• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

687 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 435.00 UAH
Період оскарження: 18.05.2021 14:27 - 30.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ "ООЕК"

Номер: 68b1cfaeaa1c4363b98aba4e9527f737
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-18-007823-b.c1
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ "ООЕК"
Скарга:
Оскаржується рішення замовника ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі – Замовник) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія», код ЄДРПОУ 42114410 (надалі – Учасник, Товариство, або скорочено – ТОВ «ООЕК») у закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 – Електрична енергія оприлюдненого в протоколі засідання тендерного комітету № 16 від 09.06.2021 року. Підстава подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі: Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» є постачальником електричної енергії в Україні та діє на підставі ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, та подавало тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 – Електрична енергія. Проте, результатами аукціону та розгляду тендерних пропозицій (надалі по тексту – ТП), Замовник розмістив у системі протокол засідання тендерного комітету № 16 від 09.06.2021 року, у якому прийняв рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «ООЕК» на підставі абз. 1 п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. Предметом скарги є рішення замовника, яке прийнято після розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (далі скорочено – ТД), та визначення відповідності учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. Замовник допустив необ’єктивність та упередженість під час оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «ООЕК», що є порушенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ООЕК» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ : Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ код ЄДРПОУ 44086967 було проведено закупівлю за ідентифікатором UA-2021-05-18-007823-b електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицію було визначено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ" (далі - ТОВ "ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ"). Перейшовши до розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ" на відповідність вимогам тендерної документації, Замовником було прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції останнього, що оформлено протоколом засідання тендерного комітету № 15 від 07.06.2021р. Відповідно до п.11 ч.4 ст.29 Закону, Замовник перейшов до розгляду наступної тендерної пропозиції у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, а саме до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК». Однак, після розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК», Замовник розмістив у системі протокол засідання тендерного комітету у якому прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» із наступним обґрунтуванням: Відповідно до резолютивної частини протоколу № 16 від 09.06.2021 року: При цьому на виконання вимог законодавства замовник відхиляючи тендерну пропозицію повинен зазначити аргументацію такого відхилення в електронній системі закупівель. Відхиляючи тендерну пропозицію мотивувальній частині рішення викладеного у протоколі № 16 Замовник зазначив про те, що ТОВ «ООЕК» не відповідає технічним вимогам тендерної документації, а саме: Зазначене обгрунтування Замовника з метою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» є повністю хибним та безпідставним з огляду на наступне. ТОВ «ООЕК» 25 травня 2021 року о 14:47 було завантажено в систему Рrozorro файл під найменуванням «документи пропозиції.7z» В даному файлі ТОВ «ООЕК» розміщено файл під найменуванням «26. гарант лист санкції.docx», який являє собою гарантійний лист за вих. № 2/25/05-1/26 від 25.05.2021р., який надано у формі електронного документу з накладенням КЕП уповноваженої особи наступного змісту: «Учасник, ТОВ «ООЕК», на виконання вимог тендерної документації, підтверджує та гарантує відсутність заборгованості та наявність фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до товариства закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.» Тобто, гарантійним листом за вих. № 2/25/05-1/26 від 25.05.2021р., ТОВ «ООЕК» надає гарантійне підтвердження, що до товариства не зостосовувалися оперативно-господарські санкції за результатами виконання аналогічних договорів. Додатково, звертаємо увагу на той факт, що ТОВ «ООЕК» є електропостачальником, основним видом діяльності якого відповідно до КВЕД є 35.14 Торгівля електроенергією. Відповідно до Постанови НКРЕКП № 429 від 14.06.2018р., ТОВ «ООЕК» має право на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та успішно провадить дану діяльність. Беручи до уваги вищезазначене, у зв’язку зі специфікою своєї діяльності ТОВ «ООЕК» постійно укладає договори про закупівлю електричної енергії зі споживачами. Предметом таких договорів є електрична енергія, за кодом CPV за ДК 021:2015-09310000-5 – Електрична енергія. Окрім того, відповідно до ст. 217 Господарського кодексу України, господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції. Таким чином, підтверджуючи в гарантійному листі відсутність застосування до ТОВ «ООЕК» господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами, товариство підтверджує відсутність застосування до себе також і застосування видів господарських санкції, таких як відшкодування збитків, штрафних санкцій та оперативно-господарських санкцій. Додатково, враховуючи той факт, що відповідно до ст. 236 Господарського кодексу України перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений законодавцем, не є вичерпним, а сторони можуть передбачити у договорі також інші оперативно-господарські санкції, ТОВ «ООЕК» додатково підтверджує відсутність застосування до Товариства оперативно-господарських санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками. Беручи до уваги вищезазначене, ТОВ «ООЕК» жодним чином не порушувало вимоги ТД закупівлі, та рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції через її невідповідність технічним вимогам тендерної документації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі в цій частині є не правомірним, отже має бути скасовано. Другою причиною відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ООЕК» відповідно протоколу № 16 стало: З вищенаведеного не вбачається конкретна підстава для невідповідності ТП Учасника встановленим вимогам Замовника. Так, дійсно, Замовником встановлена вимога щодо необхідності надання письмового підтвердження щодо ознайомлення Учасників з інформацією щодо строку дії тендерної пропозиції. ТОВ «ООЕК» надано у складі тендерної пропозиції довідку за вих. № 2/25/05-2/19 від 25.05.2021р., відповідно до якої зазначає термін дії своєї тендерної пропозиції до 06.09.2021 року (включно). Відповідно до вимоги Замовника, тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, що зазначена в протоколі №16, пропозиції учасників за підрахунком повинні діяти до 31.08.2021р. (включно). Слід зазначити, що тендерна пропозиція ТОВ «ООЕК» діє до 06.09.2021 року та покриває необхідний термін дії, який визначено Замовником, зокрема і в протоколі № 16 від 09.06.2021р., а саме до 31.08.2021р. Таким чином, зазначивши в довідці (вих. № 2/25/05-2/19 від 25.05.2021р.) термін дії тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» до 06.09.2021 року включно, Товариством було дотримано вимогу щодо дійсності тендерної пропозиції протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Більше того, ТОВ «ООЕК» готове гарантувати дійсність своєї тендерної пропозиції навіть протягом більшого терміну, тобто Замовник свідомо відхиляє тендерну пропозицію учасника, який готовий запропонувати навіть кращі умови ніж ті, що встановлені Замовником. Окрім того, Замовник ніяким чином не довів та документально не підтвердив, яким саме чином більший термін дії тендерної пропозиції впливає на предмет закупівлі та на невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» умовам технічної специфікації, а також невідповідність вимогам щодо предмету закупівлі, беручи до уваги, що саме це є причиною відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК» відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 16 від 09.06.2021р. Беручи до уваги вищезазначене, ТОВ «ООЕК» жодним чином не порушувало вимоги ТД закупівлі, та рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції через її невідповідність технічним вимогам тендерної документації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі в цій частині є не правомірним, отже має бути скасовано. Скаржник ТОВ «ООЕК» не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність порушених прав та законних інтересів ТОВ «ООЕК» обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та пропозиція за результатом аукціону є найкращою в розумінні максимальної економії використання бюджетних коштів, крім того Скаржник є реальним учасником ринку електричної енергії – постачальником електричної енергії, має діючу ліцензію. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства щодо принципів недискримінації учасників, а також принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені ст. 5 закону України «Про публічні закупівлі» та зазначене рішення Замовника повинно бути скасоване, як єдиний можливий захід задля відновлення прав учасника ТОВ «ООЕК», пропозиція якого повністю вичерпно відповідає усім вимогам ТД. З приводу терміну оскарження. Строк для оскарження прийнятих рішень або дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Протягом указаного строку можуть оскаржуватися рішення замовників стосовно визначення переможця процедури закупівлі, відхилення тендерної пропозиції суб’єкта. Також постачальники можуть подати скаргу стосовно некоректного проведення оцінки. Отже, процесуальних строків із подачі дійсної скарги ТОВ «ООЕК» дотримано. На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 5, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», – ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати дискримінуюче, незаконне, таке, що порушує принцип об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій рішення замовника ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ з приводу відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська обласна енергопостачальна компанія» через допущення замовником необ’єктивної та упередженої оцінки пропозиції учасника, що прямо вказує на порушення прав та законних інтересів ТОВ «ООЕК» як учасника дійсної закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною та відповідає у повному обсязі вимогам тендерної документації. 3. Скасувати рішення замовника ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ з приводу визначення переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ" у зв’язку з неправомірним відхиленням тендерної пропозиції ТОВ «ООЕК». 4. Зобов’язати Замовника ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАРОЛІНО-БУГАЗЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ продовжити розгляд найбільш економічно вигідних пропозицій поданих у закупівлі UA-2021-05-18-007823-b відповідно до порядку встановленого законодавством. Всі документи, на які є посилання в цій скарзі, опубліковані на сайті Prozorro та є у загальному доступі. Знімки з екрану виготовлені та наявні в тексті дійсної скарги є достовірними та відповідають дійсності. Додатки: 1. Гарантійний лист за вих. № 2/25/05-1/26 від 25.05.2021р.; 2. Довідка за вих. № 2/25/05-2/19 від 25.05.2021р.; 3. Постанова НКРЕКП № 429 від 14.06.2018р..
Дата розгляду скарги: 29.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2021 13:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2021 16:55
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2021 19:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол виконання рішення АМКУ
Автор: ТОВ "Одеська обласна енергопостачальна компанія" (ТОВ "ООЕК"), Курильська Ірина Володимирівна +380637932023 tender@ooek.od.ua