-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування», ВП «Атоменергомаш», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Управління справами», ВП «Складське господарство» ДП «НАЕК «Енергоатом»
Завершена
95 745.36
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 957.45 UAH
мін. крок: 1% або 957.45 UAH
Період оскарження:
20.05.2021 08:45 - 25.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
3bbebd538b244239a17302c68a3d0c04
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-000099-a.b2
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Замовником у тендерній документації на закупівлю послуг за предметом закупівлі ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування», ВП «Атоменергомаш», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Управління справами», ВП «Складське господарство» ДП «НАЕК «Енергоатом») для ДП «НАЕК «Енергоатом» за процедурою - відкриті торги, затвердженій рішенням тендерного комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» від 18 травня 2021 року (надалі – Тендерна документація), встановив такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Енергоатом_2021-2.doc.p7s.zip 16.06.2021 16:25
- 6751-ТД.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 1 до ТД - Тендерна пропозиція (цінова).docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 2 до ТД - Інформація про технічні та якісні характеристики (форма Учасни.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 3 до ТД - Інформація про технічні та якісні характеристики.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 4 до ТД - Технічна специфікація до предмета закупівлі.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 5 до ТД - Проект договора.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 7 до ТД - Досвід вик аналог договорів..docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 6 до ТД - Довідка про відсутність підстав для відмови в участі у процеду.docx 16.06.2021 16:25
- Додаток 8 до ТД - Перелік формальних (несуттєвих) помилок.doc 16.06.2021 16:25
- 6751-procurement notice.docx 16.06.2021 16:25
- Пояснення_Енергоатом_2021.doc.p7s.zip 23.06.2021 17:05
- рішення від 18.06.2021 №13776 лист Замовнику лист Скаржнику.pdf 22.06.2021 14:16
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 01.07.2021 №12624.pdf 02.07.2021 18:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.07.2021 №15914.pdf 14.07.2021 16:24
- рішення від 13.07.2021 №15914.pdf 16.07.2021 17:29
- Інформація по суті скарги (торги 6751).pdf 25.06.2021 13:14
- ІНФОРМАЦІЯ ПО СУТІ СКАРГИ КРОНА_1.docx 25.06.2021 13:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.06.2021 16:28
Дата розгляду скарги:
01.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.06.2021 14:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.07.2021 17:29
Дата виконання рішення Замовником:
20.07.2021 16:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.07.2021 № 15914 р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації.
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
b90e45bd60904fc9a80628d3f5c6ae89
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-20-000099-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Згідно вимог тендерної документації Замовника, а саме підпункту б пункту 4 частини ІІ ( А. Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції) розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації на закупівлю послуг ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування», ВП «Атоменергомаш», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Управління справами», ВП «Складське господарство» ДП «НАЕК «Енергоатом») (надалі – Тендерна документація), на підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 ТС до ПЗ до цієї тендерної документації учасник має надати:
1. Довідку (в довільній формі), що підтверджує рівень страхових виплат не менше 25% відповідно до отриманих страхових платежів за останній звітний період (рік), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності).
2. Довідку (в довільній формі), що підтверджує наявність страхових резервів у розмірі не менше 20 000 000,00 (двадцяти мільйонів) гривень за останній звітний період (рік), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності).
Дана вимога Замовника є дискримінаційною з огляду на наступне.
Відносини у сфері страхування в Україні регулюються, зокрема, Законом України «Про страхування» та Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг в Україні». Вищезазначеними законами не встановлено мінімальних чи максимальних значень фінансових показників, в тому числі страхових резервів, що мають бути дотримані страховиками для провадження страхової діяльності.
Умови забезпечення платоспроможності страховиків а також вимоги до формування страхових резервів врегульовано статтями 30 та 31 Закону України «Про страхування». В зазначених статтях, як і в інших нормах чинного законодавстві України, що регулюють страхову діяльність в Україні, відсутні норми щодо встановлення чи обмеження розміру страхових резервів, що їх вимагає Замовник для участі в даній закупівлі.
Відповідно до ч.2 ст. 9 Закону України «Про страхування» страхова виплата - грошова сума, яка виплачується страховиком відповідно до умов договору страхування при настанні страхового випадку.
Відповідно до ч.4 ст. 9 Закону України «Про страхування» розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат визначаються за домовленістю між страховиком та страхувальником під час укладання договору страхування або внесення змін до договору страхування, або у випадках, передбачених чинним законодавством.
Тобто, розмір страхових виплат встановлюються окремо в кожному випадку під час укладання договору страхування і їх обсяг залежить від конкретних умов договору страхування.
В зазначених статтях, як і в інших нормативно-правових актах, які регулюють страхову діяльність, не встановлено розміри таких показників як «розмір страхових резервів» та «рівень страхових виплат», що їх мали б виконувати страховики, тим більше, за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори страхування.
Вищевказану вимогу Замовника вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, порушує законодавство та перешкоджає суб'єкту оскарження взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками. У зв’язку з цим, просимо внести зміни до Тендерної документації шляхом видалення зазначеної вимоги (у підпункті б пункту 4 частини ІІ (А. Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції) розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції)).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.05.2021 15:54
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (Виконавчою дирекцією з правового забезпечення ДП «НАЕК «Енергоатом»): Розглянувши вимогу від 31.05.2021 ДП «НАЕК «Енергоатом» повідомляє.
Тендерна документація на закупівлю послуг: ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування», ВП «Атоменергомаш», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Управління справами», ВП «Складське господарство» ДП «НАЕК «Енергоатом») (надалі – ТД) (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-05-20-000099-a) в повній мірі відповідає законодавству України в сфері публічних закупівель, не містить дискримінаційних умов та не обмежує конкуренцію учасників, що підтверджується наступним.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
ДП «НАЕК «Енергоатом» (Компанія, Замовник) при закупівлі тих чи інших послуг та формуванні умов ТД в першу чергу враховує те, що кошти Компанії мають витрачатися виключно на ті послуги, отримання яких в повній мірі задовольнить вимоги Замовника, зокрема, Замовник має бути впевненим в тому, що при настанні страхового випадку він отримає страхове відшкодування в повному обсязі у відповідні строки.
Необхідність таких показників обумовлено тим, що страхові компанії з метою забезпечення виконання зобов’язань перед страхувальниками зобов’язані дотримуватися певних вимог, які забезпечують їхню платоспроможність.
Так, відповідно до статей 30 та 31 Закону України «Про страхування», умовами забезпечення платоспроможності страховика є: наявність сплаченого статутного фонду, наявність гарантійного фонду, перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом та створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань.
Наявність страхового резерву у розмірі не менше 20 млн. грн. повинен бути достатнім для покриття зобов’язань за укладеними договорами страхування. Отже, він повинен бути адекватний взятим зобов’язанням і формуватися з урахуванням особливостей видів і об’єктів страхування, розподілу ризиків у просторі і в часі й інших об’єктивних характеристик ризиків, які взяті на страхування, а також тривалості страхування. Оскільки основне джерело для формування страхових резервів – це страхові премії, що розраховуються на основі базових страхових тарифів.
Рівень страхових виплат відображає реальний стан страховика на ринку за певний період та визначається як відношення страхових виплат до страхових платежів. Саме на цей показник весь час звертає увагу регулятор ринку небанківських фінансових послуг у своїх публікаціях з аналізу страхового ринку. Якщо рівень виплат значно менший, то це може свідчити про те, що у страховика завищені страхові тарифи, ускладнена процедура страхових виплат або страховик займається вибірковим страхуванням. Оптимальним (класичним) даний показник на практиці вважається у межах 25-50%. ДП «НАЕК «Енергоатом» для встановлення вимоги про рівень страхових виплат та з метою недискримінації учасників торгів з одночасним захистом інтересів державного підприємства обрав нижчу межу.
Таким чином, вищезазначені показники є дуже важливими для діяльності страховика та характеризують, в першу чергу, його підхід до укладання та виконання договорів страхування і його надійність.
Враховуючи викладене, вимога щодо надання страховиком відповідних довідок є доцільною, такою, що гарантує отримання Замовником якісних послуг та не суперечить чинному законодавству, зокрема ч. 1 ст. 5 Закону, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.07.2021 11:01