-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
для забезпечення безперебійної та сталої роботи бюджетних установ та забезпечення населених пунктів вуличним освітленням
Торги не відбулися
308 324.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 542.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 542.00 UAH
Період оскарження:
20.05.2021 17:32 - 02.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо ЦОК та ІКЦ
Номер:
20ac93e645954aceb8f49e97145f9a87
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-012464-b.a2
Назва:
Щодо ЦОК та ІКЦ
Вимога:
Шановний замовник!
Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень.
Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року.
В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав Довідку про створення Учасником на території Миколаївської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів
Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново.
Наші доводи та обґрунтування.
Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства.
Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р.
Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року.
Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності Центру обслуговування клієнтів або структурного підрозділу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення.
Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Миколаївської області.
В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2021 11:18
Вирішення:
«Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляю, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час, на території Миколаївської області є в наявності центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.06.2021 20:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
bd0903d5cd914c9093cab1e8f92bedc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-012464-b.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до п.9.7. Проекту договору, Замовником встановлено, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі набуття постачальником статусу «дефолтного», в зв’язку з чим постачання електричної енергії покупцю буде здійснюватись постачальником «останньої надії», постачальник зобов’язаний відшкодувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та договірною ціною (тарифом) договору та повне відшкодування збитків завданих у зв’язку з неможливістю виконання постачальником свої гарантійних зобов’язань. слід зазначити, що відповідно до п.3.4.2. ПРРЕЕ Постачальник «останньої надії» надає послуги з постачання електричної енергії споживачам у разі: 1) банкрутства, ліквідації попереднього електропостачальника; 2) завершення строку дії ліцензії, зупинення або анулювання ліцензії з постачання електричної енергії споживачам попереднього електропостачальника; 3) невиконання або неналежного виконання електропостачальником Правил ринку, Правил ринку НДН та ВДР, що унеможливило постачання електричної енергії споживачам; 4) необрання споживачем електропостачальника, зокрема після розірвання (припинення) договору з попереднім електропостачальником; 5) в інших випадках, передбачених цими Правилами. Згідно з п.6.2.2. ПРРЕЕ, у разі банкрутства, ліквідації, завершення строку дії або анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії попереднього електропостачальника, а також у разі припинення його участі на ринку електричної енергії електропостачальник протягом 1 робочого дня повідомляє про це споживача (споживачів), відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника «останньої надії», на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача (таких споживачів), із зазначенням дати, з якої такий електропостачальник припинить здійснювати постачання електричної енергії споживачу (споживачам). Сам порядок переходу споживачем до постачальника «останньої надії» врегульовано розділом VI. Зміна електропостачальника (6.2. Порядок зміни електропостачальника на постачальника «останньої надії»). Слід зазначити, що відповідно до даного розділу, законодавець не встановлює обов’язку для постачальника, у разі переходу споживача до постачальника «останньої надії», відшкодовувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та договірною ціною (тарифом) договору чи будь-якого відшкодування збитків. Таким чином Замовник намагається нав’язати постачальникам обов’язки, що містять дискримінаційні вимоги та не передбачені жодним нормативно-правовим актом. Зокрема, Правил роздрібного ринку електричної енергії, зокрема розділ V. Права, обов’язки та відповідальність учасників роздрібного ринку, не покладають на Постачальників таких обов’язків, а Споживачам не надають права вимагати виконання таких вимог від останніх. Звертаємо увагу Замовника на той факт, що відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Беручи до уваги вищезазначене, з метою уникнення порушення Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, звертаємося до вас з вимогою щодо виключення даного пункту з проекту договору. В противному випадку будемо змушені звернутися до АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2021 11:14
Вирішення:
«Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляю, що п. 9.7. Проекту договору, передбачає відповідальність Постачальника у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі набуття постачальником статусу «дефолтного», тобто у разі невиконання Постачальником Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України. Нормами Цивільного та Господарського кодексів України передбачена можливість застосування санкцій за порушення умов договору, а також відшкодування збитків, які виникли в наслідок порушення зобов’язань.
У разі набуття Постачальником статусу «дефолтного» у наслідок порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, що призведе до вимушеного переходу Споживача до постачальника «останньої надії» різниця між тарифами постачальника «останньої надії», та тарифу за результатом аукціону будуть розглядатися Споживачем як збитки, які виникли у зв’язку з порушенням Постачальником зобов’язань.»
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.06.2021 20:03