ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія (електрична енергія)
З метою невідкладного здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації техногенного характеру (НС унаслідок аварії в системах забезпечення населення питною водою, код 10830) об’єктового рівня, що склалися у Краснопавлівському водосховищі (згідно з протоколом засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Харківської області) та недопущення виникнення наслідків недостатнього виконання комплексу заходів щодо зупиненню зниження рівня води джерела централізованого водопостачання нижче проектних позначок водозабірної споруди на Краснопавлівському водосховищі (в тому числі негайна ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій у Краснопавлівському водосховищі) та з метою підвищення рівня води у Краснопавлівському водосховищі, вище мінімально-допустимих проектних позначок для зазначеного водосховища замовником застосовується переговорна(скорочена) процедура закупівлі згідно п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" Кошти мають виключно цільове призначення, а саме - для здійснення заходів, пов’язаних із ліквідацією надзвичайної ситуації техногенного характеру внаслідок порушення сталого забезпечення населення м. Харкова та частини населених пунктів Харківської області питною водою, та не можуть бути використані з іншою метою.
Класифікатор ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергіяАналіз за цим CPV
Вид предмету закупівлі:Товари
goods
Умова застосування:Виникнення особливих економічних обставин з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій
emergency
Обґрунтування умови застосування:Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для здійснення заходів, пов’язаних із ліквідації надзвичайної ситуації техногенного характеру внаслідок порушення сталого забезпечення населення м. Харкова та частини населених пунктів Харківської області питною водою, відповідно до якого за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів (для Державного агентства водних ресурсів) виділено – 31 325 тис. гривень та 3,0 млн грн з резервного фонду обласного бюджету Харківської області.
Зазначені кошти мають виключно цільове призначення, а саме - для здійснення заходів, пов’язаних із ліквідацією надзвичайної ситуації техногенного характеру внаслідок порушення сталого забезпечення населення м. Харкова та частини населених пунктів Харківської області питною водою, та не можуть бути використані з іншою метою.
Слід зазначити, що згідно з Порядком використання коштів резервного фонду державного бюджету резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру, з метою, зокрема, здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру, а також заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків. Тобто, у вказаних випадках існує потреба невідкладного виділення коштів та можливість їх використання у скорочені терміни.
Підставою для прийняття вказаного вище розпорядження КМУ та виділення коштів з резервного фонду стало зниження рівня води джерела централізованого водопостачання нижче проектних позначок водозабірної споруди на Краснопавлівському водосховищі, що є одним з джерел централізованого господарсько-питного водопостачання Харківської області.
Рівень води у Краснопавлівському водосховищі знизився нижче мінімальних проектних позначок водозабірної споруди, унаслідок чого, виникла аварія у системах забезпечення населення Харківської області питною водою.
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 06.08.2018 № 658 «Про затвердження Класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій» надзвичайна подія, пов’язана з водообміном у Краснопавлівському водосховищі, визначається як «надзвичайна ситуація».
(Розділ I пункт 68. Зниження рівня води джерела централізованого водопостачання нижче проектних позначок водозабірної споруди).
За походженням ця надзвичайна ситуація визначається відповідно до Класифікатора надзвичайних ситуації ДК 019:2010 як «надзвичайна ситуація техногенного характеру» (НС унаслідок аварії в системах забезпечення населення питною водою, код 10830).
Відповідно до п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368 «Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями», зазначена надзвичайна ситуація визначається як «надзвичайна ситуація об’єктового рівня»
Дана «надзвичайна ситуація об’єктового рівня» підтверджується протоколом №29 засідання Харківської регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 30.11.2021 р. «Про надзвичайну ситуацію, пов’язану з водообміном у Краснопавлівському водосховищі».
Також направлено повідомлення до Державної служби України з надзвичайних ситуацій про виникнення надзвичайної ситуації об’єктового рівня, пов’язаної з водообміном у Краснопавлівському водосховищі, та загрозу підвищення рівня надзвичайної ситуації з «об’єктового» до «регіонального» рівня, унаслідок можливого припиненням питного водопостачання частини споживачів міста Харків та низки населених пунктів Харківської області, у разі не проведення водообміну (підвищення рівня води) у Краснопавлівському водосховищі, відповідно до розділу I, підрозділу II, пункту 1 наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 11.10.2014 р. № 578 «Про Табель термінових та строкових донесень з питань цивільного захисту» (форма 2/НС-1).
Департаментом житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації підготовлений експертний висновок щодо виникнення аварії на системах питного водопостачання, внаслідок зниження рівня води у Краснопавлівському водосховищі (технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду державного та обласного бюджетів).
В зв’язку з надзвичайною ситуацією, пов’язаною з водообміном у Краснопавлівському водосховищі, для здійснення заходів з ліквідації її наслідків, зважаючи на прийняття зазначеного вище розпорядження та враховуючи надзвичайну ситуацію техногенного характеру, пов’язану з водообміном у Краснопавлівському водосховищі, Управління каналу Дніпро-Донбас має нагальну потребу у здійсненні закупівель згідно затвердженого та погодженого переліку витрат на здійснення заходів щодо запобігання та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, пов’язаної з водообміном у Краснопавлівському водосховищі, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України.
Варто врахувати, що Урядом також вживаються заходи з метою спрощення та пришвидшення низки процедур під час розпорядження та виділення коштів з резервного фонду у разі виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема 02.07.2020 р. прийнято постанову № 543 «Про внесення змін до Порядку використання коштів резервного фонду бюджету».
На сьогодні Управління каналу Дніпро-Донбас має нагальну потребу в підготовці матеріально–технічної бази для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, пов’язаних з водообміном у Краснопавлівському водосховищі. З урахуванням того, що ситуації у Краснопавлівському водосховищі, у встановленому законодавством порядку присвоєно статус надзвичайної ситуації об’єктового рівня, що стало підставою для виділення відповідних асигнувань з резервного фонду державного бюджету, а також з обласного бюджету Харківської області, застосування саме переговорної процедури закупівлі дозволить у найкоротший термін забезпечити Управління каналу Дніпро-Донбас матеріально-технічною базою та дозволить здійснити заходи які необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Відповідно до ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток при нагальній потребі здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.
Враховуючи вищевикладене, з метою невідкладного здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації техногенного характеру (НС унаслідок аварії в системах забезпечення населення питною водою, код 10830) об’єктового рівня, що склалися у Краснопавлівському водосховищі (згідно з протоколом засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Харківської області, про який зазначено вище) та недопущення виникнення наслідків недостатнього виконання комплексу заходів щодо зупинення зниження рівня води джерела централізованого водопостачання нижче проектних позначок водозабірної споруди на Краснопавлівському водосховищі (в тому числі негайна ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій у Краснопавлівському водосховищі) та з метою підвищення рівня води у Краснопавлівському водосховищі, вище мінімально-допустимих проектних позначок для зазначеного водосховища замовником застосовується переговорна процедура закупівлі.
Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої статті 40 Закону, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування)