-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
3 665 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 325.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 325.00 UAH
Період оскарження:
20.05.2021 12:37 - 03.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо забезпечення виконання договору
Номер:
d9d49e9fe82c4a7c9496a1546b98ced0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-002819-c.b2
Назва:
Щодо забезпечення виконання договору
Вимога:
Доброго дня!
Частиною 6 розділу 6 ТД Замовника передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю шляхом внесення грошової суми (коштів) на рахунок замовника.
Тендерна документація не містить визначення виду забезпечення, умов здійснення перерахування грошових коштів і їх повернення та підстав для цього (окрема угода про забезпечення виконання договору).
З огляду на викладене у ТД можна зробити висновок, що забезпечення виконання договору подається у вигляді завдатку. Цивільним кодексом України передбачено вичерпний перелік видів забезпечення виконання зобов'язань, одним з яких є завдаток. Згідно ст. 570 ЦКУ, завдатком є грошова сума або рухоме майно, що видається кредиторові боржником у рахунок належних з нього за договором платежів, на підтвердження зобов'язання і на забезпечення його виконання. Однак, для переможця закупівлі не передбачено сплати будь-яких належних з нього платежів за договором на користь замовника, тим паче не виникатиме такого зобов'язання щодо сплати, оскільки за результатами закупівлі укладається договір, який по своїй суті являється договором поставки, за яким постачальник (учасник/переможець торгів), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк товар (електричну енергію код ДК 021:2015 - 09310000-5) у власність покупця (замовника) для використання його у власних цілях, а покупець (замовник) зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. Тобто, пряме зобов'язання щодо сплати виникає лише у замовника, за належним чином поставлений товар.
В свою чергу Господарським кодексом України засобом забезпечення виконання господарських зобов'язань визначено банківську гарантію.
За загальним правилом, у сфері публічних закупівель, як вид забезпечення зобов'язання (пропозиція учасника або виконнаня умов договору) використовують банківську гарантію, яка є повністю безпечною та прозорою, за участю 3-ї сторони - банку гаранта, який забезпечує виконання обов'язку принципала (учасника) перед бенефіціаром (замовником). Порядок та умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання регламентовано Постановою Правління Національного банку України № 639 від 15.12.2004р. в редакції від 03.02.2018р. (зі змінами).
У п.6 розділу 6 ТД зазначено, що забезпечення виконання договору, надане учасником не повертається у разі невиконання або неналежного виконання учасником-переможцем своїх зобов’язань по договору. Дане положення ТД свідчить про можливість зловживання замовником своїм положенням після зарахуванням коштів на його рахунок та уразливе становище замовника.
З огляду на викладене, на виконання принципів добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінаціія учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених у ст. 3 З.У. Про публічні закупівлі, з метою дотримання норм чинного законодавства та для встановлення рівного становища замовника та переможця і однакових вимог для всіх учасників, просимо встановити Банківську гарантію як спосіб забезпечення виконання умов договору, оскільки завдаток, як спосіб забезпечення суперечить природі зобов’язання за договором поставки.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.05.2021 17:40
Вирішення:
В сфері приватного права гарантія розглядається як вид забезпечення виконання зобов'язання. Так, частина перша статті 546 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) передбачає, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема, гарантією. Виконання зобов'язання забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.
Законодавство України передбачає можливість надання фінансової гарантії у двох формах:
- у вигляді документа, що містить зобов'язання гаранта сплатити визначені суми гарантії на вимогу бенефіціара.
- у вигляді грошової застави, тобто внесення учасником грошової застави на відповідний рахунок Замовника
Скаржник вимагає встановити фінансову гарантію у формі банківської гарантії як документ.
Фінансова гарантія як документ може розглядатися як зобов'язання гаранта (банка або незалежного фінансового посередника) сплатити бенефіціару (замовнику) визначену грошову суму, у разі порушенням учасником (принципалом), свого обов'язку у випадку не виконання договору.
Вимога встановити банківську гарантію як спосіб забезпечення виконання умов договору не задовольняє Замовника. Замовник встановив спосіб фінансової гарантії у формі грошової застави.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.06.2021 10:03
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо КЕП
Номер:
e13923e70642429d8124c31372fc8764
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-002819-c.b1
Назва:
Щодо КЕП
Вимога:
Доброго дня! У п.1.4 Розділу 3 ТД Замовника міститься вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Дана вимога є дискримінаційною, оскільки відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови № 193 від 3 березня 2020 р до 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах. З огляду на викладене, пропонуємо Вам внести зміни в ч.1 розділу 3 тендерної документації та конкретизувати вимогу щодо КЕП, вказавши КЕП/ЕЦП/УЕП.
Інакше, дане положення тендерної документації буде суперечити принципам проведення публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.05.2021 16:10
Вирішення:
ч.5 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначена вимога накладання виключно кваліфікованого електронного підпису, а Закон має вищуюридичну силу , ніж Постанова КМУ.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.06.2021 10:03