• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Науково технічні послуги в галузі інженерії

Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель зони відчуження та зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення в наслідок Чорнобильської катастрофи орієнтовною площею 32439,1 гектара, що перебувають в постійному користуванні Державного агентства з управління зоною відчуження на території Київської області

Завершена

5 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
Період оскарження: 19.05.2021 15:58 - 26.06.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо дискримінаційних вимог

Номер: ff6a67730c2c4f259bbdb3df8745c40e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-19-005124-c.c3
Назва: Скарга щодо дискримінаційних вимог
Скарга:
Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі Закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.07.2021 10:17
Автор: ТОВ "ГІС ГРУП", Тетяна Титинчук +380632380578 gisgroup.lviv@gmail.com
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: efcf400f13d148bdabfe82ebd7ac4da3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-19-005124-c.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Допускається наявність в тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки чи описки. Невідхилення замовником тендерної пропозиції при виявленні формальних (несуттєвих) помилок не передбачає обов’язку замовника допускати до оцінки тендерні пропозиції, що містять інші помилки. Відповідна вимога тендерної документації не містить посилання на Перелік формальних помилок затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998., а саме: ПЕРЕЛІК формальних помилок 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Ваші дії в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного вище просимо внести зміни до п.1 розділу ІІІ до тендерної документації шляхом приведення відповідного пункту у відповідність до чинного законодавства України «Про публічні закупівлі» та зазначення посилання на Перелік формальних помилок затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998. Існує практика АМКУ, а саме: закупівля UA-2021-03-12-003183-c Рішення № 8316, від 19.04.2021р. відповідно якої Колегія задовільнила скаргу в частині аналогічного порушення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Внесено відповідні зміни
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: e5a92b88e2224b8cb5870ecff1a43717
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-19-005124-c.c1
Назва: Вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою UA-2021-05-19-005124-c Державне агентство України з управління зоною відчуження (далі – Замовник) проводить закупівлю послуг: код за ДК 021:2015:71350000-6: Науково-технічні послуги в галузі інженерії (Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель зони відчуження та зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення в наслідок Чорнобильської катастрофи орієнтовною площею 32439,1 гектара, що перебувають в постійному користуванні Державного агентства з управління зоною відчуження на території Київської області). Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 Закону. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У підпункті 5.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, Замовник встановив вимогу: «У довідці учасник має підтвердити наявність таких працівників, але не виключно: сертифікованих інженерів-геодезистів – не менше 2 (двох) осіб з вищою освітою». Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників. Згідно із ст 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Кількісний склад та освітньо-професійна підготовка працівників визначена статтями 26, 66 Закону України «Про землеустрій» та статтею 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Вимога, щодо наявності в учасника 2-х сертифікованих інженерів-геодезистів є дискримінаційною по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, зокрема до Скаржника. Дана вимога штучно обмежує потенційне коло учасників, які можуть надавати послуги з предмету закупівлі вчасно та у повному обсязі. Позбавляє нас, як Учасника можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі. У пункті 5.5. «Документи, які повинен подати Замовнику переможець процедури закупівлі» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, Замовник встановив вимогу: «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи передбачені підпунктами 5.5.1.-5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ цієї тендерної документації. Також переможець надає оригінали або нотаріально завірені копії документів, передбачених підпунктами 5.5.1.-5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, у строк, що не перевищує п’яти днів десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, на адресу замовника: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 26». Вищезазначена вимога не відповідає чинному законодавству України. Зазначаємо, у пункті 6 статті 17 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» Закону зазначається: «6. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті». Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Частини 2-4 ст. 5 Закону встановлюють наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію Учасників: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, у частині 1 ст. 5 Закону визначено, принципи здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них тощо. Виходячи з вищевикладеного для запобігання обмеження конкуренції та досягнення максимальної економії та ефективності, вимагаємо від Замовника внесення відповідних змін до ТД, а саме: 1) у підпункті 5.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовника, виключити вимогу щодо наявності сертифікованих інженерів-геодезистів – не менше 2 (двох) осіб з вищою освітою. Просимо внести відповідні зміни до ТД та зазначити кількісний склад у відповідності до чинного законодавства України, а саме статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»; 2) пункт 5.5. «Документи, які повинен подати Замовнику переможець процедури закупівлі» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовника привести у відповідність до чинного законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно норм Закону України «Про топографо-геодезичні і картографічну діяльність», в разі наявності в складі суб’єкта господарювання за основним місцем роботи сертифікованого інженера-геодезиста то даному суб’єкту надається право здійснювати діяльність виключно з проведенням топографо-геодезичних робіт (без права виконання робіт із землеустрою). Згідно статті 5-1 даного Закону, для отримання відповідного сертифікату інженера-геодезиста складають кваліфікаційний іспит, яким підтверджується професійна компетентність особи, рівень кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних робіт. Сертифіковані, відповідно до цього Закону, інженери-геодезисти, зобов’язані періодично, в установленому порядку, підвищувати свою кваліфікацію, для забезпечення якісного проведення топографо-геодезичних робіт. Також, сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних робіт. Даним Законом в свою чергу не обмежено відповідного суб’єкта господарювання щодо наявності в його складі за основним місцем роботи і більшої кількості сертифікованих інженерів-геодезистів для якісного проведення виключно топографо-геодезичних робіт у великих обсягах. Враховуючи великий обсяг робіт, їх площі, територіальне розташування, (зона відчуження та зона безумовного (обов’язкового) відселення) з метою отримання Державним агентством з управління зоною відчуження (далі – ДАЗВ) якісних результатів топографо-геодезичних матеріалів (робіт), які входитимуть до складу документації із землеустрою, ДАЗВ вважає, що у складі відповідного учасника за основним місцем роботи повинно бути не менше 2-х сертифікованих інженерів-геодезистів, які відповідатимуть за якість проведення топографо-геодезичних робіт. Беручи до уваги вищезазначене, ДАЗВ вважає вимогу про усунення порушення безпідставною та необґрунтованою, оскільки не відбулося порушень, які б необхідно було усунути, згідно норм законодавства в сфері землеустрою. Стосовно пункту 5.5., вказані вимоги відповідають законодавству України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.07.2021 10:21