-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з навантаження та перевезення сміття (ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація / видалення сміття та поводження зі сміттям): послуги з навантаження та перевезення опалого листя та гілок дерев (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття); послуги з навантаження та перевезення будівельного сміття (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття)
Завершена
194 773.87
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 973.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 973.87 UAH
Період оскарження:
19.05.2021 16:19 - 01.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо відхилення пропозиції Скаржника
Номер:
bb0e67efb81942b6bc21a6716928063f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-19-011129-b.a3
Назва:
Скарга щодо відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Скарга в прикріпленному файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АКМУ.pdf.p7s 19.06.2021 19:15
- Скарга до АКМУ.pdf 19.06.2021 19:15
- Пояснення до Скарги.pdf.p7s 28.06.2021 11:32
- Пояснення до Скарги.pdf 28.06.2021 11:32
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b.doc 24.06.2021 15:26
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b.pdf 24.06.2021 15:26
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b_25.06.2021.pdf 25.06.2021 09:30
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b_25.06.2021.doc 25.06.2021 09:30
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b_25.06.2021.pdf.p7s 30.06.2021 14:49
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b_25.06.2021.doc 30.06.2021 14:50
- інформація_АМКУ_UA-2021-05-19-011129-b_25.06.2021.pdf 30.06.2021 14:50
- Повідомлення_UA-2021-05-19-011129-b.PDF.p7s 23.07.2021 11:59
- Повідомлення_UA-2021-05-19-011129-b.PDF 23.07.2021 11:59
- рішення від 24.06.2021 № 14228 + лист Замовнику.pdf 24.06.2021 23:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.07.2021 №15234.pdf 07.07.2021 15:49
- рішення від 06.07.2021 № 15234.pdf 09.07.2021 18:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.06.2021 19:16
Дата розгляду скарги:
06.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2021 23:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2021 18:49
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2021 11:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Відділ освіти Слов’янської міської ради (надалі - Замовник), на виконання рішення № 15234-р/пк-пз від 06.07.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляє, що Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Чижа Олексія Миколайовича за процедурою закупівлі - «Послуги з навантаження та перевезення сміття (ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація / видалення сміття та поводження зі сміттям): послуги з навантаження та перевезення опалого листя та гілок дерев (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття); послуги з навантаження та перевезення будівельного сміття (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб - порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-05-19-011129-b.
Протокол №188 від 23.07.2021 тендерного комітету відділу освіти Слов’янської міської ради додається.
Вимога
Є відповідь
Голові тендерного комітету
Номер:
d29054a073b24940abd5d5ea2e931cab
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-19-011129-b.c2
Назва:
Голові тендерного комітету
Вимога:
в прикріпленному файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Голові тендерного комітету.pdf 11.06.2021 14:47
- лист_27-01)32-769.pdf 14.06.2021 13:31
Дата подачі:
11.06.2021 14:48
Вирішення:
Відділ освіти Слов’янської міської ради (надалі – Замовник) надає наступну відповідь на вимогу UA-2021-05-19-011129-b.c2 Фізичної особи - підприємця (надалі – Учасник).
Шановний Учасник, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі − Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Поряд з цим статтею 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Зокрема відповідно до пункту 1 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій.
Таким чином, учасник подає тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації, яка розробляється та затверджується замовником самостійно та з дотриманням вимог Закону (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).
п.п. 1.3. п.1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації Послуги з навантаження та перевезення сміття (ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям): послуги з навантаження та перевезення опалого листя та гілок дерев (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття);
послуги з навантаження та перевезення будівельного сміття (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття) передбачено: «1.3. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).».
Визначення поняття «електронний документ» наведено в статті 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлений строк, протягом якого Учасник має право звернутися до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, але, Учасник не скористався своїм правом і не звертався до Замовника за роз’ясненнями з вищезазначених питань.
У разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації замовник має відхилити таку тендерну пропозицію на підставі п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимог щодо зобов’язання Замовника задовольняти вимоги Учасників щодо скасування протоколів, рішень тощо. Дана норма підтверджується рішенням Господарського суду – справа №922/1458/17 від 22.05.2017. У ній встановлено, що Закон не містить такої підстави щодо скасування тендерним комітетом Замовника власного рішення про визначення переможця торгів, як звернення, лист або інший акт реагування органів прокуратури.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Голові тендерного комітету
Номер:
2d3e40c3e4d44d8eb115a3843ab52a8a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-19-011129-b.c1
Назва:
Голові тендерного комітету
Вимога:
вих. №1
від 11.06.2021 рік Голові тендерного комітету
Відділу освіти Слов’янської міської ради
ВИМОГА.
«щодо прийнятого рішення, яке затверджене Протоколом № 154 тендерного комітету відділу освіти Слов’янської міської ради від 10.06.2021 року»
Тендерна документація замовника містила зокрема наступні вимоги:
1.3. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
1.4. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”, тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.
Документи тендерної пропозиції, які надавалась нами для участі в закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, містять накладений удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті
Статтею 31 Закону 922-VIII визначено підстави в яких випадках замовник має право відхиляти тендерну пропозицію із зазначенням аргументації.
Замовник, відхиляючи тендерну пропозицію учасника, не навів аргументацію, як вимагається ст. 31 Закону 922-VIII щодо відхилення, а лише послався на загальні положення закону та тендерної документації, що може вважатися недостатнім для обґрунтованого відхилення.
Керуючись вимогами тендерної документації Замовника та законів що регулюють правовідносини у сфері публічних закупівель та електронних довірчих послуг, нами надано з накладанням на тендерну пропозицію та документи, що входять до її складу удосконаленим цифровим підписом який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який до норм закону «Про електронні довірчі послуги» має юридичну силу у використанні.
Адже, пунктом 1 постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 3 березня 2020 р. № 193, встановлено, що реалізація експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року, п.3 п.1 цієї ж постанови встановлено, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Можливо замовник мав на увазі формальну помилку, яка була допущена учасником при складанні тендерної пропозиції та довідок в довільній формі, а саме: зазначення в довідках: підписано за допомогою КЕП, хоча документ фактично підписаний удосконаленим електронним підписом, який ніяким чином не порушує вимог ТД та Закону 922-VIII, проте замовник вбачає загальне порушення вимог тендерної документації.
Наприклад, відповідно до п.2 «Переліку формальних помилок» затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Також, зазначене замовником порушення нами вимог тендерної документації може підпадати під ознаки формальності (несуттєвості) відповідно п.6,п.12 до зазначеного в цьому абзаці наказі.
Така технічна помилка та описка сприймається, як формальна (несуттєва), адже вона була здійснена під час оформлення тексту документа, не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі, допущена очевидно не навмисно та не з метою надання недостовірної інформації та при умові, що при комплексному розгляді документів можливо встановити інформацію, яка відповідає дійсності та встановити, що така помилка не навмисна.
Крім того, тендерна документація не містила окремих вимог, щодо оформлення документів, які надаються учасниками із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
З метою недопущення відхилення нашої тендерної пропозиції на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення), вимагаємо скасувати рішення тендерного комітету Слов’янської міської ради щодо відхилення фізичної особи-підприємця Чижа Олексія Миколайовича. Або аргументувати свою позицію щодо підстав відхилення та чітко зазначити які умови тендерної документації, законів або нормативно правових актів нами було порушено.
з Повагою,
Фізична особа-підприємець Підписано за допомогою КЕП Чиж О.М.
Пов'язані документи:
Учасник
- Голові тендерного комітету.pdf.p7s 11.06.2021 14:41
- Голові тендерного комітету.pdf 11.06.2021 14:43
- лист_27-01)32-768.pdf 14.06.2021 13:29
Дата подачі:
11.06.2021 14:41
Вирішення:
Відділ освіти Слов’янської міської ради (надалі – Замовник) надає наступну відповідь на вимогу UA-2021-05-19-011129-b.c1 Фізичної особи - підприємця (надалі – Учасник).
Шановний Учасник, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі − Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Поряд з цим статтею 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Зокрема відповідно до пункту 1 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій.
Таким чином, учасник подає тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації, яка розробляється та затверджується замовником самостійно та з дотриманням вимог Закону (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).
п.п. 1.3. п.1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації Послуги з навантаження та перевезення сміття (ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям): послуги з навантаження та перевезення опалого листя та гілок дерев (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття);
послуги з навантаження та перевезення будівельного сміття (ДК 021:2015: 90512000-9 Послуги з перевезення сміття) передбачено: «1.3. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).».
Визначення поняття «електронний документ» наведено в статті 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлений строк, протягом якого Учасник має право звернутися до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, але, Учасник не скористався своїм правом і не звертався до Замовника за роз’ясненнями з вищезазначених питань.
У разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації замовник має відхилити таку тендерну пропозицію на підставі п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимог щодо зобов’язання Замовника задовольняти вимоги Учасників щодо скасування протоколів, рішень тощо. Дана норма підтверджується рішенням Господарського суду – справа №922/1458/17 від 22.05.2017. У ній встановлено, що Закон не містить такої підстави щодо скасування тендерним комітетом Замовника власного рішення про визначення переможця торгів, як звернення, лист або інший акт реагування органів прокуратури.
Статус вимоги:
Не задоволено