• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзду по вул. Коцюбинського від буд. №1 до буд. №44 в смт. Глеваха Васильківського району Київської області

Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі

Завершена

2 773 071.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 865.36 UAH
Період оскарження: 21.05.2021 13:23 - 15.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Незаконні дії та бездіяльність замовника

Номер: 256ef898b8124a1ea5661a6dd0d92121
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-21-001593-c.c1
Назва: Незаконні дії та бездіяльність замовника
Скарга:
СКАРГА (Частина 1) 21.05.2021 Глевахівською селищною радою (далі-Замовник) розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзду по вул. Коцюбинського від буд. №1 до буд. №44 в смт. Глеваха Васильківського району Київської області» за № UA-2021-05-21-001593-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» (далі – Скаржник) має намір прийняти участь у зазначеній процедурі. 04.06.2021 року, перед днем подачі тендерних пропозицій, замовником за власним бажанням без пояснень і мотивації внесено зміни до тендерної документації, з порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Так, відповідно до частини другої статті 24 Закону, зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації. Відповідно до Академічного тлумачного словника, слово «зміна» має значення «1. Перехід, перетворення чого-небудь (перев. стану, руху, ознаки, властивості і т. ін.) у щось якісно інше; змінювання. 2. Заміна кого-, чого-небудь кимось, чимось іншим.» З аналізу ч. 2 ст. 24 Закону вбачається, що поряд зі змінами до Тендерної документації, замовник повинен опублікувати у системі закупівель перелік змін, які внесені до тендерної документації. Такий висновок випливає з того, що публікації нової редакції тендерної документації не достатньо аби виконати волю законодавця. Додатково слід опублікувати перелік внесених змін. Отже, зазначення у такому переліку зміни на кшталт «нова редакція тендерної документації» не має сенсу, адже у системі закупівель і так опубліковано нову редакцію ТД. Аналіз п. 3 ч 1 ст 10 Закону приводить до того ж висновку. Отже, замовник під час внесенні змін повинен розписати – які саме положення тендерної документації змінено, з посиланням на розміщення таких положень у тендерній документації та нову редакцію таких положень. Іншого варіанту поведінки замовника законом не передбачено. Порушуючи наведені вище вимоги законодавства і не викладаючи перелік змін замовник порушує і принцип прозорості закупівель на всіх стадіях (ст. 5 Закону), адже учасники закупівлі і сторонні особи змушені шукати внесені замовником зміни самостійно, витрачаючи додатковий час на підготовку пропозиції. Всупереч вимогам п.3. ч.1 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Глевахівська селищна рада при внесенні змін опублікувала окремим документом наступний їх перелік: 1. Викласти титульну сторінку тендерної документації в новій редакції. 2.Викласти тендерну документацію в новій редакції. Такий перелік не відображає суті змін, не вказує на конкретні положення Тендерної документації, які було змінено, порушує принцип прозорості закупівель, порушує загальноправовий принцип законності у діяльності органів влади і самоврядування (ст. 19 Конституції України), порушує права ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» на ефективну участь у закупівлі шляхом оперативної підготовки документації, реагування на внесені зміни у встановлені для подання пропозиції строки. Відтак, Замовник повинен опублікувати внесені до Тендерної документації зміни із зазначенням конкретних положень ТД, які було змінено і відповідних їм нових редакцій положень ТД; положень ТД, яких не існувало у попередній версії, але були внесені до нової версії; положень ТД, які були повністю виключені з ТД. Оскільки Замовник складає Тендерну документацію у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі, ЦК України, ГК України, ЗУ «Про місцеве самоврядування», чинних ДБН, ДСТУ й інших будівельних норм і стандартів, то внесені ним зміни повинні бути мотивовані певними потребами закупівлі, і повинні ґрунтуватися на законодавстві. Відповідно до ч 1 ст 24 Закону, Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Ці ж само положення містилися у Розділі ІІ пункті 1 попередньої версії Тендерної документації, а також у Розділі ІІ пункті 1 нової Тендерної документації. Оскільки зміни до Тендерної документації Замовником були внесені після закінчення строку уточнень (аж напередодні подання тендерних пропозицій), що об’єктивно унеможливлює подання запитань щодо внесених змін, Замовник у новій редакції Тендерної документації та у системі закупівель повинен збільшити строк уточнень щодо внесених змін, відповідно до п. 3 ч 1 ст 10, ч. 1 ст 24 Закону та/або надати роз’яснення про причини і мотиви внесення змін із посиланням на відповідні норми законодавства. Непродовженням строку для уточнень Замовник позбавив ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» передбаченого ч. 1 ст. 24 Закону права на звернення до Замовника за роз’ясненнями та права на звернення до Замовника з вимогою про усунення порушень законодавства. Таким чином, дії замовника є незаконними і порушують принцип ефективності, недискримінації, відкритості та прозорості на усіх стадіях закупівлі (ст. 5 Закону). Тому, Замовником має бути продовжено строк уточнень відповідно до Закону. Згідно п.4 ст.22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість, окремі положення тендерної документації в новій редакції ставлять більш суворі вимоги до Учасників закупівлі, дискримінують їх і обмежують конкуренцію. Так, у додатку 5 до Тендерної документації версії від 21.05.21 у розділі 2 вимагалося від учасника надати у складі пропозиції не менше двох аналогічних договорів. Аналогічним вважається повністю виконаний протягом трьох останніх років договір, який співставний за складом та характером робіт по будівництву та/або реконструкції та/або капітальному ремонту доріг (їх частини). У новій редакції ТД від учасника вимагається не менше п’яти аналогічних договорів). Аналогічним вважається повністю виконаний договір по будівництву та/або реконструкції та/або капітальному/поточному ремонту доріг (їх частин). Тобто, Замовник необґрунтовано без пояснень кількісно збільшив число договорів, які вимагаються від учасників, виключив фразу «який співставний за складом та характером робіт», чим погіршив становище учасника закупівлі по відношенню до того, яке було при попередній редакції ТД. Оскільки ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не укладалися договори на капітальний/поточний ремонт доріг або їх частин у кількості що вимагається замовником, а строк для уточнень замовником не продовжено, ми позбавлені можливості вияснити у замовника які саме договори вімигаються від учасника закупівлі і чи будуть валідними договори на поточний ремонт дорожнього покриття. ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» має досвід робіт аналогічний предмету закупівлі і може це підтвердити наявними: двома договорами на капітальний ремонт доріг; Одним договором на капітальний ремонт дорожнього покриття; одним договором на відновлення (ремонт) дорожнього покриття та елементів мощення; Одним договором капітально ремонту асфальтового покриття. Оскільки вираз «капітальному/поточному ремонту доріг (їх частин)» у Тендерній документації замовника до змін не був дискримінаційним, щодо нього не ставилися запитання. Зі збільшенням кількості необхідних договорів виникла потреба уточнення – чи відносяться за версією замовника дорожнє покриття або асфальтове покриття до частин доріг, а чи замовник веде мову про топографічні межі об’єкта (наприклад частина дороги від будинку 1 до будинку 10). Зазначені вище обставини дискримінують участь ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у закупівлі № UA-2021-05-21-001593-c і повністю ставлять її в залежність від волі Замовника і зручного йому способу оцінки пропозиції. Крім перелічених вище порушень, під час змін, Тендерна документація поповнилась новими «прихованими» вимогами, які розміщені у нетипових місцях, а саме: не у розділі Інструкція з підготовки тендерної документації. Зокрема, у інформаційному розділі «І Загальні положення» у пункті 7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» після змін опинилася вимога про надання учасником довідки щодо згоди з положеннями даного пункту, хоча дані положення про мову дублюють відповідні положення ЗУ «Про публічні закупівлі». Ми вважаємо, що поповнення Тендерної документації такими змінами поєднане з непублікацією детального переліку змін, спрямоване на ускладнення учасникам участі у закупівлі і порушує принцип добросовісної конкуренції. До відома Колегії, Глевахівська селищна рада і раніше порушувала законодавство у сфері закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог тендерної документації (рішення АМКУ від 04.03.2021 №4192). Згідно статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення , усунути будь-які дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. З урахуванням вищезазначеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ»; Зобов’язати Замовника вчинити наступні дії: 1) опублікувати перелік змін до Тендерної документації із зазначенням конкретних змін, які було внесено (посиланням на пункт попередньої ТД; зазначення тексту нової редакції такого пункту або посилання на його розміщення у новій ТД; положень ТД, яких не існувало у попередній версії, але були внесені до нової версії; положень ТД, які були повністю виключені з ТД тощо) 2) Зобов’язати замовника надати роз’яснення про підстави внесення щодо кожної зміни (або їх груп), з посиланням на конкретні потреби закупівлі, які викликали необхідність внесення змін, а у разі наявності будівельних норм чи стандартів, що регулюють змінені частини ТД – додатково послатися на конкретні положення таких норм і стандартів як підставу внесення змін. 3) встановити новий строк уточнень відповідно до ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»; 4) виключити зі складу тендерної документації дискримінаційну вимогу про надання учасниками п’яти аналогічних договорів в підтвердження їх досвіду Директор ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» Петросян А.К.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2021 20:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.07.2021 21:58
Автор: ТОВ РЕГДОРСТРОЙ, Петросян Артур Каджикович +380984100044 regdorstroy2014@gmail.com