-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Бензин А-92, Дизельне паливо (код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистилят)
Торги не відбулися
322 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 527.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 527.00 UAH
Період оскарження:
18.05.2021 16:42 - 30.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ»
Номер:
ddbcd0ca90354c759d26f943857ef205
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-005809-c.b3
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ»
Скарга:
Згідно Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Лівайн торг» Розділ 11 Виконавчий орган Товариства:
п.11.6 Виконавчо-розпорядчі функції Директор виконує самостійно. Директор може винести рішення про передачу частини належних йому повноважень до компетенції посадових осіб Товариства. У цьому випадку в межах своєї компетенції вони діють БЕЗ ДОВІРЕНОСТІ.
11.7. Посадові особи вирішують питання діяльності Товариства, згідно компетенції, визначеної Директором. Посадові особи підзвітні у своїй діяльності Директору.
11.8. Посадові здійснюють діяльність в межах своєї компетенції та несуть відповідальність за стан роботи на відповідних ділянках незалежно від персональної відповідальності Директора за діяльність Товариства в цілому.
11.9. При відсутності Директора Товариства його обов’язки виконує посадова особа, призначена Директором.
11.14. Право першого підпису від імені Товариства має Директор.
11.15. Право другого підпису фінансових документів має головний бухгалтер. У разі неможливості підписання фінансових документів головним бухгалтером з поважних причин право другого підпису надається заступнику головного бухгалтера, за наявності такої посади.
11.16. Право першого та/або другого підпису за рішенням Директора може бути надано іншим посадовим особам Товариства.
Тендерна документація Замовника не містить вимог щодо надання довіреностей від третіх осіб, а саме партнерів Учасника. Згідно Тендерної документації, а саме Додатку 5 Учасник повинен був надати документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи УЧАСНИКА процедури закупівлі. Тобто, учасник виконав умови тендерної документації в частині підтвердження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи УЧАСНИКА, а саме директора Мовчан Марини Олександрівни, надавши витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рішення засновника №1 від 21 грудня 2018 року, наказ №1 від 21 грудня 2018 року, скан копію паспорту та ІПН директора.
2. Щодо додаткової угоди, яка підтверджує право клієнтів ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» здійснювати заправку автомобілів третьої особи (в даному випадку автотранспорту Замовника
3. ) згідно умов Договору поставки №56-587 від 18 лютого 2019 року.
Згідно Додатку 4 п.11 Тендерної документації Замовника Учасник надає лист-підтвердження про наявність АЗС, які використовуються на підставі договорів партнерства/співпраці АБО ІНШИХ ДОГОВОРІВ, які не суперечать законодавству та надати копії відповідних договорів строк дії яких повинен бути чинним до 31.12.2021 року, або надати лист-підтвердження про наявність власних АЗС, або надати лист-підтвердження про наявність орендованих АЗС з долученням до листа відповідної копії вказаного договору оренди АЗС строк дії якої повинен бути чинним по 31.12.2021 року.
На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в складі тендерної пропозиції надало Договір поставки №56-587 від 18 лютого 2019 року з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» зі строком дії до 31.12.2021 року, що повністю відповідає вимогам Тендерної документації. Однак, Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ». Яким чином договір поставки між ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» суперечить законодавству - не зрозуміло. Зі своєї сторони ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» надало достатньо документів, що підтверджують співпрацю з учасником. ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» неодноразово використовували в публічних закупівлях договір поставки №56-587 від 18.02.19р. з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та на підставі цього Договору здійснювали поставку скретч-карток торгової марки «АВІАС». Згідно наданого договору поставки №56-587 від 18.02.2019р.:
п.1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товари, а Покупець зобов’язується сплатити і прийняти вказаний Товар.
п. 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1442 від 20.12.1997р.
п. 5.1. Строк поставки товарів – до закінчення терміну дії довірчого документу (скретч-картки).
п. 5.2. Місце поставки (передачі) товарів:
5.2.1. Передача Покупцю товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів Покупця при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки.
5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначеного в скретч-картці.
5.2.3. Перелік АЗС представлено в мережі Інтернет на сайті https://avias.ua//.
5.3. Умови постачання Товару – самовивезення. Покупець зобов’язується отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії довірчого документу, який зазначений на довірчому документі.
Тобто, ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» на законних підставах купує талони (скретч-картки) в необхідній кількості, необхідного номіналу у ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та передає товар Замовнику. Замовник, в свою чергу, при пред’явленні скретч-карток (талонів) ТМ «АВІАС» має право заправляти паливом автотранспорт на всіх АЗС, згідно переліку на сайті https://avias.ua//.
Крім того, учасник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в складі тендерної пропозиції надало гарантійний лист з вих.№б/н від 14.06.2021 року в якому зазначено, що ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» підтверджує чинність договору №56-587 від 18.02.2019 року, що дає право здійснювати реалізацію товару (скретч-карток, талонів тощо) та можливість отримання клієнтами ( а саме ТОРЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА) ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів. Також, надано гарантійний лист з вих.№09/02/21 від 09.02.2021 року в якому ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» підтверджує, що є партнерами з ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» та гарантує можливість отримання клієнтами у мережі АЗС (ТМ «АВІАС») послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів за пред’явленням довірчого документу (скретч-картки).
Учасник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» повністю виконало вимоги тендерної документації Замовника та підтвердило можливість НАДІЙНОЇ поставки товару, але Замовника, з якихось суб’єктивних причин, не задовільнив наданий договір з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» тому пропозиція учасника була відхилена неправомірно, що є підставою порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
ІІІ. Щодо визнання переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Вест Кард»:
Згідно Тендерної документації Замовника Розділу V п.2 Інша інформація За наявності інформації щодо невиконання (неналежного виконання) учасником договорів/контрактів укладених з іншими учасниками в період з 2017 по 2020 роки, його тендерна пропозиція може бути відхилена. (Подається гарантійним листом про належне виконання договорів у довільній формі).
Переможець ТОВ «Вест Кард» не надав в складі пропозиції гарантійного листа про належне виконання договорів у довільній формі. Також, в публічному доступі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-10-000437-a присутня інформація щодо недотримання зобов’язань Постачальником (ТОВ «Вест Кард») щодо виконання умови договору, а саме постачальник відмовився постачати товар у зв'язку зі зміною вартості товару на ринку. Сторони дійшли спільної згоди на розірвання договору. Отже, пропозиція ТОВ «Вест Кард» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, зазначеним в Розділі V п.2.
На виконання вимоги Додатку 4 до тендерної документації п.12 Учасник повинен надати чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії або довідку в довільній формі із підтвердженням наявності в учасника відповідної ліцензії з посиланням на відкритий реєстр який містить таку інформацію переможець ТОВ «Вест Кард» надав ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової пальним реєстраційний номер 990614202000338, яка є простроченою, оскільки сплачена за період з 30 квітня 2020 року до 30 квітня 2021 року. Згідно Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним останньою датою видачі/переоформлення ліцензії є 25.06.2020р.
Згідно Листа від 30.05.2019 г. N 17014/7/99-99-12-01-01-17 ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ дія ліцензії зупиняється в разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості. Дія ліцензії вважається зупиненої з моменту отримання суб'єктом господарювання відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а її дія поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету. Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі: заяви суб'єкта господарювання; рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання; несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів з моменту зупинки ліцензії; отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких представлені разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не узгоджувалися з такими органами; встановлення факту подання заявником недостовірних даних в документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
На підставі вищевикладеного ліцензія ТОВ «Вест Кард» вважається такою, дія якої припинена або є не чинною на даний момент, оскільки в складі пропозиції відсутня переоформлена ліцензія або інформація щодо її сплати. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Вест Кард» має бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим Додатком 4 п.12 до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принцип ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Також, хочемо зазначити, що Замовник, при розгляді тендерних пропозицій, не дотримувався ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» п.2) Максимальна економія, ефективність та пропорційність. Згідно ТД Додатку 4 Місце постачання товару: Дизельне паливо та Бензин А-92: Стаціонарні автозаправні станції (далі – АЗС), Волинської обл., Україна, АЗС, на яких буде проводитись заправка автотранспорту Замовника, повинні бути розташовані в радіусі 15 кілометрів від смт. Торчин Луцького району Волинської області. Скаржник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» має партнерську АЗС «АВІАС» в смт. Торчин, вул. Незалежності, 41-А. ТОВ «Вест Кард», якого визнано переможцем, має АЗС, яка знаходиться в радіусі 11 км від Замовника (смт. Торчин Луцький район, Волинська область). Тобто, Замовник буде витрачати значно більше часу, коштів і палива для того, щоб заправляти автотранспорт за 11 км від свого місцезнаходження. Це є ще одним підтвердженням того, що Замовник при розгляді тендерних пропозицій керувався лише своїми суб’єктивними враженнями, думками і не дотримувався Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивними та неупередженими при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів, наданих в складі тендерної пропозиції учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) Добросовісна конкуренція серед учасників;
2) Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) Недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи зазначене та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, зобов’язаний дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Наявність порушених прав обгрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником у відповідній процедурі закупівлі та претендує на укладення Договору з Замовником в майбутньому. Проте, через дискримінаційне ставлення Замовника, що призвело до незаконного відхилення тендерної пропозиції – Скаржник позбавлений права на укладення Договору з Замовником.
Рішенням про відхилення пропозиції Скаржника, Замовником було порушено основоположні принципи проведення закупівель, які закріплені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно п.17 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» органом оскарження є Антимонопольний комітет України.
Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб’єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження.
Як встановлено ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Як встановлено ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Тому, з метою захисту наших прав, як учасника торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника Торчинська селищна рада скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в процедурі закупівлі №UA-2021-05-18-005809-c та визнати переможцем.
Додатки:
- Договір поставки №56-587 від 18.02.2019 року;
- Гарантійний лист вих.№б/н від 14.06.2021 року;
- Гарантійний лист вих.№09/02/21 від 09.02.2021 року;
- Додаткова угода №1 до Договору №56-587 від 18.02.2019 року;
- Додаткова угода №2 до Договору №56-587 від 18.02.2019 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Торчинська ср (1).pdf 24.06.2021 14:41
- Підтвердження можливості заправки автомобілів ЗАМОВНИКА.pdf 24.06.2021 14:41
- Рішення від 23.06.2021 № 14494 (+лист Замовнику).pdf 30.06.2021 10:22
- інформація про перенесення розгляду скарги від 08.07.2021 № 13183.pdf 09.07.2021 16:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.07.2021 № 16578.pdf 21.07.2021 16:48
- Рішення від 20.07.2021 № 16578.pdf 23.07.2021 17:41
- Пояснення на скаргу UA-2021-05-18-005809-c.b3 30.06.2021 16:47
- Пояснення на скаргу UA-2021-05-18-005809-c.b3 30.06.2021 16:47
- Протокол №192 від 28.07.2021 року 28.07.2021 09:49
- Протокол №192 від 28.07.2021 року 28.07.2021 09:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.06.2021 15:05
Дата розгляду скарги:
08.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.06.2021 10:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.07.2021 17:42
Дата виконання рішення Замовником:
28.07.2021 09:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ від 20.07.2021 року №16578-р/пк-пз, від 20.07.2021 року №16579-р/пк-пз виконано
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ»
Номер:
5d7e2d22fc4d4986b7b4f62e80107f77
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-005809-c.b2
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірне відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ»
Скарга:
Згідно Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Лівайн торг» Розділ 11 Виконавчий орган Товариства:
п.11.6 Виконавчо-розпорядчі функції Директор виконує самостійно. Директор може винести рішення про передачу частини належних йому повноважень до компетенції посадових осіб Товариства. У цьому випадку в межах своєї компетенції вони діють БЕЗ ДОВІРЕНОСТІ.
11.7. Посадові особи вирішують питання діяльності Товариства, згідно компетенції, визначеної Директором. Посадові особи підзвітні у своїй діяльності Директору.
11.8. Посадові здійснюють діяльність в межах своєї компетенції та несуть відповідальність за стан роботи на відповідних ділянках незалежно від персональної відповідальності Директора за діяльність Товариства в цілому.
11.9. При відсутності Директора Товариства його обов’язки виконує посадова особа, призначена Директором.
11.14. Право першого підпису від імені Товариства має Директор.
11.15. Право другого підпису фінансових документів має головний бухгалтер. У разі неможливості підписання фінансових документів головним бухгалтером з поважних причин право другого підпису надається заступнику головного бухгалтера, за наявності такої посади.
11.16. Право першого та/або другого підпису за рішенням Директора може бути надано іншим посадовим особам Товариства.
Тендерна документація Замовника не містить вимог щодо надання довіреностей від третіх осіб, а саме партнерів Учасника. Згідно Тендерної документації, а саме Додатку 5 Учасник повинен був надати документи, що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи УЧАСНИКА процедури закупівлі. Тобто, учасник виконав умови тендерної документації в частині підтвердження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи УЧАСНИКА, а саме директора Мовчан Марини Олександрівни, надавши витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рішення засновника №1 від 21 грудня 2018 року, наказ №1 від 21 грудня 2018 року, скан копію паспорту та ІПН директора.
2. Щодо додаткової угоди, яка підтверджує право клієнтів ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» здійснювати заправку автомобілів третьої особи (в даному випадку автотранспорту Замовника
3. ) згідно умов Договору поставки №56-587 від 18 лютого 2019 року.
Згідно Додатку 4 п.11 Тендерної документації Замовника Учасник надає лист-підтвердження про наявність АЗС, які використовуються на підставі договорів партнерства/співпраці АБО ІНШИХ ДОГОВОРІВ, які не суперечать законодавству та надати копії відповідних договорів строк дії яких повинен бути чинним до 31.12.2021 року, або надати лист-підтвердження про наявність власних АЗС, або надати лист-підтвердження про наявність орендованих АЗС з долученням до листа відповідної копії вказаного договору оренди АЗС строк дії якої повинен бути чинним по 31.12.2021 року.
На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в складі тендерної пропозиції надало Договір поставки №56-587 від 18 лютого 2019 року з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» зі строком дії до 31.12.2021 року, що повністю відповідає вимогам Тендерної документації. Однак, Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ». Яким чином договір поставки між ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» суперечить законодавству - не зрозуміло. Зі своєї сторони ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» надало достатньо документів, що підтверджують співпрацю з учасником. ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» неодноразово використовували в публічних закупівлях договір поставки №56-587 від 18.02.19р. з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та на підставі цього Договору здійснювали поставку скретч-карток торгової марки «АВІАС». Згідно наданого договору поставки №56-587 від 18.02.2019р.:
п.1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товари, а Покупець зобов’язується сплатити і прийняти вказаний Товар.
п. 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1442 від 20.12.1997р.
п. 5.1. Строк поставки товарів – до закінчення терміну дії довірчого документу (скретч-картки).
п. 5.2. Місце поставки (передачі) товарів:
5.2.1. Передача Покупцю товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів Покупця при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки.
5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначеного в скретч-картці.
5.2.3. Перелік АЗС представлено в мережі Інтернет на сайті https://avias.ua//.
5.3. Умови постачання Товару – самовивезення. Покупець зобов’язується отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії довірчого документу, який зазначений на довірчому документі.
Тобто, ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» на законних підставах купує талони (скретч-картки) в необхідній кількості, необхідного номіналу у ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та передає товар Замовнику. Замовник, в свою чергу, при пред’явленні скретч-карток (талонів) ТМ «АВІАС» має право заправляти паливом автотранспорт на всіх АЗС, згідно переліку на сайті https://avias.ua//.
Крім того, учасник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в складі тендерної пропозиції надало гарантійний лист з вих.№б/н від 14.06.2021 року в якому зазначено, що ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» підтверджує чинність договору №56-587 від 18.02.2019 року, що дає право здійснювати реалізацію товару (скретч-карток, талонів тощо) та можливість отримання клієнтами ( а саме ТОРЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА) ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів. Також, надано гарантійний лист з вих.№09/02/21 від 09.02.2021 року в якому ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» підтверджує, що є партнерами з ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» та гарантує можливість отримання клієнтами у мережі АЗС (ТМ «АВІАС») послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів за пред’явленням довірчого документу (скретч-картки).
Учасник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» повністю виконало вимоги тендерної документації Замовника та підтвердило можливість НАДІЙНОЇ поставки товару, але Замовника, з якихось суб’єктивних причин, не задовільнив наданий договір з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» тому пропозиція учасника була відхилена неправомірно, що є підставою порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
ІІІ. Щодо визнання переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Вест Кард»:
Згідно Тендерної документації Замовника Розділу V п.2 Інша інформація За наявності інформації щодо невиконання (неналежного виконання) учасником договорів/контрактів укладених з іншими учасниками в період з 2017 по 2020 роки, його тендерна пропозиція може бути відхилена. (Подається гарантійним листом про належне виконання договорів у довільній формі).
Переможець ТОВ «Вест Кард» не надав в складі пропозиції гарантійного листа про належне виконання договорів у довільній формі. Також, в публічному доступі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-10-000437-a присутня інформація щодо недотримання зобов’язань Постачальником (ТОВ «Вест Кард») щодо виконання умови договору, а саме постачальник відмовився постачати товар у зв'язку зі зміною вартості товару на ринку. Сторони дійшли спільної згоди на розірвання договору. Отже, пропозиція ТОВ «Вест Кард» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, зазначеним в Розділі V п.2.
На виконання вимоги Додатку 4 до тендерної документації п.12 Учасник повинен надати чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії або довідку в довільній формі із підтвердженням наявності в учасника відповідної ліцензії з посиланням на відкритий реєстр який містить таку інформацію переможець ТОВ «Вест Кард» надав ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової пальним реєстраційний номер 990614202000338, яка є простроченою, оскільки сплачена за період з 30 квітня 2020 року до 30 квітня 2021 року. Згідно Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним останньою датою видачі/переоформлення ліцензії є 25.06.2020р.
Згідно Листа від 30.05.2019 г. N 17014/7/99-99-12-01-01-17 ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ дія ліцензії зупиняється в разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості. Дія ліцензії вважається зупиненої з моменту отримання суб'єктом господарювання відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а її дія поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету. Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі: заяви суб'єкта господарювання; рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання; несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів з моменту зупинки ліцензії; отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких представлені разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не узгоджувалися з такими органами; встановлення факту подання заявником недостовірних даних в документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
На підставі вищевикладеного ліцензія ТОВ «Вест Кард» вважається такою, дія якої припинена або є не чинною на даний момент, оскільки в складі пропозиції відсутня переоформлена ліцензія або інформація щодо її сплати. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Вест Кард» має бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим Додатком 4 п.12 до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принцип ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Також, хочемо зазначити, що Замовник, при розгляді тендерних пропозицій, не дотримувався ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» п.2) Максимальна економія, ефективність та пропорційність. Згідно ТД Додатку 4 Місце постачання товару: Дизельне паливо та Бензин А-92: Стаціонарні автозаправні станції (далі – АЗС), Волинської обл., Україна, АЗС, на яких буде проводитись заправка автотранспорту Замовника, повинні бути розташовані в радіусі 15 кілометрів від смт. Торчин Луцького району Волинської області. Скаржник ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» має партнерську АЗС «АВІАС» в смт. Торчин, вул. Незалежності, 41-А. ТОВ «Вест Кард», якого визнано переможцем, має АЗС, яка знаходиться в радіусі 11 км від Замовника (смт. Торчин Луцький район, Волинська область). Тобто, Замовник буде витрачати значно більше часу, коштів і палива для того, щоб заправляти автотранспорт за 11 км від свого місцезнаходження. Це є ще одним підтвердженням того, що Замовник при розгляді тендерних пропозицій керувався лише своїми суб’єктивними враженнями, думками і не дотримувався Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивними та неупередженими при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів, наданих в складі тендерної пропозиції учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) Добросовісна конкуренція серед учасників;
2) Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) Недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи зазначене та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, зобов’язаний дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Наявність порушених прав обгрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником у відповідній процедурі закупівлі та претендує на укладення Договору з Замовником в майбутньому. Проте, через дискримінаційне ставлення Замовника, що призвело до незаконного відхилення тендерної пропозиції – Скаржник позбавлений права на укладення Договору з Замовником.
Рішенням про відхилення пропозиції Скаржника, Замовником було порушено основоположні принципи проведення закупівель, які закріплені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно п.17 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» органом оскарження є Антимонопольний комітет України.
Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб’єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження.
Як встановлено ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Як встановлено ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Тому, з метою захисту наших прав, як учасника торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника Торчинська селищна рада скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» в процедурі закупівлі №UA-2021-05-18-005809-c та визнати переможцем.
Додатки:
- Договір поставки №56-587 від 18.02.2019 року;
- Гарантійний лист вих.№б/н від 14.06.2021 року;
- Гарантійний лист вих.№09/02/21 від 09.02.2021 року;
- Додаткова угода №1 до Договору №56-587 від 18.02.2019 року;
- Додаткова угода №2 до Договору №56-587 від 18.02.2019 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Торчинська ср (1).pdf 24.06.2021 14:29
- Підтвердження можливості заправки автомобілів ЗАМОВНИКА.pdf 24.06.2021 14:29
- рішення від 29.06.2021 №14451 лист Замовнику.pdf 30.06.2021 13:39
- інформація про перенесення розгляду скарги від 08.07.2021 № 13183.pdf 09.07.2021 16:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.07.2021 №16579.pdf 21.07.2021 15:27
- рішення від 20.07.2021 №16579.pdf 23.07.2021 15:44
- Пояснення на скаргу UA-2021-05-18-005809-c.b2 02.07.2021 16:53
- Пояснення на скаргу UA-2021-05-18-005809-c.b2 02.07.2021 16:53
- Протокол №192 від 28.07.2021 року 28.07.2021 09:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.06.2021 15:10
Дата розгляду скарги:
08.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.06.2021 13:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.07.2021 15:44
Дата виконання рішення Замовником:
28.07.2021 09:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ від 20.07.2021 року №16578-р/пк-пз, від 20.07.2021 року №16579-р/пк-пз виконано
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
6b26e8f86f7b4e73ae42af10a44d03c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-005809-c.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Тендерна документація закупівлі №UA-2021-05-18-005809-c містить дискримінаційні вимоги, які суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1)Додаток 4 п.11 Лист-підтвердження про наявність власних чи орендованих АЗС, копії відповідних договорів партнерства/співпраці, тощо, що підтверджують можливість поставки предмету закупівлі.
Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах інших договорів. Дана вимога звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги на підставі договорів поставки або відпуску ПММ.
В своїх рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет зазначив:
«Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів, тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб-підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів, тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних та/або орендованих АЗС.»
Зазначене вище є підтвердженням того, що вимога щодо надання гарантійного листа про наявність в учасника власних або орендованих АЗС є дискримінаційною, суперечить ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та має бути вилучена з тендерної документації Замовника.
2)Щодо надання копій відповідних договорів партнерства/співпраці, що підтверджують можливість поставки предмету закупівлі:
1.1. В попередній закупівлі №UA-2021-04-12-006703-a одним із учасників на підтвердження даної вимоги було надано договір поставки, але Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника, вважаючи, що даний договір не є підтвердженням користування АЗС. Поставка талонів/скретч-карток не передбачує того, що постачальник повинен користуватися АЗС. Постачальник зобов’язується поставити товар у вигляді талонів чи відпускних облікових карток (бланків-дозволів) обумовленого номіналу, у кількості, асортименті та за ціною, що визначені у специфікації, а Замовник - прийняти і сплатити їх вартість на умовах Договору. Постачальник протягом строку дії Договору зобов’язується здійснювати постачання Товару Замовнику на умовах EXW за місцем знаходження АЗС, а Замовник зобов’язується приймати Товар, оплачений на умовах Договору. Умови поставки визначаються Сторонами у Договорі та відповідних додатках до нього. При визначенні бази умов постачання Товару Сторони керуються Міжнародними правилами тлумачення комерційних термінів (ІНКОТЕРМС) в редакції 2010 року в частині, що не суперечить умовам Договору. Є безліч договорів, які підтверджують можливість поставки нафтопродуктів та не суперечать законодавству.
Тому вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги Тендерної документації, які порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Бездискримінаційний варіант:
Надати лист-підтвердження про наявність АЗС, які використовуються на підставі договорів партнерства/співпраці або інших договорів, які не суперечать законодавству. Надати копії відповідних договорів.
В разі ігнорування даної вимоги звернемося в контролюючі органи та в АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога Торчинська селищна рада.pdf 21.05.2021 12:52
- Протокол №141 від 21.05.2021 року 21.05.2021 16:54
Дата подачі:
21.05.2021 12:52
Вирішення:
За результатами розгляду даної вимоги до тендерної документації внесено зміни
Статус вимоги:
Задоволено