• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 42130000-9 - Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (крани, вентилі, клапани та подібні пристрої)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Торги не відбулися

4 918 758.97 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 49 187.59 UAH
Період оскарження: 19.05.2021 15:31 - 18.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови

Номер: 876eb89526ae479696c0aaaaa4e93f2f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-19-002599-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Добрий день! Згідно вимог п. 3 Додатку №2 до тендерної документації, вимагається надання балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі (4 918 758,97 грн. з ПДВ). Дана вимога тендерної документації дискримінує та унеможливлює участь учасників, підприємства яких були створені у кінці 2020 року або 2021-му році, та не мають обсягу річного доходу за 2020 рік у розмірі вартості предмета закупівлі. У зв’язку з цим, просимо розширити вимоги тендерної документації, а саме: внести зміни щодо можливості надання зведеної суми обсягів річних доходів товариства згідно фінансової звітності за 2020 рік та 1 квартал 2021 року підприємствам, що створені після 01.06.2020 р. у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі, в якому учасник бере участь.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Як бачимо, у Законі України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) фінансова спроможність учасника повинна бути підтверджена фінансовою звітністю. При цьому у частині третій статті 16 Закону міститься застереження, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим виходячи зі змісту підпункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. При цьому частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції (підпункту 39 частини першої статті 1 Закону). Таким чином, наявність фінансової спроможності підтверджується учасниками наданням у складі тендерної пропозиції: балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі (лота), а також довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Суб’єкти господарювання, яким згідно з законодавством надано право складати скорочену за показниками фінансову звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, подають відповідні документи за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі (лота), а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Хоча законодавством не визначено термін «фінансова спроможність», та загалом – це забезпечення учасника достатньою кількістю грошових та інших майнових активів для повного покриття всіх можливих витрат, у т.ч. виконання своїх грошових та інших зобов’язань. Згідно з частиною восьмою статті 19 Господарського кодексу України усі суб’єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці), зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Правові засади складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжну фінансову звітність складають за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Фінансову стійкість підприємства тісно пов'язано із перспективною його платоспроможністю, її аналіз дає змогу визначити фінансові можливості підприємства на відповідний середньостроковий та довгостроковий періоди. Оцінка фінансової стійкості підприємства має на меті об'єктивний аналіз величини та структури активів і пасивів підприємства, визначення на цій основі міри його фінансової стабільності й незалежності, а також відповідності фінансово-господарської діяльності підприємства цілям його статутної діяльності. Фінансова стійкість підприємства пов'язана з рівнем залежності від кредиторів та інвесторів і характеризується співвідношенням власних і залучених коштів, яке визначає загальну оцінку фінансової стабільності. Так, ураховуючи статистичні дані ПрАТ «АК «Київводоканал» щодо можливості кредиторської заборгованості за розрахунками по предмету закупівлі, Замовником для підтвердження спроможності безперервного постачання заявлених обсягів товару встановлено вимогу про надання учасником балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі не менше очікуваної вартості предмета закупівлі (лота). Таким чином, саме в такій кількості забезпечення грошовими коштами учасника є достатньою та обґрунтованою умовою для повного покриття всіх можливих витрат під час виконання зобов’язань сторонами за договором про закупівлю в частині безперервних щомісячних поставок Товару в необхідних обсягах та з відстрочкою платежу в 60 календарних днів, яка не містить вимог, що обмежують конкуренцію та відповідає Закону у повному обсязі. При цьому звертаємо увагу, що відповідно до положень статті 3 Цивільного кодексу України загальні засади цивільного законодавства здійснюються на принципі, зокрема свободи договору, зміст якого згідно зі статтею 628 Цивільного кодексу України становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Тому, внесення змін в тендерну документацію Замовник вважає недоцільним.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.06.2021 16:04