• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Виконання робіт з капітального ремонту вул. Володимирської, м. Умань Черкаської обл.

Завершена

5 701 214.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 506.07 UAH
Період оскарження: 18.05.2021 19:18 - 30.05.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо сертифікату відповідності.

Номер: b02acfc249374ecdb116f296bab0fa93
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-18-006277-c.b2
Назва: Щодо сертифікату відповідності.
Вимога:
Шановний Замовник! Прошу звернути Вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі. Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, в Тендерній документації (підпункт 7.5. пункту 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що пітведжують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») на сторінках 18-19 зазначені вимоги наступного змісту: «7.5. На підтвердження контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Послуги лабораторії з випробувань дорожньо-будівельних матеріалів та конструкцій мають відповідати вимогам: -Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженого постановою КМУ від 20.12.2006 року № 1764; -ДСТУ-Н Б А.1.1-83:2008 «Настанова. Керівний документ В щодо визначення контролю виробництва на підприємстві в технічних умовах на будівельні вироби»; -ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві. Оцінювання відповідності у будівництві згідно з Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд. Основні положення». На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками. …» Вищезазначена вимога Замовника надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками (далі – Сертифікат відповідності) є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України. Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі вищевказаного Сертифікату відповідності. Зазначені у наданому Замовником Технічному завданні будівельні матеріали, вироби та конструкції не належать до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Перелік продукції, що підлягала обов’язковій сертифікації в Україні, був передбачений Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» (далі – Наказ № 28). Зокрема, в пункті 14 таблиці Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом № 28, були наведені будівельні матеріали, вироби та конструкції, що підлягали обов’язковій сертифікації. Однак, Наказ № 28 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018 року «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів». Отже, на сьогоднішній день чинне законодавство України не передбачає необхідності обов’язкової сертифікації продукції, в тому числі будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. За таких обставин, вимога надати Сертифікат відповідності є необґрунтованою та неправомірною. Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які не мають Сертифікат відповідності. Обмеження конкуренції фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати вимогу про надання Сертифіката відповідності, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною. Вимога надати Сертифікат відповідності є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в підпункті 7.5. пункту 7 розділу ІІІ Тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі. Зазначена в даній Вимозі умова Тендерної документації суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як такою умовою обмежується конкуренція серед учасників, порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Виключити з умов Тендерної документації зазначений в підпункті 7.5. пункту 7 розділу ІІІ наступний текст: «На підтвердження відповідності лабораторії вищезазначеним вимогам, у складі пропозиції надати копію діючого сертифікату відповідності виданого уповноваженим органом оцінки відповідності будівельних матеріалів виробів будівель і споруд з усіма додатками».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником готуються відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо договору з лабораторією.

Номер: 060f73e1ca4d43d88776bbfbc23b91e3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-18-006277-c.b1
Назва: Щодо договору з лабораторією.
Вимога:
Шановний Замовник! Прошу звернути Вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі. Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, в Тендерній документації (підпункт 7.5. пункту 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що пітведжують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») на сторінках 18-19 зазначені вимоги наступного змісту: «7.5. На підтвердження контролю якості матеріалів, Учасник у складі пропозиції надає копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: бітуми нафтові дорожні, щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон дорожній (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). …» Вищезазначена вимога Замовника надати виключно копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України. Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі на підтвердження контролю якості матеріалів виключно копії договору на надання послуг випробувальної лабораторії. Значна кількість учасників процедури закупівлі мають власні випробувальні лабораторії. За таких обставин, у таких учасників немає жодних підстав для укладання договору на надання послуг випробувальної лабораторії. Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які мають власні випробувальні лабораторії, а отже які не потребують додаткового укладення договору на надання послуг випробувальної лабораторії. Обмеження конкуренції фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати вищевказану вимогу Замовника, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною. Наявність в учасника договору на надання послуг випробувальної лабораторії жодним чином не підтверджує здатність виконання таким учасником більш якісних робіт в порівнянні з учасником, який має власну випробувальну лабораторію. А отже, така умова є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Більш того, наявність в учасника власної випробувальної лабораторії дає такому учаснику можливість запропонувати більш вигідну цінову пропозицію в порівнянні з учасником, який такої лабораторії не має і який вимушений укладати договір на надання послуг випробувальної лабораторії. Адже наявність випробувальної лабораторії у власності учасника фактично позбавляє його необхідності укладати договір на надання послуг випробувальної лабораторії та сплачувати кошти за надання послуг такої лабораторії. Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в підпункті 7.5. пункту 7 розділу ІІІ Тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій на підтвердження контролю якості матеріалів виключно копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі. Зазначена в даній Вимозі умова Тендерної документації суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як такою умовою обмежується конкуренція серед учасників, порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Викласти умову Тендерної документації, зазначену в підпункті 7.5. пункту 7 розділу ІІІ Тендерної документації в новій редакції, в якій передбачити в тому числі можливість підтвердження учасником наявності власної випробувальної лабораторії.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником готуються відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено