 580-VIII (зі змінами); постанови Кабінету Міністрів України № 13.12.2000 № 1833-034 від 15.08.2023 № 857-09 НБУВ згідно з якими НБУВ включена Київською міською радою (Київською міською державною адміністрацією) до переліку об’єктів першої та другої категорії, що підлягають охороні та обороні в умовах надзвичайного стану і особливого періоду у місті Києві силами поліції охорони; Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, затвердженим зазначеною постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» та наказ Міністерства освіти України від 31.01.2024 № 113 «Про визначення Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період»; Критерії та порядок,за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650) «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та наказ Міністерства освіти України від 14.02.2025 № 233 «Про визначення Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського критично важливою для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період»; Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (зі змінами); Порядок визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, яким визначено, що до переліку можуть включатися особливо важливі об’єкти права державної власності з числа об’єктів, зазначених у статті 3 Закону України “Про управління об’єктами державної власності”, затверджений постановою Кабінет Міністрів України від 19.06.2013 № 421 (зі змінами); Критерії, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 01.09.2015 № 1053; постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» від 21.11.2018 р. № 975 та Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (п. 11); Інструкція про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів та Порядок взаємодії органів та підрозділів поліції під час організації та виконання органами поліції охорони заходів з фізичної охорони об’єктів, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 № 577 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08. 2017 за № 989/30857; Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.02. 2013 № 97; Положення про Національну поліцію, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 877 (зі змінами); Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 878 (зі змінами); Інструкція про порядок переведення органів Національної поліції України на посилений варіант службової діяльності з метою забезпечення найшвидшої нормалізації оперативної обстановки і відновлення правопорядку, усунення загрози життю чи здоров’ю громадян, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 10.12.2015 № 1560; постанова Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 № 834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ»; Положення про Відділ воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони, затверджене наказом Департаменту поліції охорони від 13.12.2016 № 190 у новій редакцій, наказу Департаменту поліції охорони від 11.09.2017 № 173; Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03. 2015 № 222-VIII (зі змінами); Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (зі змінами); Ліцензія, видана наказом Міністерством внутрішніх справ України Департаменту поліції охорони від 14.03.2016 № 182 та сертифікати про впровадження та застосування системи управління у відповідності до вимог стандартів у сфері послуг охорони об’єктів різних форм власності за допомогою фізичної охорони, зареєстровані в реєстрі ДЦС ЗОП за №№ ДЦС ЗОП.0001-23, ДЦС ЗОП.0002-23; Статут НБУВ, затверджений розпорядженням Президії НАН України від 06.07.2023 № 346 (нова редакція); Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» від 27.01.1995 № 32/95-ВР (зі змінами); Закон України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12. 1993 № 3814-XII (зі змінами); Закон України «Про культуру» від 14.12.2010 № 2778-VI (зі змінами); Указ Президента України «Про надання Центральній науковій бібліотеці імені В. І. Вернадського статусу національної» від 05.04.1996 № 244/96; Положення про Фонд Президентів України», затверджене Президентом України 11.10.1996 № 936/96; Порядок державного обліку документів Національного архівного фонду, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 27.09.2013 № 2045/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.10.2013 за № 1695/24227 (п. 12); Положення про Архівний фонд Національної академії наук України та Положення про Інститут архівознавства НБУВ, затверджені постановою Президії НАН України від 05.12. 2001 р. № 299; Список юридичних осіб – джерел формування Національного архівного фонду, схваленому Експертно-перевірною комісією Національної академії наук України (протокол засідання від 29.09.2011 № 3); Перелік наукових об’єктів, що становлять національне надбання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2001 р. № 1709 та свідоцтво серії АН № 53, видане Міністерством освіти і науки України 19.02.2009 Витяг з Єдиного державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Враховуючи вищевикладене обґрунтування підстави закупівлі та документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин, з метою забезпечення наявної потреби Замовника в закупівлі послуг з воєнізованої охорони об’єктів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у яких зберігається бібліотечний фонд, який є національним культурним надбанням, зокрема, документи Національного архівного фонду, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги» на 2025 рік, а саме: забезпечення зберігання загальнодержавного універсального бібліотечного фонду і фонду документальної спадщини України та світу, який відповідно до п. 5.7. Статуту є складовою частиною матеріально-технічної бази НБУВ, забезпечення недоторканності, цілісності Об’єктів охорони НБУВ, що мають особливий статус та підлягають охороні та обороні в умовах надзвичайного стану, особливого періоду, воєнного стану у місті Києві та на території України, є об’єктами підвищеного криміногенного ризику І категорії, запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо них, зокрема злочинних посягань на бібліотечний фонд і фонд документальної спадщини України та світу з унікальними, цінними документами, документами Національного архівного фонду України, що є національним культурним надбанням українського народу, невід’ємної складовою культурної спадщини, збереження їх фізичного стану, припинення несанкціонованого доступу до Об’єктів охорони НБУВ сторонніх осіб, у разі необхідності, протидії нападу та забезпечення здійснення Замовником цих Об’єктів всіх належних йому повноважень стосовно них, забезпечення режиму конфіденційності стосовно системи охорони НБУВ на загальну суму 9 620 627, 68 грн. (Дев’ять мільйонів шістсот двадцять тисяч шістсот двадцять сім гривень 68 копійок ) в тому числі ПДВ – 1 603 437, 95 грн., Замовник укладає договір без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі абзацу четвертого підпункту п’ятого пункту 13 Особливостей з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом з Відділом воєнізованої охорони Департаменту поліції охорони.
Очікувана вартість: 9 620 627.68 UAH з ПДВ

Тендерна документація

Номенклатура

Назва
Кількість
Період постачання
Місце постачання
Послуги з воєнізованої охорони об’єктів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у яких зберігається бібліотечний фонд, який є національним культурним надбанням, зокрема, документи Національного архівного фонду, код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги»
Код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
Кількість 2 послуга
Період постачання до 31.12.2025
Місце постачання Відповідно до документації

Результати торгів

Учасник
Ціна пропозиції
Результати кваліфікації
Док-ти
Пропозиція
ВІДДІЛ ВОЄНІЗОВАНОЇ ОХОРОНИ ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ
Ціна пропозиції 9 620 627.68 UAH з ПДВ
Результати кваліфікації
Переможець
24.02.2025 16:12
Документи 0
Скарги 0

Контракти

Номер: 2edfd9ed7fe043389cf4898cbad49bab
Ідентифікатор договору: UA-2025-02-24-011536-a-c1
Постачальник: ВІДДІЛ ВОЄНІЗОВАНОЇ ОХОРОНИ ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ
Номер договору: № 16-Д/2025
Сума договору: 9 620 627.68 UAH з ПДВ
Сума договору: 8 017 189.73 UAH без ПДВ
Період дії договору: 01.01.2025 00:00 - 31.12.2025 00:00
Дата підписання: 24.02.2025 15:43
Статус:
Підписаний
pdf
Договір.pdf