• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33760000-5 – Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки (Папір туалетний, рушники паперові, серветки)

Завершена

1 787 832.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 939.16 UAH
Період оскарження: 20.05.2021 16:22 - 08.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога, щодо усудення дискримінаційної умови тендерної документації

Номер: 95c347a015534b27a9cab055700d28a0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-20-005420-c.b1
Назва: Вимога, щодо усудення дискримінаційної умови тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник!!! В Розділі 3 “Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ” до тендерної документації у пункті № 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції”, зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з:...- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам - згідно Додатку 2 до тендерної документації. Додаток 2 до тендерної документації містить зазначення: у разі надання еквіваленту до торгової марки продукції, що вимагається Замовником в Технічній специфікації Учасники на підтвердження технічних вимог предмету закупівлі повинні додатково надати у складі пропозиції: 5.Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з оцінки відповідності акредитованим НААУ на запропонований еквівалентний товар. Вказана Вами вимога є дискримінаційною, оскільки Ви не вимагаєте сертифікат ДСТУ ISO 14024:2018 в усіх без виключення Учасників процедури закупівлі, а виключно у тих, хто може запропонувати еквівалент вказаного Вами предмету закупівлі. Тобто, фактично цією вимогою, Ви позбавляєте можливість взяти участь у даній процедурі закупівлі всіх, у кого відсутній вказаний сертифікат відповідності ДСТУ 14024:2018, при цьому ви даєте “зелене світло” тій організації, яка має на меті запропонувати Вам саме той товар, який вказаний у Додатку № 2 до тендерної документації, а саме: -Папір туалетний Обухів 65м; -Рушник паперовий V-скл. зелений макулатурний PRO Service; -Рушники паперові Selpak; -Серветки одношарові Silken; -Дитячі вологі серветки Superfresh для дітей та мам з вітамінним комплексом та екстрактом алое. Мало того, що ви даною вимогою ставите Учасників в нерівне становище, Ви ще й чітко даєте зрозуміти, що пріоритетний для Вас є той товар, що зазначений у Додатку № 2, і ви вже попередньо надали перевагу Учаснику з яким заздалегідь узгоджений асортимент товару. При цьому вас не хвилює наявність сертифікату відповідності ДСТУ 14024:2018 у постачальника вищезазначеного товару.  Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Це, в свою чергу, виключає можливість встановлення умов, які заздалегідь ставлять учасників у нерівне становище. Для більш детального розуміння дискримінаційності умов вашої тендерної документації ми надамо роз'яснення щодо неможливості отримання сертифікату відповідності ДСТУ 14024:2018 в короткі терміни для участі у Вашій закупівлі. Отже, з 1 січня 2022 року в Україні буде остаточно скасований національний стандарт ДСТУ ISO 14024:2002 «Екологічні марковання та декларації. Екологічне маркування типу І. Принципи та методи». На заміну йому прийнятий стандарт ДСТУ ISO 14024:2018 «Екологічні марковання та декларації. Екологічне марковання типу I. Принципи та процедури». Заміна стандартів здійснена згідно з наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» №500 від 18.12.2018 «Про прийняття та скасування національних стандартів». Станом на 25.05.2021 року, незважаючи на те, що НААУ не проводить акредитації ООВ на ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT), у реєстрі НААУ (https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) присутня інформація, що за весь період діяльності НААУ було акредитовано один єдиний орган із екологічної сертифікації – орган із сертифікації Всеукраїнської громадської організації «Жива планета», атестат акредитації № 1О156 з терміном дії 12.10.2017-11.10.2022. Даний факт закріплює монополію єдиного акредитованого ООВ, що в сукупності з необгрунтованими вимогами тендерного комітету про надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT), виданого єдиним акредитованим органом є дискримінацією по відношенню до учасників публічних закупівель, а також суперечить законодавству України про економічну конкуренцію. Крім того, відповідно до наданої інформації органу із сертифікації Всеукраїнської громадської організації «Жива планета схема оцінювання товарів і послуг (сертифікації) відповідає вимогам ISO 14024 і передбачає наступний алгоритм дій: 1 Документальний аудит. Перелік підтвердної документації та вимоги до неї визначаються органом з оцінки відповідності згідно вимог екологічних критеріїв оцінювання життєвого циклу на певну категорію об’єкта сертифікації. 2.Аудит виробничих потужностей; 3.Аналізування даних та прийняття рішення щодо екологічної сертифікації. Вся процедура займає не менш ніж 30 робочих днів. З більш детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням: https://www.ecolabel.org.ua/skhema-otsinyuvannya. Вищезазначене підтверджує той факт, що після ознайомлення з умовами участі у закупівлі, наше підприємство при всьому своєму бажанні не має змоги виконати Ваші вимоги із причин які від нас не залежать. Важливо зазначити, що недискримінація Учасників передбачає встановлення рівних вимог для всіх Учасників закупівель. Отже, вимоги повинні бути рівні, до товару, що зазначений у Додатку 2 та до еквіваленту, який може запропонувати кожен Учасник. Відповідно до ст. 6 ЗУ “Про захист економічної конкуренції” антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації Замовника, та виключити вимогу Додатку 2, щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14024:2018, виданого органом з оцінки відповідності акредитованим НААУ на запропонований еквівалентний товар.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику. Обґрунтування наявності в тендерній документації вимоги про надання сертифікату ISO 14024. ДСТУ ISO 14024:2002/ДСТУ ISO 14024:2018 (далі – ДСТУ ISO 14024) "Екологічні маркування та декларації. Екологічне маркування типу І. Принципи та методи" установлює принципи та методи, застосовні для розроблення програм екологічного маркування типу I, включаючи вибір категорій продукції, екологічних критеріїв продукції і функціональних характеристик продукції, а також для оцінювання та демонстрування відповідності. Цей стандарт також установлює процедури сертифікації для присвоєння цього маркування. У розділі 7 даного стандарту викладено загальні вимоги до сертифікації та відповідності та поряд з вимогами, викладеними у стандарті, рекомендується керуватися ISO/IEC Guide 65. В останньому встановлено загальні вимоги, яким повинна відповідати третя сторона, яка діє в системі сертифікації (тобто орган з сертифікації), якщо вона бажає бути визнаною компетентною та надійною. ISO/IEC Guide 65 також встановлено, що орган з сертифікації повинен оцінювати продукцію заявника на відповідність стандартам, що вказані в області акредитації. На сьогодні, згідно з даними, наявними на офіційному сайті Міжнародної організації із стандартизації (ISO) - https://www.iso.org - ISO/IEC Guide 65 замінений ISO/IEC 17065:2012. В Україні ISO/IEC 17065:2012 прийнятий як ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT). ДСТУ EN ISO/IEC 17065 містить вимоги до компетентності, узгодженого функціонування та неупередженості органів з сертифікації продукції, процесів та послуг, у тому числі, вимоги до структури, персоналу, зовнішніх ресурсів, процесу оцінювання, аналізування та прийняття рішення щодо сертифікації. У стандарті також зазначено, що його можна використовувати як документ 4 критеріїв для акредитації або для рівноправного оцінювання або призначення органами державної влади, власниками схем та іншими сторонами. Отже, стандарти, які встановлюють загальні вимоги до органів з сертифікації, містять положення щодо акредитації таких органів. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату відповідності запропонованого товару екологічним критеріям оцінювання життєвого циклу (еко-сертифікат) виданого органом з оцінки відповідності акредитованим НААУ не є дискримінаційною. Окрім того згідно з ч.5 ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Розвиток екологічного маркування одночасно з поліпшенням екологічних характеристик продукції є одними із завдань Основних засад (стратегії) державної екологічної політики України на період до 2030 року, затверджених Законом України від 28.02.2019 №2697-VIII. Екологічна сертифікація та маркування продукції визначено одним з інструментів для підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб’єктів господарювання, поліпшення екологічних характеристик продукції. Таким чином, посилання у тендерній документації на ISO 14024 відповідає чинному законодавству. Щодо наявності лише одного органу з оцінки відповідності. Наявність одного органу з оцінки відповідності жодним чином не обмежує права учасника та не перешкоджає йому прийняти участь у даній закупівлі. Замовником жодним чином не обмежується коло органів з оцінки відповідності, а тому якщо продукція учасника дійсно відповідає вимогам тендерної документації, учасник має можливість звернутися до акредитованого органу з оцінки відповідності та отримати необхідний сертифікат. Застосований термін «монополія єдиного акредитованого ООВ» є некоректним, оскільки для проведення процедури оцінки відповідності наявність ще одного акредитованого ООВ не є необхідністю. Щодо недискримінації учасників. Встановлені вимоги в Додатку 2 тендерної документації та наявність додаткових вимог до невідомих нам товарів не є дискримінаційними. З огляду на специфіку процедури закупівлі, Замовником не встановлювався надто детальний перелік технічних характеристик предмету закупівлі, що було б дискримінаційним по відношенню до більшості учасників та виробників. Натомість було вирішено встановити додаткові вимоги до документів підтверджуючих якість товару, які не обмежують коло потенційних учасників, оскільки будь-який учасник має можливість отримати відповідні документи. В той же час товар, торгові марки яких зазначені в тендерній документації, має позитивний досвід використання замовником, він повністю задовольняє якісні та експлуатаційні вимоги замовника, тому ми не витребуємо додаткових підтверджень якості такого товару.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.06.2021 18:04