-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Шафа для документів з скляними дверцятами (600 * 320 * 1860) , Шафа платтяна з полицями (900 * 320 * 1860) , Кутова шафа для документів (300 * 300 * 1860) , Стілець учнівський «На лижах» в кожзамі, Стілець вчителя м’який «Аліса», Стіл письмовий 1400х600 обладнаний 2 місткими тумбами: 1 закрита тумба з полицею і тумбою з 3 місткими ящиками на роликових напрямних, Стіл комп'ютерний кутовий 1400х1400 обладнаний тумбою з 3 ящиками на роликових напрямних та тумбою для системного блоку і полицею на роликових напрямних для клавіатури, Стільниця для шкільної парти 1200х500 мм, Шафа для документів з дверцятами (600 * 320 * 1860)
Завершена
52 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 260.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 260.00 UAH
Період оскарження:
21.05.2021 00:00 - 26.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
ef0f59fe67ea46beb5b703e27f3a8c01
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-000539-b.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику, повідомляємо Вам, що більшість виробників виготовляє меблі під замовлення. Коло учасників процедури закупівлі обмежено тільки тими, які зможуть запропонувати товар одразу. Чи Ви можливо вже визначились з переможцем закупівлі у якого товар вже в наявності на складі? Обгрунтуйте, будь-ласка, як меблі можуть виготовитись, приїхати до Вас в м.Ізюм та зібратись протягом двох днів? А якщо Учасник з іншого міста і меблі фізично навіть не зможуть доїхати за два дні?
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації згідно з Законом України, та не призводити до дискримінації учасників.
Щодо виїзда до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписання акту огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. Повідомляємо, що безпосередня зустріч між представниками учасника та замовника поза межами електронного майданчика та до моменту визначення переможця закупівлі прямо суперечить принципам прозорості проведення закупівлі.
Вважаємо, що Замовник встановив дискримінаційні вимоги у тендерній документації У Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації, а саме:
1.Здійснити поставку запропонованого товару протягом двох днів з дня підписання договору
2. Учасник зобов’язується здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. (Підписання акту огляду буде проводитися за попередньою домовленістю з посадовою особою замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками )
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості, як: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки: 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги. їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 16) розмір, вид. строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім'я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Проте, вимога Замовника про здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції не належить до жодного виду відомостей із встановлених у ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім цього, безпосередня зустріч між представниками учасника та замовника поза межами електронного майданчика та до моменту визначення переможця закупівлі прямо суперечить принципам прозорості проведення закупівлі та може мати ознаки антиконкурентних узгоджених дій, які можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції або ознаки інших порушень антиконкурентного законодавства, відповідальність за які передбачено Законом України «Про захист економічної конкуренції», Кримінальним кодексом України та іншими нормами чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2021 17:59
Вирішення:
Доброго дня! Повідомляємо Вам, що при розробці тендерної документації нами в приорітеті була взята специфіка роботи нашого навчального закладу, і в зв’язку із закінченням навчального року та з негайною потребою закупівлі меблів було внесено у Додаток 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації пункт 18. «У зв’язку з негайною потребою поставки товарів та на підтвердження спроможності учасника здійснити поставку запропонованого товару, потрібно надати скановану копію оригіналу гарантійного листа виробника, яким підтверджується наявність у Учасника Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, визначених цією Документацією та пропозицією Учасника та в термін поставки товарів впродовж двох днів з дня підписання договору. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну поставки та гарантійного обслуговування». Щодо «Чи Ви можливо вже визначились з переможцем закупівлі у якого товар вже в наявності на складі?» - якщо це запитання, то ні, визначення ніякого немає, якщо це ваше ствердження щодо нас, то, вибачте, визнання антиконкурентних узгоджених дій учасників у відкритих джерелах вимовляють тільки з доказами. Щодо двох днів на доставку меблів, то за розділом 15 статті 14 «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю» при домовленості між замовником та переможцем торгів на виготовлення меблів може бути до 22 днів, і при нашому незначному замовленні ми вважаємо цього достатньо. Щодо дискримінаційної вимоги «Учасник зобов’язується здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. (Підписання акту огляду буде проводитися за попередньою домовленістю з посадовою особою замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками )» - поняття «дискримінація» Законом не визначене та є суб’єктивним, загальне значення дискримінації (лат. discriminatio «розрізнення») — це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для особи відносно можливостей інших осіб (у нашому випадкові учасників). Сам принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Що є дискримінаційними умовами за законодавством? Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні. Тому Державний навчальний заклад «Ізюмський регіональний центр професійної освіти» вважає, що Додаток 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації, а саме п. 19 «Учасник зобов’язується здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. (Підписання акту огляду буде проводитися за попередньою домовленістю з посадовою особою замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками )» не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників так як дана вимога не є надмірною та не звужує коло учасників закупівлі та за її умовами будь хто має право звернутися до замовника та підписати акт огляду обговоривши деталі та характеристики доставки та придбання товару. Що до подання у паперовому вигляді інформації, поданої учасниками під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі – у Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації п. 19 вказано «підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції» та у першому абзаці Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації вказано «Учасник повинен завантажити документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель в електронному (сканованому в формі pdf) вигляді до кінця періоду подання пропозицій».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.05.2021 11:43
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
ff5b67e55eef4ab9a5cce0f87fcd666b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-000539-b.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації, в п. 19 зазначено: «Учасник зобов’язується здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. (Підписання акту огляду буде проводитися за попередньою домовленістю з посадовою особою замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками )»
Однак Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено відвідування місць встановлення для спрощених та будь-яких інших видів закупівель.
Загалом, згідно з ч.8 ст.12 ЗУ «Про публічні закупівлі», подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зокрема ч. 2 ст. 14 цього Закону містить вичерпний перелік послідовних етапів, з яких складається спрощена закупівля:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
3) подання пропозицій учасниками;
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
Таким чином, Законом не передбачено виїзди до місць встановлення в період уточнення, такі вимоги є дискримінаційними відносно учасників, несуть корупційні ризики та порушують чинне законодавство в сфері публічних закупівель.
Згідно з ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 5 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже вимога викладена у п.19 Додатку 2 Тендерної документації суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», порушує принципи здійснення закупівель і має бути видалена як дискримінаційна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.05.2021 17:23
Вирішення:
Доброго дня!
Розпочнемо з того, що нагадаємо про визначення поняття «дискримінація». Так, поняття «дискримінація» Законом не визначене та є суб’єктивним, загальне значення дискримінації (лат. discriminatio «розрізнення») — це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для особи відносно можливостей інших осіб (у нашому випадкові учасників). Сам принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Що є дискримінаційними умовами за законодавством? Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Тому Державний навчальний заклад «Ізюмський регіональний центр професійної освіти» вважає, що Додаток 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації, а саме п. 19 «Учасник зобов’язується здійснити виїзд до місця встановлення меблів для уточнення розмірів та узгодження ескізів у період уточнень та підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції. (Підписання акту огляду буде проводитися за попередньою домовленістю з посадовою особою замовника, уповноваженою здійснювати зв'язок з учасниками )» не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників так як дана вимога не є надмірною та не звужує коло учасників закупівлі та за її умовами будь хто має право звернутися до замовника та підписати акт огляду обговоривши деталі та характеристики доставки та придбання товару.
Що до подання у паперовому вигляді інформації, поданої учасниками під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі – у Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації п. 19 вказано «підписати акт огляду для подальшого його оприлюднення у складі своєї пропозиції» та у першому абзаці Додатку 2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Тендерної документації вказано «Учасник повинен завантажити документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель в електронному (сканованому в формі pdf) вигляді до кінця періоду подання пропозицій».
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні