• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (послуги з аудиторського підтвердження річної фінансової звітності підприємства, складеної відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку в Україні складеної за 2019, 2018, 2017 роки)

Завершена

990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
Період оскарження: 20.05.2021 16:27 - 26.05.2021 16:31
Вимога
Відхилено

Неправомірна дискваліфікація

Номер: cba7978efd754c4b80cf557475cede35
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-20-002910-a.c3
Назва: Неправомірна дискваліфікація
Вимога:
Відповідно до інформації (протоколу) щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 39 від 07.06.2021 року Замовник (ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго») відхилив пропозицію учасника спрощеної закупівлі ТОВ «Аудиторська фірма «Нюанс-Аудит» з підстави використання останнім удосконаленого електронного підпису, а не кваліфікованого електронного підпису. Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають: • органи державної влади; • органи місцевого самоврядування; • підприємства, установи та організації державної форми власності; • державні реєстратори, нотаріуси; • та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону. Відповідно Замовники, що підпадають під зазначені вище категорії при діях в електронній системі закупівель мають використовувати кваліфікований електронний підпис, який має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі). Згідно з пп. 1 п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» № 193 від 03.03.2020 року, удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Відповідно до абз. 2 п. 1 вказаної Постанови до 05 березня 2022 року приватний бізнес має право використовувати удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто учасники закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами. Тендерною документацією Замовника (ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго») не передбачено виключеність накладення саме кваліфікованого електронного підпису. Окремо звертаємо увагу на те, що протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 39 від 07.06.2021 року підписаний Замовником (ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго») удосконаленим електронним підписом. Підписувачі Підписувач Хмільник Петро Миколайович П.І.Б. Хмільник Петро Миколайович РНОКПП 2423402199 Організація (установа) Державне міське підприємство "Івано-Франківськтеплокомуненерго" Код ЄДРПОУ 03346058 Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 16:48:10 07.06.2021 Сертифікат виданий АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна" Серійний номер 170C650700000000000000000000000000000001 Тип носія особистого ключа Незахищений Алгоритм підпису ДСТУ-4145 Тип підпису Удосконалений Сертифікат Кваліфікований Враховуючи вищевказане, вважаємо, що рішення № 39 від 07.06.2021 року уповноваженої особи ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго» щодо відхилення пропозиції учасника - ТОВ «Аудиторська фірма «Нюанс-Аудит» за предметом закупівлі код ДК 021:2015 - 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (послуги з аудиторського підтвердження річної фінансової звітності підприємства, складеної відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку в Україні складеної за 2019, 2018, 2017 роки) безпідставним і вимагаємо скасувати п. 2 зазначеного рішення, зокрема інформацію стосовно ТОВ «Аудиторська фірма «Нюанс-Аудит».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на вимогу № UA-2021-05-20-002910-a.c3 від 09.06.2021 р. повідомляємо наступне. Попри те, що п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» передбачає можливість представникам приватного бізнесу використовувати удосконалені електронні підписи до 05.03.2022 р., учасники закупівлі повинні були враховувати вимоги самого Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Твердження скаржника про те, що умовами закупівлі не було передбачено виключеність накладення саме кваліфікованого електронного підпису не відповідає дійсності. Відповідно до п. 6 Додатку 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в умовах до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником в Оголошенні кольорових сканованих копій/оригіналів, з накладанням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника закупівлі. Враховуючи наведене вище, кожен бажаючий взяти участь у закупівлі, за відсутності кваліфікованого електронного підпису, повинен був забезпечити його виготовлення та подати пропозицію у відповідності до вимог Оголошення. Не дотримання ж згаданої вище вимоги, є підставою для відхилення пропозиції учасника. Додатково повідомляємо, що відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. 20.05.2021 р. ТОВ «БДО» було подано вимогу № UA-2021-05-20-002910-a.a1 щодо внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині можливості підписання пропозиції двома альтернативними підписами: УЕП або КЕП. У відповідь на дану вимогу замовник повідомив, що ч. 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Зважаючи на те, що КЕП можна отримати в будь-якому обраному акредитованому центрі сертифікації ключів, дана вимога Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не є такою, що обмежує участь суб’єктів господарювання у процедурі закупівлі. У зв’язку з цим, вимогу було відхилено. Таким чином, і вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі і позиція замовника, що відображена у відповіді на вимогу були чіткими та зводилися до того, що для успішної участі у торгах учасники повинні використовувати виключно кваліфікований електронний підпис. Враховуючи наведене вище, пропозиція учасника ТОВ «АУДИТОРСЬКА ФІРМА "НЮАНС-АУДИТ» була правомірно відхилена замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо скасування рішення про дискваліфікацію

Номер: d943a7d057344ecd9a9afbcb7bc266be
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-20-002910-a.a2
Назва: Вимога щодо скасування рішення про дискваліфікацію
Вимога:
Вимога щодо скасування рішення про дискваліфікацію ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» надає вимогу на скасування рішення уповноваженої особи ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго» (пункт 3 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.06.2021 року № 39) про відхилення пропозиції учасника ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» за предметом закупівлі, код ДК 021:2015 - 79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги (послуги з аудиторського підтвердження річної фінансової звітності підприємства, складеної відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку в Україні складеної за 2019, 2018, 2017 роки), ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-20-002910-а. Пропозицію ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» було відхилено з таких підстав: Відповідно до п.п. 1 п. 8 Додатку 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) у складі пропозиції Учасник має надати Довідку в довільній формі, що свідчить про досвід Учасника у наданні аудиторських послуг ЗА будь який період 2019-2020 років за наведеною формою (не менше трьох договорів). Для документального підтвердження надаються документи, що підтверджують виконання зазначених договорів в повному обсязі та оригінали позитивних листів-відгуків від організації-контрагента щодо якості та своєчасного виконання умов договору (надається до усіх договорів зазначених у довідці). У складі пропозиції ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» надано довідку про досвід ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» у наданні аудиторських послуг за період 2019-2020 роки від 31 травня 2021 р. № 634 яка не свідчить про досвід Учасника у наданні аудиторських послуг ЗА будь який період 2019-2020 років в повному обсязі з огляду на наступне, а саме: Відповідно до інформації, зазначеній у довідці, договір № 151 від 04.11.2020 року укладений з ВАТ «Тернопільобленерго» та акту наданих послуг був виконаний у повному обсязі 31.03.2021 року та договір №42 від 14.12.2020 року укладений з ТОВ «Молочно-виробничий комплекс «Єкатеринославський» та акту наданих послуг був виконаний у повному обсязі 23.04.2021 року. Згідно з зазначеними актами Учасник надавав послуги з аудиту річної фінансової звітності ЗА 2020 рік. Ураховуючи зазначене, інформація та документи які надані у складі пропозиції, не свідчать та документально не підтверджують досвід Учасника у наданні аудиторських послуг саме, ЗА будь який період 2019-2020 років, що не відповідає умовам оголошення в цій частині. Маємо зазначити, що у складі пропозиції ми, згідно до Оголошення, надали Довідку в довільній формі, що свідчить про наш досвід у наданні аудиторських послуг за періоди 2019-2020 років наступним клієнтам: - Комунальне підприємство «Харківські теплові мережі»: період аудиту фінансової звітності (період надання аудиторських послуг) - за 2018-2019 роки; - Відкрите акціонерне товариство «Тернопільобленерго»: період аудиту фінансової звітності (період надання аудиторських послуг) - за 2020 рік; - Товариство з обмеженою відповідальністю «Молочно-виробничий комплекс «Єкатеринославський»: період аудиту фінансової звітності (період надання аудиторських послуг) - за 2020 рік. Всі зазначені договори надані з документами, що підтверджують їх повне виконання, та оригіналами позитивних листів-відгуків від організацій-контрагентів щодо якості та своєчасного виконання умов договору. Якщо Замовник вважав, що послуги, які підтверджують досвід Учасника, мають бути повністю виконані В 2019-2020 роках, то він мав би зазначити в Оголошенні більш чітке формулювання: Учасник має надати Довідку в довільній формі, що свідчить про досвід Учасника у наданні аудиторських послуг В 2019-2020 роках, або ПРОТЯГОМ 2019-2020 років. Однак Замовник зазначив, що Учасник має надати Довідку в довільній формі, що свідчить про досвід Учасника у наданні аудиторських послуг ЗА будь який період 2019-2020 років. Звертаємо Вашу увагу на те, що аудиторські послуги ЗА період 2020 року (закінчується 31 грудня 2020 року) не можуть бути повністю виконані раніше 2021 року. Вважаємо, що надана нами Довідка від 31.05.2021 року № 634, свідчить про досвід у наданні нашою фірмою аудиторських послуг ЗА зазначені в ній періоди 2019-2020 років в повному обсязі. З огляду на зазначене вище, вважаємо рішення уповноваженої особи ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго» щодо відхилення пропозиції учасника ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» за предметом закупівлі, код ДК 021:2015 - 79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги (послуги з аудиторського підтвердження річної фінансової звітності підприємства, складеної відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку в Україні складеної за 2019, 2018, 2017 роки), безпідставним і вимагаємо скасувати пункт 3 зазначеного рішення від 07.06.2021 року № 39. У разі невиконання наших законних вимог, залишаємо за собою право щодо направлення скарги до Державної аудиторської служби України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на вимогу №UA-2021-05-20-002910-a.a2 від 08.06.2021 р. повідомляємо наступне. Відповідно до пп. 1 п. 8 Додатку 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) у складі пропозиції Учасник має надати Довідку в довільній формі, що свідчить про досвід Учасника у наданні аудиторських послуг за будь який період 2019-2020 років за наведеною формою (не менше трьох договорів). Для документального підтвердження надаються документи, що підтверджують виконання зазначених договорів в повному обсязі та оригінали позитивних листів-відгуків від організації-контрагента щодо якості та своєчасного виконання умов договору (надається до усіх договорів зазначених у довідці). Дана вимога чітко передбачає можливість надання Учасниками для підтвердження відповідності їх пропозиції вимогам Оголошення інформації лише про виконані в повному обсязі договори та документів, що підтверджують таке виконання. Єдиним обмеженням у даному випадку є надання документів за період 2019-2020 років. Період – це проміжок часу, обмежений певними датами, подіями. Тобто, учасники мали можливість надати, для підтвердження пп. 1 п. 8 Додатку 4 Оголошення, інформацію про надання аудиторських послуг з 01.01.2019 р. по 31.12.2020 р. Слід зазначити, що послуга вважається наданою в повному обсязі з моменту передачі її замовнику. Як правило, така передача оформляється актом наданих послуг. Враховуючи вимоги зазначеного вище пункту Оголошення, остання дата, якою міг бути виданий акт, що підтверджує повне виконання договору – 31.12.2020 р. Відповідно до поданої учасником ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» у складі пропозиції інформації, договір № 151 від 04.11.2020 року (укладений з ВАТ «Тернопільобленерго») був виконаний в повному обсязі лише в 2021 р., що не відповідає вимогам Оголошення. Про це свідчить акт наданих послуг від 23.04.2021 р. Тобто, фактично учасник підтвердив надання послуг з фінансового аудиту за звітний період 2020 року, а не досвід надання аудиторських послуг за будь-який період 2019-2020 років. Як зазначає і сам скаржник, повне виконання договору № 151 від 04.11.2020 року можливе було лише у 2021 р. Однак, ніхто не обмежував його право надати аналогічні документи з фінансового аудиту за звітний період 2019 р. чи за один з кварталів 2020 р. Додатково повідомляємо, що відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Поряд з цим, протягом періоду уточнень жодних запитань чи вимог з приводу зазначених вище питань від учасника не надходило. Відповідно, є підстави вважати, що усі вимоги були для нього зрозумілими і він був зобов’язаний надати усі документи передбачені пп. 1 п. 8 Додатку 4 до Оголошення. Враховуючи, наведене вище, пропозиція учасника ТОВ «Аудиторська фірма «Харків» була правомірно відхилена замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

КЕП та/або УЕП

Номер: 30e7806cad884d1cb630b70785438869
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-20-002910-a.a1
Назва: КЕП та/або УЕП
Вимога:
Шановний Замовник, Відповідно до умов тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються учасником та замовником з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" з накладанням кваліфікованого електронного підпису. Слід зазначити, що відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" від 03.03.2020 р. №193, з 7 листопада 2020 року до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Це означає, що учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами, якщо інше не передбачено тендерною документацією Замовника. Міністерством цифрової трансформації України у листі зазначено наступне: "Наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів". Тендерною документацією Замовника передбачено підписання документів тендерної пропозиції саме КЕП, що обмежує участь суб'єктів господарювання у процедурі закупівлі. Наразі ми як суб’єкт приватного господарювання маємо право використовувати кваліфікований електронний підпис на незахищеному носії, тобто удосконалений електронний підпис. Просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість учасників підписувати документи тендерної пропозиції також удосконаленим електронним підписом. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. Щодо вашої вимоги про усунення порушення повідомляємо наступне. Частиною третьою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Окрім цього, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису й базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Зауважуємо, що КЕП можна отримати в будь-якому обраному акредитованому центрі сертифікації ключів та дана вимога оголошення про проведення спрощеної закупівлі не є такою, що обмежує участь суб'єктів господарювання у процедурі закупівлі. Зважаючи на зазначене, не вбачаємо необхідності у внесенні змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.05.2021 17:26