-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А- 95 - 6 000 л, Дизельне паливо – 16 000 л
Торги не відбулися
637 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 200.00 UAH
Період оскарження:
18.05.2021 13:51 - 30.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
837ab91c172e41c397e063d996649828
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-003483-c.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Додатком 4 до ТД Замовником встановлена вимога, згідно якої паливний талон повинен містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск нафтопродуктів, чим позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС за талоном власної емісії, який не містить назви конкретної АЗС, а приймається різними мережами АЗС (Shell, Motto, SUNOIL тощо) та окремими АЗС по всій території України.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Дискримінаційний характер вимоги щодо наявності на скретч-картках (талонах) назви мережі АЗС підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (рішення АМКУ від 07.04.2021 №7217-р/пк-пз).
Включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності на талоні назви мережі АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги, згідно якої паливний талон повинен містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск нафтопродуктів.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
На підтвердження надаємо рішення АМКУ з аналогічного питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 05.05.2021 №9798.pdf 20.05.2021 18:06
Дата подачі:
20.05.2021 18:06
Вирішення:
Згідно із ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р., (далі - Закон), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п. .10.3.3.1 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерством економіки України, Міністерством транспорту та зв’язку України, Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики України від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155, зазначено, що форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номер.
Більше детальної форми та змісту паливних талонів законодавством не врегульовано.
З цього вбачається, що для участі у відповідному тендері, оголошеного Службою автомобільних доріг у Донецькій області, відносно закупівлі палива, кожен потенційний учасник закупівлі для участі у тендері, заради відповідності умовам тендерної документації, має право виготовити паливні талони, які будуть відповідати вимогам встановленими тендерною документацією замовника.
Тобто, можливість виготовлення відповідних талонів, вимоги щодо яких встановлені тендерною документацією замовника, прямо залежить від кожного потенційного учасника електронних торгів, який має намір взяти в них участь.
Вважаємо, що включення Замовником до тендерної документації вимог встановленими додатком 4 тендерної документації є цілком правомірним та не містить ознак дискримінації. До того ж, надання відповідних талонів із зазначенням мереж АЗС або брендів АЗС, дає можливість замовнику в повному обсязі отримати необхідну інформацію.
У зв’язку з цим, Службою автомобільних доріг у Донецькій області як замовником, не порушується мета Закону, серед потенційних учасників, а саме створюється конкурентне середовище, торги відбуваються по добросовісній конкуренції серед учасників та відсутня дискримінація учасників та нерівне ставлення до них.
Також, слід зазначити, що у рішенні АМКУ від 07.04.2021 №7217-р/пк-пз, яке надається у якості підтвердження позиції потенційного учасника, який надав вимогу, розглядалося питання не наявності на талонах назви АЗС, яке вимагає видалити надавач вимоги, а питання подання копій лицьової та зворотної сторони талонів та надання гарантійного листа від власника або партнера АЗС.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.06.2021 12:02