Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (Пробірка для забору капілярної крові з капіляром (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК024:2019 – 58143 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з K3EDTA, Пробірка для забору капілярної крові); Пробірка вакуумна для збору крові з активатором згортання стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») ( код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору); Пробірка вакуумна для збору крові стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору крові); Пакет для стерилізації самоклеючий (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33198200-6 «Паперові стерилізаційні пакети чи обгортки») (код НК 024:2019 13735 – Разове опаковання для стерилізації))
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).
Торги не відбулися
675 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 375.00 UAH
Період оскарження:19.05.2021 14:25 - 21.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі
Номер:34af8db1c75d42f7ac006f5206907190
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-05-19-002109-a.b2
Назва:Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
19.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (Пробірка для забору капілярної крові з капіляром (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК024:2019 – 58143 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з K3EDTA, Пробірка для забору капілярної крові); Пробірка вакуумна для збору крові з активатором згортання стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») ( код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору); Пробірка вакуумна для збору крові стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору крові); Пакет для стерилізації самоклеючий (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33198200-6 «Паперові стерилізаційні пакети чи обгортки») (код НК 024:2019 13735 – Разове опаковання для стерилізації))» (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з вимогами до них (позиція №1 “Пробірка для забору капілярної крові з капіляром 0,2 мл з К3 ЕДТА, №40” (в частині: “...Капіляр повинен бути поруч з пробіркою (не вставлений в неї). Упаковка повинна містити 40 індивідуально упакованих пробірок”), які, враховуючи сукупні вимоги до даної позиції, може запропонувати лише ОДИН виробник DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина). Крім того, медичні вироби за позицією №4 “Пакет Sterimed, для стерилізації самоклеючий 90мм*260мм №200” може запропонувати також ЛИШЕ ОДИН виробник - SteriMed (Франція), з огляду на сукупні вимоги до даної позиції !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичного виробу (позиція №1 з сукупними вимогами до неї), який може запропонувати ЛИШЕ ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК з Туреччини, а також медичного виробу (позиція №4 — також лише ОДИН ВИРОБНИК з Франції), є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як не є виробником даних медвиробів, враховуючи саме такі сукупні вимоги до даних позицій №1, 4, та, як наслідок, не має можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним.
Як вже було зазначено, наразі є ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК з Туреччини, який має змогу запропонувати медичні вироби за позицією №1 саме з такими СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ до даної позиції, а щодо медичного виробу за позицією №4 — лише ОДИН ВИРОБНИК з Франції (з огляду на сукупні вимоги до даної позиції).
При цьому, слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби за позиціями №1-3 (зокрема компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”); “BD Vacutainer” США; “EximCargoTrade” Україна тощо), однак з ІНШОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ саме щодо позиції №1 (в частині: “...Капіляр вставлений в пробірку, а упаковка містить 50 індивідуально упакованих пробірок”). Головним також є те, що дані компанії (в тому числі й ТОВ “Ледум”) НЕ є виробниками (НЕ можуть запропонувати) медичних виробів саме за позицією № 4 (враховуючи встановлені Замовником СУКУПНІ ВИМОГИ до даної позиції). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі медичного виробу за позицією №1 саме з такими сукупними вимогами (яку може запропонувати лише ОДИН ВИРОБНИК) та медичного виробу за позицією №4 (також ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК) потенційний учасник ТОВ “Ледум” (та інші виробники (потенційні учасники) фактично позбавлені можливості на участь у закупівлі за позиціями №1-3.
Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (спосіб визначення Замовником предмету закупівлі - у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ на ЛОТИ з включенням до загального переліку позицій № 1, яку, враховуючи сукупні вимоги до неї, може запропонувати лише ОДИН ЗГАДАНИЙ ВИРОБНИК з Туреччини, а щодо позиції №4 — лише ВИРОБНИК з Франції) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби саме за позиціями №1-3 (пробірки), які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації щодо позицій №1 та 4 (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 4) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (Пробірка для забору капілярної крові з капіляром (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК024:2019 – 58143 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з K3EDTA, Пробірка для забору капілярної крові); Пробірка вакуумна для збору крові з активатором згортання стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») ( код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору); Пробірка вакуумна для збору крові стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору крові); Пакет для стерилізації самоклеючий (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33198200-6 «Паперові стерилізаційні пакети чи обгортки») (код НК 024:2019 13735 – Разове опаковання для стерилізації))» (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-19-002109-a).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-05-19-002109-a.
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації:
Вимоги до Позиції №1 змінити та викласти в наступній редакції: “Пробірка для забору капілярної крові з капіляром 0,2 мл з К3 ЕДТА, №40. Пробірка повинна бути об’ємом 0,2 мл, мати капіляр та наповнювач к3 ЕДТА. Пробірка разом з капіляром повинна бути індивідуально упакована, капіляр повинен бути поруч з пробіркою (не вставлений в неї) або вставлений в неї, щоб забезпечити можливість забору крові як через капіляр, так і за принципом «самотоку». Упаковка повинна містити 40 або 50 індивідуально упакованих пробірок”.
Позицію №4 “Пакет Sterimed, для стерилізації самоклеючий 90мм*260мм №200” виокремити в окремий лот.
Додатки:
1. Роздруківка з сайту ТОВ “Ледум”: пробірки, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
2. Копії декларації, інструкції (вакуумні пробірки) ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
3. Документи щодо медичних виробів (пробірки) виробників “BD Vacutainer” США; “EximCargoTrade” Україна.
4. Пробірки виробника DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S.(Туреччина).
5. Інструкція щодо медвиробу — Пакет для стерилізації SteriMed (Франція), а також роздруківка з сайту даного виробника.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
27.05.2021 року
Дата прийняття скарги до розгляду:27.05.2021 10:50
Дата розгляду скарги:07.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:31.05.2021 19:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:25.06.2021 20:47
Дата виконання рішення Замовником:21.07.2021 22:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:Замовником виконано рішення Органу оскарження від 22.06.2021 № 13960 та 17.07.2021 р. опубліковано зміни до тендерної документації
19.05.2021 року Замовник оголосив закупівлю: «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (Пробірка для забору капілярної крові з капіляром (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК024:2019 – 58143 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з K3EDTA, Пробірка для забору капілярної крові); Пробірка вакуумна для збору крові з активатором згортання стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») ( код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору); Пробірка вакуумна для збору крові стерильна (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33192500-7 – «Пробірки») (код НК 024:2019 – 43865 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з K2ЕДТА, IVD, Пробірка вакуумна для збору крові); Пакет для стерилізації самоклеючий (детальний код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” 33198200-6 «Паперові стерилізаційні пакети чи обгортки») (код НК 024:2019 13735 – Разове опаковання для стерилізації))» (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації (Медико-технічні вимоги) наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційних учасників, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з вимогами до них (позиція №1 “Пробірка для забору капілярної крові з капіляром 0,2 мл з К3 ЕДТА, №40” (в частині: “...Капіляр повинен бути поруч з пробіркою (не вставлений в неї). Упаковка повинна містити 40 індивідуально упакованих пробірок”), які, враховуючи сукупні вимоги до даних позицій, може запропонувати лише ОДИН виробник DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S.(Туреччина). Крім того, медичні вироби за позицією №4 “Пакет Sterimed, для стерилізації самоклеючий 90мм*260мм №200” може запропонувати також ЛИШЕ ОДИН виробник - SteriMed (Франція), з огляду на сукупні вимоги до даної позиції. Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1, 4 з такими сукупними вимогами до них), які МОЖЕ запропонувати ЛИШЕ ОДИН ВИРОБНИК), є дискримінацією та фактично позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати медичні вироби лише за всіма іншими позиціями (№1-3), ОКРІМ позиції №4 (так як не є виробниками даних медвиробів за даними позицією) та за умови внесення змін до позиції №3.
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 4) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації:
Вимоги до Позиції №1 змінити та викласти в наступній редакції: “Пробірка для забору капілярної крові з капіляром 0,2 мл з К3 ЕДТА, №40. Пробірка повинна бути об’ємом 0,2 мл, мати капіляр та наповнювач к3 ЕДТА. Пробірка разом з капіляром повинна бути індивідуально упакована, капіляр повинен бути поруч з пробіркою (не вставлений в неї) або вставлений в неї, щоб забезпечити можливість забору крові як через капіляр, так і за принципом «самотоку». Упаковка повинна містити 40 або 50 індивідуально упакованих пробірок”.
Позицію №4 “Пакет Sterimed, для стерилізації самоклеючий 90мм*260мм №200” виокремити в окремий лот.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Додаток: копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Вирішення:Шановний учаснику. З приводу вашої вимоги повідомляємо наступне. Тендерним комітетом прийнято рішення внести зміни до тендерної документації в частині опису характеристик вказаних вами позицій товару. Окрім того наголошуємо, що у примітках до Додатку 4 вказано: "*всі посилання на марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід читати як «або еквівалент»". Виходячи з вище наведеного формулювання, будь хто з учасників має право вказати у своїй тендерній пропозиції та запропонувати до постачання аналог товару, який є не гірше вказаних замовником характеристик.